Nem én vettem meg, hanem a barátaim. Már a Sopronnal is így volt tavaly. Az egy alapítványé. Mindkettőnél minden munkában részt lehet venni, mindent megnézhetsz, minden kérdésre van válasz. Szárazföldi embernek a hajó a csodák tárháza. (ezeken a járműveken pl. Láng, Jendrassik, Csepel motorok vannak)Ragyogó társaság van és néha lehet hajózni is. Tavaly ott voltunk az aug 20-i viziparádén. Életem első 56 évében megláttam a Dunát a vízről Esztergom és Budapest között. Tavaly ez kibővült Tulln - Baja távolságra. Csodálatos érzés azt tudni, hogy a hajók szétvágástól való megmenekülésében, megszépülésében, állapotának feljavításában ott van az én kezem nyoma is.
Hogy visszatérjünk a vasúthoz. Itt találtam meg azt az élményt, amit az MVP, vagy a KM nem tesz lehetővé. Nekik nem kell a társadalmi segítség. Korábban javasoltam pl., hogy az MVP-ben levő szobor-mozdonyok külső gondozását önzetlen segítők elvégezhetnék. Áh, azt nem lehet ezért, meg azért, meg amazért. A hajónál lehet, az nem veszélyes, vagy az ottani emberek nem ......k.
Elnézést kérek mindenkitől, hogy a témától ilyen mértékben eltértem.
Meglep, hogy valakit érdekel ez. Tavaly óta inkább az új szerelemmel foglalkozom. Sőt a "sopronozás" már kiegészült "tatabányászkodással" is. Így aztán a modellek porosodnak.
Pesti vagyok.személyes megbeszélés alapján könnyebben, ugyanis nagyrésze vagy A1 méretű, vagy ugyan A4 szélességű, de igen hosszú. Egy napom ment rá mire lefénymásoltam és még nincs mind összeragasztva. Sajna ekkorát nem tudok beszkennelni. Persze ha valakinek van ötlete azt szívesen várom.
Na ennek örülök. Egyébként éppen most jött össze egy jó adag további rajz róla:szenelő berendezés, homokszárító berenmdezés ( 1954.05.18. ), szeged rendező helyszínrajza kézzel ráírt adatokkal, úgymint: mozdonyterhelés ( 324,325,326,328,342,411,424,375,376 ), naponként közlekedő vonatok ( 1936, 1942, 1944), fűtőház alaprajz (két féle), Szeged Rendező 1:1000 léptékű helyszínrajza.
Az aknát láttam bár szerintem abban a földön kívül minden van még salak is. Elég bonyolult volt egyébként bejárni a veszélyesnek minősített részt. Node azért csak sikerült végigmásznom mindenhol. Én nagyon sajnálnám, mert -bár nem vagyok odavalósi és elnézést a többiektől - nekem ez a kedvenc fűtőházam. Éppen ezért is akarom modellben megépíteni némi kompromisszum árán és szenvedek vele immár hatodik hónapja. Nembaj megéri!
"Úgy hallottam, hogy a dieselek elkerülnek onnan és a villanymozdonyokhoz akarják használni. Kérdés persze, hogy mi lesz így az életveszélyes 20-22 állások sorsa. remélem felújítják és nem szétverik."
Apró tévedés.V43,V46 körzeti műhely lesz.Attól ugyanazok a diesel gépek dolgoznak majd itt.Sőt a hagyományos gépek "nosztalgia" fűtőháza lesz.Szeged nem kap semmilyen remotot.A jelenlegi helyzet alapján, visszafejlődik,a régi süllyesztős aknát feltöltötték földdel.Egy időben leakarták bontani,mert életveszélyes,utána kiderült,hogy nem az,a főnök Tégla bázisra használta volna.a privatizáció miatt (is),nem hiszem,hogy pénzt ölnének bele.
Múltkor én elbeszélgettem egy akkori mozdonyvezetővel, aki ott dolgozott... 424-esek, 324-esek, 375-sok, (+dácsiák, szergejek) korában. Szóval engem is érdekel!!!
VasutTom! A képet át tudod küldeni mailben. Amikor ugyanis nagyítottam kicsit rosszul látszott, de szenzációs!!!!!! Látszik hogy a tetején volt szellőző. KÖSZI!!!!!!!!
Egyrészt köszönöm ugyanis minden kép jól jön, mivel a sajátjaim - bár közel 300 db - egyszerre készültek. Másrészt olyan képet is keresek, amikor még nem épült bele a diesel csarnok. Az igazi gondom az, hogy szeretném az egészet úgy megépíteni, hogy a szenelő támfal is az eredeti működőképességet mutassa. Ezért örültem pl a régi homokoló ház rajzának, illetve az összes többinek. Ezzel együtt bármilyen korszak bármilyen részletképe is érdekes lehet az utánépítés miatt.
Uraim, Dorog egykori fűtőházáról keresek, adatokat egykoron ott dolgozó mozdonyvezető kollégák kérésére. Az éppület talán 1897 (95?)-ben lett átadva. Minden adat érdekelne róla, ha valaki tudja a bezárás dátumát, akkor azt is.
Régen jártam erre, de múlt héten viszont lent voltam szegeden. Nincs véletlenül valakinek régi fényképe szegedi fűtőházról. A makettemhez ugyanis mostmár a pálya helyszínrajza, sőt a támfalas szenelő rajza és a homokoló épület rajza is megvan. Viszont elkelne néhány régebbi kép. Kivácsi vagyok ugyanakkor a fűtőház jövőjére. Úgy hallottam, hogy a dieselek elkerülnek onnan és a villanymozdonyokhoz akarják használni. Kérdés persze, hogy mi lesz így az életveszélyes 20-22 állások sorsa. remélem felújítják és nem szétverik.
Az az a 30%-os műszakpótlékhoz képest 5%-al kevesebbet. Szerintem. Plusz az esetleges riasztás miatti túlóra kiesést, meg amivel még e is számoltunk..........
Pécsről is elviszik a segélyautót Székesfehérvárra,a benne levő LUKAS berendezést meg Szombathelyre.A fordulószolgálatos mozdonyszerelők létszámát50%-al csökkentették.
A GYSeV messze nem terjeszkedik olyan gyors ütemben mint azt két évvel ezelőtt sokan tippeltük. S ha a közeljövőben mégis a GYSeV-hez kerül a 21-es vonal még akkor is marad Szombathelyen bőven MÁV érdekeltség.
Csak lassan a testtel, kolléga, én már tudok valamit, amit maga még nem :P.
Csak lassan a tesstel. A GYSeV messze nem terjeszkedik olyan gyors ütemben mint azt két évvel ezelőtt sokan tippeltük. S ha a közeljövőben mégis a GYSeV-hez kerül a 21-es vonal még akkor is marad Szombathelyen bőven MÁV érdekeltség. PL. A 16-17-es 18-as 20-as vonalak. Az más kérdés, hogy a terület központi helye nem Sm. Cell sokkal inkább az lenne. Azonban aki járt Sm-ben az tudja ott ezerszer jobbak a munka feltételek. Ebből a szempontból tehát logikus a döntés. S ha egyszer valójában minden GYSeV lesz Sm-ben, akkor majd kiderül egyáltalán kell-e a MÁV GÜ valamelyik maradékának műhely nyugaton! Mert lehet, hogy addigra mindenki mástól hegyekben rendelnek mozdonyokat csak nevezett cégtől nem.