Keresés

Részletes keresés

kjkjkjkj Creative Commons License 2003.01.06 0 0 209
Kedves szkati,
ahol én voltam, a Marabout-t jó szívvel tudom ajánlani, bár ez sem 'kisebb panzió-jellegű', de elszigeteltebb helyen van és szép nagy a kertje. Hasonló jellegű szálló még a várostól kifelé van egy pár, de ezeknek sajnos nem tudom a nevüket. A város felé eső szállodák ( el-Hana, Rijad Palms ..) nekem nem szimpatikusak.

Kedves satine
megjegyzésedet ' többen túlélték már a 2-3 *-t, és én nem nézem le, sátoroztam már itthon is úgy a Tisza partján, hogy tehéncsorda ébresztett föl, mert az itatóhelyükön táboroztunk le' nagyon durva túlzásnak tartom, ugyanis a Marabout 3 csillagával is kielégít minden nem-luxus igényt.
A gyomor-/bélfertőzés valőszínűsége nyilván erősen növekszik hőségben.
Arra azért, hogy 'egy 4* nem engedheti meg magának, hogy a lakói kidőljenek' én nem vennék mérget. A konyhán mindenféle emberek vannak...

Előzmény: szkati (207)
satine Creative Commons License 2003.01.06 0 0 208
Szia, én nem kivagyiságból írom soha, hogy Tunéziában a 4* szálloda kell, egyszerűen kell!
Persze többen túlélték már a 2-3 *-t, és én nem nézem le, sátoroztam már itthon is úgy a Tisza partján, hogy tehéncsorda ébresztett föl, mert az itatóhelyükön táboroztunk le.... bocsánat a kitérés miat..
Szóval a hasmenést el lehet kapni mindenhol, nem csak itt. De nem kötelező elkapni. Az ún. Mombasa-expressz azért az utolsó napon engem is elkapott, a páromat meg itthon, míg mások már az 1-2. nap elkapják.
Ez nagy részben alkat kérdése, részben a szállodák/kajázdák higiéniás körülményei, legyek és egyebek.
Mi ezért is megyünk arab országban inkább 4*-ba, ha azon belül van hangulatos helyi stílusú, akkor oda.
Azért egy 4* nem engedheti meg magának, hogy a lakói kidőljenek...
Nekünk semmi bajunk nem volt, kop-kop...
Igaz, mint itt (vagy Egyiptomnál) írták sokan, vittünk védőitalt, ami azt jelentette, hogy kaja előtt egy-egy kortyocska...
Ez nem kötelező persze, csak ajánlott. Fertőtlenít.
Láttuk, ahogy a sikátorokban a ház előtt, az utcán guggolva dagasztják a kelesztett kenyérféleségeket, éreztük az illatot, Monastirban 1x egy srác valami taligaszerűn épp kitolta a friss kalácsszerűséget, a párom nem bírt ellenállni, vettünk neki egy ilyen meleg fonott valami finomságot, megette, én nem, gondoltam, ha vele valami lesz, legalább én maradjak meg...:9, a páromnak annyira ízlett, hogy még 1-et kért, a kissrác meg olyan boldog volt, látszott rajta.
És semmi baj nem lett, sőt a párom azóta is emlegeti azt az isteni péksüteményt...
Előzmény: szkati (207)
szkati Creative Commons License 2003.01.06 0 0 207
Nagy élvezettel olvastam a beszámolódat. Mi is oda készülünk, de csak valamikor szeptember végén. Addig is szívesen olvasok bármiféle beszámolót, vagy javaslatot. Kicsit félek a higéniai dolgoktól, mert egy-két ismerősünk az elmúlt években csuda dolgokat tudott Egyptomban és Tunéziában összeszedni. Mi meg valahogy túlzottan el vagyunk kényeztetve a görög szigetektől, ill. idén Szicíliában voltunk/ erről többet a "Szicília" topicban írtam/ Egyszóval bennen is felmerült a kérdés, hogy "Tunézia, vagy inkább ne?" Ingok, mint a középparaszt az utazási irodákat illetően, de azt hiszem erre még van idő, hogy döntsünk. Én is sokkal jobban szeretem a kisebb panzió jellegű helyeket/ már ha van ilyesmi/, irtózom a hatalmas szállodáktól. Szeretek strandolni, de persze azt sem bánom, ha van mit nézni. Arra kérlek, hogy mondj egy-két szállodanevet Sussban, ahol Te is szívesen elnyaraltál volna Köszi
Előzmény: kjkjkjkj (204)
kjkjkjkj Creative Commons License 2003.01.06 0 0 206
Pl a 2002.03.06-i időjárás Monasztírban:
A lenyíló ablakban kiválasztható persze más dátum is.
Előzmény: bübüke (205)
bübüke Creative Commons License 2003.01.06 0 0 205
Mindenkinek nagyon köszönöm a hozzámszólásokat, tanácsokat.
Karácsonyra kaptam az utazást, de időpont meghatározás nélkül. Valószínűleg úgy döntök, hogy csak április, május környékén utazunk el, mert mindenképp szeretnék fürödni a tengerben. Egyébként tud valaki esetleg egy olyan oldalt, ahol statisztikát láthatok a tavalyi időjárásról?
kjkjkjkj Creative Commons License 2003.01.05 0 0 204
Kedves Satine,
a 'liliputi kisvonat' (tuk-tuk) még mindig létezik.
18-20 fokos volt a fedett medence vize, ott úszkáltak, én enm próbáltam. Az udvari medencében is volt víz, kézpróbával a tengernél az is melegebb volt, de abban nem láttam senkit.
A sivatagi oázisvároskában, Dúzban, mely az általam említett kétnapos szervezett út legtávolabbi pontja, nos ott, a szállodában (Hotel Sahara) termálvizes medence volt, melyet ki is próbáltunk. Igazán jó élmény volt a sivatagtól néhány lépésre a millió év óta épp akkor feltörő vízben úszkálni...
Előzmény: satine (203)
satine Creative Commons License 2003.01.05 0 0 203
Szia, örülök, hogy jól érezted magad, és kösz a beszámolót, én is élvezettel és némi nosztalgiával olvastam, hiszen nagy részét átéltem.
Megnyugtattál, hogy a szilveszterezés ott (sem) nagy buli.
Létezik még a kis liliputi kisvonat?
Mi voltunk a Shams El Hanában, nem volt rossz, és télen tényleg nem számított, hogy a tengert elválasztja egy út a szállodától, mert sajnos nem túl sokat voltunk a tengerparton a nagy szél miatt.
Egyébként ha tehetjük, mi is inkább a helyi stílusú szállodákat szoktuk választani, Ománban, Balin, Kenyában ez nagyszerűen sikerült is, Tunéziában akkor ezt kaptuk a kiválasztott szálloda helyett. De nem volt rossz, sőt, én tudom ajánlani, bár azóta jópár év eltelt, mióta mi voltunk.
Ti sem tudtatok medencében fürödni, ugye? Néha hirdetik, hogy télen is fűtött medence, de ez egy másik országban nem jött be... És itt? Van?
Előzmény: kjkjkjkj (202)
kjkjkjkj Creative Commons License 2003.01.04 0 0 202
Én most voltam egy hétig Szúszában (Sousse), íme az általam praktikusnak vélt tapasztalatok.

