Ennek a katalizátor témának 1 kicsit járj utána mert nagyon sántít! :-)
Az első szonda ,,szabályoz,, (de nem a katalizátort hanem a katalizátornak a,,kaját,,) a hátsó meg ellenőrzi a katalizátort , h dolgozik vagy lustálkodik:-)
ui: ha égéskimaradást észlel a vezérlő ( fordulat számból) lecsatolja a hengert ( nem ad jelet a befecskendezőnek) ez pont a katalizátor (és a környezet) védelmében van
Neked összetett gondod lehetett:-(
ui: a szabályozatlan katalizátor szonda nélkűli , eszi nem eszi nem kap mást alapon.
Lehet luxus kicserélni 10e. km nél a gyertyát. De én inkább adok neki egy kis luxust. Nekem hosszú távon megtérül ez a luxus. Meg nem kell szívnom vele.
A trafó nem csak a rossz gyertyától tud tönkremenni. Hanem ha oxidáció keletkezik a gyertyakábel pipáinál. Mind a gyertya résznél és a trafó résznél. Ilyenkor nem tud megfelelő áramot átadni a trafó a gyertyáknak. Én ezt is szoktam kontaktisztítóval kezelni. A gondoskodás meghálálja magát. Még egy kocsim se hagyott az út szélén soha. Lehet luxusnak látszanak ezek a dolgok. De sok bosszúságtól kimélnek meg engem és a pénztárcámat. A focushoz nem drágák az alkatrészek. Gázzal járva meg sok pénzt takarítok meg.
10e. km olajcsere (5w30 ford full szintetikus olajjal, levegő, olaj szűrökkel és 4db gyári ford gyertyákkal 12500Ft szerintem ez a költség nem veri a földhöz az embert.
Sajnos nem veszi el a benzin befecskendező a benyát.
25e. volt abban a gyertyában mikor a trafó tönkrement.
4km mentem 3 hengerrel. A 4km megtétele után tönkrement a katalizátorom és a lambdaszondám. Elég problémás volt a csere is mikorra találtam egy focus katalizátort.
A szerelők 100e. től 300e. ig mondtak rá összeget.
Nekem a csere belekerült 74e. saját kezűleg oldottam meg a cserét. Vettem hozzá bontóban katalizátort. Már elmentem vele 45e. km minden gond nélkül. Utángyártott katalizátort nem vettem meg mert a focus szabályozott katalizátoros. Tehát van egy lambadszonda a katalizátor után is. Tehát ha nem jó a katalizátor értéke akkor a lambdaszonda szarul fog jelet adni a motornak. Szabályozatlan esetben egy utánygártott katalizátor is megteszi. Szabályozatlannak azt értem mikor csak a katalizátor előtt van lambdaszonda.
10e km után cserélem a gyertyákat is. 3900Ft a 4db gyári gyertya. Sokkal olcsób cserélni 4db gyertyát mint megvárni a trafó tönkremenetelét. Ha meg tönkremegy a trafód és 3 hengerrel mész focussal akkor akár tönkremehet a katalizátorod, lambdaszondád is. Volt már benne tapasztalatom. Ezért cserélem időben a gyertyákat.
Én már több autómmal is 0-200000Km mentem. Olajat 10000Km cseréltem. A motorokkal soha semmi bajom nem volt. Soha nem ettél az olajat. Volt olyan autóm is amit nem nagyon kiméltem. Sose vettem bele a legdrágább olajat. Mindíg középkategóriás olajakat vettem. A focusomba is gyári ford olajat használok. 100e. km mentem ezzel az oalajjal és semmi gondom nincs motorikusan vele.
Szerintem ha 10e. km lecseréli az ember az olajat a kocsiban tuti sokat elfog vele menni minden gond nélkül. Ford escort dobozos volt 1,8D nem volt benne 200e km volt benne mikor megvettem még beletettem 100e. km és minden gond nélkül ment. 7500km enként cseréltem benne olajat. Minden gond nélkül teljesítette a 100e km-ert.A törődést meghálálja a kocsi hosszú távon. Rendszeres olajcsere hosszú élettartamot biztosít a motornak.
Mai autókkal nyomják a 30e. km olajcseréket is.Ez annak jó aki 3 év alatt lecseréli a szalonban vásárol 0km autóját.3 év alatt cserél benne 2x olajat.
Persze az lpgs autó magasab bhőfokra heviti az olajat, szóval épphogy picit jobb olaj javasolt bele, és picit sürübben javasolt cserélni. (színtől függetlenül)
Viszont tény hogy azaz olaj ami nem sötétedik nem jó, mert ugye nem képes lebegtetni a kormot (ergo lerakódik).
Tudom mert én is olvastam ezeket a dolgoka mikor a gázbeszerelés előtt voltam.
Szerintem azért túl van miszifikálva ez a dolog.
Most néztem az olajat a kocsiban 2000km mentem le olajcsere óta és még mindí szép tiszta az olaj. Azért ez is óvja a motor élettartamát.
Ha odafigyel az ember a kocsijára akkor legyen az gáz vagy benzin sokat eltud vele menni gond nélkül. Azért a focus I egy igen jó kunstrrukció is. Megbízható autó.
