Nekem volt egy focusom 1,4 benzin kombi Benzin/gázos
Én nagyon megvoltam vele elégedve.
15 ezret mentem vele gázzal. Sajnos anyagi okok miatt adtam el.
Szekvenciális gázt szerelnek bele. Páhi gázszervízt tudom neked ajánlani. Nekik van műbizonylatuk is rá. Tehát nem kell külön vizsgáztatásra vinni beszerelés után. A pótkerék helyére nekem 40L gáz fért a tartályba.
Nekem a kocsiba 138 ezer Km volt mikor belekerült a gáz. Beszerelés után is 10 ezer Km cseréltem benne az olajat.
Én a gyertyákat is 10 ezrenként cseréltem a gázbeszerelés után. Mivel a gáz nagyobb hőfokon ég.
Gyári gyertyákat rektam bele. Nem érdemes külön gázos gyetya hozzá.
A gázszűrőt 20 ezrenként kell cserélni
60 ezrenként kell a reduktor átnézetni tömítéseket benne cserélni.
Ha nem próbálkozol a szekvenciális gáznak akumputerébe beleokiaítani akkor nem lesz vele gondod.
Ez a gázrendszer teljesen automata. Automatán kapcsolja át a gázt. Észre se veszed mikor átkapcsol. Ezek már nem olyanok mint a régi zsigulis időben lévő rendszerek.
A Páhiban lévő gázszerelő csapat tényleg korrektül dolgozik és szépen megcsinálta nekem abekötést.
Fogyasztás Nekem 6L-9L ig volt gázból Ez pedál függő.
Itt már csak a Platina a kérdés? Mert azzal valószínű elmegy 60.000-et de ha azt mondodo, hogy a 900 ft-ossal is elmegy hatvanezret, akkor engem igencsak átba...tak! :)
Ezt olvastam máshol, meg a szervizben ahol cseréltettem is ezt mondták
- az összes fóka motorja kúpos illesztésü gyertyafurattal rendelkezik, azaz mindegyikbe a hosszú menetes kell. Fordék egyedülállóan egy spec kúppal csinálják a tömítést létrehozó felületet, ez persze gépészet. - a gyáriak között van variációs lehetöség, föleg az árak miatt, de csak a típusszámot illetöen - a menete mindegyinek egyforma hosszú és kúpos a tömítésük: aki 1.4-es mocival vesz fókát, annak számít a gyengébb, de ócsóbb ár is. Az ócsóbb gyertyák nem bírják ki a szervizperiódust. A platina gyertyák kibírják, de nyílván drágábbak, na ez sok embernek nagyon számít.
"Focus 2003 fxdb a motorkód. Beszerelésnél, ha nem állítják be a szelephézagot, azért szólhatnának, hogy drága lesz kihagyni. 25 ezret mentem beszerelés óta. Mikor probléma lett a kocsival, hívtam a szerelőt segítségért. Azt mondta: "Ja, hát 20-30-ezrenként be kell állíttatni a szelepeket, akkor nem lesz vele semmi baj!" Akkor ez a 20-30-ezer azt jelenti, hogy valamelyik kocsi elmegy 30-at s, a másiknak meg szétégnek a szelepei 25000 után? Nem kevés pénzért, amit otthagytam nála elárulhatta volna azt is, hogy az én kocsim csak 20000-et megy el szelepállítás nélkül!"
Xal ha tutira akarsz menni hidrotőkés verdát veszel abba kisebb rizikó eza gáz téma. (mondom ezt én akinek volt pár gázos autója)
Mondjuk azt nem írtad, hogy I vagy II focust akarsz, a 2004 pedig ha jól emlékszem épp a váltás éve volt...
Amit írtam, a FI 1.6 100 Le motorjára vonatkozik, a FII-ben pedig már van 116 Le is (ha nem tévedek változó szelepvezérléssel) Lehet, hogy ez már jobb barátságban van a gázzal, de szerintem a vétel előtt érdeklődj gázbeszerelőknél is.
Viszont az 1,6 zetec motort a gázszerelő műhelyek nem nagyon ajánlják gázzal használni, mert a kerámia szelepek könnyen beégnek, ráadásul a szelepállítás sem hidrotőkés.
Persze van aki azt mondja, hogy max. gyakrabban ellenőrzi és állítja a szelephézegot + amíg tönkremegy behozza a hengerfej felújítás árának többszörösét a gáz-benzin árkülönbségen.