Tehát 2002.12.26-2003.01.02 között az időjárás kora májusira emlékeztetett, a hőmérséklet max 20C. Néha erős szél volt. Ilyenkor ereje van ott a napnak, este kiskabát kell. A tenger 15-16 fokos.

Pénzváltási árfolyam: 1.38Dínár=1Euro, visszaváltási: 1.41 . Az árfolyamot állítólag hetente egyszer változtatják és központilag van meghatározva, minden pénzváltóhelyre kötelező, akárcsak nálunk a régi (nem)szép kádári időkben. Mindegy tehát, hogy a repülőtéren, bankban vagy a szállodában váltunk pénzt. A szállodában nagyon kényelmesen lehetett bármikor napközben váltani.

A Marabout nevű 3 csillagos szállodában voltam, szerintem nagyon jó hely, a városközpont 3.5km-re, az óváros 4km-re van (gyalog háromnegyed-egy óra). Hangulatos, növényekkel teli nagy kertje, uszodája van, közvetlenül a tengerparton található és (pl. az e fórumon is már említett El Hana négycsillagossal ellentétben) távolabb van a forgalomtól. Nincs 'turistagyár' kinézete az El Hana-val ellentétben, mely 8-10 emeletes, ez csak három. A félpanziós ellátás szolíd reggelit és bőséges vacsorát jelent, jól főznek. Egyedüli kisstílű dolog az, s ez minden szállodára jellemző, hogy a vacsorához nincs semmilyen innivaló, még víz sem, s állandóan ott sürgölődik körülöttünk a pincér, hogy rendeljünk az italokból. Három deci helyi Celtia márkájú sör 360Ft, Egy üveg hitvány bor 1200Ft, az iható bor 2000Ft. Egyébként, muzulmám ország lévén, nincs komoly borkultúra.

