Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Peti00077 Creative Commons License 2011.01.14 0 0 5405

Szia!

 

Nekem volt egy focusom 1,4 benzin kombi Benzin/gázos

Én nagyon megvoltam vele elégedve.

15 ezret mentem vele gázzal. Sajnos anyagi okok miatt adtam el.

Szekvenciális gázt szerelnek bele. Páhi gázszervízt tudom neked ajánlani. Nekik van műbizonylatuk is rá. Tehát nem kell külön vizsgáztatásra vinni beszerelés után. A pótkerék helyére nekem 40L gáz fért a tartályba.

Nekem a kocsiba 138 ezer Km volt mikor belekerült a gáz. Beszerelés után is 10 ezer Km cseréltem benne az olajat.

Én a gyertyákat is 10 ezrenként cseréltem a gázbeszerelés után. Mivel a gáz nagyobb hőfokon ég.

Gyári gyertyákat rektam bele. Nem érdemes külön gázos gyetya hozzá.

A gázszűrőt 20 ezrenként kell cserélni

60 ezrenként kell a reduktor átnézetni tömítéseket benne cserélni.

Ha nem próbálkozol a szekvenciális gáznak akumputerébe beleokiaítani akkor nem lesz vele gondod.

Ez a gázrendszer teljesen automata. Automatán kapcsolja át a gázt. Észre se veszed mikor átkapcsol. Ezek már nem olyanok mint a régi zsigulis időben lévő rendszerek.

A Páhiban lévő gázszerelő csapat tényleg korrektül dolgozik és szépen megcsinálta nekem abekötést.

Fogyasztás Nekem 6L-9L ig volt gázból Ez pedál függő.

Városban 8-8.5L volt nekem.

 

Ha további kérdése van szívesen segítek.

 

Üdv Péter

 

Előzmény: czere1 (5387)
Celtis Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5404

A platina kb. 3x ennyibe került, de már szerintem sem kapni gyáriban. Talán BERU-ban van.

A platina 60e km-t bír, a sima 20 ezret.

 

Előzmény: kertesz.ferenc7 (5401)
byo Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5403

Én úgy tudom már csak az olcsóbbikat lehet kapni (gyáriba) darabja kb 750huf (gyári), javasolt persze 25-30e kmként cserélni.

Előzmény: kertesz.ferenc7 (5398)
vwopel Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5402

Gyárilag a motocraft-tal szerelik, és elmegy 60-at, de biztos lesznek más vélemények is.

Az a kérdés, Neked mit tettek be?

Előzmény: kertesz.ferenc7 (5401)
kertesz.ferenc7 Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5401

Menetet írtam tömítés helyett ezt már tisztáztuk!

 

Itt már csak a Platina a kérdés? Mert azzal valószínű elmegy 60.000-et  de ha azt mondodo, hogy a 900 ft-ossal is elmegy hatvanezret, akkor engem igencsak átba...tak! :)

Előzmény: vwopel (5400)
vwopel Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5400

""Akkor most mi az igazság ""

 

Az az igazság,h itt is le van irva : és kúpos a tömítésük :-)))


Előzmény: kertesz.ferenc7 (5398)
kertesz.ferenc7 Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5399

Ja nem menetűt akart írni! :)

 

Előzmény: vwopel (5397)
kertesz.ferenc7 Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5398

Ezt olvastam máshol, meg a szervizben ahol cseréltettem is ezt mondták

 

 

- az összes fóka motorja kúpos illesztésü gyertyafurattal rendelkezik, azaz mindegyikbe a hosszú menetes kell. Fordék egyedülállóan egy spec kúppal csinálják a tömítést létrehozó felületet, ez persze gépészet.
- a gyáriak között van variációs lehetöség, föleg az árak miatt, de csak a típusszámot illetöen - a menete mindegyinek egyforma hosszú és kúpos a tömítésük: aki 1.4-es mocival vesz fókát, annak számít a gyengébb, de ócsóbb ár is.
Az ócsóbb gyertyák nem bírják ki a szervizperiódust. A platina gyertyák kibírják, de nyílván drágábbak, na ez sok embernek nagyon számít.

