értem. De eddig azt hittem, hogy focus esetében a motorháztetőn található zárról beszélünk és azért nem értettem, hogy miért fontos ez.
Azért irtam, hogy a motorháztető nyitása szempontjából ugyanaz mintha betörné az ablakot más autónál...
Viszont ha dugozol akkor a motorháztetőt is dugozni kellene nem? Ellenkező esetben, ha nem kettős zár van az autón és a motorháztető sincs dugózva akkor nem sokat nehezítettél a helyzeten.
Annyiból nem mindegy, hogy zártörés alkalmával komplett zárszettet cserélhetsz az autón, az ajtó is behorbad az ilyen esetekben, tehát lehet még egy ajtó csere vagy kihuzatás, esetleg fényezés is hozzá. Ez 150 ezer alatt nem áll meg. Ha az ablakot betöri, akkor 10-15-ből megúszom. Ha bejutott az utastérbe, akkor pedig egészségére. Ott semmi nincs. Onnét a motortér sem nyitható és minden marad békében... A zárdugózásnak hozzáadott vizuális értéke is van. Látják, hogy foglalkoztak a kocsi biztonságával, nem csak gyári cucc van, és kár a gőzért.
elbeszélünk egymás mellett. Mindegy, hogy kívülről nyitod vagy bevered az ablakot és belülről. Ha nincs benne ultrahangos térvédelem (vagy ha van is) akkor a motorháztető felnyitása után simán kiiktatható a riasztó.
Kb. 15 másodperc alatt. Hogy később hogy viszi el az már más kérdés....
De mi van abban a 6ezerben benne? Ha ledugózzák, akkor kell vészbejárat is és akkor már jönnek a tételek sorban. A zárdugózás is milyen, az is kérdés? A mag helyére beépítenek egy tömör dugót, vagy műanyagburkolat +színrefújás stb.
A motortérben van minden fontos dolog. Ha az mechanikailag nem nyitható ki, akkor saját lábán onnét az autó bizony el nem megy! Ha nyitható, akkor az összes védelmi elem hozzáférhető, áthidalható/sajátra cserélhető és vihető az autó. Ezenkívül marad a tréler vagy vontatás, de az szerintem nem ez a kategória, ahol jellemzően ezzel élnek.
de nekem az jött le a hozzászólásokból, hogy a motortér zár a problémás....
Mondjuk ebből a szempontból továbbra is mindegy, hogy az ajtót nyitják csavarhúzóval és megszólal a riasztó, vagy egyéb módon nyitják ki és akkor szólal meg.
Az ablakbetörés ellen jó megoldás lehet a kettős zár (már akinek van...)
Évek óta nem jelentek meg statisztikai adatok a magyar autólopások márkák szerinti megoszlásáról. Az ORFK-nál kellett ugyan futni néhány kört, de elég egyszerűen megkaptuk. Tovább »
Mi a különbség - egy riasztós autó esetében - ho bevered az ablakot és úgy nyitod fel a motorháztetőt és némítod el a riasztót, vagy focus esetében csavarhúzóval nyitod fel a motorháztetőt és a megszólaló riasztót úgy némítod el?
Több 100 autós flotta esetében egyetlen egy autót sem vittek el ezzel a módszerrel. (Mondjuk más módszerrel se, pedig riasztó volt benne....)
Pontosabban a kettes focus-ok esetében fordul elő, mivel elég gagyi a zár, gyakorlatilag egy csavarnyúzóval ki lehet nyitni. Az egyes fóka zárszerkezete lényegesen jobb.
A zárfeltörés az mindennapos. Volt olyan, hogy adott utcában fél óra alatt az összes Focus-on végigmentek. Ilyenkor az ajtó kicsit behorpad, zár tönkremegy. Ezek javítása, ajtó csere, fényezés, zár szett csere nem olcsó. A motorháztető zárása azért lényeges, mert minden fontos cucc ott van. Akksi, immo, duda, riasztó stb. Ha nem lehet felnyitni, akkor nem lehet kikötni, inaktiválni, cserélni, hekkelni stb., tehát saját lábán elvinni az autót.
Focus II. volt az alany és nincs semmi extra megoldás, csak amit írtam. Elektromos zár, reed relés nyitó elektronika és rejtett vésznyitó. Bár ez több elem, de alapvető a beépítésük.
Na most ebbe képzeld el a gyereket, meg a hátul feszengő öt személyt.
