A család 2001-es Focus 1.6-osának (2 hete vettük) elég érdekes hangja van. Fordulatszámtól függően sípoló hangot ad ki, néha kevésbé hallani, néha viszont felerősödik. Vajon mitől lehet ez? Amúgy nagyon meg vagyunk elégedve vele, jó kis járgány.
A 115LE-s változat változó szelepvezérlésű (1.6 VCT-nek hívják). A nyomatékgörbéje majdnem ugyanolyan, mint a sima 100LE-s változaté, csak picit magasabb. Tehát minden fordulaton egy picit erősebb. Ezzel a motorral tudja az a Focus II, mint az I. a sima 1.6-os motorral kb. Fogyasztás: nekem 2008-as 1.6VCT van, Tatabánya-Budapest között járok vele, 130-ra állított tempomattal. Itt ugye elég sok emelkedő van az autópályán, meg még Budapesten belül is járok vele többet. A fogyasztás nagy átlaga (kb. 70.000km után) 8.5 körül van, inkább hideg időben dugózva emelkedik meg. Az utolsó pár hónapban 8.0 alatt volt inkább.
Igen, bocsi, benzinesről van szó. És még abban segítsetek, hogy hogy van ez a 100 vs. 115 LE, mindkét fajtából van, lehetett venni, ahogy az ügyfél kérte? Nyilván nem lehetetlen, de 90%-ban inkább csak 100LE-s változatokat láttam. Köszi szépen mindenkitől az infókat, támpontnak mindenesetre tökéletes. Nem vagyok egy nagy száguldozós egyáltalán, inkább élvezném a jobb/szebb autó nyújtotta kényelmet egy kényelmes tempomatos sebességnél. Köszi mégegyszer, de azért a LE-s kérdésre írjatok valamit:).
1-es focus 1.6 kombi vegyes fogyasztása NÁLAM 7,5L. Autopályán, nagyon ovatos gázzal (KB.80Km/h) lehet kijön az 5-5,5 L. Városi fogyasztás az nekem a pesti dugót jelenti 8,5-9L. Mondjuk nem túl régóta hajtom a vasat (harmadik hónapja), de valamennyit bíztos segítenek ezek az adatok.
Azt mondják,hogy a 2-es Focusok többet fogyasztanak mint az egyes kiadás.Állítólag a súly miatt mert nehezebb,nagyobb kerekek,nagyobb légellenállás. Ennek tekintetéban ha pl. a saját 1-es 1.6-os kombim átlagban 7.5 lityit fogyaszt,akkor a 2-es focus 8-8.5 között. Sokat jártam egy 2-es 2.0 diesellel.Na akármennyire spóroltam,sosem sikerült 7 alá vinni a fogyit.Átlagban 7.5-8 lityit fogyasztott padig dízel volt.
Figyi, az 5L az mese. Én a 3. 1.6tdci-t használom (90LE) 4 év alatt, és a legalacsonyabb fogyasztás, amit mértem, az 4.92L gázolaj volt.Nyár elején, pici klímával, sok tojáshéjjal a lábam alatt. (budapesti kollégáknak 6 körül, sok várossal) Viszont "padlógáz" szinten sincs 7 felett, klímázva, autópályán. DE EZ A DÍZEL, nem a benzines. Az reálisan, se nem óvatos, se nem gyilkolós stílusban szerintem 7 liter körüli lesz egy benyástól...
Segítsetek nekem, iszonyat sok hozzászólás van. Kocsit akarok majd venni. Nagyon tetszik az 1.6-os 2005-2006-os változat (nyilván a legújabbat venném, de sajnos ez nem megy). Trend felszereltséggel és sedán változat. Láttam 101 LE-set is, meg 115LE körül is. Segítenétek ebben eligazodni, hogy hogy van ez? Mennyit fogyasztanak ezek a kasznik mondjuk autópályán emberbarátibb sebességgel? Jelenlegi benyaárak mellet ez is fontos, és nem bánnám ha jelenlegi fogyasztásomnál nem lenne sokkal több. Valamelyik hirdetésben láttam, beírták (bekamuzták) hogy 5 L, ezt azért nem hiszem. Köszi az infókat.
