az octi kombi csomagtartója belülrő 30 cm-el hosszabb. Tényleg kell ekkora? Nekem a fókuszok 470-510-es csomagtartója (mindhárom kombi volt) bőven elég. Kombi mellett szól a rakodás és a hátsó ülésen utazók nyakát nem süti szét a nap....
Köszi! A Focus II-nél a zárható motortérre tettek még valami plusz megoldást vagy te Focus I-el csináltattad? Valószinüleg maradok a Focusnál újra megnéztem az Octaviát, tényleg hatalmas a csomagtartója, elég masszívnak néz ki, nekem a belseje nagyon komor és a hátsó középső ülés olyan kényelmetlen, mintha valami "vallató" szék lenne. Az alsó-közép kategóriában melyik kocsinak a legszélesebb/legkényelmesebb a hátsó ülése?
Én 1,6 tdci 90 LE hajtok. Kereskedésből vásárolt, Belgiumból behozott autó, kb. 100ezer km -el vettem (óra szerint). Az eddigi 20ezer km teljesen problémamentes volt. 100-110 körül haladva és várossal, országúton vegyesen 4,5l a fogyasztás. Az eddigi legnagyobb 4,9l, a minimum 3,9l (Biatorbágy-Bp.-Losonc oda-vissza 340km) volt. Ha 140-el tapossa az ember, akkor a comp. szerint 5,5-6l a fogyasztás. Nekem nem sűrgős, csak néha szoktam "kiégetni". A turbócső repedt, ez típushiba. Elvileg be lehet heggeszteni, én csak simán bekentem sziloplaszttal :). Így nem könnyedzik ki az olaj. Olajcserére figyelni kell, ajánlatos motormosással 10-12ezer km után. Gázolajszűrő 60ezer km, vezérműszíj 160ezer km. Minden más örökéletű. Elég dinamikus, normál tempónál nem kellemetlen a zaj, kényelmes, indul pöccre Szibériában is. Nyílván nem egy Escort, ami fullra javítható 100ezerből, hanem egy mai modern technika, ennek megfelelő árral. Ki kell fogni a használtat, mert 500ezret rákölteni horror lenne, az igaz!
A 110 LE-s ben tönkre ment az egr szelep 105.000 környékén. Csere 70.000. Utána megszorult a turbó a felső tartományba (2800 felett tolt) valami 270.000 környékén volt a csere.
Porlasztócsúcs alatt kiment egy tömítés. Nem márkaszervizben cserélték utána szinte 2000 km-enként engedte az olajat. El törött a résolaj visszavezető cső. Szelepfedél tömítés csere.
Mivel már nem volt garanciális, nem márkaszervizben javították és szvsz csak találgattak 110.000 km körül. Mikor már nem birtam továb visszavitem márkaszervizbe (flotta autóról beszélünk) akkor azt mondták, hogy hiába cserélnek porlasztó csúcs alatti tömítést, annyira el van már defomálódva, hogy a csúcsokat is cserélni kellene. Ennek db-ja 110.000. Ha ezt kicserélték volna akkor utána derült volna ki, hogy kell-e bele új részecske szűrő.
na ekkor mondta a cég, hogy adjuk el, mert ez már nem éri meg,1 év múlva úgyis csere lett volna...
A márkaszervizben a dpf regenerácó lefutása után minden csúcs alatt habzott a gázolaj.
Én ha kaptam volna (most octi II 1,9 pdtdi van helyette) a 90 LE-s ben gondolkodtam volna a fogyasztás miatt és abban nincs részecskeszűrú sem (vagy legalábbis nem az utántöltős változat) utána jött volna az 1,8-as változat...
A 90 le-s 110-120 között képes 4,6-4,7 literrel elmenni..
Köszi! Nekem is azt modták a Fordnál, hogy a rendőrök jobban szerették a Skodákat. Én azt hittem, hogy csak a régi VW 80LE motorral vannak, de most látom, hogy 105 LE 1.6 is van, ami viszont árban már közel van az Focushoz. Állításuk szerint csak azért mennek jobban, mert a Focus hamarább leszabályoz. Az első ajtók zárjának kiszedése, és a motortérből való ajtónyitásos megoldás (ha nem működne a távirányító)mennyibe kerül? Nekem 30k-ra mondták a szervízbe.
na igen. Adjáj nekem egy turbós autót. Lehetőleg dizelt, de az se baj, ha benzines. Járok vele 20.000 km-t 4 év alatt. Valaki örül, de utána cserélni kell a hengerfejet meg a turbót.
Szóval nincs jó választás. Vagy járok vele Németbe hetente egyszer. Az 4 év alatt 200.000 km.
- Az, hogy az órákat visszatekerik, ez valóban nagy baj és nehezen ellenőrizhető (az én autóm pl. Belgiumból van, itthoni kereskedésből és semmi infót nem tudtam szerezni az előéletéről). A kinti szervizek, amik a szervízkönyben vannak, csak személyesen válaszolnának, emailben nem voltak hajlandóak, de nyílván nem fogok kimenni ezért :). Viszont, jobban érdekelt a kocsi állapota, mint hogy mennyi km van benne, ezért inkább erre helyeztem a hangsúlyt. Le lehet lakni egy autót 40 ezer km alatt is, de van 100 ezer felett is élet úgy gondolom!
- Hogy a magánszemély nem annyira ver át? Már miért? Az autó piaci ára naggyából adott, ezért pl. egy kereskedőnek oly mindegy mennyit mutat az óra, csak vigyék az autót. Egy magánember meg miért is adja el? Mert gond van vele, vagy venne újabbat és semmiképp nem akar bukni rajta, tehát mindent elkövet, hogy a piaci értékén túl jóval jobbnak állítsa be az autóját. Simán jobban félnék egy magánembertől autót venni!
- A márkakereskedés, meg talán az egyik leg lehúzósabb, legyen az akár szervíz, vagy bármi. Új alkatrészt pl. márkaszervizes emberkéktől harmad áron lehet venni, feltételezem, hogy valakinek keményen felszámlázzák, viszont nem építik be. Én csak olajcserére vittem egyszer, de azon kívül, hogy a kamerán keresztül nézhettem, nem lettem okosabb. Fel lett emelve az autó, de ember nem járt ott 40 percig. Aztán egyszer csak kész lett és kézmosótól a gumipasztáig minden volt a szervízlapon...
Köszi _lala_, hadhazik1! Új autót szeretnék venni. Octavia vagy Focus II. Maradok az Focusnál, én csak a motorháztető zörgéstől féltem, de mivel senki sem jelzett hasonló problémát, egyedi eset lehetett. Egyébként tudtok valami Focus II tipushibáról amire érdemes odafigyelni?
Azért ne add fel, szerencsére elég sok magánember is Focus-t vett a családnak, próbálj azokra vadászni, azok megbízhatóbbak. Persze lehet, hogy 2-300e-rel drágábban adják (sőt, tuti biztos), de legalább tudod, hogy jó helyről van.
Most is focus vásárlás előtt vagyunk. Ki is néztünk néhányat a használtauto.hu -n, majd a valóságban is megszemléztük.
Elkeserítő, hogy majdnem minden autónak vissza van tekerve a km órája.
és pofátlanul beleröhögnek a kereskedők a szemedbe - palira vesznek.
Pedig a mai világban néhány az alvázszám ismeretében a ford szervizekben sok mindent meg lehet tudni az autóról. És a kozmetika & polírozás sem tüntet el mindent.