A szilveszter ott nem ünnep. A szállodában elég nyüglődős a szilveszteri vacsora, ha valaki a jövőben esetleg ott akarja tölteni a szilvesztert és mulatós fajta, akkor gondoskodjon előre jó társaságról!

A városokban franciául állítólag mindenki tud, angollal, némettel és olasszal is jól el lehet boldogulni (én az angolt és az olaszt használtam).

Szúszában a legnagyobb attrakció az óváros (medina), a benne lévő bazárutcák küzül számomra a legérdekesebb a tenger felé eső oldalon lévő élelmiszerpiac volt. Az óváros főbejárattal átellenes legtávolabbi pontján van egy múzeum, s oda is érdemes elmenni, mert lenyűgöző római mozaikok vannak benne.

Van egy HÉV-szerű vonatjárat (neve 'Banlieu du Sahel', de métró-ként is emlegetik), déli irányban a tengerparttal párhuzamosan a Szúsza-Monasztír-Madija vonalon (70km) halad. Evvel érdemes szerintem ellátogatni egy-egy fél napra Monasztírba illetve Madijába. Kb. 50 percenként mennek a vonatok.

Monasztírban a tengerparti monostorerődöt (ribat) érdemes megnézni, mely a tengerparnál van és napsütéses időben órákat hajlamos eltölteni benne az ember, mert nagyon érdekes hangulata van. Filmesek kedvence a bibliai városi jelenetekhez, pl Zefirelli Jézus-filmjének jeruzsálemi jeleneteit forgatták ott. Nagyon érdekes még az erőd melletti temető is.

Madija óvárosa egy tengerbe nyúló hosszú sziklán van. Madija a Fatimidida kalifátus központja volt. Érdemes bemenni az óváros bejáratánál található múzeumba, s utána végigsétálni a kis félszigeten a csúcsán lévő erődig.

Érdemes befizetni a kétnapos, sivatagot is érintő utazásra (kb 25eFt, a Karthago Tours-szal. Nagyon tudom ajánlani a Mónika nevű szlovák, magyarul jól tudó idegenvezetőt! Jó szervező és az út során rengeteget és érdekesen mesél az országról. Már 8 éve kinn van, s lehet, hogy még évekig kinn lesz. Ővele érdemes menni még ha egy-két ezer forinttal drágább is mint egy másik irodával. Nem állítom, hogy drágább, csupán ahhoz a feltételezett esethez hasonlítom, ha valaki esetleg talál olcsóbb ajánlatot. A környező szállodákból gyűjtik össze a magyarokat. Ezek a szállodák: Marabout, Marhaba, El-Hana, Riad Palms ...)
Azért használtam határozott névelőt ('a kétnapos, sivatagot is érintő utazás'), mert ez standard utazási program magyarnak, amerikainak, németnek, románnak. Az útvonalat és a megállóhelyeket a magasságos hivatal határozza meg, a turistabuszokat a rendőrök ellenőrzik, s büntetés jár annak az utazási irodának, amelyik letér a kijelölt útról. Lenyűgöző tájakat, falvakat és embereket lát az ember ezen az úton, de nagyon zavaró a tömegturizmus-jellege. Ha beéri ezen az útvonalon egymást néhány busz, akkor hemzseg a nép, mint a búcsúban. Néhol olyan érzése van az embernek, amikor a helyiek körül tömörül a sok turista, mintha rezervátumot látogatna.

