Nekem C18NZ volt, nem volt gondom a gáz miatt, picitt sűrűbben kelett hf tömitést és kipufogókat cserélni.
a gáz miatt javasolt a szelephézag ellenőrzése sűrűbben, pici eltérés is okozhat gondot (lassan elégeti a szelepeket, ladával jártam így, az is lapkás volt, elsősorban a kipuf szelepek szoktak elégni).
Gyári gyertyával jónak kell lennie, csak arra akartam rávilágírani, hogy a gázhoz ideális nagyon távol van a benzineshez ideálistól ford esetében, astra esetén a gyári érték közel volt.
Nekem a focusra nem kellet külön engedély. Megvolt annak a cégnek aki csinálta.
Így csak a szerelést kelet fizetnem és a forgalmiba az lpg beírást.
Szegny keverék beállítást a kumputerrel lehet beállítani gondolom. El kell akkor vinnem gázszerelőhöz. De csak ritkán szoktam kihúzatni a kocsit. Kimélem a gépet.
A 100e. km alatt nem volt még rajta szelephézag állítás se. Igaz benzinesként mentem le a 100e. km.
Most, hogy új gyertyákat tettem bele nem vettem észre semmi hibát Gázra váltásnál se lehet észrevenni semmit. Tökéletesen működik az új gyertyákkal.
Neked volt gondod pl opel astrával gázosan?
Én 1,6 8V benzinessel mentem el 220e. km gond nélkül.
Gondolkodtam még amikor megvolt, hogy belerakatom a gázt de nem tettem bele.
Volt több gázos autóm (ladák, illetve opelastra 1.8 8V ezzel 100e km ment csak lpgvel), jelenleg Fusion van 1.4 80lovas.
Ez nem lesz gázosítva.(eleve engedély se nagyon van rá, szóval külön engedély kell ami plusz pénz)
Amúgy nem hidrotőkés, és ha jót akarsz, akkor mivel már gázos 20e kmként ellenőriztesd a hézagot, a 2. ellenőrésnél már látni fogod hogy milyen időközönként kell.
Gyertya meg jó kérdés, a Fordnak eleve nagy gyárilag a hézag, a gázhoz (0.6-0.7) meg pici kelene, szóval hm hm.
"5000 fordulat fölé nem megy motor gázzal." Szegény a keverék valószínüleg, érdemes lenne beállíttattni, hogy ne legyen a szegény keverék miatt melegebb a motor, ergó hftömtés szelepek ne égjenek el korábban.
13000Km mentem már gázzal vele. Tudom nem sok km még gázza.
10e. km nél cseréltem benne olajat szűrőket és gyertyákat.
Gondolom Te is olvastál utánna a focus gázosításának.
Írták a szelephézagot a neten. Én is utánnajártam mielőtt beszereltettem a kocsiba a gázt. Olvastam én is ezeket a szelephézagos történeteket.
Még a ford márkaszervízben is utánnaérdeklődtem lehet e állítani a szelephézagot. Több ford szervízben is érdeklődtem van ahol azt mondták lehet állítani van ahol meg azt ,hogy hidrotőkés és nem kell állítani. Motorszám szerint nézték meg. Nagyon érthetnek hozzá.
100e. km lementem vele benzinnnel gond nélkül. Olajat 10e. km nél cseréltem rajta mindíg.
Nem vettem észre a 13e. km alatt semmig gondot a gázzal való üzemeléssel.
Minden nap járok a kocsival nagyon megvagyok vele elégedve.
Egy dolgot vettem észre csak hogy 5000 fordulat fölé nem megy motor gázzal. De semmi más gondot nem vettem észre eddig.
Gázzal mostmár 10e. km nél cserélem a gyertyákat is. 3500ft a 4 db gyári ford gyertya. Nem pénz érte.
