Most vennék saját részre 1.6-os vagy 1.8-as benzines Focus I. kombit. ABS, klíma, centrálzár, 2 lufi kötelező extra. Gondos gazda, törésmentes előélet, szervízkönyv előny. Aki szeretné eladni megkímélt autóját (természetesen azért, mert kínőtte és upgrade-elne :-) ), kérem jelezze nekem. Bp XXII. XI. Érd magasságában tudnám megnézni.
Autópályán a nagyobb űrtartalom a nyerő. (általában hosszabb a váltó és mondjuk 130-140 környékén nem forog sokat a motor míg az 1.4es szétpörgi magát)
Nekem 1.6-os, 2004-es Focusom van. Most jártuk meg a családdal (4 felnőtt) Franciaországot, számításaim alapján az átlag fogyasztás klímával nem volt 7 felett. Nem volt gond a hegynek menet se....
Az 1.6osokkal szerintem többet mennek, és a kikímélt példányok drágábbak. Ha a fogyasztásban nincs is releváns különbség, és a biztosításban telj adóban sem (átírás köbcenti sem), a vételárbeli különbséget érdemes figyelembe venni.
Egyébként mindig a nagyobb motor a jobb szóval ha az lett volna a kérdés hogy 1.4 1.6 1.8 2.0 akkor a 2.0 :D persze az megint drága a kikímélt és mégtöbbet mennek velük.
2 egyforma állapotú 1.4 1.6 esetén az 1.6 annyival fürgébb amennyivel többet eszik. (városba piroslámpánál az 1.4es kevesebbet kér benzinből, szóval városba tök felesleges az 1.6os)
Mondom ezt úgy hogy 1.8as opelemet 1.4es fusionra cseréltem.
Menni azért megy, pl az apósomat soha nem tudnám nagyobb köbcentis autóra rábeszélni, mert keveset használja, nagyrészt 2-en használják, és mondanom se kell, hogy nyugisan vezet. Ergo az 1,4-es motort neki találták ki. Arról nem is beszélve, hogy minden gyártónál van belépő modell a kispénzüeknek. Pl Passat-ot ki venne 1,6-os 102 Le-s motorral??? És megveszik látod. Aztán, hogy a vétel után pár hónappal már vakarja a fejét, hogy "ejjj, csak nagyobb motorral kellett volna vennem", abban szinte biztos vagyok. De attól ne féljen senki, hogy egy 1,6-os fenntartása többet kerülne az 1,4-esénél. Ami különbség van, az elhanyagolható, bármelyik irányba is legyen. Használatban viszont csak előnye van az 1,6-osnak a kisebb motorral szemben.
Magyarországra? Ha lenne rá mód, akár ezres motorral is gyártanák, mert az a jó a magyarnak, ha kicsi a motor, mert kevés a biztosítás rá, és keveset fogyaszt..... Napersze. Főleg ez utóbbi. Megnőtt az autók tömege az utóbbi 10-20 évben, el kellene felejteni már azokat a motorokat, amiknek a teljesítménye nem éri el a jármű tömegének 1/10-ét (gyk: 1300 kg-130LE) így a fogyasztás is kedvezőbb lenne, meg tartalékok birtokában bizony biztonságosabban közlekedhetne a 2-nél több tagú tisztelt "autózóközönség". A városban csettegésre persze a fentiek nem feltétlen érvényesek, ott érvényesül(het) a kis köbcenti-takarékos-környezetbarát triumvirátus.
Ugyan nem benzines, és nem 1.4-es, hanem 1.6-os és dízel a cég összes Focusa, de még itt is különbség van fogyasztásban (is) a 90 és a 110 lovas változatok között, UTÓBBIAK javára. Több ismerősöm 2 literes dízelt hajt, azok semmivel sem esznek többet, viszont sokkal jobban mennek.... These are my two cents ;)
Mindenképp az 1,6-ot kell választani. Jobban megy, szinte ugyanannyit eszik (talán kevesebbet is némely körülmény esetén), mint az 1,4-es. Ennyi éves km esetén pedig nem kérdés, az 1,6 a nyerő. Azt 1,4-est tuti megbánnád az első országúti előzésnél vagy 3-4 fő utazásakor. Arról nem is beszélve, hogy jön a klímázós szezon, az is ellensége a kis motornak.
Én azt 1,6-ost javaslom.
Ja, meg olvass vissza kb 200 hozzászólást vissza, mert akkor is előkerült ez a kérdés.
Van két ismerősöm is 1.6 benzines Focus II. tulajként. 7l a legalja, rövidtávon, télen pedig felmehet 10l-be. OFF Az 1.4-es Escort nekem 6,7l átlagot produkált 21 éven keresztül. ON
Benzines Focust akarok venni, nem sok km-rel. De 1,4 vagy 1,6?
Mennyivel gyengébb az 1,4 - illetve mennyivel fogyaszt többet az 1,6?
Nem vagyok autóversenyző típus, általában betartom a 90-100 -at, illetve autópályán a 130-at (jó, eddig nem is volt megfelelő autóm ennél többre...). Nem megyek sokat, évente 10e km alatt vagyok.
Közben megnéztem a ford.hu-n a katalógusokat: ott csak külső méretet adnak meg, de az alapján 1-2 mm eltérés van csak a Focus és a C-Max között. Nekem egyébként van bent hátul egy gyerekülés (Focus), és az ülés kialakítása (kicsit be van mélyesztve a két szélső) és a biztonsági övek helye miatt nem teljesen a szélén van a gyerekülés, és ha a másik szélére még egy ülésmagasítót beteszünk, akkor középen csak nagyon kicsi (kb. 20-25 centi) hely marad. Alig valamivel szélesebb, mint a középső könyöklő. Mondjuk annyival, hogy a gyerek be tudjon nyúlni az övet becsatolni.
Szerintem nem fér be három (teljes méretű) gyerekülés. Talán ülésmagasító, bár szerintem az sem biztos, azért elég szélesek azok is. A C-Max és a Focus szerintem ugyanolyan széles (de csak szerintem, majd valaki megerősít vagy megcáfol ebben).
érdekelne hogy 2006-os Focus kombiba hátra befér-e három gyerekülés? Illetve hogy a C-max v a Focus szélesebb a hátsó üléssornál? Azt hol tudom megnézni, hogy adott évben milyen felszereltséggel adták a kocsikat?
Hi! Érdeklődnék a FORD FOCUS Kombi 1.6 Fresh fogyasztásáról, megbízhatósága, szervizárak megy úgy általánosságba milyen? Ugyanis kinéztem egyet. Minden infó érdekel! THX!
Nekem 2004es Focus-szal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Hogyan lehet a hátsó lengőkart és a hozzá kapcsolódó kereszt lengőkart szétválasztani? A rögzítő csavar gyakorlatilag belesült a keresztlengőkart perselyébe... A neten nézelődve több helyen is azt írják hogy 1:1 szét kell vágni (21eFt-os vágás lenne), mivel a nemmegfelelő gyári zsirzás miatt idővel besülnek ezek csavarok.
...Aha szóval Ausztria. Akkor tényleg nagy az esély, hogy valós a km. Megnéztem a régi árlistáimat és valóban a 2006-os modellévtől volt részecskeszűrő "kötelezően" a 110 lovas dízelhez. A bevezetéskor nincs róla említés. A többieknek abban is igaza van, hogy odaát a Lajtán túl jobban megfontolandó ilyen autó vétele, mivel lehet, hogy nagyobbak a szervízszámlák, de másik oldalról a közterhek alacsonyabbak lehetnek. Sok sikert a vásárláshoz!