2006 elottiek nem DPF-es azaz reszecskeszurosek. motorkodjat erdemes nezni. de kb 99% nem DPF-es ha 2005-os. 2006-tol DPF-es a 110 loval , nekem is olyan van (C-Max 1.6 tdci ghia) nekem 141 ezer van benne es nem kellett cserelni DPF-et , noha nem is a belvarosban szutymorgok vele...
Na de ennél a részecskeszűrőnél nem az van,hogy egy idő után muszáj cserélni? Mert egy katalizátor azért jó esetben addig bírja amíg az egész kipufogórendszer.
Egyenlőre itt a részecskeszűrős autó Nova (regadó) adója kedvezményes,de tervezik a jövőben a szennyező dieselek büntetőadóját.A Németeknél viszont nagy előny már most is a szűrő. De hogy ennyire drága a cseréje azt nem gondoltam.
a részecskeszűrős nem csak drágább, de jobb is. mármint környezetbarátabb. rendes országokban (pl. ausztriában simán el tudom képzelni) ezt "díjazni" szokták valamilyen kedvezményesebb adó formájában.
Akkor kicsit kiegészíteném a megadott információkat. Én Ausztriában élek. Az autó Tirolban áll egy Ford kereskedésben és szervizkönyves, első tulajtól. Itt kb az eladott autók 80%-a diesel!
300.000 a részecskeszűrő? Az súlyos, manapság már minden diesel azzal van szerelve. Akkor azt még meg lehetne csinálni, hogy egy évet használnám és jövő nyáron eladnám 100.000km-el...
Kb 20.000km-t megyek évente, a gázolaj nekem ingyen van... Meg jobban eladható, nem? (itt Ausztriában mindenképpen, mert itt dieselbuzi mindenki. Meg azért jobban megy egy ilyen mint egy benzines és elvileg 4-5 litert fogyaszt, vagy ez mesebeszéd?
Hát így látatlanban elég nehéz, de néhány "fogódzó":
1. A 80 ezer km-t akkor hinném el, ha naponta láttam volna az autót és ismertem volna a használóját. Egyébként mese kategória. Hiába tűnik megkíméltnek, nyugodtan lehet benne 200-300 ezer km. Dízel autót általában nem azért vettek/vesznek, hogy reggelente az oviba vigyék a kicsit, hanem "kemény munkára".
2. A 110 lovas 1.6 TDCi ha jól tudom részecskeszűrős (FAP). Ennek a cseréje alaphangon 300 ezer ft, ezt 120 ezer km-nél meg kell tenni, ha jól tudom (ha nem, bocsánat). A 90 lovasok között van részecskeszűrő nélküli, az előnyből indul fenntartási költség vonatkozásában
3. Dízel autót akkor érdemes venni, ha tényleg sokat mész vele. Ha nem, teljesen elég az 1.6-os benzines is.
Sziasztok. Autóvásárlás előtt állok és találtam egy Focus 1.6 Dieselt 109 Le 2005-ös évjárat, sok extrával, 80.000km-el. Van valakinek hasonló? Mire számítsak? Típushibák? Fenntartás?
Nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak a fordfocus.hu oldallal. Pár éve beregisztráltam oda, hogy kérdezzek valamit. Már nem emlékszem a konkrét kérdésemre, de a válasz kb. egy IGEN, vagy egy NEM lett volna.
Ehhez képest a kérdés feltétele után előugrott a bokorból egy Piercing nevű fórumnáci és kb. 20 sorban kioktatott arról, hogy mit képzelek én, hogy az adott topikban teszem fel a kérdést, mert tudnom kellene, hogy ezt a kérdést már kibeszélték a FocusI-ről szóló valamelyik topikban.
Namármost elvileg értek valamicskét a dologhoz, így tudtam, hogy az adott részlet tök más a FocusI-ben, mint a FocusII-ben, tehát szóvá tettem, hogy akkor akár a Fiat Puntóval foglalkozó oldalon is feltehettem volna a kérdést,mert az jobban hasonlít ebben a kérdésben a FocusII-höz, mint a régebbi Focus.
