Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gymkhana Creative Commons License 2010.12.15 0 0 5344

Üdv,

 

Nem tudom, tudtok-e egy furcsa kérdésemen segíteni: szükségem lenne a 2008-10 környéki Focus RS lime zöld színének a kódjára. Köszönöm, ha van segítség, és elnézést a kissé off-ért.

byo Creative Commons License 2010.11.28 0 0 5343

Magyarországon picit gyenge az üzemanyag minősége, ebből adódhatnak problémák, nyílván egy németországban legyalogolt 100e km az nem hasonlítható őssze egy itthon lefutottal.

 

A népitéletben olvastam olyat focusról hogy pár évesen lambdaszondákat kellett cserélni, a céges focusunkba már kellett kuplungot cserélni pedig nem volt benne sok km.

Egyik kollega C-maxba pár évesen rádobott párszázezret szintén kuplung miatt.

 

Szóval nem azt mondom hogy törvényszerű, de elő elő fordulhat sajnos a kisebb nagyobb probléma.

Előzmény: fotózoom (5342)
fotózoom Creative Commons License 2010.11.28 0 0 5342

Én 3 évesen 100 ezerrel vettem külföldi lizing Diesel Focust. Makulátlan az eddigi 15 ezer álltalam futott km alatt és mégsem 4 és fél milla volt, hanem alig 2 :). Én hónapokig olvasgattam a típusról, de sehol sem látom mostanáig sem, hogy 120ezer felett gondja lenne vele bárkinek is. A Totálkáron is csak 1 ember panaszkodott rá egy kábelköteg probléma végett. Minden teszt és vélemény szerint igénytelen. Az diesel olaj minőségére kell vigyázni és akkor szerintem a nagynyomású részek is túlélnek évtizedeket :). A részecskeszűrős 110 lovas kicsit zűrösebb, de a 90 LE-s olcsó fenntartású.

byo Creative Commons License 2010.11.26 0 0 5341

Lehetnek köztük jók is.

Nálunk volt 3 lizinges citroen picasso, 3 évesen volt bennük 300e km körül.

azért lizingelték, mert arra számitottak hogy ugyis sokat lessz rosz és az ugye nem a céget hanem a lizingcéget terheli.

 

Nos az egyik picasso 300e km körül kapott 1 kuplungot más baja nem volt neki :D. (1.8 benzines)

Előzmény: kacagógerle (5340)
kacagógerle Creative Commons License 2010.11.26 0 0 5340

Adják is el,én meg megveszem jó olcsón.:-)
Én kifejezetten ilyen volt céges autókat szoktam venni.

Előzmény: byo (5337)
byo Creative Commons License 2010.11.26 0 0 5339

Én viszont év elején vettem egy 4 éves autót(Fusion 1.4 B) :D.

Mentségemre legyen mondva újszerű, és csak évi 12e kmt megyünk vele, így még van neki 4-5 éve.

Előzmény: keekee (5338)
keekee Creative Commons License 2010.11.25 0 0 5338

Nem véletlenül cseréli a rutinosabbja 3 év (illetve az általad is megjelölt szervizintervallum elérése) után a vasakat...

Előzmény: byo (5337)
byo Creative Commons License 2010.11.25 0 0 5337

A mai autókat gazdaságosabb az első vezérműszíjcsere elött eladni :D.

Előzmény: keekee (5335)
byo Creative Commons License 2010.11.25 0 0 5336

Nálunk a céges focusban (ujabb) a kuplung adta meg magát.

Előzmény: keekee (5334)
keekee Creative Commons License 2010.11.25 0 0 5335

Ja, anno az elsőnél, annak is első 30e-zes szervizekor elhangzott a szerelők részéről (és nem cáfolt rá a szervizvezető sem), hogy a mai Fordokat úgy 4 év gondmentes használatra tervezik, után jöhet az alkatrészbiznisz :(

keekee Creative Commons License 2010.11.25 0 0 5334

Nekem ez a 3. Focus a seggem alatt 2006 óta. Az első 120 ezret futott, zéró hibásodással (illetve kb. 10e-nél elpattant a kipufogórendszer valamelyik rögzítőbilincse, csilingelt, cserélték, ennyi). A következő 173e-től 200e-ig futott alattam, na ezen minden szar előjött. Még a toronycsapágycsere is, ami abnormális egy 4 éves autónál. 2x turbócsere(!!!), a második 15e nem nyélgázas használat után, ami aztán igazán borzalmas :(. A jelenlegiben egy év alatt 60e-ről 120e-re pörgött egy év alatt a számláló, fékek lettek javítva (ez rendben is lenne), illetve hűtőventillátor, 83e(!!!)-ért. Még márciusig marad a verda, meglátjuk 120e és 140e között mi megy majd tönkre.... Sok Focusunk van a cégnél, elég költséges a 3. évtől a fenntartásuk, a pesti autókon a futómű, váltó a nyűgös, a vidékieknél turbo, turbocső, hűtők(!), csapágyak, stb, stb.