Mielőtt megvettem a focust én is terveztem gázosra alakítani, aztán az ellenvélemények miatt letettem róla. Most már kicsit bánom, de már nemigen vágok bele, mert olyan sokat nem megyek, mire behozná az árát már talán nem is lesz meg...
Készülök egy 1,6-os Focus kombit venni, 2004 körülit, szeretném utána gázossá alakítani gazdaságossági szempontok miatt. Még nem néztem meg egyet sem, ezért kérdezném, hogy teljes értékű pótkereke van-e, tehát pótkerék gáztartályt be lehet szerelni? Nyilván a csomagtartóba nem szeretnék tartályt rakni.
Esetleg ha valakinek van gázzal tapasztalata, szívesen venném.
Igen, köszi, közben megnézegettem én is, ebay-t meg pár kinti ilyen témájú fórumot, 50-80ezer között volt országtól függően. Nos ha tudtok olyanról akinem pont ilyen ECU-ra lenne szüksége, dobjatok egy mailt, megegyezünk, jóárasítva ;)
Mennyiben számít, hogy profin összerakott törött? Én 12 évig hajtottam egy Escortot (10 évesen vettem). Mint átíráskor utóbb kiderült, 7. tulaja lettem és totálkáros volt. Hátulról a közepéig egy tréler összenyomta. Sehol nem látszott rajta és hibátlan volt végig. Nem rozsdásodott, nem húzott el, olyan volt mint egy új. Amikor alvázvédelemre vittem, akkor behívtak az irodába és faggatak, hogy mit tudok az autóról. Teljesen meg voltam rémülve, aztán mondták, hogy ilyen jó állapotú, hibátlan alvázat, még nem láttak. Forgatták a biztonsági öveket és egyéb azonosítókat, hogy valóban 10 éves :)?
Tünés egy Ford szervízbe, 10esért átnézik,és megmondják mi a baja. Én így tettem.Áldom a sorsot. 3autót is kihagytam emiatt,pedig szerintem,és szakértő által is jónak véltük...
De manaspág sok profin összerakott törött autó van...
Szóval itt most fórumon sopánkodni ködös információkkal félrevezető. Vigye el egy Ford márkaszervízbe,és átküldi neked mailben az eredményt.
A mai világban nem szabad úgy autót venni, hogy előtte nem nézte át egy szakember.
Ez már nem zsiguli, hogy 5-10.000 forintból bármit megszerelsz rajta a szomszéd haverral.
Ha egy ilyen kocsinak (komoly) baja van, akkor ott gyorsan beleszaladhatsz egy pár százezres kiadásba.Ennek töredéke egy márkaszervizes felmérés, amit nyilván az eladó sem ellenez, hacsak nincs valami nagy titkolnivalója. Ott mindenre fény derül és irányt is adnak az elkövetkezendő kiadásokra.
Ha ez megvan, akkor ennek fényében számolgathatsz, hogy megéri-e vagy sem.
És itt ne legyen kifogás a távolság, meg a szervezés, mert 1-2 napot rá kell szánni, pláne, ha jót akarsz venni.
1-2 hónapot amúgyis rá kell szánni, hogy kifogj egy jót.
Ha olcsóbban veszel egy rosszabb állapotú kocsit, aminek a javítására elmegy a megspórolt összeg, akkor az nem lesz az év üzlete, az biztos. Mert, ha ennek "csak" 1 nagy baja van, akkor ott hamarosan elő fognak jönni az apró kis "örömök" is, amik miatt meg fogod utálni és horhatod havonta szervizbe, ami megint csak sok pénz, ha nem értesz hozzá.
Még annyit, hogy ha egy Focusnak 3-400.000 forintos baja van, akkor arra rá se nézz, az már eléggé laharcolt szegény.
Ha a motor rossz, akkor vehetsz bontóban blokkot 60-150e huf között, persze akkor nembiztos hogy jobbat veszel mint ami most van benne, bele látni nem lehet. A munkadij nem 15e huf hanem sokkal több+lepapirozni.
Új motor kompletten tuti nem áll meg 300e hufból+szerelés+papirozás.
Pici a valószinűsége annak hogy széthajtottátok a motort, alapvetően ha hidegen nem lett kihajtva a bele akkor még nincsen vége nekije (melegen meg birnia kéne).
Ha a füst fekete és nem kék akkor keverékkézpéssel lehet gond hidegen.