ahhhh koszi ,igazad van az is lehet ,majd ellenorzom, de en inkabb a disztarcsa ivenek hideg hatasara bekovetkezo elhajlasara gondolnek, az valoszinubbnek latszik! :)
Van egy 1.4 benzines focus kombim (3 eves) ,kb. 2hete lettem ra figyelmes ,hogy ha nyomom a gazt ,hogy nagyobb fokozatba kapcsoljak akkor elkezd villogni a motorhibat jellzo lampa ,ekozben a motor enyhen rangat es furcsa kattogas hallatszik ,az erdekessege a dolognak ,hogy ez a jelenseg mindig csak akkor jelentkezik ha hideg a motor es ha bemelegszik ami kb 5-8 perc akkor a hiba megszunik es minden normalisan mukodik. Mar probaltam azt is ,hogy inditas utan az elso 10 percben kerultem a nagy fordulatszamot addig amig a motor el nem erte az uzemi homersekletet ,ilyenkor nem jelentkezik a problema csak ugye kellemetlen 10 percig kettesben 30 km/h-val docogni! Ha valaki tudja mi ez es mit tudok vele kezdeni ,akkor legyen szives irjon! Koszi
Igen, de azért az adagoló nem mai technika, csak megbízhatóbb, mint a viszonylag friss common rail. Akkor privátben lszi küldjél képeket, leírást, részleteket, vagy ha fent van valahol, a linket, megnézném.
A TDDI adagolós,de állítólag több százezer forint a felújítása. Nekem van egy 2003-as 1.6-os kombim valós kilóméterrel,kívül-belül makulátlan állapotban eladó.
Ma néztem egyet (1,6-os benyás), tetszett is, csak vissza van tekerve ki tudja mennyivel a km-órája. Néztem egy másikat is (Golf kombi), de annak az üvegei össze-vissza évjáratúak voltak, meg ilyesmi. Az is jól vissza volt tekerve. Érdekesség, hogy szervízkönyv mindegyikhezvolt,garantált km-futással :-)) Sajna most nem látok más jó benzines autót, csak a kereteimen felül.
Még a focus-nál maradva. A tdci-től félek, nem szeretnék a nagynyomású cuccaira százezreket költeni, nem mernék 5-8 évesen venni.
Viszont a tddi, vagy di motor az sima turbodiesel, közvetlen befecskendezéssel, ha jól sejtem (nem értek hozzá). Ez sima adagolós, nem? Erről van valakinek tapasztalata, mennyire megbízható, stb? Milyen drágák hozzá a cuccok? Tehát pl. 1,3mio-ig vennék valamit (törekszem 130e km-ig), és kb. évi 150e-nél többet nem nagyon szeretnék szervízre költeni, az beleférhet? Most egy off saab 900 turbom és egy régi jettám van, ez is turbo, csak diesel :-)) A jetta maradna, a saab menne. Helyette kéne egy fóka kombi.
Újabb focus 2008as. Diesel. Szerinted mit tehettem volna 1éves kislányommal olyan helyen? Tudom hogy nem volt helyes döntés. Hétfőn kiderül mi károsodott.
Elég nagy hülyeség 10km-t menni hűtővíz nélkül. Sőt, bődületes hülyeség. Szerinted így látatlanban ki tudja megmondani, hogy tönkrement-e a motor?
Azt nem írtad, hogy milyen focus. Az egyes a gépkönyve szerint elég jól tudja kezelni a blokk túlmelegedését. Ha mázlid van, még meg is úszhattad, de nem a te érdemed.
Hali! Mai nap a fosusom kiírta hogy "high enigme temperature" aztán megálltam. Aztán megnéztem a hűtőfolyadékot és kb 1ml volt benne. Tovább mentem mert olyan helyen voltam ahol a madár se jár. Kb 10km-t mentem hazáig. Otthon próbáltam bele önteni vizet de ahogy öntöttem úgy folyt el a motorblokk mellett. Ezzel hogy mentem vele egy 10km-t megdöglött a motor vagy orvosolható?
Nekem volt egy focusom 1,4 benzin kombi Benzin/gázos
Én nagyon megvoltam vele elégedve.
15 ezret mentem vele gázzal. Sajnos anyagi okok miatt adtam el.
Szekvenciális gázt szerelnek bele. Páhi gázszervízt tudom neked ajánlani. Nekik van műbizonylatuk is rá. Tehát nem kell külön vizsgáztatásra vinni beszerelés után. A pótkerék helyére nekem 40L gáz fért a tartályba.
Nekem a kocsiba 138 ezer Km volt mikor belekerült a gáz. Beszerelés után is 10 ezer Km cseréltem benne az olajat.
Én a gyertyákat is 10 ezrenként cseréltem a gázbeszerelés után. Mivel a gáz nagyobb hőfokon ég.
Gyári gyertyákat rektam bele. Nem érdemes külön gázos gyetya hozzá.
A gázszűrőt 20 ezrenként kell cserélni
60 ezrenként kell a reduktor átnézetni tömítéseket benne cserélni.
Ha nem próbálkozol a szekvenciális gáznak akumputerébe beleokiaítani akkor nem lesz vele gondod.
Ez a gázrendszer teljesen automata. Automatán kapcsolja át a gázt. Észre se veszed mikor átkapcsol. Ezek már nem olyanok mint a régi zsigulis időben lévő rendszerek.
A Páhiban lévő gázszerelő csapat tényleg korrektül dolgozik és szépen megcsinálta nekem abekötést.
Fogyasztás Nekem 6L-9L ig volt gázból Ez pedál függő.
Itt már csak a Platina a kérdés? Mert azzal valószínű elmegy 60.000-et de ha azt mondodo, hogy a 900 ft-ossal is elmegy hatvanezret, akkor engem igencsak átba...tak! :)
Ezt olvastam máshol, meg a szervizben ahol cseréltettem is ezt mondták
- az összes fóka motorja kúpos illesztésü gyertyafurattal rendelkezik, azaz mindegyikbe a hosszú menetes kell. Fordék egyedülállóan egy spec kúppal csinálják a tömítést létrehozó felületet, ez persze gépészet. - a gyáriak között van variációs lehetöség, föleg az árak miatt, de csak a típusszámot illetöen - a menete mindegyinek egyforma hosszú és kúpos a tömítésük: aki 1.4-es mocival vesz fókát, annak számít a gyengébb, de ócsóbb ár is. Az ócsóbb gyertyák nem bírják ki a szervizperiódust. A platina gyertyák kibírják, de nyílván drágábbak, na ez sok embernek nagyon számít.