Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

uraaam Creative Commons License 2011.06.18 0 0 5622

Pontosabban a kettes focus-ok esetében fordul elő, mivel elég gagyi a zár, gyakorlatilag egy csavarnyúzóval ki lehet nyitni. Az egyes fóka zárszerkezete lényegesen jobb.

Előzmény: fefe1968 (5621)
fefe1968 Creative Commons License 2011.06.17 0 0 5621

A zárfeltörés az mindennapos. Volt olyan, hogy adott utcában fél óra alatt az összes Focus-on végigmentek. Ilyenkor az ajtó kicsit behorpad, zár tönkremegy. Ezek javítása, ajtó csere, fényezés, zár szett csere nem olcsó. A motorháztető zárása azért lényeges, mert minden fontos cucc ott van. Akksi, immo, duda, riasztó stb. Ha nem lehet felnyitni, akkor nem lehet kikötni, inaktiválni, cserélni, hekkelni stb., tehát saját lábán elvinni az autót.

Előzmény: amator11 (5620)
amator11 Creative Commons License 2011.06.17 0 0 5620

miért fontos ez a motorháztető zár átalakítás?

 

Valaki(k)nek így vitték el az autót?

Előzmény: fefe1968 (5619)
fefe1968 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 5619

Focus II. volt az alany és nincs semmi extra megoldás, csak amit írtam. Elektromos zár, reed relés nyitó elektronika és rejtett vésznyitó. Bár ez több elem, de alapvető a beépítésük.

Előzmény: István_05 (5610)
amator11 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 5618

igy van. A facelift II-esből nem láttam, de a sima kettesből van..

 

http://www.hasznaltauto.hu/galeria/1546105-3525435-63-0-0-4

 

http://www.hasznaltauto.hu/galeria/1765007-4796598-7-0-0-2

 

Na most ebbe képzeld el a gyereket, meg a hátul feszengő öt személyt.

 

Próbaképpen vegyél kék Prontót és egy szivacsra fújva töröld át a műszerfalat. 

 

Meg fogsz lepődni.  És feketén ez még nem is jön annyira át, de bézsen igen.

 

Az is más kérdés, hogy egy bézs kárpit (padló és ajtó) sokkal kényesebb mint a fekete. Márpedig a fekete ajtó kárpit betétek is igen könnyen tudnak koszolódni...

Előzmény: siz (5617)
siz Creative Commons License 2011.06.16 0 0 5617

Focusból van bézs színű, nekem is az van.

Előzmény: _lala_ (5616)
_lala_ Creative Commons License 2011.06.16 0 0 5616

nekem a belseje nagyon komor 

 

bézs színűt kell nézni, az nem komor. focusból meg nincs bézs színű....

Előzmény: István_05 (5610)
István_05 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 5615

Köszi! Igen az Octavia nagyobbnak tünik csak a hátsó, középső ülés használhatatlan. Lehet, hogy eleve reménytelen dolog ebben a kategóriában autót keresni?

Előzmény: amator11 (5614)
amator11 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 5614
szvsz az octi nagyobb belül. Viszont az első ülés kisebb
Előzmény: István_05 (5613)
István_05 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 5613

Köszi! Én 5 ajtóst szeretnék venni. Nekem a hátsó utastér lenne a fontos, hogy 3-an is elférjenek.

Előzmény: amator11 (5612)
amator11 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5612

az octi kombi csomagtartója belülrő 30 cm-el hosszabb. Tényleg kell ekkora? Nekem a fókuszok 470-510-es csomagtartója (mindhárom kombi volt) bőven elég. Kombi mellett szól a rakodás és a hátsó ülésen utazók nyakát nem süti szét a nap....

Előzmény: István_05 (5610)
amator11 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5611

"Gázolajszűrő 60ezer km"

 

Ezt felejtsd el. Nekem 40 ekm után 2-ből 3-ba váltás során (3/4-ed gáznál) váltás közben leállt a motor, mert eltömődött az üzemanyagszűrő.