 

 

Akkor most mi az igazság?

Előzmény: vwopel (5396)
vwopel Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5397

""ami kúpos menetű""

A tömítő él kúpos, nem a menet.

kép-katt

Előzmény: kertesz.ferenc7 (5395)
vwopel Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5396

Ez kell bele, ennyiért.

Előzmény: kertesz.ferenc7 (5395)
kertesz.ferenc7 Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5395

NA de ezek csak normál gyertyák.

 

Állítólag a Focusba Platina kell, olyan ami kúpos menetű???

Előzmény: vwopel (5394)
vwopel Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5394
Előzmény: kertesz.ferenc7 (5393)
kertesz.ferenc7 Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5393

Sziasztok Srácok!

 

Szereintetek 4 gyertya cserélye reális áron mennyibe kerül. Én a 13.200,- Ft ot úgy hogy még számlát sem kértem kicsit sokallom.

Vagy ez nem sok szerintetek????

 

 

 2004-ES FORD FOCUS 1,4 BENZIN 55 KW Motorkód:  FXDBE44560

Előzmény: byo (5392)
byo Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5392

"Focus 2003 fxdb a motorkód.
Beszerelésnél, ha nem állítják be a szelephézagot, azért szólhatnának, hogy drága lesz kihagyni. 25 ezret mentem beszerelés óta. Mikor probléma lett a kocsival, hívtam a szerelőt segítségért. Azt mondta: "Ja, hát 20-30-ezrenként be kell állíttatni a szelepeket, akkor nem lesz vele semmi baj!" Akkor ez a 20-30-ezer azt jelenti, hogy valamelyik kocsi elmegy 30-at s, a másiknak meg szétégnek a szelepei 25000 után? Nem kevés pénzért, amit otthagytam nála elárulhatta volna azt is, hogy az én kocsim csak 20000-et megy el szelepállítás nélkül!"

Xal ha tutira akarsz menni hidrotőkés verdát veszel abba kisebb rizikó eza gáz téma. (mondom ezt én akinek volt pár gázos autója)

Előzmény: czere1 (5390)
byo Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5391
Előzmény: czere1 (5390)
czere1 Creative Commons License 2011.01.12 0 0 5390

Szia!Én az első focusra gondoltam, abból az utolsó évjáratra kb. Az jó ötlet, hogy gázszerelőnél is érdeklődjek, megpróbálok egy párat.

 

Köszönöm!

Előzmény: szocske_ (5389)
szocske_ Creative Commons License 2011.01.11 0 0 5389

Mondjuk azt nem írtad, hogy I vagy II focust akarsz, a 2004 pedig ha jól emlékszem épp a váltás éve volt...

Amit írtam, a FI 1.6 100 Le motorjára vonatkozik, a FII-ben pedig már van 116 Le is (ha nem tévedek változó szelepvezérléssel) Lehet, hogy ez már jobb barátságban van a gázzal, de szerintem a vétel előtt érdeklődj gázbeszerelőknél is.

Előzmény: szocske_ (5388)
szocske_ Creative Commons License 2011.01.11 0 0 5388

Szia!

 

Igen, teljes méretű pótkereke van.

Viszont az 1,6 zetec motort a gázszerelő műhelyek nem nagyon ajánlják gázzal használni, mert a kerámia szelepek könnyen beégnek, ráadásul a szelepállítás sem hidrotőkés.

Persze van aki azt mondja, hogy max. gyakrabban ellenőrzi és állítja a szelephézegot + amíg tönkremegy behozza a hengerfej felújítás árának többszörösét a gáz-benzin árkülönbségen.

Mielőtt megvettem a focust én is terveztem gázosra alakítani, aztán az ellenvélemények miatt letettem róla. Most már kicsit bánom, de már nemigen vágok bele, mert olyan sokat nem megyek, mire behozná az árát már talán nem is lesz meg...