Nálam Focus Forever van. 2003-ban kellett megválnom egy gyönyörü és imádni való Kombitól, azóta sem volt olyan, hogy a család így szeretett vollna egy autót. Alíg kellett szervizelni, halk volt, dinamikus, nem fogyasztott sokat és ha nyaralni indultunk meg is tudtuk rendesen pakolni, hogy ne keljen nélkülözni a drágát. Sajnos jelenleg nem tehetjük meg hogy lecseréljük a Fiestánkat, de mi is minden hülye ford nyereményjátékban benne vagyunk. Illetve inkább az én heppem. Az új koncepciók nagyon szépek de azt hallottam motor minőségileg sokat romlott. Ehez sajnos nem nagyon értek :)
nekem is az uj fiesta tetszik nagyon dizájnos és sok fajta motor közül lehet választani ez fontos számomra, mert dieselest szeretnék az alacsony fogyasztás miatt de még nem tudom mi lesz belőle. A usa ben már vannak olyan dieseles autók amelyek tisztán étolajjjal müködnek na egy ilyenre én is pályíázom, no nem egy uj autóval próbálnám ki , de egy régebbi dieselmotoros autóval szivesen tennék egy próbát. Sőt, azaz igazán csúcs a dologban hogy használt étolajjal is müködik, na azért nem fogom ostromolni a mcdonaldsot használt olajért meg a helyi kifőzdéjket, de ha van valakiben egy kis környzettudatos gondolkodás akkor fontolóravenni ezta lehetőséget nem is annnyira lebecsülendő ötlet. de addig is az öcsém megdobott a facebookon egy virtuáli focussal, ami már a garázsomban áll, más is próbálja ki csak ajánlani tudom, már a baráti körömet bombázom a fordos autókkal mert mivan ha valaki megnyeri, no attól remélem lkölcsönkérhetem egy jó pár körrre.
Jó ez a topic! Éppen autót szeretnék venni, egy focust, vagy ford ka-t. Csajosabb, kisebb kopcsit szeretnék, és így olvasgatva a nálam sokkal jobban hozzáértő emberek véleményét, a focus még minőségében is jónak tűnik.
Mondjuk van is a családban, nem is volt rá panasz még sosem. Csak nekem oicit nagy:( A Ka tetszik is, viszont arról meg azt hallottam, semmire nem jó. Vagy ezt lehet, hogy a nagy autókhoz szokott pasik mondják csak? Lehet, hogy ez egy kis bevásárlóautó?:D
Hallottam ezt a nyereményjátékot én is, játszom is már:p Van 5 autó - a sajnos cak képzeletbeli- garázsomban. Transitot nem gyűjtök:D különben azért kezdtem játszani, mert megtetszett az egyedi design. Annyira buli!!
Azt hiszem, dobok is pár autót, hogy nekme is küldjenek vissza, persze:D
nagyon fontos hogy a focus ár/érték arányban a legjobb sztem a kategoriájában...megfizethető és ahhoz elég magas szinvonalat kapunk!nekem sem volt még szerencsém hosszabb távon focushoz,de volt már a családban és igy nem teljesen ismeretlen számomra....a 2010-es diesel tipusai nagyon vonzóak most számomra,bár elsösorban nagyterüt keresek,de ha bejönne a vállalkozás akkor családi autonak mindenképpen egy olyat szánnék!
Abszolút egyetértek, én is gyűjtögetek már egy ideje, jövő év elejére van tervezve az új autó vétele :) Focus, természetesen. az előző kocsimat használtan vettem, nem is volt vele semmi gond, de ideje egy újnak, és régi álmom egy Ford, megbízható márkának tartom, környezetem és saját tapasztalatok alapján is... Szóval alig várom, hogy beüljek az újautó-illatba és vezessek :D (és már nincs is messze az a jan-febr... addig meg hátha meg is nyerem még most novemberben egy játékon - hiába, örök optimista vagyok :D)
Tényleg kissé túlzásba vitte a fikázást, de a tény attól még tény: ez egy nagyon gyenge próbálkozás a Ford részéről :( Túlárazott, nulla pluszértékkel.... Mondom ezt úgy, hogy 4 éve használok Focust, kombit, dízelt, sok-sok kilométert belegyűrve. Szóval a Focus esetében be kell látni, használható, közepesen felszerelt tucatautó, nem más, ez az, ami ár/érték arányban vele kapcsolatban szóba jöhet. A többi sallang, és üres csacsogás. A Ford elmaradt a versenytársak mögött, ez az igazság (most próbáltam egy elvileg azonos kategóriás Octavia-t, ég és föld a Skoda javára)...
