Ma néztem egyet (1,6-os benyás), tetszett is, csak vissza van tekerve ki tudja mennyivel a km-órája. Néztem egy másikat is (Golf kombi), de annak az üvegei össze-vissza évjáratúak voltak, meg ilyesmi. Az is jól vissza volt tekerve. Érdekesség, hogy szervízkönyv mindegyikhezvolt,garantált km-futással :-)) Sajna most nem látok más jó benzines autót, csak a kereteimen felül.
Még a focus-nál maradva. A tdci-től félek, nem szeretnék a nagynyomású cuccaira százezreket költeni, nem mernék 5-8 évesen venni.
Viszont a tddi, vagy di motor az sima turbodiesel, közvetlen befecskendezéssel, ha jól sejtem (nem értek hozzá). Ez sima adagolós, nem? Erről van valakinek tapasztalata, mennyire megbízható, stb? Milyen drágák hozzá a cuccok? Tehát pl. 1,3mio-ig vennék valamit (törekszem 130e km-ig), és kb. évi 150e-nél többet nem nagyon szeretnék szervízre költeni, az beleférhet? Most egy off saab 900 turbom és egy régi jettám van, ez is turbo, csak diesel :-)) A jetta maradna, a saab menne. Helyette kéne egy fóka kombi.
Újabb focus 2008as. Diesel. Szerinted mit tehettem volna 1éves kislányommal olyan helyen? Tudom hogy nem volt helyes döntés. Hétfőn kiderül mi károsodott.
Elég nagy hülyeség 10km-t menni hűtővíz nélkül. Sőt, bődületes hülyeség. Szerinted így látatlanban ki tudja megmondani, hogy tönkrement-e a motor?
Azt nem írtad, hogy milyen focus. Az egyes a gépkönyve szerint elég jól tudja kezelni a blokk túlmelegedését. Ha mázlid van, még meg is úszhattad, de nem a te érdemed.
Hali! Mai nap a fosusom kiírta hogy "high enigme temperature" aztán megálltam. Aztán megnéztem a hűtőfolyadékot és kb 1ml volt benne. Tovább mentem mert olyan helyen voltam ahol a madár se jár. Kb 10km-t mentem hazáig. Otthon próbáltam bele önteni vizet de ahogy öntöttem úgy folyt el a motorblokk mellett. Ezzel hogy mentem vele egy 10km-t megdöglött a motor vagy orvosolható?
Nekem volt egy focusom 1,4 benzin kombi Benzin/gázos
Én nagyon megvoltam vele elégedve.
15 ezret mentem vele gázzal. Sajnos anyagi okok miatt adtam el.
Szekvenciális gázt szerelnek bele. Páhi gázszervízt tudom neked ajánlani. Nekik van műbizonylatuk is rá. Tehát nem kell külön vizsgáztatásra vinni beszerelés után. A pótkerék helyére nekem 40L gáz fért a tartályba.
Nekem a kocsiba 138 ezer Km volt mikor belekerült a gáz. Beszerelés után is 10 ezer Km cseréltem benne az olajat.
Én a gyertyákat is 10 ezrenként cseréltem a gázbeszerelés után. Mivel a gáz nagyobb hőfokon ég.
Gyári gyertyákat rektam bele. Nem érdemes külön gázos gyetya hozzá.
A gázszűrőt 20 ezrenként kell cserélni
60 ezrenként kell a reduktor átnézetni tömítéseket benne cserélni.
Ha nem próbálkozol a szekvenciális gáznak akumputerébe beleokiaítani akkor nem lesz vele gondod.
Ez a gázrendszer teljesen automata. Automatán kapcsolja át a gázt. Észre se veszed mikor átkapcsol. Ezek már nem olyanok mint a régi zsigulis időben lévő rendszerek.
A Páhiban lévő gázszerelő csapat tényleg korrektül dolgozik és szépen megcsinálta nekem abekötést.
Fogyasztás Nekem 6L-9L ig volt gázból Ez pedál függő.