Előzmény: czere1 (5387)
czere1 Creative Commons License 2011.01.11 0 0 5387

Sziasztok!

 

Készülök egy 1,6-os Focus kombit venni, 2004 körülit, szeretném utána gázossá alakítani gazdaságossági szempontok miatt. Még nem néztem meg egyet sem, ezért kérdezném, hogy teljes értékű pótkereke van-e, tehát pótkerék gáztartályt be lehet szerelni? Nyilván a csomagtartóba nem szeretnék tartályt rakni.

Esetleg ha valakinek van gázzal tapasztalata, szívesen venném.

Köszönöm

keekee Creative Commons License 2011.01.08 0 0 5386

Igen, köszi, közben megnézegettem én is, ebay-t meg pár kinti ilyen témájú fórumot, 50-80ezer között volt országtól függően. Nos ha tudtok olyanról akinem pont ilyen ECU-ra lenne szüksége, dobjatok egy mailt, megegyezünk, jóárasítva ;)

Előzmény: Törölt nick (5385)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.08 0 0 5385

6M51-12A650-NC 9BXC
0 281 011 701
Motor típusa - EDC 16C34-2,30
07-01-06

 

Google....

 

Használtan ~ 64000.- Ft, 7 nap garanciával.

Előzmény: keekee (5383)
Kleroo Creative Commons License 2011.01.08 0 0 5384

Akkor örülj a hatlmas szerencsédnek. :)

 

Profin összerakott= sehol sem látszik,csak ha szervízben mindent bemérnek %-ra pontosan műszerrel.

 

Nem mellesleg egy törött autó 2.ára már az életedbe kerülhet..

 

És gondolom alkudhattál is volna ha tudod hogy tk volt a kocsi.

 

:)

 

Előzmény: fefe1968 (5381)
keekee Creative Commons License 2011.01.07 0 0 5383

Van egy Bosch 6M51-12A650 jelzésű elektronikai egységem a régebben TK-s Focusomból. Véleményetek szerint ez mi lehet, és érhet-e a piacon valamit?

Celtis Creative Commons License 2011.01.07 0 0 5382

Azt hiszem sejted, hogy nem ez a jellemző eset.

 

A top-gearben volt egyszer egy törésteszt. Pont két fókát csaptak egymásnak. Az egyik korábban javítva volt.

Az eredmény döbbenetes. A javított, mint egy konzervdoboz.

Előzmény: fefe1968 (5381)
fefe1968 Creative Commons License 2011.01.07 0 0 5381

Mennyiben számít, hogy profin összerakott törött? Én 12 évig hajtottam egy Escortot (10 évesen vettem). Mint átíráskor utóbb kiderült, 7. tulaja lettem és totálkáros volt. Hátulról a közepéig egy tréler összenyomta. Sehol nem látszott rajta és hibátlan volt végig. Nem rozsdásodott, nem húzott el, olyan volt mint egy új. Amikor alvázvédelemre vittem, akkor behívtak az irodába és faggatak, hogy mit tudok az autóról. Teljesen meg voltam rémülve, aztán mondták, hogy ilyen jó állapotú, hibátlan alvázat, még nem láttak. Forgatták a biztonsági öveket és egyéb azonosítókat, hogy valóban 10 éves :)?

Előzmény: Kleroo (5380)
Kleroo Creative Commons License 2011.01.04 0 0 5380

Ez nem egy bickli,vagy fakocka.
Ez egy autó!

Itt nem szabad spekulálgatni,sopánkodni.

 

Tünés egy Ford szervízbe, 10esért átnézik,és megmondják mi a baja.
Én így tettem.Áldom a sorsot. 3autót is kihagytam emiatt,pedig szerintem,és szakértő által is jónak véltük...

De manaspág sok profin összerakott törött autó van...

 

Szóval itt most fórumon sopánkodni ködös információkkal félrevezető. Vigye el egy Ford márkaszervízbe,és átküldi neked mailben az eredményt.

