No, látom egy előttem szóló már bedobta az 1,4-es kontra 1,6-os kérdést, pedig azt hittem, ez csak engem foglalkoztat. :)
Találtam ma egy szép 1,6-os, 2002-es évjáratú Focust, DE automatával. Mit lehet tudni erről a váltóról? Mennyire tartós, egyáltalán milyen típus, és mennyivel növeli meg a fogyasztást? Amúgy teljesen jó, nem ránt, kick downra ügyesen visszavált, teljesen kulturáltan működik. Kell tőle félni 135000 kilométerrel a kocsiban?
Adott egy 2000-es évjáratú 1,8 TDDI Ford Focus (adagolós 90 lovas) ~ 150000 km-rel. Amikor megyek vele kivillan az izzitást jelző lámpa és elmegy a motor ereje.
Hiába adok gázt semmit nem reagál. Ha megállok, alapjáraton ketyeg, de a gázadásra semmit nem reagál. Leállítom, újraindítom, akkor a kocsi egy darabig OK, utána újra kezdődik a történet.
Hi! Mik azok a cél szerszámok? Racsnis készlet, villás készlet, fogok, meg ha jól tudom a feszítőhöz inbusz kell ezek vannak. Kell még vmi? Az olaj leeresztő csavar milyen négyszögletes vagy vmi speckó csavar? THX!
Most vennék saját részre 1.6-os vagy 1.8-as benzines Focus I. kombit. ABS, klíma, centrálzár, 2 lufi kötelező extra. Gondos gazda, törésmentes előélet, szervízkönyv előny. Aki szeretné eladni megkímélt autóját (természetesen azért, mert kínőtte és upgrade-elne :-) ), kérem jelezze nekem. Bp XXII. XI. Érd magasságában tudnám megnézni.
Autópályán a nagyobb űrtartalom a nyerő. (általában hosszabb a váltó és mondjuk 130-140 környékén nem forog sokat a motor míg az 1.4es szétpörgi magát)
Nekem 1.6-os, 2004-es Focusom van. Most jártuk meg a családdal (4 felnőtt) Franciaországot, számításaim alapján az átlag fogyasztás klímával nem volt 7 felett. Nem volt gond a hegynek menet se....
Az 1.6osokkal szerintem többet mennek, és a kikímélt példányok drágábbak. Ha a fogyasztásban nincs is releváns különbség, és a biztosításban telj adóban sem (átírás köbcenti sem), a vételárbeli különbséget érdemes figyelembe venni.
Egyébként mindig a nagyobb motor a jobb szóval ha az lett volna a kérdés hogy 1.4 1.6 1.8 2.0 akkor a 2.0 :D persze az megint drága a kikímélt és mégtöbbet mennek velük.
2 egyforma állapotú 1.4 1.6 esetén az 1.6 annyival fürgébb amennyivel többet eszik. (városba piroslámpánál az 1.4es kevesebbet kér benzinből, szóval városba tök felesleges az 1.6os)
Mondom ezt úgy hogy 1.8as opelemet 1.4es fusionra cseréltem.
Menni azért megy, pl az apósomat soha nem tudnám nagyobb köbcentis autóra rábeszélni, mert keveset használja, nagyrészt 2-en használják, és mondanom se kell, hogy nyugisan vezet. Ergo az 1,4-es motort neki találták ki. Arról nem is beszélve, hogy minden gyártónál van belépő modell a kispénzüeknek. Pl Passat-ot ki venne 1,6-os 102 Le-s motorral??? És megveszik látod. Aztán, hogy a vétel után pár hónappal már vakarja a fejét, hogy "ejjj, csak nagyobb motorral kellett volna vennem", abban szinte biztos vagyok. De attól ne féljen senki, hogy egy 1,6-os fenntartása többet kerülne az 1,4-esénél. Ami különbség van, az elhanyagolható, bármelyik irányba is legyen. Használatban viszont csak előnye van az 1,6-osnak a kisebb motorral szemben.
Magyarországra? Ha lenne rá mód, akár ezres motorral is gyártanák, mert az a jó a magyarnak, ha kicsi a motor, mert kevés a biztosítás rá, és keveset fogyaszt..... Napersze. Főleg ez utóbbi. Megnőtt az autók tömege az utóbbi 10-20 évben, el kellene felejteni már azokat a motorokat, amiknek a teljesítménye nem éri el a jármű tömegének 1/10-ét (gyk: 1300 kg-130LE) így a fogyasztás is kedvezőbb lenne, meg tartalékok birtokában bizony biztonságosabban közlekedhetne a 2-nél több tagú tisztelt "autózóközönség". A városban csettegésre persze a fentiek nem feltétlen érvényesek, ott érvényesül(het) a kis köbcenti-takarékos-környezetbarát triumvirátus.
Ugyan nem benzines, és nem 1.4-es, hanem 1.6-os és dízel a cég összes Focusa, de még itt is különbség van fogyasztásban (is) a 90 és a 110 lovas változatok között, UTÓBBIAK javára. Több ismerősöm 2 literes dízelt hajt, azok semmivel sem esznek többet, viszont sokkal jobban mennek.... These are my two cents ;)
Mindenképp az 1,6-ot kell választani. Jobban megy, szinte ugyanannyit eszik (talán kevesebbet is némely körülmény esetén), mint az 1,4-es. Ennyi éves km esetén pedig nem kérdés, az 1,6 a nyerő. Azt 1,4-est tuti megbánnád az első országúti előzésnél vagy 3-4 fő utazásakor. Arról nem is beszélve, hogy jön a klímázós szezon, az is ellensége a kis motornak.
Én azt 1,6-ost javaslom.
Ja, meg olvass vissza kb 200 hozzászólást vissza, mert akkor is előkerült ez a kérdés.
Van két ismerősöm is 1.6 benzines Focus II. tulajként. 7l a legalja, rövidtávon, télen pedig felmehet 10l-be. OFF Az 1.4-es Escort nekem 6,7l átlagot produkált 21 éven keresztül. ON
Benzines Focust akarok venni, nem sok km-rel. De 1,4 vagy 1,6?
Mennyivel gyengébb az 1,4 - illetve mennyivel fogyaszt többet az 1,6?
Nem vagyok autóversenyző típus, általában betartom a 90-100 -at, illetve autópályán a 130-at (jó, eddig nem is volt megfelelő autóm ennél többre...). Nem megyek sokat, évente 10e km alatt vagyok.