Na, erre Piercing mester ismét 20 sorban elküldött melegebb égtájakra és közölte, hogy ha nem fogom vissza magamat, akkor ő szépen kitilt engemet az oldalról :-(((
Mint mondtam, a kérdésemre a válasz kb. egy mondat lett volna, ehhez képest kaptam egy oldal letolást, érdemi infót semmit. Így nem kellett engem kitiltani a fordfocus.hu oldalról, mert azóta se néztem tájukra sem. Segítőkészség semmi, a kereső egy kalap szamóca, sőt még az is lehet, hogy ki vagyok tiltva :-((
Szeretném eladni a gépkocsimat. Megkimélt állapotban van. Vezetett szervízkönyves. Alacsony fogyasztás. 6,5
Ford Focus Kombi Olcsón Eladó, 2004, 1400 ccm, fekete, Kombi, 75 LE
Magánszemélytől sürgősen áron alul eladó külföldre költözés miatt! Autóbeszámítás lehetséges, garázsban tartott, második tulajdonostól, rendszeresen karbantartott, szervizkönyv, törzskönyv. Magyar szervizkönyves, 2 db gyári kulcs. Nagyon szép, ápolt állapot. Februárban volt műszakin a gépkocsi. Szervízkönyvet elküldöm emíilben ha kérik. Abban látni mik voltak rajta cserélve. Olajcserét 10ezer km-enként végeztem el.
Tudtommal alkatrésznek nehéz eladni, mert ahhoz ki kell vonatni a forgalomból, amihez egy bontótól kell igazolás, hogy leadtad. A bontó viszont jelképes összeget ad csak érte. :( Az enyémben is tönkrement a motor (260.000km körül), bár ott tudom, hogy rajtam múlt. Én kicseréltettem egy bontott motorra, de nagyon drága volt. Motorcsere után 1.000.000-ért tudtam eladni. Először nézessétek meg, hogy tényleg kuka-e a motor. Ha nem, akkor érdemes lenne megjavíttatni, vagy ha annyira nincs rá pénzetek, akkor eladni és az eladási árból elengedni a javíttatás költségét (meg mondjuk még egy kicsit pl. szállításra meg ilyesmik).
A mi Fordunk Focusunk 2001-es, mostanában sok fejfájást okozott nekünk. Külföldön voltunk, mikor elromlott és a hazahozatása sem volt olcsó mulatság, pláne a mi hazautunk. Az ottani német autószerelő szerint motorhibás, előtte semmi jelét nem mutatta, hogy vmi nem stimmelne. Mikor legutoljára benne ültem nagyon furán viselkedett. Kettesbe rakva elkezdett rángatni és köhögve lefulladt. Mikor újraindítottam ugyanezt csinálta. Kicsit alacsony volt az olajszintje, de rögtön után is töltöttünk. Másnap a kocsi már be sem indult, csak úgy tudtuk elvinni az autószerelőhöz, hogy behúzattuk, és akkor elindult. Vajon mi lehet vele a baj? Még nem ért haza és azon gondolkodunk, hogy mennyibe fog kerülni a javíttatása. Eladjuk-e így alkatrésznek? Jelenleg nem engedhetjük meg magunknak, hogy megjavíttassuk. Ha valakinek volt már hasonló problémája, kérem írjon.
Lehet, hogy elqrták a centírozást, nekem egyszer csináltak olyat, hogy a felrakott súlyt a következő sarkon el is hagytam... Mondjuk elvileg akkor ráznia is kellene.
Sziasztok! Nincs valakinek tapasztalat, ötlet az ügyben hogy, mitől lehet az, hogy átcserélték a téli gumit nyárira, vadi új gumik lettek rátéve ráadásul pirelli, és a problámaám hogy enyhén húz jobbra az autó ha elengedem a kormányt, viszont a csere előtt a téli gumikkal nem csinálta ezt szóval tuti nem futómű!
Remélem nem gumi hiba, de ha vászonszakadásos lenne akkor ütne nagyon. Szóval nem értem. Mitől lehet ez szerintetek? Köszi a válaszokat.