 

Gondold el Pesten azt az anyázást, ami sávváltásoknál volt.. :DD

Előzmény: fefe1968 (5609)
István_05 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5610

Köszi! A Focus II-nél a zárható motortérre tettek még valami plusz megoldást vagy te Focus I-el csináltattad? Valószinüleg maradok a Focusnál újra megnéztem az Octaviát, tényleg hatalmas a csomagtartója, elég masszívnak néz ki, nekem a belseje nagyon komor és a hátsó középső ülés olyan kényelmetlen, mintha valami "vallató" szék lenne. Az alsó-közép kategóriában melyik kocsinak a legszélesebb/legkényelmesebb a hátsó ülése?

Előzmény: fefe1968 (5602)
fefe1968 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5609

Én 1,6 tdci 90 LE hajtok. Kereskedésből vásárolt, Belgiumból behozott autó, kb. 100ezer km -el vettem (óra szerint). Az eddigi 20ezer km teljesen problémamentes volt. 100-110 körül haladva és várossal, országúton vegyesen 4,5l a fogyasztás. Az eddigi legnagyobb 4,9l, a minimum 3,9l (Biatorbágy-Bp.-Losonc oda-vissza 340km) volt. Ha 140-el tapossa az ember, akkor a comp. szerint 5,5-6l a fogyasztás. Nekem nem sűrgős, csak néha szoktam "kiégetni". A turbócső repedt, ez típushiba. Elvileg be lehet heggeszteni, én csak simán bekentem sziloplaszttal :). Így nem könnyedzik ki az olaj. Olajcserére figyelni kell, ajánlatos motormosással 10-12ezer km után. Gázolajszűrő 60ezer km, vezérműszíj 160ezer km. Minden más örökéletű. Elég dinamikus, normál tempónál nem kellemetlen a zaj, kényelmes, indul pöccre Szibériában is. Nyílván nem egy Escort, ami fullra javítható 100ezerből, hanem egy mai modern technika, ennek megfelelő árral. Ki kell fogni a használtat, mert 500ezret rákölteni horror lenne, az igaz!

naki6 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5608

Jók ezek a dízelek, ha újonnan veszi az ember. 5-6 literes fogyasztás, ha kell nyomaték is van. Minden baba.

De használtan hatalmas lutri. Ha 2-3 év alatt rákölt az ember csak a motorra 500 000Ft-ot, akkor az nem jó buli.

 

Ebből a pénzből én évekig eljárok a 6 hengeres benzinesemmel.

 

Feleségem akar Mazda 2-est venni, de úgy gondoltam inkább egy nagyobb Focus felé terelgetem. 3-4 évesen ~2 misi mindkettő.

Benzines Golfot meg az 1,7-es dízel Astrákat nézegettem még. A Focus volt még a legszimpibb ezzel az 1,6-os dízellel.

A VW motorjáról sincs túl jó véleményem, az Astra dízeléről jókat olvastam (de ezt még nem jártam körbe). Ráadásul a zöme tuti céges előéletű.

Most nem tudom mi legyen.

Azt hiszem alaposabban el kell mélyednem az egyes típusokban.

Előzmény: amator11 (5607)
amator11 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5607

:DDD

 

Nekem(ünk) 800 K-ba volt a történet amikor azt mondtuk, hogy nem költünk rá újabb 4*110-et + 270-et.

 

Ja és az autó úgy nézett ki, mint amit 3 hónapja használnak kívül-belül egyaránt.

 

Továbbra is azt mondom, hogy az 1,6-os túlhúzott a 110 le-vel. A 90 Le-s  változat nekem nagyon bejött.

Előzmény: naki6 (5606)
naki6 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5606

Köszi az infókat.

Ezek szerint könnyen bele lehet tolni a motorba 500 000Ft-ot - ha belenyúl az ember.

Előzmény: amator11 (5604)
amator11 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5605

egr és turbó 105.000 km környékén ment tönkre. A számok azok az árakat jelentik....

Előzmény: amator11 (5604)
amator11 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5604

Nos 1,6 tdci 110 Le. Futott km 110.000 (kizárólag nálam)

 

Melegítve és nem hajtva. Autópályáról lehajtva minden esetben a turbó vissza hűtve.

 

Illetve 1,6 tdci 90 le, futott km 20.000 km.

 

Flotta tapasztlat:

 

A 110 LE-s ben a dpf meghal 110-130.000 km között. Az enyém is 110.000 környékén kezdett vacakolni. (80 % autópálya)

 

Nekem a két autó között nem hiányzott a 20 LE és 20 nm. Szinte ugyanúgy gyorsult a kisebb is.

