Nem tudom,h ez a topic a keményvonalas focusoké-e,de nem találtam egyebet.
A lényeg: 8-10 éves focust akarunk venni, vagy a tddi 1.8assal, vagy a sima 1.6 16Vvel. a tddi-t honnan ismerni meg a későbbi, drágább nagynyomású adagolóshoz képest?ezekben kettőstömegű lendkerék van?
ezek az autók elég gyakran voltak cégautók, nyilván a dieselekben van vagy 200-400e km. ilyen idősen mely alkatrészek a drágák,problémások?
vagy felejtsem el,és inkább 150-250e km futásteljesitményű magántulajdonú benzineset válasszam? ezeknél mire érdemes különöseb figyelni?
nekem az is tökéletes lenne, ha tovább küldtök, ahol már foglalkoztak ezzel.
Ennyiből bárki aki nem hybrid vagy elektromos autót használ az maradhatna otthol. Amúgy meg amíg a helyi-járat buszaink ontják magukból a füstöt, addig nem is tudom mire számítunk.
ezért esik ki a részecskeszűrős változat, mert azzal csak a gond lenne és a csere sokba is kerülne
Nem tudom, hogy figyelted-e mostanában a tv-t. Ha igen, akkor így dec. 23-a felé mondogatták, hogy az ország több részében is rossz a levegő (főleg Bp és Miskolc volt megemlítve), sok a szálló mikroméretű por a levegőben, aki teheti, ne autózzon. Na az egyik oka ennek a töméntelen sok részecskeszűrő nélküli diesel motor...
Lenne egy kérdésem hozzátok: 2005-2006-os Focusnál 1.8TDCI (115LE )vagy a 90LE-s 1.6 TDCI-t ajánlanátok inkább? Mivel főleg városba lenne használva az autó (persze azért nyaranta egy-egy hosszabb külföldi nyaralás is van) ezért esik ki a részecskeszűrős változat, mert azzal csak a gond lenne és a csere sokba is kerülne. A kettő közül melyik az amelyikkel kevesebb probléma van és amelyikhez olcsóbbak az alkatrészek ha mégis valami baj lenne? Ezek szíjas vagy láncos változatok? Én valahogy az 1.8-assal szimpatizálok mert abban mégis több erő van papíron és szerintem vegyes használatba 5.5-6 literből azzal is kijövök. Vagy milyen hibái vannak ennek a motornak?
Sziaztok.Érdeklödni szeretnék,szerintetek 1,6os bezines 115-lovas focus sedánban kb milyen idösen,vagy hány km-ter megtétele után ajánlott gyertyát cserélni?? gyárit,vagy valami mást ajánlanátok? Most mult 3-éves,44500-km van benne. Elöre is köszönöm a válaszokat.
Sajna nem pörög ez a fórum, ilyen témában meg pláne nem mozognak itt Focus tulajok.
Néha (kb havonta) beír valaki, hogy focust venne, mennyit fogyaszt, aztán ebben ki is merül a társalgás. Pedig 2-3 oldalt kellene csak visszaolvasni és meg is találná az előző pár hozzászólást, ami ugyanerről szól.
De ez minden topikban így van, felteszi a kérdés, nem olvas vissza, vagy kap választ vagy nem, aztán eltűnik.
Pedig részemről örülnék, ha menne ez a topik, hisz nekem is Focus-om van. :)
Nem tudom, tudtok-e egy furcsa kérdésemen segíteni: szükségem lenne a 2008-10 környéki Focus RS lime zöld színének a kódjára. Köszönöm, ha van segítség, és elnézést a kissé off-ért.
Magyarországon picit gyenge az üzemanyag minősége, ebből adódhatnak problémák, nyílván egy németországban legyalogolt 100e km az nem hasonlítható őssze egy itthon lefutottal.
A népitéletben olvastam olyat focusról hogy pár évesen lambdaszondákat kellett cserélni, a céges focusunkba már kellett kuplungot cserélni pedig nem volt benne sok km.
Egyik kollega C-maxba pár évesen rádobott párszázezret szintén kuplung miatt.
Szóval nem azt mondom hogy törvényszerű, de elő elő fordulhat sajnos a kisebb nagyobb probléma.
Én 3 évesen 100 ezerrel vettem külföldi lizing Diesel Focust. Makulátlan az eddigi 15 ezer álltalam futott km alatt és mégsem 4 és fél milla volt, hanem alig 2 :). Én hónapokig olvasgattam a típusról, de sehol sem látom mostanáig sem, hogy 120ezer felett gondja lenne vele bárkinek is. A Totálkáron is csak 1 ember panaszkodott rá egy kábelköteg probléma végett. Minden teszt és vélemény szerint igénytelen. Az diesel olaj minőségére kell vigyázni és akkor szerintem a nagynyomású részek is túlélnek évtizedeket :). A részecskeszűrős 110 lovas kicsit zűrösebb, de a 90 LE-s olcsó fenntartású.
Ja, anno az elsőnél, annak is első 30e-zes szervizekor elhangzott a szerelők részéről (és nem cáfolt rá a szervizvezető sem), hogy a mai Fordokat úgy 4 év gondmentes használatra tervezik, után jöhet az alkatrészbiznisz :(
Nekem ez a 3. Focus a seggem alatt 2006 óta. Az első 120 ezret futott, zéró hibásodással (illetve kb. 10e-nél elpattant a kipufogórendszer valamelyik rögzítőbilincse, csilingelt, cserélték, ennyi). A következő 173e-től 200e-ig futott alattam, na ezen minden szar előjött. Még a toronycsapágycsere is, ami abnormális egy 4 éves autónál. 2x turbócsere(!!!), a második 15e nem nyélgázas használat után, ami aztán igazán borzalmas :(. A jelenlegiben egy év alatt 60e-ről 120e-re pörgött egy év alatt a számláló, fékek lettek javítva (ez rendben is lenne), illetve hűtőventillátor, 83e(!!!)-ért. Még márciusig marad a verda, meglátjuk 120e és 140e között mi megy majd tönkre.... Sok Focusunk van a cégnél, elég költséges a 3. évtől a fenntartásuk, a pesti autókon a futómű, váltó a nyűgös, a vidékieknél turbo, turbocső, hűtők(!), csapágyak, stb, stb.
Fent leírtak miatt szép sorban meg is válunk Henry bácsi leszármazottaitól, nem is ajánljuk senkinek a 4 év feletti, több, mint 120e-t futott Fordokat....