A kocsi rádiója aku levétel után kérte a kódot, amit a feleségem persze nem tudott. Addig próbálkozott, hogy végleg letiltott. Mit lehet szerintetek csinálni. Szerviz? Új rádió? Buhera?
sajna ennek nincs visszajelzője, legfeljebb a talaj a kocsid alatt!
nekem is szóltak, hogy szivárog, (pont futóműszervízben volt) és egy óra múlva már füllel lehetett hallani, hogy surrog a szervoszivattyú! ha nem hallom meg, lehet azt is cerélni kellett volna ...
ha ilyen autót veszel, vedd meg a csere csövet (~20e) és egy gonddal kevesebb!
Tud e valaki arról valamit mondani, hogy honnan lehetne a 2004-ig gyártott Focus-hoz kapcsolási rajzot letölteni? Vagy van e valakinek arra tippje, hogy mitől lehet az, hogy: a klimát bekapcsolom (a benti visszajelző lámpa szerint), de viszont a relé ami tengelykapcsolót inditaná nem ránt be, mértem és nem jelenik meg az akkumulátor feszültsége a 1-es lábon, és igy nem is indul el a kompresszor. (a 3-ason megvan a fesz. ami inditani a kompresszort, sőt ha átlököm kézzel a relé kontaktorát akkor indul is a kompresszor, illetve hűt is).
Kis segitség kéne,2007 végi 1.6 tdci ambiente focusomba szeretnék távirányitású központizár vezérlőt szereltetni,ugyanis ehhez gyárilag nincs távirányitó.Mivel ebben valószinü új vezérlés van(újabb műszerfalas),egy szaki azt mondta,hogy ez nem kivitelezhető.Ez lehetséges?
Nézegetem a Ford honapját. Most zárult a genfi autószalon, bemutatták az új Focust. http://www.ford.hu/GenfiAutokiallitas2010/Genf2010UjFocus meg itt: http://www.salon-auto.ch/en/premieres/focus-5-door-0-16926
A napokban néztem egy Volvo S40-es aminek remélhetőleg új gazdája lehetek. 2.0Dmotorral, ami 1az1ben Ford gyártmány. Kérlek benneteket, ha ti ilyen Fókát birtokoltok,írjatok 1-2 szót erről a motorról, illetve ami kifejezetten éredekelne, a szervízintervallumok, esetleg árakkal. Ja a Volvóban 70000km van, 5 éves, tehát gondolom megérett a nagyszervízre.
Hát így elsőre a legegyszerűbb barkácsolási mód, ha beteszel egy diódát a reflektorról a tompítottra. Egy 10A dióda viszonylag kicsi és már elegendő lehet.
A diódán csak egyik irányban tud folyni az áram, a refiről a tompított felé - visszairányban nem.
hát, ezt csak akkor javaslom, ha a reflektor reléje elbírja a két lámpát együtt... én nem lennék ebben biztos. persze az is lehet, hogy már a biztosítéknél gondok lesznek, azt ugye 1 lámpára tervezték, nem kettőre.
Elgondolkoztam ezen kicsit és csak egy felvetés: a gyári stekkerében lévő szálak vastagságát figyelembe véve, nem lenne a reflektor szálának túl nagy terhelés ha, amíg a reflektor ég addig egymaga látja el a tompítottat és a refit is árammal.?
(esetemben a tompított az xenon és a trafó a tompított száláról kapja a tápot)
Kvázi a trafót is a reflektor szál kis nyurga vezetékén át kellene ellátnia amíg a refit égetem.
Esetleg puffernek nem-e lehetne segítségemre egy kondi?
Visszatérve a cserélt generátor problémára, sikerült megoldani...
A feszítőgörgő házán van egy-egy dudor, benne egy átmenő furattal.
A generátor beszerelés előtt elő kell feszíteni a feszítőgörgőt, és mikor a végállapotban van, akkor a furaton keresztbedugva egy pálcát a feszítőgörgő a szélső állásban marad. mikor beszereled a generátort és feltetted az ékszíjat a pöcköt kihúzva összeugrik az egész.
Kis gond adódott, hogy hogyan feszítsem meg a feszítőgörgőt. A hülye tervező persze köralakot tervezet, nem tudtam satuban előfeszíteni, beszerelve meg nem volt hely feszítővas alkalmazására. Végülis magát az ékszíjjal feszítettem meg, felfelé húztam az ékszíj hurkát, így a szíj egy egyoldalú emelőként működőtt.
Másik gondom a gázolaj szűrővel volt, amit kiszedtem mert pont a generátor felett van. Persze visszafolyt a gázolaj a tartályba, és a kocsi nem indult be.
Szóval akár gázolaj szürő csere után is, légteleníteni kell a gázolaj szűrőt. Alul-felül van egy csavar, alulra egy csővet kell feltenni és onnan önteni a gázolajat -- míg a felső csavar kitekerése után meg kell várni, míg folyik a gázolaj a lyukon, majd lezárni a csavart. Utána már el kell indulnia a motornak, mert már a szivattyú fel tudja szívni a gázolajat.
Hát így elsőre a legegyszerűbb barkácsolási mód, ha beteszel egy diódát a reflektorról a tompítottra. Egy 10A dióda viszonylag kicsi és már elegendő lehet.
A diódán csak egyik irányban tud folyni az áram, a refiről a tompított felé - visszairányban nem.
Viszont ha villogsz a fénykürttel, akkor villogni fog a tompított is.
Üdv Fókatársak! 99-es évjáratú 18.zetec. Fényszórócsere volt a kis drágán és a gyári h4-helyett most osztott dupla h1-es lámpákat kapott. A probléma az lenne,hogy jó szokásához híven mikor az ember átkapcsol tompítottról refire akkor a tompítottakat kioltja,ami jelen helyzetben elég zavaró,mivel most világíthatnának együttes erővel. Ha az ember csak villant akkor semmi baj mert nem nyúl a tompítotthoz,szépen mellé felvillantja a refit. Ha valakinek lenne ötlete hogy mit kéne esetleg cserélni,(relé kapcsoló) akkor nagyon megköszönném,mert lövésem sincs jelenleg. A választ előre is köszi.
Van egy Focus CMAX autóm, 2.0 TDCI motorral, digitklimával.
Tönkrement a generátor és szeretném kicserélni.
Kivettem a régit, de az ékszíj feszítő görgővel meggyűlt a bajom. Nem tudom a generátort visszahelyezni a helyére - mert a feszítő nem engedi. Nagyon kicsi a hely a szerelés.
Mi a trükkje?
Egyrészt nem tudom eldönteni, hogy a feszítő görgőt egyszerűen csak feszíteni kellene felfelé, vagy oldani kellene valamit.
Van egy csavar a feszítőn, de az oldásához egy T45 vagy T50-es csavarhúzó kellene, amit nem fér el. Ha ezt kicsavarom, akkor feszítőt könnyebb lesz tekerni, vagy semmi köze hozzá?
Mi a pontos munkamenet?
- Felszerelem a generátort és megpróbálom az ékszíjat feltenni rá, a feszítő ellenében?
- Vagy inkább előfeszítve a generátort próbáljam addig nyomni, míg a felső csavar sikerül becsavarni?