Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

amator11 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 5634

értem. De eddig azt hittem, hogy focus esetében a motorháztetőn található zárról beszélünk és azért nem értettem, hogy miért fontos ez.

 

Azért irtam, hogy a motorháztető nyitása szempontjából ugyanaz mintha betörné az ablakot más autónál...

 

Viszont ha dugozol akkor a motorháztetőt is dugozni kellene nem? Ellenkező esetben, ha nem kettős zár van az autón és a motorháztető sincs dugózva akkor nem sokat nehezítettél a helyzeten.

 

A tiédben kettős zár van?

Előzmény: fefe1968 (5633)
fefe1968 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 5633

Annyiból nem mindegy, hogy zártörés alkalmával komplett zárszettet cserélhetsz az autón, az ajtó is behorbad az ilyen esetekben, tehát lehet még egy ajtó csere vagy kihuzatás, esetleg fényezés is hozzá. Ez 150 ezer alatt nem áll meg. Ha az ablakot betöri, akkor 10-15-ből megúszom. Ha bejutott az utastérbe, akkor pedig egészségére. Ott semmi nincs. Onnét a motortér sem nyitható és minden marad békében... A zárdugózásnak hozzáadott vizuális értéke is van. Látják, hogy foglalkoztak a kocsi biztonságával, nem csak gyári cucc van, és kár a gőzért.

Előzmény: amator11 (5632)
amator11 Creative Commons License 2011.06.22 0 0 5632

elbeszélünk egymás mellett. Mindegy, hogy kívülről nyitod vagy bevered az ablakot és belülről. Ha nincs benne ultrahangos térvédelem (vagy ha van is) akkor a motorháztető felnyitása után simán kiiktatható a riasztó. 

 

Kb. 15 másodperc alatt. Hogy később hogy viszi el az már más kérdés....

Előzmény: fefe1968 (5629)
fefe1968 Creative Commons License 2011.06.22 0 0 5631

De mi van abban a 6ezerben benne? Ha ledugózzák, akkor kell vészbejárat is és akkor már jönnek a tételek sorban. A zárdugózás is milyen, az is kérdés? A mag helyére beépítenek egy tömör dugót, vagy műanyagburkolat +színrefújás stb.

Előzmény: Tailor23 (5630)
Tailor23 Creative Commons License 2011.06.22 0 0 5630

30K??!! Jó ég... Nekem 6K-ba került, és nem azért, mert a haverom csinálta, hanem profi Ford szerelő. Ha gondolod, privátban adok elérhetőséget.

Előzmény: István_05 (5600)
fefe1968 Creative Commons License 2011.06.21 0 0 5629

Nem vagyok szakértője a kérdésnek, de...

A motortérben van minden fontos dolog. Ha az mechanikailag nem nyitható ki, akkor saját lábán onnét az autó bizony el nem megy! Ha nyitható, akkor az összes védelmi elem hozzáférhető, áthidalható/sajátra cserélhető és vihető az autó. Ezenkívül marad a tréler vagy vontatás, de az szerintem nem ez a kategória, ahol jellemzően ezzel élnek.

Előzmény: amator11 (5627)
amator11 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 5627

aha,

 

de nekem az jött le a hozzászólásokból, hogy a motortér zár a problémás....

 

Mondjuk ebből a szempontból továbbra is mindegy, hogy az ajtót nyitják csavarhúzóval és megszólal a riasztó, vagy egyéb módon nyitják ki és akkor szólal meg.

 

Az ablakbetörés ellen jó megoldás lehet a kettős zár (már akinek van...)

Előzmény: uraaam (5626)
uraaam Creative Commons License 2011.06.19 0 0 5626

Nem a motorteret, hanem az utasteret nyitják ki csavarhúzóval.

Az Andrássy úton azért elég feltünő bebaszni egy ablakot. Szerintem...

Előzmény: amator11 (5624)
amator11 Creative Commons License 2011.06.19 0 0 5625

bár nem mostani...

