Mivel kicsit keresgéltem találtam pár amica hirdetést gádoroson suzuki blokk ami benne van az eredeti , hernádnémetiben viszont kínai 2t hosszúblokk (keeway és társai) viszont itt készítettek egy segédkeretet mert ezek a blokkok felső felfogatásúak , ha most én belefognék egy ilyen projektbe a legkisebb ellenálás felé haladnék, és szereznék egy suzuki v100,(CE 11 A,vagy 13 a) blokkot 9LE, ez egy az egyben beépíthető , ugyan ezen megfontolásból 4t esetében 125ccm és akkor az UZ125 blokkot használnám azt talán könnyebb beszerezni és a mérete is szinte ugyan az hiszen az amica motor tere igencsak szükös, és ezek a blokkok 10" kerékmérethez vannak gyártva ,játszhat még állóhengeres blokk is peugeot/honda sv 100/125 de ezek hengerei nikasil bevonatosak javitás vagy csere drága és öregek is eléggé biztos kell javítani viszont elférnek kényelmesen de ezek 2 üteműek viszont 16LE, jó munkát ha van kérdés a címem publikus
Azon gondolkodok, mi előnye lehet a 3 kerekű konstrukciónak...
A 4 kerekű elektromos Piaggio is behajthat mindenhová, annak is kedvező az adózása. Egy Street food kocsinál fontos a design, de a klasszikus formavilágot csak a Calessino hozza, ez az új design semmivel sem jobb, mint a 4 kerekű változat. Ettől függetlenül én is elfogadnám...
Értem,akkor eladom a tl blokkot,sajnálom,mert jó állapotban van ,beinditottam,szépen járt,még a megszakítós változat.Egy trafó,egy kondi,és már pöfög is.Azért köszi a segitséget
Hali, öniditós megoldás a régi tl-blokkra a gyújtás oldali fötengely végre ékszíj tárcsa és egy dinostarter felszerelése ami egyben javítana az elektromos háztartáson is , igaz a dino beszerzése eléggé nehézkes főleg veterános oldalak,börzék a fellelö helyei a dolognak. Am vannak fenttartásaim a hűtés miatt a tl blokk egy szabadonálló olaj-lég hűtéses 4ütemű tudtommal zárt térben lehet hogy igényelne egy turbós léghűtést, szerintem a ráfordított munka nem áll arányba mejd a menetteljesítmény növekedéssel,mint korábban jeleztem egy valamilyen kína irobogó 4t blokk akár 125/150 vagy piaggio 150 (skipper) jobb megoldás hiszen a felfogatás/ hajtáslánc adott illetve az indithatóság/hűtés megoldott, a jelenlegi kipufogó(rezonátorcső) eladható készíthető új duplafalú kipufogó dob ami egyben megoldhatja a fűtést is valamilyen szinten, mert a 4t nem annyira igényes a a kipufógó fojtásra( DE AZ,csak az egy külön fejezet), illetve ezek alkatrész ellátása több mint kielégítő. Illetve a váltós blokhoz még kiépítendő egy váltókar rudazat is , szóval csak munka munka és semmi használhatóság
Üdv,kipróbáltam az amicát ezzel a robogó blokkal,hát valószínü,hogy ki fogom szerelni,nem igazán megy,erőtlen,meg a lánckerekek is el vannak kopva Viszont van egy honda tl 125 blokkom,ami indul,be is férne könnyen a robogó blokk helyére,csak berúgós ,nincs rajta önindító.Úgyhogy most feladtam egy hirdetést fb .on ,hogy elcserélném valami önindítósra.Ha valakinek van ötlete,hogy lehetne megcsinálni önindítósra egy berugós motorblokkot,szivesen fogadom.
Ja , ja , jövő útja ... Az első videó valami targoncareklámmal indult -- nem tudtam mi a fenének teszel be ilyen videót .
Én bőven beérném azzal , ha a 4 közül valamelyik háromkerekűm működne . Persze kár siránkoznom , neki kéne látni , némelyiknek nincs komoly baja -- ez az én tetűségem .
Értem.Azért majd megpróbálok még feltölteni fotókat,hogy halad az Amica talpraállitása.Jelenleg új fékpofákat rendeltem hozzá(fiat 500)hétfőn várható,kíváncsi vagyok jó lesz e,mert amit ragasztottam ,nem tökéletes.A főfékhenger utánfutóé,újonnan vettem,jól működik.Most nekilátok az alvázszám keresésnek,hátha.Igaz -8 fok van,de legalább világít a nap.
Én csak arra adtam választ, az fb,-n kellene egy csoport, ami a 3 kerekűekkel foglalkozik. Igaz, hogy az valójában nem nagyon működik. De azért létezik. Azon kívül van több mopedautós csoport is. Azok azért jobban működnek. De vannak a csoportban többen is, akik csak okoskodni akarnak, az helyett hogy utána néznének a tényeknek. Még is osztják az észt. Aki pedig érdemi választ tud adni, azt pedig lehurrogják. Főleg, hogy milyen jogosítvánnyal vezethető. Vagy kell-e rendszám vagy nem. Ezért többször is előfordult, hogy ide irányítottam embereket, ebbe a topikba. De innét nem szándékozok olyan szándékkal a facebookra irányítani senkit, hogy majd a facebookon megtudja a helyes választ a problémájára.