Fent leírtak miatt szép sorban meg is válunk Henry bácsi leszármazottaitól, nem is ajánljuk senkinek a 4 év feletti, több, mint 120e-t futott Fordokat....

Előzmény: byo (5333)
byo Creative Commons License 2010.11.25 0 0 5333

Mennyivel jobb egy 130e res elfáradás? :D

Mindnyájan tudjuk miről beszélünk: kettős tömegü, turbó, nagynyomásu a kulcsszavak.

Előzmény: TOM (5332)
TOM Creative Commons License 2010.11.25 0 0 5332

Kösz,

olvasom persze, találtam 1-2 120.000-es elfáradást, de nem tűnt természetszerűnek.

 

 

Előzmény: Spyros (5330)
TOM Creative Commons License 2010.11.25 0 0 5331

2008-2009-es használt 1.6 diesel Focus - Duratec 90 és 110 Le-s változatokról lévő tapasztalatok érdekelnének.

Kösz,

T

Előzmény: vwopel (5329)
Spyros Creative Commons License 2010.11.25 0 0 5330

Helló!

Olvasd el a totalcar.hu oldalon a népitélet rovatot,megtudod milyen a ford diesel:)

100-120 ezer km fölött jönnek a hibák dögivel (ezért cserélik a flottákat ilyen futásteljesítménynél)

Gondolom azért van kivétel is,de Ford szervizes és Norautós barátaim 100 ezer fölött nemigen javasolják a diesel Fordokat.....

Előzmény: TOM (5328)
vwopel Creative Commons License 2010.11.25 0 0 5329

Milyen dízel ?

100-120 nem km

4-500E már érdekesebb :-)

150E-nél kell először szíjat cserélni

csúcsot olaja válogatja :-)

Előzmény: TOM (5328)
TOM Creative Commons License 2010.11.25 0 0 5328

Szervusztok,

 

mik a tapasztalatok a nagy futásteljesítményű dízelekről? Milyen komolyabb szervízköltségre/alkatrészre kell számítani 100-120.000 km felett?

Előre is köszi,

 

TOM

Peti00077 Creative Commons License 2010.11.20 0 0 5327

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni. Ford focus műszerfal, helyzetjelző, rendszámtábal világítás elment. Volt valakinek hasonló észrevétele?

 

 

Ha a világítás kapcsolót parkolóba teszem akkor van helyzetjelző világítás Parkoló állásban a rendszámtábla világításnak kell működnie? Vagy parkoló állásban csak a 4db helyzetjelző világít?

Ilyen esetben a világítás kapcsoló lehet a hibás?

 

Segítségeketek előre is köszönöm.

 

Üdv Péter

 

byo Creative Commons License 2010.11.15 0 0 5326

"már 4 éve ezt"

Ugye a beszállító változhat, és a terméket is fejleszthetik (formula E Formula F), egyáltalán nem biztos hogy ugyanazt használod 4 éve, és hogy legközelebb ugyanaz lessz, mikor bejött az E-t leváltó F akkor ki volt adva a cromaxba hogy a kettő nem keverhető.

Előzmény: Peti00077 (5323)
byo Creative Commons License 2010.11.15 0 0 5325

Nincs választék, általában nem felelnek meg előírásoknak, és drágábbak, nehezen beszrezhetőek.

 

Mindazonáltal a mai olajok elég korszerűek, 100e kmt mentem le a gázos opellal (már volt benne 120e km mikor bekerült a gáz, mikor 213e kmnél hftömitést cseréltünk semmi kopás nem volt, szerelők meglepődtek, nem volt váll, a himbák sem voltak megkopva etc.), mindig más 10w40es olajat kapott, gázost soha (pedig egyszer hoszasan leveleztem az Agip egyik mérnökével gázos olaj ügyileg). Ladáink dettó, igaz azok 15w40et kaptak.