Melyik autót mennyire lopják?

Évek óta nem jelentek meg statisztikai adatok a magyar autólopások márkák szerinti megoszlásáról. Az ORFK-nál kellett ugyan futni néhány kört, de elég egyszerűen megkaptuk. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Előzmény: amator11 (5624)
amator11 Creative Commons License 2011.06.19 0 0 5624

még mindig nem vágom....

 

Mi a különbség - egy riasztós autó esetében - ho bevered az ablakot és úgy nyitod fel a motorháztetőt és némítod el a riasztót, vagy focus esetében csavarhúzóval nyitod fel a motorháztetőt és a megszólaló riasztót úgy némítod el?

 

Több 100 autós flotta esetében egyetlen egy autót sem vittek el ezzel a módszerrel. (Mondjuk más módszerrel se, pedig riasztó volt benne....)

Előzmény: uraaam (5622)
fefe1968 Creative Commons License 2011.06.19 0 0 5623

Igen, II. Focus esetében!

Előzmény: uraaam (5622)
uraaam Creative Commons License 2011.06.18 0 0 5622

Pontosabban a kettes focus-ok esetében fordul elő, mivel elég gagyi a zár, gyakorlatilag egy csavarnyúzóval ki lehet nyitni. Az egyes fóka zárszerkezete lényegesen jobb.

Előzmény: fefe1968 (5621)
fefe1968 Creative Commons License 2011.06.17 0 0 5621

A zárfeltörés az mindennapos. Volt olyan, hogy adott utcában fél óra alatt az összes Focus-on végigmentek. Ilyenkor az ajtó kicsit behorpad, zár tönkremegy. Ezek javítása, ajtó csere, fényezés, zár szett csere nem olcsó. A motorháztető zárása azért lényeges, mert minden fontos cucc ott van. Akksi, immo, duda, riasztó stb. Ha nem lehet felnyitni, akkor nem lehet kikötni, inaktiválni, cserélni, hekkelni stb., tehát saját lábán elvinni az autót.

Előzmény: amator11 (5620)
amator11 Creative Commons License 2011.06.17 0 0 5620

miért fontos ez a motorháztető zár átalakítás?

 

Valaki(k)nek így vitték el az autót?

Előzmény: fefe1968 (5619)
fefe1968 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 5619

Focus II. volt az alany és nincs semmi extra megoldás, csak amit írtam. Elektromos zár, reed relés nyitó elektronika és rejtett vésznyitó. Bár ez több elem, de alapvető a beépítésük.

Előzmény: István_05 (5610)
amator11 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 5618

igy van. A facelift II-esből nem láttam, de a sima kettesből van..

 

http://www.hasznaltauto.hu/galeria/1546105-3525435-63-0-0-4

 

http://www.hasznaltauto.hu/galeria/1765007-4796598-7-0-0-2

 

Na most ebbe képzeld el a gyereket, meg a hátul feszengő öt személyt.

 

Próbaképpen vegyél kék Prontót és egy szivacsra fújva töröld át a műszerfalat. 

 

Meg fogsz lepődni.  És feketén ez még nem is jön annyira át, de bézsen igen.

 

Az is más kérdés, hogy egy bézs kárpit (padló és ajtó) sokkal kényesebb mint a fekete. Márpedig a fekete ajtó kárpit betétek is igen könnyen tudnak koszolódni...

Előzmény: siz (5617)
siz Creative Commons License 2011.06.16 0 0 5617

Focusból van bézs színű, nekem is az van.

Előzmény: _lala_ (5616)
_lala_ Creative Commons License 2011.06.16 0 0 5616

nekem a belseje nagyon komor 

 

bézs színűt kell nézni, az nem komor. focusból meg nincs bézs színű....

Előzmény: István_05 (5610)
István_05 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 5615

Köszi! Igen az Octavia nagyobbnak tünik csak a hátsó, középső ülés használhatatlan. Lehet, hogy eleve reménytelen dolog ebben a kategóriában autót keresni?