Ezt a hangot nehéz ,,elképzelni,, de azt is ,h szeptember közepén várod a novembert:-O kipufogó , turbócső ? valami szétment , v csak haldoklik a motor:-)
Sziasztok! Sok éve nyúzunk egy 1,8 TDDI Focus Kombit, és most gond van. Olyan lett a hangja, mint egy... nem is tudom. Sportkocsinak? 50 km/h sebességnél ordít, és ha leveszem a lábamat a gázról, akkor úgy csendesedik le, mint egy ventillátor. Szerintetek mi lehet ez? Várhat a szerviz a gumicseréig (november)?
Van egy eladó kettőstömegű lendkerekem kuplunggal 1,8-2,0 benzines Focus II és társaihoz (Mondeo III, C Max). 2000-2007 közötti 110, 120, 125, 145, 146Le-s változatokhoz.
Szerintem márkakereskedő alvázszám alapján ki tudja kódolni, ha az tényleg az eredeti fejegység. Egyébként lehet adaptert venni utólag beépíthető más márkájú fejegységekhez, hogy az eredeti távirányítóval menjen.
Édesapám vett egy2002-es Focus kombit 1.8 td motorral. A kereskedő egy Ford kazettás-magnót tett az autóba, mivel az eredeti (nem tudom milyen) kódja sajnos elveszett. Ezt sajnos nem "viszi" a kormány melletti kontroller.
Tudtok esetleg olyan fejegységet ajánlani, amit irányítani lehet a kormány alól?
Jó lenne egy gyári fejegység is, akár a vateráról.
esetleg valaki foglalkozik kikódolással, no meg mennyibe kerülhet?
kb 2 hónapja én is focus tulajdonos lettem. :) (99' 1.6 kombi)
Úgy gondoltam megcsinálom a szükséges szervízt, de balúl sült el, mert a vezérlés össze szerelésénél kevés csavarrögzítőt tettünk a csavarra. Nem érdemes spórolni a csavarrögzítővel, mert más nem fogja a vezérmű kereket csak a csavar. (Se ék, se kúp. Remélem segítek azoknak akik saját maguk akarják szerelni az autójukat.
Nálam (Focus 2 kombi - 2005) nemrég szüntettek meg hasonlót a csomagtérzár beállitásával.
Sima úton a legkisebb egyenetlenségnél vagy járdáról lassan lehajtva nyekergett-nyikorgott, már azt hittem a karosszéria csavarodik ennyire... Végülis a csomagtérajtóból kinyúló zár műanyag burkolata surlódott az ellendarabbal, gondolom túl szorosra volt állitva, és csukott állapotban összeértek. Ha hallod azt a "nyiszogást" amikor kézzel megnyomod a csukott csomagtérajtót, akkor valszeg ez lesz a gond.
focus kombi hátul valami nyiszog , de semmi konkrét .Végig sprézek mindent de nem múlik . És ma jön 1 másik és dettó :-( Menet közben sima úton is és álló helyben ha libegtetem. ha esetleg már találkoztatok vele kíváncsi lennék mielőtt szétkapom az egészet:-)
Én annak idején (2000 vége, 2001 eleje) nézegettem Carisma-kat is. Már nem sok mindenre emlékszem, de ezeknél talán az alkatrészárak lehetnek magasabbak. Kérdezz rá valahol, hogy pl. egy vezérműszíjcsere, fékbetét/tárcsa csere mibe kerül.
8 éves autónál elég fontos szempont az alkatrész ár, a Ford abban kifejezetten olcsónak mondható, még a gyári alaktrészek is. Persze használt autónál legfontosabb a megbízható forrás, tehát pl. ha egy jó ismerős árul egy japán autót, akkor nem szabad megvenni helyette egy ismeretlen előéletű Fordot. Fcousból kifejezetten sok van a piacon, érdemes keresgélni, van miből válogatni.
Autócsere előtt állunk, eddíg kizárólag Ford Focus kombikat kerestünk, de valahogy nem találtunk olyat, amiben bízni tudtunk volna, hogy nem egy leharcolt cégautó volt szépen kiglancolt külsővel, míg aztán nemrég, csak úgy ötletszerűen beültünk egy hasonló árfekvésű és ugyanolyan évjáratú (2002-es) Mitsubishi Carismá-ba, és egyből megtetszett. Eddíg csak jókat hallottunk az autóról, de érdekelne az elkötelezett Ford-osok ellenzéki véleménye is a témában. A kérdésem tehát az lenne: Ford Focus kombi vagy Mitsubishi Carisma? Szerintetek? Minden szempont érdekel!