Sziasztok.Nekem egy 1,6 Ford Focus Comfortom van.Sajnos ma amikor tartottam haza Ausztriából Kigyúladt a műszerfalon a motornak az ikonja és elketdett rázkódni,puffogó hangot kiadni és pukkadozni az autó.Másképp nem tudom megfogalmazni olyan hangott adott ki mintha lőnének és egy kicsit mintha égett szagot is éreztem volna egy pillanatra.Fúladta lefele rendesen,gyertyát cseréletem de semmi változás.Sajnos így kelet vele hazajönnöm.Hétvége révén sehol nem találok szerelőt.Valaki meg tudná nekem mondani hogy mi lehet a baj persze csak kb.mert hát így nem lehet eldönteni,de hoyg mégis mire számítsak.Soha semmi gond nem volt vele a 9 év alatt.Köszi.
Csere előtt nem volt semilyen folyás, csepegés. A két kocsin, focus és escort, egymás után történt kuplung és szimering csere. Ez 100000 és 150000 km futásteljesítménynél nem felesleges, miért bontsa meg később a szimering csere miatt.
Csere után mindkét autónál megjelent a csepegés a váltónál, az escortnál megtörtént a pasztás tömítés, azóta nincs semilyen csepegés, remélhetőleg így lesz a focusnál is.
Amit nem értek, hogy valamiféle cellazárlatot mértek (1 éves benne az akksi). Én úgy tudtam, hogy a korszerű akksikban nincs ilyen átmeneti állapot. Vagy cella zárlat van vagy semmi.
Felkapcsolt tompítottnál - változatlan fényerő mellett - vigan forgott az önindító. A generátoron meg 14 v-t mértek. Lehet, hogy a napi 2*1,5 km kevés a töltésre neki?
Ha szivárog jó esélyel csere után is szivárogni fog ha ugyanolyan kerül vissza, hisz nem csak a szimnering lehet kopott. Ilyenkor szoktak trükközni hogy nem gyárit vissza hanem ami méretbe picit másmilyen a tengelyre nézve.
Nem volt már jó az eredeti, megkeményedett, elkopott a mester szerint. Nem láttam, a ház tömítést fogja pasztázni, az escortnál is azután szűnt meg az olajfolyás. Ez szerelési hiba, garanciában végzi a javítást.
""Segits már légyszi! Hirtelen nem találom, hogy hol irtam be a két okot. Mert én nem irtam okot, de te az egr és bármit igen.""
a kérdés ez volt: Tudtok valami okot?
én:Lehet egr, vagy bármi más. Kell 1 diagnosztika.
Te:kb ott kapcsol be a turbo. Ha megy a klima + hegymenet, akkor gyakran előfordul....
már szerintem annyira túl van lihegve a dolog, hogy kezd uncsi lenni:-)
borítsunk fátylat a múltra, vagy megnézeti vagy vele él
""Erre meg csak azt tudom mondani, hogyha a szerelők felkészültek lennének és/vagy nem akarnának lehúzni akkor ebben és a hasonló topikokban kevés beirás lenne.""
Én meg erre azt szoktam mondani: ezekben a topikokban kevés autó fordul meg, a többség elboldogul topik nélkül is.
Akinek jó szerelője van eszébe se jut a neten kérdezősködni, tipp és szaki után.
Dicsekedni meg kevesen jönnek:-DD
Aki elkezd aktívan fórumozni 1 idő után kezdi azt hinni, hogy ez a valóság, (lehúzás meg kontárkodás)
Viszont ez a szakma olyan változáson megy át, hogy ember legyen a talpán aki tudja ép ésszel és anyagiakkal követni.
""Miért nem javasolsz neki egyet felelősséggel?""
nem az én posztom, és nem is szeretek ajánlgatni senkit ( már volt visszaütője az életben)
Viszont itt a fórumokon már ajánlottam konkrét helyen konkrét topikkolégákat:-)
Segits már légyszi! Hirtelen nem találom, hogy hol irtam be a két okot. Mert én nem irtam okot, de te az egr és bármit igen.
Még egyszer leirom neked:
már nem vagyok ford tulaj (érts nincs a tulajdonomban ilyen autó és nem is vezetek ilyet)
Viszont az elmúlt tizenvalahány év alatt volt szerencsém olyan helyen dolgozni, ahol (többek között nekem is) volt a flottában 200-300 autó (hol astra g, hol rezsó 307, hol astra h, hol ford focus benzines vagy dizel).
A kollégák sokat meséltek (meg a flottakezelő is) hogy mire kell figyelni és mi mikor következhet be általánban (rezsóm nem volt.... :DDD)
"Mondom én, hogy nem kéne a tulajokra hallgatni, vigye inkább 1 szerelőhöz, nézesse meg, stb-stb:-DD"
Erre meg csak azt tudom mondani, hogyha a szerelők felkészültek lennének és/vagy nem akarnának lehúzni akkor ebben és a hasonló topikokban kevés beirás lenne.
Köszi az infókat!A lényeg hogy nem volt ilyen az autó,tehát szerintem valami hiba miatt viselkedik igy.Azért ha egyedül,klima,és hegy nélkül megyek, akkor 2.-ba,vagy 3.-ba váltva is picit dinamikusabban kéne menni....még 2000alatt is.
Nekem egy 2006-os Focus 1,8tdci-s autom van.Alacsony fordulatnál/1600-1800alatt/gyakran megtorpan,néha lefullad.Tudtok valami okot?Esetleg olyan szervízt,szerelőt, aki ért is ezekhez??
Köszi"
az egr valóban alacson fordulaton toporog, de az nem megtorpanás jellegű, hanem mintha kihagyna a motor és folyamatosan csinálja.