Az útvonal a következő:

Szúsza után olajfaligetek között vezet az út.
El-Dzsem: itt egy impozáns római amfiteátrum van.
Ezután egyre sivatagibb jellegűvé válik a táj.
Gábesz: tengerparti oázisváros.
Matmata: berber település kősivatagos dombvidéken.
Dúz: szaharai oázis. Mi itt szálltunk meg. Turistavakításként tevegelés, melyet én kihagytam, helyette inkább sétáltam egyet a dűnék között, fantasztikus színe volt a tájnak a lemenő nap fényében.

másnap:
Sott el-Dzserid: ennek a kiszáradt sóstónak a közepén vezet az út vagy 20km hosszban.
Átszállás a buszból terepjárókba Tozőrnél.
Sebika: az Atlasz-hegység Tunéziába átnyúló nyúlványának tövében lévő oázisfalu.
Ezután átmentünk a kopár hegyeken.
Matlaui-Kéruán útvonalon Szúszába vissza.

A helyi jellegzetes szeszes italokat vásárolni szándékozóknak írom, hogy a datolyalikőrt és a fügepálinkát nem érdemes cipelni a városból, mert a repülőtér vámmentes boltjában is kaphatóak (nem mellékesen - feleáron).

A 'Tunézia, vagy inkább ne?' kérdésre az én válaszom az, hogy: Tunézia nagy élmény és igen, feltétlenül el kell mennie, annak, aki megteheti!

satine Creative Commons License 2003.01.03 0 0 201
Húha, nem kérdeztél könnyűt,
én az árakat már elfelejtettem, csak azt tudom, hogy minden nagyon olcsó volt, és a szokásos alkudozás, ami nem az én műfajom...
Szerintem a szőnyegek és a réztálak ízlés, választék, érték, nagyság, minőség stb. kérdése is.
Ha vásárolni akarsz, akkor sok pénz kell, de ne vidd, tedd a kártyádra, biztosabb. Bár bennünket nem ért semmi atrocitás, jobb vigyázni.
Az ilyen árakkal én itthon sem vagyok tisztában, ezért fogalmam sem lenne, hogy ott mi éri meg.
Viszont egy általános tapasztalat: néha ugyanazt olcsóbban, alkudozás nélkül, 3 óra helyett 5 perc alatt megveheted az áruházban, boltban, persze rre azt mondja az én párom, hogy így otthon is lehet vásárolni, pont az alkudozás a lényeg. Nem tudom, nekem semmi kereskedő-vénám nincs...

Fürödni inkább áprilistól tudnál - talán. Kérd le az időjárás-jelentéseket esetleg,de jan-febr-ban biztosan nem tudsz. Szerintem márciusban sem biztos, hogy fölmelegszik...

A fakultatív programokról beszélhetnénk...
Mi egy olyan irodával voltunk, ami már rég megszűnt, de mégiscsak magyar nyelvű volt az id.vezetés.
Ha helyi irodánál fizetsz be, olcsóbb, de vagy hozzácsapnak más csoporthoz vagy valamilyen nyelven ők adják elő magukat, és egyesek szerint igen lerövidítve az utakat.
De erről nekem nem ebből az országból vannak tapasztalataim, hanem máshonnan, de az ugye itt nem állja meg a helyét...
Szia!

Előzmény: bübüke (197)
satine Creative Commons License 2003.01.03 0 0 200
Szia, miért is irigykednél, pont Te, aki már 6x jártál T-ban??? :))
Mikor mentek legközelebb?
Nem lenne egyszerűbb kimennetek telepített idegenvezetőnek? :))

Én is üdv nektek, és buék!

Előzmény: y42 (194)
satine Creative Commons License 2003.01.03 0 0 199
Szia, bocs a késésért - igen, mi febr-ban voltunk, de úgy 8-9 éve, azóta az árak változtak. bizonyára.
Az biztos, hogy maga az utazás sokkal olcsóbb lett, ennek egyik oka az, hogy már akkor is a turizmusra alapoztak, rengeteg szálloda épült, hely van bőven. A repülőjegyárak teszik inkább ki a költségeket, de charterel már az is befogható.

