Benzines Focust akarok venni, nem sok km-rel. De 1,4 vagy 1,6?
Mennyivel gyengébb az 1,4 - illetve mennyivel fogyaszt többet az 1,6?
Nem vagyok autóversenyző típus, általában betartom a 90-100 -at, illetve autópályán a 130-at (jó, eddig nem is volt megfelelő autóm ennél többre...). Nem megyek sokat, évente 10e km alatt vagyok.
Közben megnéztem a ford.hu-n a katalógusokat: ott csak külső méretet adnak meg, de az alapján 1-2 mm eltérés van csak a Focus és a C-Max között. Nekem egyébként van bent hátul egy gyerekülés (Focus), és az ülés kialakítása (kicsit be van mélyesztve a két szélső) és a biztonsági övek helye miatt nem teljesen a szélén van a gyerekülés, és ha a másik szélére még egy ülésmagasítót beteszünk, akkor középen csak nagyon kicsi (kb. 20-25 centi) hely marad. Alig valamivel szélesebb, mint a középső könyöklő. Mondjuk annyival, hogy a gyerek be tudjon nyúlni az övet becsatolni.
Szerintem nem fér be három (teljes méretű) gyerekülés. Talán ülésmagasító, bár szerintem az sem biztos, azért elég szélesek azok is. A C-Max és a Focus szerintem ugyanolyan széles (de csak szerintem, majd valaki megerősít vagy megcáfol ebben).
érdekelne hogy 2006-os Focus kombiba hátra befér-e három gyerekülés? Illetve hogy a C-max v a Focus szélesebb a hátsó üléssornál? Azt hol tudom megnézni, hogy adott évben milyen felszereltséggel adták a kocsikat?
Hi! Érdeklődnék a FORD FOCUS Kombi 1.6 Fresh fogyasztásáról, megbízhatósága, szervizárak megy úgy általánosságba milyen? Ugyanis kinéztem egyet. Minden infó érdekel! THX!
Nekem 2004es Focus-szal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Hogyan lehet a hátsó lengőkart és a hozzá kapcsolódó kereszt lengőkart szétválasztani? A rögzítő csavar gyakorlatilag belesült a keresztlengőkart perselyébe... A neten nézelődve több helyen is azt írják hogy 1:1 szét kell vágni (21eFt-os vágás lenne), mivel a nemmegfelelő gyári zsirzás miatt idővel besülnek ezek csavarok.
...Aha szóval Ausztria. Akkor tényleg nagy az esély, hogy valós a km. Megnéztem a régi árlistáimat és valóban a 2006-os modellévtől volt részecskeszűrő "kötelezően" a 110 lovas dízelhez. A bevezetéskor nincs róla említés. A többieknek abban is igaza van, hogy odaát a Lajtán túl jobban megfontolandó ilyen autó vétele, mivel lehet, hogy nagyobbak a szervízszámlák, de másik oldalról a közterhek alacsonyabbak lehetnek. Sok sikert a vásárláshoz!
2006 elottiek nem DPF-es azaz reszecskeszurosek. motorkodjat erdemes nezni. de kb 99% nem DPF-es ha 2005-os. 2006-tol DPF-es a 110 loval , nekem is olyan van (C-Max 1.6 tdci ghia) nekem 141 ezer van benne es nem kellett cserelni DPF-et , noha nem is a belvarosban szutymorgok vele...
Na de ennél a részecskeszűrőnél nem az van,hogy egy idő után muszáj cserélni? Mert egy katalizátor azért jó esetben addig bírja amíg az egész kipufogórendszer.
Egyenlőre itt a részecskeszűrős autó Nova (regadó) adója kedvezményes,de tervezik a jövőben a szennyező dieselek büntetőadóját.A Németeknél viszont nagy előny már most is a szűrő. De hogy ennyire drága a cseréje azt nem gondoltam.
a részecskeszűrős nem csak drágább, de jobb is. mármint környezetbarátabb. rendes országokban (pl. ausztriában simán el tudom képzelni) ezt "díjazni" szokták valamilyen kedvezményesebb adó formájában.
Akkor kicsit kiegészíteném a megadott információkat. Én Ausztriában élek. Az autó Tirolban áll egy Ford kereskedésben és szervizkönyves, első tulajtól. Itt kb az eladott autók 80%-a diesel!
300.000 a részecskeszűrő? Az súlyos, manapság már minden diesel azzal van szerelve. Akkor azt még meg lehetne csinálni, hogy egy évet használnám és jövő nyáron eladnám 100.000km-el...
Kb 20.000km-t megyek évente, a gázolaj nekem ingyen van... Meg jobban eladható, nem? (itt Ausztriában mindenképpen, mert itt dieselbuzi mindenki. Meg azért jobban megy egy ilyen mint egy benzines és elvileg 4-5 litert fogyaszt, vagy ez mesebeszéd?
Hát így látatlanban elég nehéz, de néhány "fogódzó":
1. A 80 ezer km-t akkor hinném el, ha naponta láttam volna az autót és ismertem volna a használóját. Egyébként mese kategória. Hiába tűnik megkíméltnek, nyugodtan lehet benne 200-300 ezer km. Dízel autót általában nem azért vettek/vesznek, hogy reggelente az oviba vigyék a kicsit, hanem "kemény munkára".
2. A 110 lovas 1.6 TDCi ha jól tudom részecskeszűrős (FAP). Ennek a cseréje alaphangon 300 ezer ft, ezt 120 ezer km-nél meg kell tenni, ha jól tudom (ha nem, bocsánat). A 90 lovasok között van részecskeszűrő nélküli, az előnyből indul fenntartási költség vonatkozásában
3. Dízel autót akkor érdemes venni, ha tényleg sokat mész vele. Ha nem, teljesen elég az 1.6-os benzines is.
Sziasztok. Autóvásárlás előtt állok és találtam egy Focus 1.6 Dieselt 109 Le 2005-ös évjárat, sok extrával, 80.000km-el. Van valakinek hasonló? Mire számítsak? Típushibák? Fenntartás?
Nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak a fordfocus.hu oldallal. Pár éve beregisztráltam oda, hogy kérdezzek valamit. Már nem emlékszem a konkrét kérdésemre, de a válasz kb. egy IGEN, vagy egy NEM lett volna.
Ehhez képest a kérdés feltétele után előugrott a bokorból egy Piercing nevű fórumnáci és kb. 20 sorban kioktatott arról, hogy mit képzelek én, hogy az adott topikban teszem fel a kérdést, mert tudnom kellene, hogy ezt a kérdést már kibeszélték a FocusI-ről szóló valamelyik topikban.
Namármost elvileg értek valamicskét a dologhoz, így tudtam, hogy az adott részlet tök más a FocusI-ben, mint a FocusII-ben, tehát szóvá tettem, hogy akkor akár a Fiat Puntóval foglalkozó oldalon is feltehettem volna a kérdést,mert az jobban hasonlít ebben a kérdésben a FocusII-höz, mint a régebbi Focus.
Na, erre Piercing mester ismét 20 sorban elküldött melegebb égtájakra és közölte, hogy ha nem fogom vissza magamat, akkor ő szépen kitilt engemet az oldalról :-(((
Mint mondtam, a kérdésemre a válasz kb. egy mondat lett volna, ehhez képest kaptam egy oldal letolást, érdemi infót semmit. Így nem kellett engem kitiltani a fordfocus.hu oldalról, mert azóta se néztem tájukra sem. Segítőkészség semmi, a kereső egy kalap szamóca, sőt még az is lehet, hogy ki vagyok tiltva :-((