 

Nem tudom 5w30as olajbol vane gázos de bzitos van mert ugye az angolok tudnak gyári gázos focust venni, na a kérdés aaz ők mit öntenek bele a szervízben.

Előzmény: vwopel (5324)
vwopel Creative Commons License 2010.11.14 0 0 5324

Mesélj:-)

Előzmény: byo (5321)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.14 0 0 5323

Én már 4 éve ezt az olajat használom nem csak ebben a kocsimb töltöm ezt az olajat. Soha semmi gondom nem volt még vele. Nekem már bizonyított. A másik kocsimba 1,9 dti renault is ezt teszem. 170 ezer km mentem le vele. 10ezrenként cserélem abba is az olajat. Nem füstöl 10e km alatt nem fogyaszt olajat se a motor. Nekem már bizonyított ez az olaj. Régen a másik kocsimba opel astra 1,6 8V 220e km mentem le vele. 10e km olajat cseréltem benne. Abba a gyári sárga cimkés GM opel olajat használtam 10w40 azzal se volt semmi gondom. Motorikusan tökéletes állapotban adtam el. Az új kék cimkés GM olajról rosszakat mondtak. Már nem olyan minőségű mint a régi sárga cimkés.

Viszont a ford olajról eddig jókat olvastam.

 

Én csak azt írtam le ami a dobozra van írva. Azt már, hogy mi van benne nem tudom.Azt viszont tudom, hogy a motor tökéletes tőle.

Ezzel az erővel azt se lehet tudni pl mi van egy castrol vagy mobil1 stb. márkás olajban.

Mert ott se biztos, hogy olyan minőségű olaj van benne. A másik meg az ha saját magad cseréled le az olajat akkor tudod milyet vettél bele. De ha szervízbe viszed és ott cserélteted le na azt már nem tudod milyen olajat is tette a kocsidba. Max fizetsz érte egy rakat pénzt.

Előzmény: byo (5322)
byo Creative Commons License 2010.11.14 0 0 5322

"5w30 ford full szintetikus olajjal"

Kapaszkodja meg ez rész szinti!

A szintetikus olajaok 2500/L áron indulnak.

A flakonra hoqy azt irják szintetikus technológia, az biztos hogy jobb esetben egy HC olaj, ami nem rosz de nem is a Full szint kategória, de ezen tényleg lehetne vitatkozni, a lényeg hogy a HC olaj nem rossz.

 

Előzmény: Peti00077 (5315)
byo Creative Commons License 2010.11.14 0 0 5321

Gázos spec olajjal nem érdemes próbálkozni

Előzmény: vwopel (5310)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.14 0 0 5320

Rosszul fogalmaztam.

 

Olvastam azt a dolgot a linkedben amit leírtál. Kikapcsolja az tüzelőanyag ellátást ha nincs gyujtást a hengerben. De nálam ez nem történt meg. Meg már olvastam más focus tulajnál is ezt a hibajelenséget. Nálam teljesen szétégett a katalizátor. Mástól mitől tudna szétégni a katalizátor. Volt a kocsiban 60e. km. A lambda szonda kábele is el volt olvadva. Ez csak attól lehetett, hogy tüzelőanyag került a kipufogóba és a katalizátorban égett el.

Volt már barátomnál aki autószerelő renault clio, megan ami trafó hiba után ugyan ezt a dolgot csinálta.

 A linkedben szerepel az is hogy a szervízlámpa hibás katalizátornál villog nálam nem villogot ez se. A kumuter viszont jó mert le is lett ellenőrizve.

 

Előzmény: vwopel (5319)
vwopel Creative Commons License 2010.11.14 0 0 5319

Látom tanulsz:-)

 

Ajánlom figyelmedbe a 29. oldalt(is)

http://siva.banki.hu/jegyzetek/Gepjarmu_diagnosztika/GJD_6EA_OBD.pdf

Előzmény: Peti00077 (5318)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.14 0 0 5318

Rosszul fogalmaztam meg a dolgot. Igazad van.

A szabályozatlan az amelyiken nincs semmi szonda. A szabályozott meg amelyiken szonda van.

Azért a katalizátor utáni szonda jelet ad a motorvezérlőnek ha nem megfelelő értékű a katalizátor utáni kipufogó gáz értéke.