Itt már csak a Platina a kérdés? Mert azzal valószínű elmegy 60.000-et de ha azt mondodo, hogy a 900 ft-ossal is elmegy hatvanezret, akkor engem igencsak átba...tak! :)
Ezt olvastam máshol, meg a szervizben ahol cseréltettem is ezt mondták
- az összes fóka motorja kúpos illesztésü gyertyafurattal rendelkezik, azaz mindegyikbe a hosszú menetes kell. Fordék egyedülállóan egy spec kúppal csinálják a tömítést létrehozó felületet, ez persze gépészet. - a gyáriak között van variációs lehetöség, föleg az árak miatt, de csak a típusszámot illetöen - a menete mindegyinek egyforma hosszú és kúpos a tömítésük: aki 1.4-es mocival vesz fókát, annak számít a gyengébb, de ócsóbb ár is. Az ócsóbb gyertyák nem bírják ki a szervizperiódust. A platina gyertyák kibírják, de nyílván drágábbak, na ez sok embernek nagyon számít.
"Focus 2003 fxdb a motorkód. Beszerelésnél, ha nem állítják be a szelephézagot, azért szólhatnának, hogy drága lesz kihagyni. 25 ezret mentem beszerelés óta. Mikor probléma lett a kocsival, hívtam a szerelőt segítségért. Azt mondta: "Ja, hát 20-30-ezrenként be kell állíttatni a szelepeket, akkor nem lesz vele semmi baj!" Akkor ez a 20-30-ezer azt jelenti, hogy valamelyik kocsi elmegy 30-at s, a másiknak meg szétégnek a szelepei 25000 után? Nem kevés pénzért, amit otthagytam nála elárulhatta volna azt is, hogy az én kocsim csak 20000-et megy el szelepállítás nélkül!"
Xal ha tutira akarsz menni hidrotőkés verdát veszel abba kisebb rizikó eza gáz téma. (mondom ezt én akinek volt pár gázos autója)
Mondjuk azt nem írtad, hogy I vagy II focust akarsz, a 2004 pedig ha jól emlékszem épp a váltás éve volt...
Amit írtam, a FI 1.6 100 Le motorjára vonatkozik, a FII-ben pedig már van 116 Le is (ha nem tévedek változó szelepvezérléssel) Lehet, hogy ez már jobb barátságban van a gázzal, de szerintem a vétel előtt érdeklődj gázbeszerelőknél is.
Viszont az 1,6 zetec motort a gázszerelő műhelyek nem nagyon ajánlják gázzal használni, mert a kerámia szelepek könnyen beégnek, ráadásul a szelepállítás sem hidrotőkés.
Persze van aki azt mondja, hogy max. gyakrabban ellenőrzi és állítja a szelephézegot + amíg tönkremegy behozza a hengerfej felújítás árának többszörösét a gáz-benzin árkülönbségen.
Mielőtt megvettem a focust én is terveztem gázosra alakítani, aztán az ellenvélemények miatt letettem róla. Most már kicsit bánom, de már nemigen vágok bele, mert olyan sokat nem megyek, mire behozná az árát már talán nem is lesz meg...
Készülök egy 1,6-os Focus kombit venni, 2004 körülit, szeretném utána gázossá alakítani gazdaságossági szempontok miatt. Még nem néztem meg egyet sem, ezért kérdezném, hogy teljes értékű pótkereke van-e, tehát pótkerék gáztartályt be lehet szerelni? Nyilván a csomagtartóba nem szeretnék tartályt rakni.
Esetleg ha valakinek van gázzal tapasztalata, szívesen venném.
Igen, köszi, közben megnézegettem én is, ebay-t meg pár kinti ilyen témájú fórumot, 50-80ezer között volt országtól függően. Nos ha tudtok olyanról akinem pont ilyen ECU-ra lenne szüksége, dobjatok egy mailt, megegyezünk, jóárasítva ;)
Mennyiben számít, hogy profin összerakott törött? Én 12 évig hajtottam egy Escortot (10 évesen vettem). Mint átíráskor utóbb kiderült, 7. tulaja lettem és totálkáros volt. Hátulról a közepéig egy tréler összenyomta. Sehol nem látszott rajta és hibátlan volt végig. Nem rozsdásodott, nem húzott el, olyan volt mint egy új. Amikor alvázvédelemre vittem, akkor behívtak az irodába és faggatak, hogy mit tudok az autóról. Teljesen meg voltam rémülve, aztán mondták, hogy ilyen jó állapotú, hibátlan alvázat, még nem láttak. Forgatták a biztonsági öveket és egyéb azonosítókat, hogy valóban 10 éves :)?