Fürödni nem lehetett a tengerben, az ilyenkor teljesen hideg, én a 2 hét alatt kb. 2x bátran befutottam úgy térdig..., de szaladtam is ki.
Télen a kinti medencéket sok esetben leengedik, azaz csak az üres placcot látod, és a napernyők és napáhgyak is hiánycikkek voltak akkor. Mi a Shams El Hanában laktunk, ez egy félkörív alakú szálloda, belső úszómedencéje volt, az kárpótolt a víz miatt. Napozni átjártunk a Riadh Palmsba, ott gyékényekkel el lehetett barikádozni magunkat a széltől/huzattól. A parton a homokban csak rövid ideig bírtuk ki fülgyulladás nélkül. Szélvédett helyen, elkerítve napoztunk, viszont csodaszép, egészséges barna színünk lett, nem égtünk, nem hámlottunk, nem pirosodtunk, talán soha olyan szép színünk nem volt. A Riadhban nagyon aranyos kanyargós "medence" van kis fehér hidakkal, a fotó kedvéért a párom belement, de fél perc múlva elkékülve kellett kirángatni, szerinte épp kezdett megfagyni...
Hogy azóta változott-e valami, vannak-e fütött kerti medencék, nem tudom, akkor még nem voltak, és bizony elég sok szolgáltatása szünetel ilyenkor a szállodának, ezért is olyan olcsó. Pl. nem kell napozóágyat, törölközőt biztosítani...
Mi délután még az erkélyen napoztunk tovább, és kirándulásra nagyon ideális időszak volt, ahol máskor turisták tolonganak, ott most alig lézengett egy-két ember, úgyhogy nyugisabban meg lehetett nézni mindent. Nap közben jó idő volt, úgy 18-20 fok körül, árnyékban vékony dzsekit, pulcsit vettünk föl, vagy este, de szélvédett, napos helyen kifejezetten kellemes volt.
Djerbára viszont 3-4 fokkal mindig többet írtak, engem most ezért is érdekel Djerba, de nem sok infót kapok. Azt is nézzétek meg!

Előzmény: bübüke (195)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2003.01.03 0 0 198
Hurrá! Nyaralunk! Hírlevél küldözget nekem ilyenekt. ( Én nem rajtuk keresztül voltam, csak a hírleveleiket , abból volt egy részlet) http://www.hurra-nyaralunk.hu
Az ottani árakról, meg mit érdemes nézni/venni itt ebben, illetve a másik Tunézia topicban érdemes kicsit utána nézni. Valamelyikben elérhető egy srác, aki Tunéziában él, de itt tanult így remekül ismeri az ottani életet, és magyarul, és valószínűleg némi magyar szemlélet szerint is tud válaszolni. Böngésszél egy kicsit viszza! Fürödni a tengerben biztosan nem fogszm ha csak nem vagy fakír! ( viszont a sivatagi túra alatti szállodamedencében még megtehetetd) Na csa, mert nekem rohannom kell!
Előzmény: bübüke (197)
bübüke Creative Commons License 2003.01.03 0 0 197
Köszi Latya!
Ezek az árak melyik iroda árai? Egyébként elsősorban az ottani árakra gondoltam. Mit érdemes venni? Mennyibe kerülnek a szőnyegek, réz tálak? Mennyi pénzt érdemes vinni? Ja, és mikortól érdemes menni, mikor van fürdésre alkalmas idő?
Több helyen megfordultam már a világban és azt tapasztaltam, hogy mindig érdemesebb helyi irodákat választani a fakultatív programokhoz, mert sokkal olcsóbban kínálják ugyanazt a szolgáltatást. Esetleg van valakinek ezirányban tapasztalata?
Előzmény: Latya (K.L.) (196)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2003.01.02 0 0 196
Az árakról :

12201 Tunézia Monastir Golden Beach **** 2003.01.09 8 Repülővel 43900 Ft/fő
12489 Tunézia Sousse Marabout *** 2003.01.16 8 Repülővel 39900 Ft/fő
12492 Tunézia Sousse Hotel Jinene ***+ 2003.01.16 8 Repülővel 39900 Ft/fő
12494 Tunézia Sousse Sousse Palace **** 2003.01.23 8 Repülővel 43900 Ft/fő
12051 Tunézia Sousse Hotel Marhaba Club *** 2003.01.30 8 Repülővel 39900 FT/fő
12056 Tunézia Sousse Hotel Orient Palace ***** 2003.02.06 8 Repülővel 49900 Ft/fő