Én a magam részéről nem vagyok fönn azon az arcképkönyvben -- de ettől függetlenül aki akart az megtalált . Ahogy Te is , és igyekeztem is segíteni .
Az én elérhetőségem ott van nevem alatt , nem úgy mint az újonnan beregisztráltak többségének , aki a privát elérhetetlenség homályába burkolózik .
A mopedautósok évente 3 találkozót tartanak , amiket még a járvány ellenére is össze tudtunk hozni . Én fontosnak tartom a személyes kapcsolatokat , nem vitatom a manapság menő fészbúk előnyeit , de egyelőre nem szándékozom csatalkozni hozzá .
Érdekes , hogy a háromkerekű csoportosulások csak az APE címszó alatt életképesek , a többi ilyen masina ( Sulky , Charly , Amica ) nagyon periférikus -- igaz azokból töredék mennyiség van az Ape-hez képest . Az viszont érdekesebb számomra : míg az Ape jópofa és elfogadott járgány , addig a vele motorikusan megegyező , futóművileg pedig fejlettebb kétüléses társai ( lásd : elülső hidraulikus fék ) mélyen lenézett és kiröhögött autópótlékok a nagyközönség számára . Azt többször tapasztaltam , hogy aki vidáman birtokol egy Ape50-est , bele nem ülne egy Sulkyba .
Kis mértékű javulást a legolcsóbban és könnyebben a blokk csere hoznatna ha helyet cserélne a mostani egy suzuki adress v100 robogó blokkal azt a leó még ki tudja szolgálni csereszabatos és igazából nem látszik rajta a 109ccm, de innen már akár 4t is lehetne mivel a blokk als bekötéses ,vagyis a forgattyúsház alján van a blokk nyúlvány bármely kínai négyütemű rövid(10' kerékméret) robogó beleugorhat 70ccm hengerrel, persze tér-idő ugrást ne várjunk ekkor se
Hali a blokk az valóban robogóé a cagiva city 50 és azért vannak japó írásjelek mert eredetileg suzuki-morini termék és a sepia,hi-up,stb 80-as évek kiskerekű gépeknek a hatjógépezete volt sajnos szinte lehetettlen a teljesítményét növelni a kialakítása miatt
Lehetne a facebook on is ilyen 3 kerekü járgányokkal foglalkozó csoport,könnyebb lenne a társalgás,nyitottabb lenne az emberek számára hogy megismerjék ezt a közlekedési módot.Van annyira érdekes ez is mint a 4 kerekü mopedautó.Csak hát mindenki egyből rokkantkocsinak nézi a kis mopedet.Vittem egy kolegámat az Amicával,az első 100 méteren halálfélelme volt,hazafelé pedig már azon agyalt,hogy honnan vehetne egy ilyen masinát horgászni járni.Szóval gyorsabb lenne a f.b on feltölteni képeket,hozzászólni,és követni a bejegyzéseket.De ez csak most jutott eszembe.Azért ez az alvázszám dolog érdekelne,hogyan lehetne megoldani,ha nincs.
Egyes járgányokból azért is hiányozhat az alvázszám , mert valahol végleg kivonták a forgalomból , de aztán éjszaka valahogy mégis kimászott a bontóból a kerítésen keresztül és külföldre (pl. Magyarországra ) szökött . Én már találkoztam néhány ilyen masinával -- ezekben sem volt alvázszám ...
Megoldás szerintem mindenre van , de aki nem tudja miképp kell vadnyulat* (el)készíteni hát az nem tudja , istenem , elvégre nem lehet mindenki szakács ...
* hogy egy MÁSIK vadnyulas zsibbasztót is szóba hozzak :
Erről a japán csúcstechnikáról nekem is van fotóm -- erről a tolatós technikáról nem tudtam , de eléggé elterjedt lehetett akkoriban , mert állítólag a Jawa motoros Velorex is így tolatott .
Értem. Sajnálom hogy nem találtad. Majd próbálok még utánanézni. Nekem is robogómotor van benne hasonló megoldással,csak nekem a régebbi amicám van,másabb a motortere is.
Ez érdekes lehetett, ha járdaszegély mellé parkolt és az előtte, meg a mögötte parkoló autó is rá állt. Mire a 3-4 előre, hátra mozgatással kitudott jönni közülük.
Solyto a hatvanas évekből. Nem volt lükverc fokozata, tolatáskor motor leállít, és fordítva indították újra. Csak nem önindítós volt... Leállítás, kiszállás, géptető kinyitása, karral beindítás, géptető becsukása, beül, tolatás, majd mindent újra, ha előre szeretne menni tovább...