Menni azért megy, pl az apósomat soha nem tudnám nagyobb köbcentis autóra rábeszélni, mert keveset használja, nagyrészt 2-en használják, és mondanom se kell, hogy nyugisan vezet. Ergo az 1,4-es motort neki találták ki. Arról nem is beszélve, hogy minden gyártónál van belépő modell a kispénzüeknek. Pl Passat-ot ki venne 1,6-os 102 Le-s motorral??? És megveszik látod. Aztán, hogy a vétel után pár hónappal már vakarja a fejét, hogy "ejjj, csak nagyobb motorral kellett volna vennem", abban szinte biztos vagyok. De attól ne féljen senki, hogy egy 1,6-os fenntartása többet kerülne az 1,4-esénél. Ami különbség van, az elhanyagolható, bármelyik irányba is legyen. Használatban viszont csak előnye van az 1,6-osnak a kisebb motorral szemben.
Magyarországra? Ha lenne rá mód, akár ezres motorral is gyártanák, mert az a jó a magyarnak, ha kicsi a motor, mert kevés a biztosítás rá, és keveset fogyaszt..... Napersze. Főleg ez utóbbi. Megnőtt az autók tömege az utóbbi 10-20 évben, el kellene felejteni már azokat a motorokat, amiknek a teljesítménye nem éri el a jármű tömegének 1/10-ét (gyk: 1300 kg-130LE) így a fogyasztás is kedvezőbb lenne, meg tartalékok birtokában bizony biztonságosabban közlekedhetne a 2-nél több tagú tisztelt "autózóközönség". A városban csettegésre persze a fentiek nem feltétlen érvényesek, ott érvényesül(het) a kis köbcenti-takarékos-környezetbarát triumvirátus.
Ugyan nem benzines, és nem 1.4-es, hanem 1.6-os és dízel a cég összes Focusa, de még itt is különbség van fogyasztásban (is) a 90 és a 110 lovas változatok között, UTÓBBIAK javára. Több ismerősöm 2 literes dízelt hajt, azok semmivel sem esznek többet, viszont sokkal jobban mennek.... These are my two cents ;)
Mindenképp az 1,6-ot kell választani. Jobban megy, szinte ugyanannyit eszik (talán kevesebbet is némely körülmény esetén), mint az 1,4-es. Ennyi éves km esetén pedig nem kérdés, az 1,6 a nyerő. Azt 1,4-est tuti megbánnád az első országúti előzésnél vagy 3-4 fő utazásakor. Arról nem is beszélve, hogy jön a klímázós szezon, az is ellensége a kis motornak.
Én azt 1,6-ost javaslom.
Ja, meg olvass vissza kb 200 hozzászólást vissza, mert akkor is előkerült ez a kérdés.
Van két ismerősöm is 1.6 benzines Focus II. tulajként. 7l a legalja, rövidtávon, télen pedig felmehet 10l-be. OFF Az 1.4-es Escort nekem 6,7l átlagot produkált 21 éven keresztül. ON
Benzines Focust akarok venni, nem sok km-rel. De 1,4 vagy 1,6?
Mennyivel gyengébb az 1,4 - illetve mennyivel fogyaszt többet az 1,6?
Nem vagyok autóversenyző típus, általában betartom a 90-100 -at, illetve autópályán a 130-at (jó, eddig nem is volt megfelelő autóm ennél többre...). Nem megyek sokat, évente 10e km alatt vagyok.
Közben megnéztem a ford.hu-n a katalógusokat: ott csak külső méretet adnak meg, de az alapján 1-2 mm eltérés van csak a Focus és a C-Max között. Nekem egyébként van bent hátul egy gyerekülés (Focus), és az ülés kialakítása (kicsit be van mélyesztve a két szélső) és a biztonsági övek helye miatt nem teljesen a szélén van a gyerekülés, és ha a másik szélére még egy ülésmagasítót beteszünk, akkor középen csak nagyon kicsi (kb. 20-25 centi) hely marad. Alig valamivel szélesebb, mint a középső könyöklő. Mondjuk annyival, hogy a gyerek be tudjon nyúlni az övet becsatolni.
Szerintem nem fér be három (teljes méretű) gyerekülés. Talán ülésmagasító, bár szerintem az sem biztos, azért elég szélesek azok is. A C-Max és a Focus szerintem ugyanolyan széles (de csak szerintem, majd valaki megerősít vagy megcáfol ebben).
érdekelne hogy 2006-os Focus kombiba hátra befér-e három gyerekülés? Illetve hogy a C-max v a Focus szélesebb a hátsó üléssornál? Azt hol tudom megnézni, hogy adott évben milyen felszereltséggel adták a kocsikat?
Hi! Érdeklődnék a FORD FOCUS Kombi 1.6 Fresh fogyasztásáról, megbízhatósága, szervizárak megy úgy általánosságba milyen? Ugyanis kinéztem egyet. Minden infó érdekel! THX!
Nekem 2004es Focus-szal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Hogyan lehet a hátsó lengőkart és a hozzá kapcsolódó kereszt lengőkart szétválasztani? A rögzítő csavar gyakorlatilag belesült a keresztlengőkart perselyébe... A neten nézelődve több helyen is azt írják hogy 1:1 szét kell vágni (21eFt-os vágás lenne), mivel a nemmegfelelő gyári zsirzás miatt idővel besülnek ezek csavarok.
...Aha szóval Ausztria. Akkor tényleg nagy az esély, hogy valós a km. Megnéztem a régi árlistáimat és valóban a 2006-os modellévtől volt részecskeszűrő "kötelezően" a 110 lovas dízelhez. A bevezetéskor nincs róla említés. A többieknek abban is igaza van, hogy odaát a Lajtán túl jobban megfontolandó ilyen autó vétele, mivel lehet, hogy nagyobbak a szervízszámlák, de másik oldalról a közterhek alacsonyabbak lehetnek. Sok sikert a vásárláshoz!
2006 elottiek nem DPF-es azaz reszecskeszurosek. motorkodjat erdemes nezni. de kb 99% nem DPF-es ha 2005-os. 2006-tol DPF-es a 110 loval , nekem is olyan van (C-Max 1.6 tdci ghia) nekem 141 ezer van benne es nem kellett cserelni DPF-et , noha nem is a belvarosban szutymorgok vele...
Na de ennél a részecskeszűrőnél nem az van,hogy egy idő után muszáj cserélni? Mert egy katalizátor azért jó esetben addig bírja amíg az egész kipufogórendszer.
Egyenlőre itt a részecskeszűrős autó Nova (regadó) adója kedvezményes,de tervezik a jövőben a szennyező dieselek büntetőadóját.A Németeknél viszont nagy előny már most is a szűrő. De hogy ennyire drága a cseréje azt nem gondoltam.
a részecskeszűrős nem csak drágább, de jobb is. mármint környezetbarátabb. rendes országokban (pl. ausztriában simán el tudom képzelni) ezt "díjazni" szokták valamilyen kedvezményesebb adó formájában.