 

Sok sikert ;)

Előzmény: Peti86 (5378)
Manos70 Creative Commons License 2011.01.04 0 0 5379

A mai világban nem szabad úgy autót venni, hogy előtte nem nézte át egy szakember.

Ez már nem zsiguli, hogy 5-10.000 forintból bármit megszerelsz rajta a szomszéd haverral.

Ha egy ilyen kocsinak (komoly) baja van, akkor ott gyorsan beleszaladhatsz egy pár százezres kiadásba.Ennek töredéke egy márkaszervizes felmérés, amit nyilván az eladó sem ellenez, hacsak nincs valami nagy titkolnivalója. Ott mindenre fény derül és irányt is adnak az elkövetkezendő kiadásokra.

Ha ez megvan, akkor ennek fényében számolgathatsz, hogy megéri-e vagy sem.

És itt ne legyen kifogás a távolság, meg a szervezés, mert 1-2 napot rá kell szánni, pláne, ha jót akarsz venni.

1-2 hónapot amúgyis rá kell szánni, hogy kifogj egy jót.

 

Ha olcsóbban veszel egy rosszabb állapotú kocsit, aminek a javítására elmegy a megspórolt összeg, akkor az nem lesz az év üzlete, az biztos. Mert, ha ennek "csak" 1 nagy baja van, akkor ott hamarosan elő fognak jönni az apró kis "örömök" is, amik miatt meg fogod utálni és horhatod havonta szervizbe, ami megint csak sok pénz, ha nem értesz hozzá.

 

Még annyit, hogy ha egy Focusnak 3-400.000 forintos baja van, akkor arra rá se nézz, az már eléggé laharcolt szegény.

 

 

 

 

 

Előzmény: Peti86 (5378)
Peti86 Creative Commons License 2011.01.04 0 0 5378

Köszönöm a segítségeteket...

 

most engem lehet leszólni, meg, hogy vigyem el a szerelőhöz...de ezt most nem tudom!

 

Azért nem, mert van egy autó, amit láttam még régebben, használtam is, tökéletes volt, azért volt neki nyomva rendesen, de nem 7es fordulaton ment!

 

És azóta a tulaj elvitte az ország másik felébe! Vagyis cég...160 ezer km van benne most...

 

És felajánlotta, hogy jóval ár alatt megvehetem, azonban ez a baja...amit ő is ért hozzá elmondta (vagyis azt amit én le is írtam nektek)

 

Ennél többet ő sem tud...ő azt mondta neki azt mondták, hogy a benzinadagolással lehetnek gondok!! Ez nem tudom mit jelent, ez mekkora gond?!

 

Én gondolkozom, hogy megvenném, mert ha nem 300.000-400.000 forintos baja van, még akkor is megérné megvenni...

 

Ezért nem tudok kimenni és beindítani...és ha megvenném akkor mostanában kellene megvenni!

byo Creative Commons License 2011.01.04 0 0 5377

1 alap motor felújitás 60e huftól indul (tömítések+szelepek), ha picitt több a probléma (gyűrűsor) akkor 100e ha komolyabb akkor 150e huf.

 

Ha csak a füst a tünet, az akár normális is lehet a futásteljesítmény függvényében, plána ha csak városban használjátok.

 

 

Előzmény: byo (5376)
byo Creative Commons License 2011.01.04 0 0 5376

Ha a motor rossz, akkor vehetsz bontóban blokkot 60-150e huf között, persze akkor nembiztos hogy jobbat veszel mint ami most van benne, bele látni nem lehet. A munkadij nem 15e huf hanem sokkal több+lepapirozni.

Új motor kompletten tuti nem áll meg 300e hufból+szerelés+papirozás.

Pici a valószinűsége annak hogy széthajtottátok a motort, alapvetően ha hidegen nem lett kihajtva a bele akkor még nincsen vége nekije (melegen meg birnia kéne).

 

Ha a füst fekete és nem kék akkor keverékkézpéssel lehet gond hidegen.

Előzmény: Peti86 (5373)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!