Picit azért meglepődtem, viszont alapvetően a fócuszal szoktak példálózni, mármint ha problémás gázbeszerelésről van szó. Nem vletlen asse, hogy az angol gyári lpgs focusok erősebb (titán) szelepeket kapnak.
"Ford engine research revealed that petrol engines running on LPG require hardened valve seats to avoid premature wear, with an accompanying loss of performance and increased emissions. All Ford LPG vehicles incorporate hardened valve seats. Similarly, Ford spent $250,000 developing a new, twin-injector inlet manifold to provide optimum fuel delivery for each Bi-fuel engine. The spark plugs are unique to the LPG engines, as are the ignition coils on Transit, which offer a 25 per cent increase in spark energy. Regular maintenance has not been overlooked either, as Ford LPG vehicles have a plug-in diagnostic facility that allows qualified dealer technicians to quickly and accurately highlight any potential problem. "
Érdekes, kicsit utánannézve, mintha a 75 lovas focus hidrotőkés lenne (lehet hozzá kapni utángyártott hidrotőkét) a 80 lovas fusion pedig (mint enyim is) nem hidrotőkés (nem lehet kapni), hm.
Azt hittem a 2 motor tökugyanaz.
Hidrotőkével nem tudsz mit kezdeni úgy gondolom 200e kmt ki kell bírniuk, olajcsereperiódus és használat függvényében.
Nekem C18NZ volt, nem volt gondom a gáz miatt, picitt sűrűbben kelett hf tömitést és kipufogókat cserélni.
a gáz miatt javasolt a szelephézag ellenőrzése sűrűbben, pici eltérés is okozhat gondot (lassan elégeti a szelepeket, ladával jártam így, az is lapkás volt, elsősorban a kipuf szelepek szoktak elégni).
Gyári gyertyával jónak kell lennie, csak arra akartam rávilágírani, hogy a gázhoz ideális nagyon távol van a benzineshez ideálistól ford esetében, astra esetén a gyári érték közel volt.
Nekem a focusra nem kellet külön engedély. Megvolt annak a cégnek aki csinálta.
Így csak a szerelést kelet fizetnem és a forgalmiba az lpg beírást.
Szegny keverék beállítást a kumputerrel lehet beállítani gondolom. El kell akkor vinnem gázszerelőhöz. De csak ritkán szoktam kihúzatni a kocsit. Kimélem a gépet.
A 100e. km alatt nem volt még rajta szelephézag állítás se. Igaz benzinesként mentem le a 100e. km.
Most, hogy új gyertyákat tettem bele nem vettem észre semmi hibát Gázra váltásnál se lehet észrevenni semmit. Tökéletesen működik az új gyertyákkal.
Neked volt gondod pl opel astrával gázosan?
Én 1,6 8V benzinessel mentem el 220e. km gond nélkül.
Gondolkodtam még amikor megvolt, hogy belerakatom a gázt de nem tettem bele.
Volt több gázos autóm (ladák, illetve opelastra 1.8 8V ezzel 100e km ment csak lpgvel), jelenleg Fusion van 1.4 80lovas.
Ez nem lesz gázosítva.(eleve engedély se nagyon van rá, szóval külön engedély kell ami plusz pénz)
Amúgy nem hidrotőkés, és ha jót akarsz, akkor mivel már gázos 20e kmként ellenőriztesd a hézagot, a 2. ellenőrésnél már látni fogod hogy milyen időközönként kell.
Gyertya meg jó kérdés, a Fordnak eleve nagy gyárilag a hézag, a gázhoz (0.6-0.7) meg pici kelene, szóval hm hm.
"5000 fordulat fölé nem megy motor gázzal." Szegény a keverék valószínüleg, érdemes lenne beállíttattni, hogy ne legyen a szegény keverék miatt melegebb a motor, ergó hftömtés szelepek ne égjenek el korábban.
13000Km mentem már gázzal vele. Tudom nem sok km még gázza.
10e. km nél cseréltem benne olajat szűrőket és gyertyákat.
Gondolom Te is olvastál utánna a focus gázosításának.
Írták a szelephézagot a neten. Én is utánnajártam mielőtt beszereltettem a kocsiba a gázt. Olvastam én is ezeket a szelephézagos történeteket.
Még a ford márkaszervízben is utánnaérdeklődtem lehet e állítani a szelephézagot. Több ford szervízben is érdeklődtem van ahol azt mondták lehet állítani van ahol meg azt ,hogy hidrotőkés és nem kell állítani. Motorszám szerint nézték meg. Nagyon érthetnek hozzá.
100e. km lementem vele benzinnnel gond nélkül. Olajat 10e. km nél cseréltem rajta mindíg.
Nem vettem észre a 13e. km alatt semmig gondot a gázzal való üzemeléssel.
Minden nap járok a kocsival nagyon megvagyok vele elégedve.
Egy dolgot vettem észre csak hogy 5000 fordulat fölé nem megy motor gázzal. De semmi más gondot nem vettem észre eddig.
Gázzal mostmár 10e. km nél cserélem a gyertyákat is. 3500ft a 4 db gyári ford gyertya. Nem pénz érte.