Előzmény: bübüke (195)
bübüke Creative Commons License 2003.01.02 0 0 195
Örömmel láttam, hogy Te februárban voltál Tunéziában. Milyen idő volt? Lehetett fürdeni? Mesélhetnél még az árakról is.
Köszi.
Előzmény: satine (189)
y42 Creative Commons License 2002.12.19 0 0 194
Nyáron voltunk, a Djerba Sun Club Szállodában.
A tenger nagyon meleg volt (én útálom a hideg vizet, ezért ennek nagyon örültem). A homok a parton tiszta volt és egészen finom. A szállodában mi voltunk az első magyar vendégek, és ezt nagyon kedvesen respektálták is.
Na jó bevallom. Én már hatszor jártam Tunéziában, tehát az ország iránt van bennem némi elfogultság. Az is tény, hogy én szeretem megtalálni a lustaságomnak megfelelő egyensúlyt a csavargás és a tengerparton, vagy a medencénél való "herézés" között. Szóval nekem Djerba volt a legjobb, de ez szubjektív. (JA a családom is szívesen emlékszik vissza)
Meglehetősen irígykedve üdvözöl:

y42

Előzmény: satine (193)
satine Creative Commons License 2002.12.18 0 0 193
Kösz, végre valaki!
és jobb vagy, mint egy útikönyv, komolyan!
Sejtettem, hogy nincs túl sok látnivaló.
Azért ez is valami.
És a pihenés?
és a szállodák, a tenger?
Ti mikor voltatok? nyáron, ősszel? Télen?
Előzmény: y42 (192)
y42 Creative Commons License 2002.12.18 0 0 192
Én 1999-ben jártam a családommal Djerbán. Remekűl éreztük magunkat, de a sziget valóban nem a turista látványoságairól híres. A sziget nevezetességei fél nap, (na jó legyen egy nap)alatt megismerhetőek. A sziget fővárosában (Houmt Souk) található a Bordj El Kebir erőd. A tengerparton van, szép a kilátás belőle. Szintén a fővárosban található egy kis múzeum, amelyben kézzel írt koránok, valamint nagyon szép ruhák és ékszerek találhatóak. (még a gyermekeimnek is tetszett) Nyílván található még bazár, ami szerintem kihagyhatatlan, valamint egy szép török fürdő.
A sziget tulajdonképpen félsziget, mivel a rómaiak összekötötték a szárazfölddel. Az összekötés felénél van csak egy kis híd, ami alatt az apály-dagály irányának megfelelően hömpölyög a tenger. A sziget fő atrakciója a fazekasság. A falu nevét most nem tudom, de mindenkit elvisznek oda. Valóban szépet is lehet vásárolni.
A szigeten található a híres (ma már inkább hírhedt) La Ghriba zsingóga,, ahol a tavaszi merénylet történt. Érdemes azt is megtekinteni.
A sziget bejárására célszerű egy taxit bérelni. A taxis kitünő idegenvezetőként mindent be fog mutatni (többet mint az utazási irodák) és nem kell másra várni. Egy reggel 8-tól délután 3-ig tartó kirándulásunk 25 TND-be került.

Jó utat és kellemes pihenést!

Előzmény: satine (191)
satine Creative Commons License 2002.12.12 0 0 191
Az is isteni tud ám lenni!
Csak jó, ha az ember arra készül, hogy pihen, lazít, tengeri/vízi dolgokat lát, néz, bazár, vásárlás, élet, amolyan turista-paradicsom.
nem tudom, csak sejtem azokból, amit én olvastam,
nálunk Djerba mindig akkor vetődik föl, amikor ún. passzív pihenésre vágyunk...
De lehet, hogy nincs igazam,
ezért is várom, hogy menj és gyere haza... :)))
Előzmény: loislane1221 (190)
loislane1221 Creative Commons License 2002.12.11 0 0 190
Persze-persze, majd mindent elmesélek. Remélem azért a szigeten kívül is találunk majd programokat, csak sajnos nem jutok infókhoz és mivel több száz km-re leszünk az összes neves tunéziai látnivalótól, remélem arrafele is marad még valami. Amilyen ócska térképeket találtam arrafelé már a települések is csak nagyon gyéren vannak. De sebaj, francba a kultúrával, legfeljebb majd csak pancsizunk és pihizünk végig.
Előzmény: satine (189)
satine Creative Commons License 2002.12.10 0 0 189
Azért nyitottam a topicot, mert mi is terveztük,
most már charter van, tehát igazán befogható árakon.
Évek óta figyeljük Djerbát, de eddig Bécsből volt, s mire minden járulékos költséget összeadtunk, már inkább mesfelé vettük az irányt.
Továbbá azért Djerba lenne, mert Tunéziában voltunk, imádtuk, isteni volt, de én amondó vagyok, hogy van még ezer más szép hely, menjünk máshova... Igen, tudom, hogy Djerba is T, de mégis máshol, másabb, mint ez így volt Egyiptom esetében is, a Sínai-fsz. másabb, mint pl. Kairó.