Próbaképpen vegyél kék Prontót és egy szivacsra fújva töröld át a műszerfalat.
Meg fogsz lepődni. És feketén ez még nem is jön annyira át, de bézsen igen.
Az is más kérdés, hogy egy bézs kárpit (padló és ajtó) sokkal kényesebb mint a fekete. Márpedig a fekete ajtó kárpit betétek is igen könnyen tudnak koszolódni...
Köszi! Igen az Octavia nagyobbnak tünik csak a hátsó, középső ülés használhatatlan. Lehet, hogy eleve reménytelen dolog ebben a kategóriában autót keresni?
az octi kombi csomagtartója belülrő 30 cm-el hosszabb. Tényleg kell ekkora? Nekem a fókuszok 470-510-es csomagtartója (mindhárom kombi volt) bőven elég. Kombi mellett szól a rakodás és a hátsó ülésen utazók nyakát nem süti szét a nap....
Köszi! A Focus II-nél a zárható motortérre tettek még valami plusz megoldást vagy te Focus I-el csináltattad? Valószinüleg maradok a Focusnál újra megnéztem az Octaviát, tényleg hatalmas a csomagtartója, elég masszívnak néz ki, nekem a belseje nagyon komor és a hátsó középső ülés olyan kényelmetlen, mintha valami "vallató" szék lenne. Az alsó-közép kategóriában melyik kocsinak a legszélesebb/legkényelmesebb a hátsó ülése?
Én 1,6 tdci 90 LE hajtok. Kereskedésből vásárolt, Belgiumból behozott autó, kb. 100ezer km -el vettem (óra szerint). Az eddigi 20ezer km teljesen problémamentes volt. 100-110 körül haladva és várossal, országúton vegyesen 4,5l a fogyasztás. Az eddigi legnagyobb 4,9l, a minimum 3,9l (Biatorbágy-Bp.-Losonc oda-vissza 340km) volt. Ha 140-el tapossa az ember, akkor a comp. szerint 5,5-6l a fogyasztás. Nekem nem sűrgős, csak néha szoktam "kiégetni". A turbócső repedt, ez típushiba. Elvileg be lehet heggeszteni, én csak simán bekentem sziloplaszttal :). Így nem könnyedzik ki az olaj. Olajcserére figyelni kell, ajánlatos motormosással 10-12ezer km után. Gázolajszűrő 60ezer km, vezérműszíj 160ezer km. Minden más örökéletű. Elég dinamikus, normál tempónál nem kellemetlen a zaj, kényelmes, indul pöccre Szibériában is. Nyílván nem egy Escort, ami fullra javítható 100ezerből, hanem egy mai modern technika, ennek megfelelő árral. Ki kell fogni a használtat, mert 500ezret rákölteni horror lenne, az igaz!
A 110 LE-s ben tönkre ment az egr szelep 105.000 környékén. Csere 70.000. Utána megszorult a turbó a felső tartományba (2800 felett tolt) valami 270.000 környékén volt a csere.
Porlasztócsúcs alatt kiment egy tömítés. Nem márkaszervizben cserélték utána szinte 2000 km-enként engedte az olajat. El törött a résolaj visszavezető cső. Szelepfedél tömítés csere.
Mivel már nem volt garanciális, nem márkaszervizben javították és szvsz csak találgattak 110.000 km körül. Mikor már nem birtam továb visszavitem márkaszervizbe (flotta autóról beszélünk) akkor azt mondták, hogy hiába cserélnek porlasztó csúcs alatti tömítést, annyira el van már defomálódva, hogy a csúcsokat is cserélni kellene. Ennek db-ja 110.000. Ha ezt kicserélték volna akkor utána derült volna ki, hogy kell-e bele új részecske szűrő.
na ekkor mondta a cég, hogy adjuk el, mert ez már nem éri meg,1 év múlva úgyis csere lett volna...
A márkaszervizben a dpf regenerácó lefutása után minden csúcs alatt habzott a gázolaj.
Én ha kaptam volna (most octi II 1,9 pdtdi van helyette) a 90 LE-s ben gondolkodtam volna a fogyasztás miatt és abban nincs részecskeszűrú sem (vagy legalábbis nem az utántöltős változat) utána jött volna az 1,8-as változat...
A 90 le-s 110-120 között képes 4,6-4,7 literrel elmenni..