Köszi! Nekem is azt modták a Fordnál, hogy a rendőrök jobban szerették a Skodákat. Én azt hittem, hogy csak a régi VW 80LE motorral vannak, de most látom, hogy 105 LE 1.6 is van, ami viszont árban már közel van az Focushoz. Állításuk szerint csak azért mennek jobban, mert a Focus hamarább leszabályoz. Az első ajtók zárjának kiszedése, és a motortérből való ajtónyitásos megoldás (ha nem működne a távirányító)mennyibe kerül? Nekem 30k-ra mondták a szervízbe.
na igen. Adjáj nekem egy turbós autót. Lehetőleg dizelt, de az se baj, ha benzines. Járok vele 20.000 km-t 4 év alatt. Valaki örül, de utána cserélni kell a hengerfejet meg a turbót.
Szóval nincs jó választás. Vagy járok vele Németbe hetente egyszer. Az 4 év alatt 200.000 km.
- Az, hogy az órákat visszatekerik, ez valóban nagy baj és nehezen ellenőrizhető (az én autóm pl. Belgiumból van, itthoni kereskedésből és semmi infót nem tudtam szerezni az előéletéről). A kinti szervizek, amik a szervízkönyben vannak, csak személyesen válaszolnának, emailben nem voltak hajlandóak, de nyílván nem fogok kimenni ezért :). Viszont, jobban érdekelt a kocsi állapota, mint hogy mennyi km van benne, ezért inkább erre helyeztem a hangsúlyt. Le lehet lakni egy autót 40 ezer km alatt is, de van 100 ezer felett is élet úgy gondolom!
- Hogy a magánszemély nem annyira ver át? Már miért? Az autó piaci ára naggyából adott, ezért pl. egy kereskedőnek oly mindegy mennyit mutat az óra, csak vigyék az autót. Egy magánember meg miért is adja el? Mert gond van vele, vagy venne újabbat és semmiképp nem akar bukni rajta, tehát mindent elkövet, hogy a piaci értékén túl jóval jobbnak állítsa be az autóját. Simán jobban félnék egy magánembertől autót venni!
- A márkakereskedés, meg talán az egyik leg lehúzósabb, legyen az akár szervíz, vagy bármi. Új alkatrészt pl. márkaszervizes emberkéktől harmad áron lehet venni, feltételezem, hogy valakinek keményen felszámlázzák, viszont nem építik be. Én csak olajcserére vittem egyszer, de azon kívül, hogy a kamerán keresztül nézhettem, nem lettem okosabb. Fel lett emelve az autó, de ember nem járt ott 40 percig. Aztán egyszer csak kész lett és kézmosótól a gumipasztáig minden volt a szervízlapon...
Köszi _lala_, hadhazik1! Új autót szeretnék venni. Octavia vagy Focus II. Maradok az Focusnál, én csak a motorháztető zörgéstől féltem, de mivel senki sem jelzett hasonló problémát, egyedi eset lehetett. Egyébként tudtok valami Focus II tipushibáról amire érdemes odafigyelni?
Azért ne add fel, szerencsére elég sok magánember is Focus-t vett a családnak, próbálj azokra vadászni, azok megbízhatóbbak. Persze lehet, hogy 2-300e-rel drágábban adják (sőt, tuti biztos), de legalább tudod, hogy jó helyről van.
Most is focus vásárlás előtt vagyunk. Ki is néztünk néhányat a használtauto.hu -n, majd a valóságban is megszemléztük.
Elkeserítő, hogy majdnem minden autónak vissza van tekerve a km órája.
és pofátlanul beleröhögnek a kereskedők a szemedbe - palira vesznek.
Pedig a mai világban néhány az alvázszám ismeretében a ford szervizekben sok mindent meg lehet tudni az autóról. És a kozmetika & polírozás sem tüntet el mindent.
Szerintem tisztázzuk az évjáratokat, mert 1.4 TSI 2006 óta létezik, és talán 2008-9 óta rakják Octaviába, ergó max. 2-3 éves lehet belőle a legöregebb. A "korábbi" Focus meg nekem a Focus I-et jelenti, amit 2004 elején leváltott a Focus II, tehát ebből a legfiatalabb is min. 7 éves.
Látom a Skoda Octaviában is otthon vagy. Szerinted megéri a felárat? Kicsit tartok a turbó motortól, és úgy emlékszem a hátsó ülőhelyen sem volt nagyobb.
Köszi! "világból ki lehetett vele menni" ezt mondta az értékesítő is, de úgy látom nem alap nélkül.:) Azt is mondta, hogy városban 7 litert fogyaszt, de ez azért nem akarom elhinni. Egyébként jó ötletnek tartom a motorház zárását, a Pajzsnál is ezt említik. Remélhetőleg az emblémát nem lopják el. Nekem még azt is mondta, hogy szerinte érdemes kivenni a zárbetét az ajtókból, azt megoldják, hogy a távíránytó elromlása esetén a motortérből is ki tudjam nyitni a kocsit.
Nekem a "gömbölyű" műszerfalas volt. Amiben még "egymásba értek a műszerek".
Kombi, 1,6 100 le. Végig birta az építkezést, volt hogy 500-600 kg-ot (+ uti futi) súlya húztam autópályán 2 személlyel. Az átlag fogyasztása 130-140 között 7-7,5 liter volt. 120 környékén elég volt neki a 6,5-6,7 liter.
120.000 km-t mentem el vele, szokásos kopó, fogyó alkatrészek. Talán az utólagos riasztó kétszer vesztette el a ritmust a központi zárral, de az otthon is tanítható volt..
Nekem nem zörgött semmi. Szélterelőt raktam rá a "dopler" jellegű za miatt, ami városban jelentkezett, ha le volt húzva az ablak. Meg utólagos kartámaszt. A világból ki lehetett vele menni, engem nem fárasztott az üléshelyzet....
Sziasztok! A korábbi 1.6 benzines Ford Focust szeretném megvenni. Azt nem tudom, hogy az 100LE elég-e, 5 személyre, csomagokkal. Illetve olvastam, hogy nagy sebességnél zörög a motorháztető. Nem tudom, hogy ez mennyire valós probléma? Lehet, hogy ezért nincs az új modelben zárható motorháztető? Még a Skoda Octavia 1.4TSI-n gondolkodam, csak az 800k-el drágább.
Megvan a megoldás kiment a biztosíték ami a biztitábla hátsó részén van 20-as, ki kell fordítani a bizti táblát.
Azért vágta ki mert a csomagtér ajtónál a nyitogatástól eltörtek (4db) a vezetékek + ablakmosó folyadék vezeték. Akkor ment ki a bizti, ha a belső gombal nyitottam a csomagtér ajtót.
Vezeték forrasztás biztosíték csere és minden műkszik.
Vaterán van mindkettő! Én is ott vettem. A gyári szőnyeget én speciel nem ajánlom, ugyanis a vezető oldalon a pedálok vonalában ér véget érthetetlen oknál fogva, holott onnét potyog csak igazán a latyak! Ha bővebb infó kell, keress priviben!