Nem, de közel 4 éve az enyém a kocsi, abból az utóbbi 2-3 hónapban jelentkezik egyre rendszeresebben ez a gond, azelőtt semmi. Vagy ilyen hosszú is lehet a "lappangási idő"?
Azért a kolléga jól számolta az alkatrész árakat, ugyanis gázolajszűrő 18e, pollen 3,5e, levegő 2e, olajszűrő 1e, a motorolaj 12e és a gyári első ablaktörlő pár 12e. A hátsó ablaktörlő pedig kifejezetten horribilis, azt már én is úgy reszeltem hozzá egy univerzális BOSH lapátból. Ha valaki tisztességesen indul neki, akkor még vezérműszíj feszítőkkel és vízpumpa. Nem mindenki tudja ezt otthon cserélni aknáról, így aztán szerelési díjjal egyből lehet 150-200 ezret rákölteni indulásból. Persze lehet mutyizni, ezt-azt fél áron beszerezni stb.
Mire tippelnétek, ha bizonyos időközönként nem indulna be a Focus II-es (bár lehet, hogy ez márkafüggetlen), szinte minden hibajelzés kigyulladna automatikusan, a kilométermérő sem mutatna semmit, ha meg beindulna, akkor meg menet közben ugyanezt mutatná egy idő után a műszerfal + az órák mutatói is visszaesnének alapállásba, de azért közben járna a motor, és lehenet vele menni (mondjuk jóval magasabb fordulatszámon lehet csak feljebb váltani)?
Nagyon érdekelne a válasz, kiváltképp, hogy mikor megmutatnám a szerelőnek, mindig pont beindul, és anélkül, hogy nem látja a problémát, nem tudja megnézni :((
Tudni kell autót választani, mert ha valaki kifog egy rosszat, akkor csúnyán lehet rá szórni a pénzt.
No meg a karbantartás se mindegy, hogy ki hova hordja, meddig húzza a hiba javítását. Ha lehúzós a szerelő vagy nem ért hozzá, akkor hónapokig képes elszöszölni egy rutin hibán.
Amúgy meg nem értem a márkatársat.
Írja ezt a hűtőfolyadék tartályt.............. ez 3000 ! forintos alkatrész újonnan.
1.6-os benzinet 2005-ös focusom van . Lassan kezdem utálni ezt a dögöt, amióta megvettem Októbet óta 100ezret költöttem rá majdnem és most a hütőfolyadék tartályomnál van hajszállrepedés. Megpróbáltuk megragasztani kétkomponensű ragasztóval, de nem sikerült. Tud vki jó bontót Pesten?
ESS Ford Focus szervízbe viszem kedden Gödre, ők csak ezekkel foglalkoznak meg C-max-al, meg is mondták a hiba okát látatlanba, mivel nem egyedi esetről van szó, de majd kedden kiderül a helyszínen.
A benzines Focusoknál elég gyakran előforduló hiba , hogy a fagydugóknál elreszti a hűtőfolyadékot. Viszonylag egyszerűen kicserélhető filléres dologról van szó. Csak ne engedd , hogy a szerelő túldimenzionálja a problémát, szeretik elkábítani a kuncsaftot.
Viszont javaslom, hogy csak tapasztalt - ismerős - szerelőhöz fordulj.
Megmakacsolta magát az autóm (2005-ös Ford Focus II 1.6 benzines sedan). Ma 4x állt meg velem. Elkezdett a műszerfal közepén felül lévő piros led vadul villogni, a km óra állás helyén kis vízszintes csíkok jelentek meg, a motor hiba jelző lámpa ami egy piros fogaskerékben lévő felkiáltójel elkezdett világítani és a másik motorhiba jelző lámpa a sárga csap szerű valami az is világított. A motor nem állt meg hirtelen, hanem szépen mint mikor a benzint elzárják lelassultam aztán nem engedett indítózni.
Ilyennel találkozott már valaki?
Miért tilthatja le a tovább közlekedést? Immobiliser hiba? Lemerült a kulcsban az elemem? Vagy valami más hiba lehet?
A gyertyáknál néztem a vizet, volt megint, de nem túl sok, azt kitörölgettem, viszont 100%, hogy hűtővíz, mert rózsaszín aluvédős fagyálló.
Az autó 5-10 perc múlva beindult, de 5-10 km-enként leállt megint ugyanúgy. Aztán vártam majd mikor engedte akkor gyorsan haladtam tovább, hogy hazaérjek.
viszont amilyen primitiv módon kezeli a távirányót a kód generálást (nem csak ez a többi is) és hogy újabban lopják a kódokat a parkolóban hát annyira nem lennék nyugodt.
Ebben benne van a zár kivétele, a vészbejárat, és a kilincs műanyag burkolata (az enyém nem színrefújt). Tömör dugóm nincs, a vezető oldali kilincs úgy néz ki, mint a másik három.
értem. De eddig azt hittem, hogy focus esetében a motorháztetőn található zárról beszélünk és azért nem értettem, hogy miért fontos ez.
Azért irtam, hogy a motorháztető nyitása szempontjából ugyanaz mintha betörné az ablakot más autónál...
Viszont ha dugozol akkor a motorháztetőt is dugozni kellene nem? Ellenkező esetben, ha nem kettős zár van az autón és a motorháztető sincs dugózva akkor nem sokat nehezítettél a helyzeten.
Annyiból nem mindegy, hogy zártörés alkalmával komplett zárszettet cserélhetsz az autón, az ajtó is behorbad az ilyen esetekben, tehát lehet még egy ajtó csere vagy kihuzatás, esetleg fényezés is hozzá. Ez 150 ezer alatt nem áll meg. Ha az ablakot betöri, akkor 10-15-ből megúszom. Ha bejutott az utastérbe, akkor pedig egészségére. Ott semmi nincs. Onnét a motortér sem nyitható és minden marad békében... A zárdugózásnak hozzáadott vizuális értéke is van. Látják, hogy foglalkoztak a kocsi biztonságával, nem csak gyári cucc van, és kár a gőzért.