Sajnos nem tudok az Ön felháborító cikkjéhez (Mi a tököm ez?) közvetlenül reagálni, de így lehúzni egy kiváló autót egy olyan bűnnek tartom, amivel Ön nem felmenthető soha. A Ford Focus X-Road kívülről ugyan nem egy nagy durranás, de a belső értékeit így bírálni, a hozzá nem értéséről ad tanúságot. Ha Ön nem szereti a Fordokat, akkor mi a fenéért teszteli? Teszteljen más típusokat, ahol kiélheti magát és a hülye stílusát! Ez a cikk amit írt egy olyan fos, aminek nem lett volna szabad megjelennie!! Mielőtt ír valamiről és elküldi, előtte át kellene néznie, mert ez már bicskanyitogató (már a címe is). Legyen szíves máshol publikáljon vagy ne írjon inkább tesztekről! Természetesen nincs tökéletes autó, minden autónak vannak hibái, de hogy jót vagy jónak tűnő dolgot nem ír erről az autóról, amelyik híres a futóművéről, kényelmes, jól vezethető, biztonságos, nem szervizigényes, tartós és megbízható. Elég undorító az is, hogy mindennap látom Önt egy reklámban is, ráadásul még a Totalcar-on is itt veri a nyálát. Jó lenne, ha egy kicsit visszavonulna, vagy nem az újságírással foglalkozna, mert ez jól láthatóan nem megy Önnek!! Remélem, hogy előbb-utóbb észhez tér és nem folytatja ezt a fajta lealacsonyító, sárdobáló munkáját és mással fog foglalkozni!
Egyetértek az előttem szólókkal, a dízel-benzin párharcot nagyon nehéz eldönteni. Mindkettőnek meg vannak a maga előnyei. Ha egy harapós-kis-dögöt akarsz, akkor benzin, ha nyugodtan, kényelmesen akarsz autózni, akkor inkább dízel. Én dízeles vagyok, mert nem szoktam agyonhajtani az autóimat, így van időm, és türelmem alacsony fordulaton közlekedni, amíg fel nem melegszik a motor. Utána már a dízelest lehet hajtani. Ez kulcsfontosságú a gázolajos autóknál. Hosszú távon egyébként szerintem gazdaságosabb a dízel.
Nekem 1.6-os diesel Focusom van. Belga cégautó volt és kereskedőtől vettem. 100e km van benne, ami hihető, mert fizikailag nehéz többet belerakni illetve vezetett szervízkönyves és arányos a km/dátum intervallum végig. 1 éve használom és hibátlan. Árban ugyanannyi volt mint egy benzines (2,5 éves 2mill.), viszont olcsóbb üzemanyaggal tankolom és nem 7-8l fogyaszt, hanem 4-5l. Konkrétan 5l fölé még soha nem ment. Az tény, hogy ha valami elromlik rajta motorikusan, akkor viszont jóval drágább lehet a javítás. Ezt kell mérlegelni. Nyomatékra nagyon jó, nagyon megy, kellemes jó autó.
Örülök, hogy hasznosnak találtad a hozzászólásom.:)
A pénzügyi jog tanárom is megmondta, hogy hitelből csak vállalkozni érdemes, azt is csak ésszel. Én úgy vagyok vele, hogy inkább legyen "csak" egy alsó-közepes autónk, de az a sajátunk. Szóval jól teszed, hogy inkább kivársz és gyűjtögetsz.
Érdemes autóvásárlás előtt amúgy köremailt küldeni a márkaszalonoknak (ha sikerülne új autó árát addigra összegyűjteni), elég eltérő árak lesznek a válaszaikban. Mi például Vácról hoztuk a Fusiont, pedig az ország keleti részén lakunk.