 

LAMBDA SZONDA
A kipufogócsőbe építve található a katalizátor előtt (újabb tipusoknál már a katalizátor után is). Feladata a kipufogógáz oxigéntartalmának mérése. A lambda szonda kerámiatestének csúcsa platina-bevonattal van ellátva, és fémház védi. A bevonattal ellátott kerámiatest külső felülete közvetlenül érintkezik a kipufogógázban levő oxigénnel, a belsejébe pedig a külső levegőből jut oxigén. E két pont oxigéntartalma közötti különbség a lambda szondában feszültséget kelt, melynek mértéke 0,2 és 1,0 V közötti. Ha ez a feszültség alacsony, az magas oxigéntartalmat és szegény keveréket jelez. Az információt a szonda elküldi a gépkocsi elektromos vezérlőegységének, amely folyamatosan ennek megfelelő módon szabályozza az üzemanyag/levegő keveréket. A szonda működésének elengedhetetlen feltétele, hogy kb. 300 °C-ra melegedjen fel. Amíg ez be nem következik, a gépkocsi elektromos vezérlőegysége "szabályozatlanul" üzemel és az üzemanyag/levegő keveréket előre meghatározott értékek szerint állítja be. Ezek a hideg motorüzemnek megfelelő kissé dús keveréket biztosítanak.

 

Előzmény: vwopel (5316)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.14 0 1 5317

Szervízben is mondták hogy nem kapcsolja le az injektort és adja tovább a benyát a motornak. Nem tudom akkor most kinek lehet hinni.

 

Előzmény: vwopel (5316)
vwopel Creative Commons License 2010.11.14 0 0 5316

Ennek a katalizátor témának 1 kicsit járj utána mert nagyon sántít! :-)

 

Az első szonda ,,szabályoz,, (de nem a katalizátort hanem a katalizátornak a,,kaját,,)            a hátsó meg ellenőrzi a katalizátort , h dolgozik vagy lustálkodik:-)

 

ui: ha égéskimaradást észlel a vezérlő ( fordulat számból) lecsatolja a hengert ( nem ad jelet a befecskendezőnek)  ez pont a katalizátor (és a környezet)  védelmében van

Neked összetett gondod lehetett:-(

 

ui: a szabályozatlan katalizátor szonda nélkűli , eszi nem eszi nem kap mást alapon.

Előzmény: Peti00077 (5315)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.14 0 0 5315

Lehet luxus kicserélni 10e. km nél a gyertyát. De én inkább adok neki egy kis luxust. Nekem hosszú távon megtérül ez a luxus. Meg nem kell szívnom vele.

A trafó nem csak a rossz gyertyától tud tönkremenni. Hanem ha oxidáció keletkezik a gyertyakábel pipáinál. Mind a gyertya résznél és a trafó résznél. Ilyenkor nem tud megfelelő áramot átadni a trafó a gyertyáknak. Én ezt is  szoktam kontaktisztítóval kezelni. A gondoskodás meghálálja magát. Még egy kocsim se hagyott az út szélén soha. Lehet luxusnak látszanak ezek a dolgok. De sok bosszúságtól kimélnek meg engem és a pénztárcámat. A focushoz nem drágák az alkatrészek. Gázzal járva meg sok pénzt takarítok meg.

10e. km olajcsere (5w30 ford full szintetikus olajjal, levegő, olaj szűrökkel és 4db gyári ford gyertyákkal 12500Ft szerintem ez a költség nem veri a földhöz az embert.

 

Sajnos nem veszi el a benzin befecskendező a benyát.

25e. volt abban a gyertyában mikor a trafó tönkrement.

4km mentem 3 hengerrel. A 4km megtétele után tönkrement a katalizátorom és a lambdaszondám. Elég problémás volt a csere is mikorra találtam egy focus katalizátort.

A szerelők 100e. től 300e. ig mondtak rá összeget.

Nekem a csere belekerült 74e. saját kezűleg oldottam meg a cserét. Vettem hozzá bontóban katalizátort. Már elmentem vele 45e. km minden gond nélkül. Utángyártott katalizátort nem vettem meg mert a focus szabályozott katalizátoros. Tehát van egy lambadszonda a katalizátor után is. Tehát ha nem jó a katalizátor értéke akkor a lambdaszonda szarul fog jelet adni a motornak. Szabályozatlan esetben egy utánygártott katalizátor is megteszi. Szabályozatlannak azt értem mikor csak a katalizátor előtt van lambdaszonda.

 

Előzmény: vwopel (5314)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!