 

Fogyasztás:

1,6 110 le. Átlag 6,5-6,7 l (80 % autópálya 140 km/h és 20 % város főleg Pest).

Bp-Vodice 140-es tempóval lefelé 5,1 l, visszafelé 5,6 liter.

 

1,6 90 le. Átlag 5,5 l (használat az előzővel megegyezik)

Bp-Vodice 130-as tempóval lefelé 4,6; felfelé 5,1 liter.

 

A 110 LE-s ben tönkre ment az egr szelep 105.000 környékén. Csere 70.000. Utána megszorult a turbó a felső tartományba (2800 felett tolt) valami 270.000 környékén volt a csere. 

 

Porlasztócsúcs alatt kiment egy tömítés. Nem márkaszervizben cserélték utána szinte 2000 km-enként engedte az olajat. El törött a résolaj visszavezető cső. Szelepfedél tömítés csere. 

 

Mivel már nem volt garanciális, nem márkaszervizben javították és szvsz csak találgattak 110.000 km körül. Mikor már nem birtam továb visszavitem márkaszervizbe (flotta autóról beszélünk) akkor azt mondták, hogy hiába cserélnek porlasztó csúcs alatti tömítést, annyira el van már defomálódva, hogy a csúcsokat is cserélni kellene. Ennek db-ja 110.000. Ha ezt kicserélték volna akkor utána derült volna ki, hogy kell-e bele új részecske szűrő.

 

na ekkor mondta a cég, hogy adjuk el, mert ez már nem éri meg,1 év múlva úgyis csere lett volna...

 

A márkaszervizben a dpf regenerácó lefutása után minden csúcs alatt habzott a gázolaj.

 

Én ha kaptam volna (most octi II 1,9 pdtdi van helyette) a 90 LE-s ben gondolkodtam volna a fogyasztás miatt és abban nincs részecskeszűrú sem (vagy legalábbis nem az utántöltős változat) utána jött volna az 1,8-as változat...

 

A 90 le-s 110-120 között képes 4,6-4,7 literrel elmenni.. 

 

 

 

 

 

Előzmény: naki6 (5601)
neked annyi Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5603

én cégeset vezettem, 1.6 TDCi Trendet, és imádtam. 

hatvanezret tettem bele, a normál szervizeken kívül semmi baja sem volt. 

átlagban hat litert evett, de kipróbáltam a ráncfelvarrottat is, az ötnél megállt. 

Előzmény: naki6 (5601)
fefe1968 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5602

Normális ár, ha valóban jó a kiépítés!

Nekem 1 éve rakták be (szereléssel az alábbiak szerint).

Motortérzár: 38.500.-

Zárvezérlő elektronika: 5.400.-

Zárdugó: 8.900.-

Vészbejárat: 3.000.-

Előzmény: István_05 (5600)
naki6 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5601

2007-2008-as Focus kombikat nézegetem az 1,6-os dízel motorral.

A motorral kapcsolatban kérdezném, hogy ez mennyire problémás darab?

Ha normálisan használták (nem tolták ki  a szemét hidegen), normálisan szervizelték, meg nincs benne 300 000km, akkor elvileg nem lehet vele gond?

Szóval mennyire strapabíró? A turbót v. a porlasztócsúcsokat jellemzően hány km után kell felújítani/cserélni?

 

Esetleg az 1,8-as dízel jobb választás lenne? Melyik szervízigényesebb?

 

 

Szóval a Ford dízelmotorjairól egy bennfentes írhatna jót/rosszat - egy ajánlást.

 

Köszi!

István_05 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5600

Köszi! Zár dugózás, motortérbe kivezetés 30k-ért, normális ár?

Előzmény: amator11 (5599)
amator11 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5599

nem zavaró és gyönyörűen szól. Csak ha ránézel furcsa.

 

Nekem a Ford jobban bejött....

Előzmény: István_05 (5598)
István_05 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5598

Mondjuk ennek a vakító Sonynak sem örülök, gondolom a hátul ülőket még jobban zavarhatja.