Előzmény: amator11 (5614)
amator11 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 5614
szvsz az octi nagyobb belül. Viszont az első ülés kisebb
Előzmény: István_05 (5613)
István_05 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 5613

Köszi! Én 5 ajtóst szeretnék venni. Nekem a hátsó utastér lenne a fontos, hogy 3-an is elférjenek.

Előzmény: amator11 (5612)
amator11 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5612

az octi kombi csomagtartója belülrő 30 cm-el hosszabb. Tényleg kell ekkora? Nekem a fókuszok 470-510-es csomagtartója (mindhárom kombi volt) bőven elég. Kombi mellett szól a rakodás és a hátsó ülésen utazók nyakát nem süti szét a nap....

Előzmény: István_05 (5610)
amator11 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5611

"Gázolajszűrő 60ezer km"

 

Ezt felejtsd el. Nekem 40 ekm után 2-ből 3-ba váltás során (3/4-ed gáznál) váltás közben leállt a motor, mert eltömődött az üzemanyagszűrő.

 

Gondold el Pesten azt az anyázást, ami sávváltásoknál volt.. :DD

Előzmény: fefe1968 (5609)
István_05 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5610

Köszi! A Focus II-nél a zárható motortérre tettek még valami plusz megoldást vagy te Focus I-el csináltattad? Valószinüleg maradok a Focusnál újra megnéztem az Octaviát, tényleg hatalmas a csomagtartója, elég masszívnak néz ki, nekem a belseje nagyon komor és a hátsó középső ülés olyan kényelmetlen, mintha valami "vallató" szék lenne. Az alsó-közép kategóriában melyik kocsinak a legszélesebb/legkényelmesebb a hátsó ülése?

Előzmény: fefe1968 (5602)
fefe1968 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5609

Én 1,6 tdci 90 LE hajtok. Kereskedésből vásárolt, Belgiumból behozott autó, kb. 100ezer km -el vettem (óra szerint). Az eddigi 20ezer km teljesen problémamentes volt. 100-110 körül haladva és várossal, országúton vegyesen 4,5l a fogyasztás. Az eddigi legnagyobb 4,9l, a minimum 3,9l (Biatorbágy-Bp.-Losonc oda-vissza 340km) volt. Ha 140-el tapossa az ember, akkor a comp. szerint 5,5-6l a fogyasztás. Nekem nem sűrgős, csak néha szoktam "kiégetni". A turbócső repedt, ez típushiba. Elvileg be lehet heggeszteni, én csak simán bekentem sziloplaszttal :). Így nem könnyedzik ki az olaj. Olajcserére figyelni kell, ajánlatos motormosással 10-12ezer km után. Gázolajszűrő 60ezer km, vezérműszíj 160ezer km. Minden más örökéletű. Elég dinamikus, normál tempónál nem kellemetlen a zaj, kényelmes, indul pöccre Szibériában is. Nyílván nem egy Escort, ami fullra javítható 100ezerből, hanem egy mai modern technika, ennek megfelelő árral. Ki kell fogni a használtat, mert 500ezret rákölteni horror lenne, az igaz!

naki6 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5608

Jók ezek a dízelek, ha újonnan veszi az ember. 5-6 literes fogyasztás, ha kell nyomaték is van. Minden baba.

De használtan hatalmas lutri. Ha 2-3 év alatt rákölt az ember csak a motorra 500 000Ft-ot, akkor az nem jó buli.

 

Ebből a pénzből én évekig eljárok a 6 hengeres benzinesemmel.

 

Feleségem akar Mazda 2-est venni, de úgy gondoltam inkább egy nagyobb Focus felé terelgetem. 3-4 évesen ~2 misi mindkettő.

Benzines Golfot meg az 1,7-es dízel Astrákat nézegettem még. A Focus volt még a legszimpibb ezzel az 1,6-os dízellel.