Amikor mi febr. elején T-ban voltunk, hallottuk, Djerba ezeszer szebb, kiépítetem, amolyan turistacentrum, a hőmérséklet (télen) is pár fokkal magasabb.

Nos ezt éltük most át Egyiptomban, az igazi E. után elmentünk a kiépített, amolyan üdülőcentrumba, Sharm el Sheikhre, ami viszont már E-bó szinte semmit nem adott.
Nem tudom, csak hangosan gondolkodom, hogy ezek után Djerba is ilyen lehet T-ban, amolyan szuper üdülő-paradicsom.
Nem tudom, csak gondolom.

Majd tőled mindent megtudunk, ugye????

Előzmény: loislane1221 (188)
loislane1221 Creative Commons License 2002.12.10 0 0 188
Jaj, bocsánat, elírtam.A neve Nejib Abida.
loislane1221 Creative Commons License 2002.12.10 0 0 187
Én is érdeklődöm róla egy ideje, de semmi. Voltam az általad nyitott "Djerbán" is, ott meg még kevesebb. Én szilveszterkor megyek oda, cca. még két hét, de jó nagy vakrepülés lesz, mert semmi infóm, még egy tisztességes térképet sem találtam a szigetről. Az a kedves Ajiba nevű illető igérte meg nekem, hogy mesél majd valamit róla itt, de ő sem nagyon ismeri...A ránézésre jó oldalak mind franciául vannak, az én francia tudásom meg kimerül a köszönöm és szeretlek szavakban.
Egyedül az időjárást nézem naponta, és már nagyon vágyakozom oda a klassz 23-24 fokba...
Előzmény: satine (186)
satine Creative Commons License 2002.12.08 0 0 186
Ezt most hogy érted?
Hogy nulla?
Vagy hogy el fog tűnni?
Esetleg hogy senki nem tud semmit?
Előzmény: loislane1221 (185)
loislane1221 Creative Commons License 2002.12.08 0 0 185
Djerba egy nagy fehér folt.....
Előzmény: satine (184)
satine Creative Commons License 2002.12.06 0 0 184
Engem szilveszter után érdekel a Djerba, mondjuk jan. 15-febr.15 között.
Nyitottam egy topicot is, de semmi hír?
Vajh miért kerülik el Djerbát????
Előzmény: loislane1221 (180)
loislane1221 Creative Commons License 2002.12.06 0 0 183
Már nem is tudom ki kérdezte, de a ramadan december 15-én ér véget, akkor lesz a nagy hejehuja!
Latya (K.L.) Creative Commons License 2002.12.05 0 0 182
Hát a legolcsóbb és az all inclusivek között egy 2,5-3x szorzó azért van árban, és kényelmi szintben is. ( Bár a legolcsóbb kategória sem feltétlenül koszos, kényelmetlen. Én olcsón, tiszta helyen egyszerű körülméyek között voltam, más meg megszívta.) Korábbi hozzászólásokból azt szűrtem le, hogy az all inc. nem igazán éri meg, nem jössz ki olcsóbban. Speciel engem zavarna, hogy pl fogyasztásbna is ennyire a szállodához vagyok kötve. Meg ha -2 hétből kitelik- kirándúlgatsz, akkor pl. nem tudom, hogy ahová elmentek, ott mennyire tartják be az all inc-et.De hát ez csak egys szűrt vélemény, és nem tapasztalat. Majd biztos hozzászól valaki érintett.
Csaó
Előzmény: Papci (181)
Papci Creative Commons License 2002.12.04 0 0 181
en februar-marciusban szeretnek menni tuneziaba. Szerintetek akkor mar lehet furdeni? vagy inkabb aprilis?

MEnnyibe kerulne mondjuk 2 het? Mi a legolcsobb/legjobb megoldas?
Vagy fizessek be egy all inclusive utra?

Előzmény: felpillantó küllő (172)
loislane1221 Creative Commons License 2002.12.02 0 0 180
Üdv Mindenkinek!

A szilveszterünket fogjuk Tunéziában tölteni. Tudna valaki mesélni Djerba szigetéről? Hiába olvastam el az összes hozzászólást 2 évre visszamenőleg, semmi infó. Előre is köszi mindenért!

Lois

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!