Előzmény: István_05 (5597)
István_05 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5597

Köszi! Nekem is azt modták a Fordnál, hogy a rendőrök jobban szerették a Skodákat. Én azt hittem, hogy csak a régi VW 80LE motorral vannak, de most látom, hogy 105 LE 1.6 is van, ami viszont árban már közel van az Focushoz. Állításuk szerint csak azért mennek jobban, mert a Focus hamarább leszabályoz. Az első ajtók zárjának kiszedése, és a motortérből való ajtónyitásos megoldás (ha nem működne a távirányító)mennyibe kerül? Nekem 30k-ra mondták a szervízbe.

Előzmény: amator11 (5594)
amator11 Creative Commons License 2011.06.14 0 0 5596

na igen. Adjáj nekem egy turbós autót. Lehetőleg dizelt, de az se baj, ha benzines. Járok vele 20.000 km-t 4 év alatt. Valaki örül, de utána cserélni kell a hengerfejet meg a turbót. 

 

Szóval nincs jó választás. Vagy járok vele Németbe hetente egyszer. Az 4 év alatt 200.000 km.

 

Van 10-szeres futásteljesítmény különbözet.

Előzmény: fefe1968 (5595)
fefe1968 Creative Commons License 2011.06.14 0 0 5595

Néhány gondolat...

- Az, hogy az órákat visszatekerik, ez valóban nagy baj és nehezen ellenőrizhető (az én autóm pl. Belgiumból van, itthoni kereskedésből és semmi infót nem tudtam szerezni az előéletéről). A kinti szervizek, amik a szervízkönyben vannak, csak személyesen válaszolnának, emailben nem voltak hajlandóak, de nyílván nem fogok kimenni ezért :). Viszont, jobban érdekelt a kocsi állapota, mint hogy mennyi km van benne, ezért inkább erre helyeztem a hangsúlyt. Le lehet lakni egy autót 40 ezer km alatt is, de van 100 ezer felett is élet úgy gondolom!

- Hogy a magánszemély nem annyira ver át? Már miért? Az autó piaci ára naggyából adott, ezért pl. egy kereskedőnek oly mindegy mennyit mutat az óra, csak vigyék az autót. Egy magánember meg miért is adja el? Mert gond van vele, vagy venne újabbat és semmiképp nem akar bukni rajta, tehát mindent elkövet, hogy a piaci értékén túl jóval jobbnak állítsa be az autóját. Simán jobban félnék egy magánembertől autót venni!

- A márkakereskedés, meg talán az egyik leg lehúzósabb, legyen az akár szervíz, vagy bármi. Új alkatrészt pl. márkaszervizes emberkéktől harmad áron lehet venni, feltételezem, hogy valakinek keményen felszámlázzák, viszont nem építik be. Én csak olajcserére vittem egyszer, de azon kívül, hogy a kamerán keresztül nézhettem, nem lettem okosabb. Fel lett emelve az autó, de ember nem járt ott 40 percig. Aztán egyszer csak kész lett és kézmosótól a gumipasztáig minden volt a szervízlapon...

amator11 Creative Commons License 2011.06.14 0 0 5594

Viszont most octávával járok.

 

Szóval nekem az octi II vs focus 2006-2010 között:

- focusban kényelmesebb az ülés

- valamivel rövidebb (kombikról beszélek)

- csomagtér roló nyitás praktikusabb a fócusban

- fócusban tetszik a menüből állítható szervo erősség (normal, comfort, sport)

- focus jobban fordul kanyarokban

- focus digit klima többet tud (állítható fixre a ventilátor fordulatszám, melegben beindítás után se kell hozzá nyúlni, nem fújja le a hajadat)

- nekem a focus műszerfala jobban bejön (piros), bár a sony mp3 éjjel kisüti a szemedet

- octi dinamikusabb (bár lehet, hogy ez csippelt...)

- váltó áttétel kiosztás (5-ös váltó) szinte azonos

Előzmény: amator11 (5593)
amator11 Creative Commons License 2011.06.14 0 0 5593

Mondjuk az nem derült ki, hogy újban gondolkodsz. Nekem összesen 3 fóka volt összesen 250.000 km-t mentek. Ebből 1 benzines, 2 dizel....

 

Egyikben sem zörgött a motorháztető. Viszont a legújabb kombi (a 2010-es modell) beázott. Meg még jó pár társa is a jobb hátsó lámpa környékén.....

Előzmény: István_05 (5591)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!