A VW motorjáról sincs túl jó véleményem, az Astra dízeléről jókat olvastam (de ezt még nem jártam körbe). Ráadásul a zöme tuti céges előéletű.

Most nem tudom mi legyen.

Azt hiszem alaposabban el kell mélyednem az egyes típusokban.

Előzmény: amator11 (5607)
amator11 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5607

:DDD

 

Nekem(ünk) 800 K-ba volt a történet amikor azt mondtuk, hogy nem költünk rá újabb 4*110-et + 270-et.

 

Ja és az autó úgy nézett ki, mint amit 3 hónapja használnak kívül-belül egyaránt.

 

Továbbra is azt mondom, hogy az 1,6-os túlhúzott a 110 le-vel. A 90 Le-s  változat nekem nagyon bejött.

Előzmény: naki6 (5606)
naki6 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5606

Köszi az infókat.

Ezek szerint könnyen bele lehet tolni a motorba 500 000Ft-ot - ha belenyúl az ember.

Előzmény: amator11 (5604)
amator11 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5605

egr és turbó 105.000 km környékén ment tönkre. A számok azok az árakat jelentik....

Előzmény: amator11 (5604)
amator11 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 5604

Nos 1,6 tdci 110 Le. Futott km 110.000 (kizárólag nálam)

 

Melegítve és nem hajtva. Autópályáról lehajtva minden esetben a turbó vissza hűtve.

 

Illetve 1,6 tdci 90 le, futott km 20.000 km.

 

Flotta tapasztlat:

 

A 110 LE-s ben a dpf meghal 110-130.000 km között. Az enyém is 110.000 környékén kezdett vacakolni. (80 % autópálya)

 

Nekem a két autó között nem hiányzott a 20 LE és 20 nm. Szinte ugyanúgy gyorsult a kisebb is.

 

Fogyasztás:

1,6 110 le. Átlag 6,5-6,7 l (80 % autópálya 140 km/h és 20 % város főleg Pest).

Bp-Vodice 140-es tempóval lefelé 5,1 l, visszafelé 5,6 liter.

 

1,6 90 le. Átlag 5,5 l (használat az előzővel megegyezik)

Bp-Vodice 130-as tempóval lefelé 4,6; felfelé 5,1 liter.

 

A 110 LE-s ben tönkre ment az egr szelep 105.000 környékén. Csere 70.000. Utána megszorult a turbó a felső tartományba (2800 felett tolt) valami 270.000 környékén volt a csere. 

 

Porlasztócsúcs alatt kiment egy tömítés. Nem márkaszervizben cserélték utána szinte 2000 km-enként engedte az olajat. El törött a résolaj visszavezető cső. Szelepfedél tömítés csere. 

 

Mivel már nem volt garanciális, nem márkaszervizben javították és szvsz csak találgattak 110.000 km körül. Mikor már nem birtam továb visszavitem márkaszervizbe (flotta autóról beszélünk) akkor azt mondták, hogy hiába cserélnek porlasztó csúcs alatti tömítést, annyira el van már defomálódva, hogy a csúcsokat is cserélni kellene. Ennek db-ja 110.000. Ha ezt kicserélték volna akkor utána derült volna ki, hogy kell-e bele új részecske szűrő.

 

na ekkor mondta a cég, hogy adjuk el, mert ez már nem éri meg,1 év múlva úgyis csere lett volna...

 

A márkaszervizben a dpf regenerácó lefutása után minden csúcs alatt habzott a gázolaj.

 

Én ha kaptam volna (most octi II 1,9 pdtdi van helyette) a 90 LE-s ben gondolkodtam volna a fogyasztás miatt és abban nincs részecskeszűrú sem (vagy legalábbis nem az utántöltős változat) utána jött volna az 1,8-as változat...

 

A 90 le-s 110-120 között képes 4,6-4,7 literrel elmenni.. 

 

 

 

 

 

Előzmény: naki6 (5601)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!