Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2005.05.22 0 0 498
Jó a kép! Ugye, Nyíregyháza?
Előzmény: YOSSARIAN (497)
YOSSARIAN Creative Commons License 2005.05.22 0 0 497
Nyíregyháza
gumidani Creative Commons License 2005.05.22 0 0 496

Nem én vettem meg, hanem a barátaim. Már a Sopronnal is így volt tavaly. Az egy alapítványé. Mindkettőnél minden munkában részt lehet venni, mindent megnézhetsz, minden kérdésre van válasz. Szárazföldi embernek a hajó a csodák tárháza.  (ezeken a járműveken pl. Láng, Jendrassik, Csepel motorok vannak)Ragyogó társaság van és néha lehet hajózni is. Tavaly ott voltunk az aug 20-i viziparádén. Életem első 56 évében megláttam a Dunát a vízről Esztergom és Budapest között. Tavaly ez kibővült Tulln - Baja távolságra. Csodálatos érzés azt tudni, hogy a hajók szétvágástól való megmenekülésében, megszépülésében, állapotának feljavításában ott van az én kezem nyoma is.

Hogy visszatérjünk a vasúthoz. Itt találtam meg azt az élményt, amit az MVP, vagy a KM nem tesz lehetővé. Nekik nem kell a társadalmi segítség. Korábban javasoltam pl., hogy az MVP-ben levő szobor-mozdonyok külső gondozását önzetlen segítők elvégezhetnék. Áh, azt nem lehet ezért, meg azért, meg amazért. A hajónál lehet, az nem veszélyes, vagy az ottani emberek nem ......k.

Elnézést kérek mindenkitől, hogy a témától ilyen mértékben eltértem.

         

.
Előzmény: Dingis Vangos (495)
Dingis Vangos Creative Commons License 2005.05.22 0 0 495

Nekem az egyik első terepasztal-kedvencem. Tetszik a vonalvezetése, Értény és a mellette levő falusi házak.

Hajót makettezel vagy csak megvetted az eredetit és üzemelteted?

Előzmény: gumidani (493)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.21 0 0 494
Kedves Bárdos Imre! A dorogi fűtőházról megkapjuk a képet?
gumidani Creative Commons License 2005.05.21 0 0 493
Meglep, hogy valakit érdekel ez. Tavaly óta inkább az új szerelemmel foglalkozom. Sőt a "sopronozás" már kiegészült "tatabányászkodással" is. Így aztán a modellek porosodnak.
Előzmény: Dingis Vangos (492)
Dingis Vangos Creative Commons License 2005.05.21 0 0 492

Gumidani!

 

Nem tudnád újra feltölteni a terepasztal képeidet a netre?

Előzmény: gumidani (489)
Dingis Vangos Creative Commons License 2005.05.21 0 0 491

ZolTTán!

 

Mennyi rajzod van? Írj egy e-mailt, talán meg tudjuk oldani a beszkennelést.

Üdv

Dingis Vangos

 

Régebben sikertelenül kérdeztem. Nem tudtok fűtőházak beljsejéről fotókat?

Előzmény: ZolTTán (487)
ZolTTán Creative Commons License 2005.05.20 0 0 490
Néhány képem megtalálható a Briko honlapon. Ha tudod használd nyugodtan.Szeged, Hatvan,Dombóvár,Miskolc. Szeged Rendező szenelőtámfal stb.
Előzmény: gumidani (489)
gumidani Creative Commons License 2005.05.20 0 0 489
Ne szégyelld magad, mert tegnap tettem oda őket.
Előzmény: ZolTTán (488)
ZolTTán Creative Commons License 2005.05.20 0 0 488
Szenzációs. Sajna eddig nem tudtam róla és ezért szégyelem magam.
Előzmény: gumidani (486)
ZolTTán Creative Commons License 2005.05.20 0 0 487
Pesti vagyok.személyes megbeszélés alapján könnyebben, ugyanis nagyrésze vagy A1 méretű, vagy ugyan A4 szélességű, de igen hosszú. Egy napom ment rá mire lefénymásoltam és még nincs mind összeragasztva. Sajna ekkorát nem tudok beszkennelni. Persze ha valakinek van ötlete azt szívesen várom.
Előzmény: 1047 005-2 (485)
gumidani Creative Commons License 2005.05.19 0 0 486
A vasúti berendezések című könyvtárat (is) ajánlom szíves figyelmetekbe.
1047 005-2 Creative Commons License 2005.05.19 0 0 485
Láthatnánk őket?
Előzmény: ZolTTán (484)
ZolTTán Creative Commons License 2005.05.19 0 0 484
Na ennek örülök. Egyébként éppen most jött össze egy jó adag további rajz róla:szenelő berendezés, homokszárító berenmdezés ( 1954.05.18. ), szeged rendező helyszínrajza kézzel ráírt adatokkal, úgymint: mozdonyterhelés ( 324,325,326,328,342,411,424,375,376 ), naponként közlekedő vonatok ( 1936, 1942, 1944), fűtőház alaprajz (két féle), Szeged Rendező 1:1000 léptékű helyszínrajza.
Előzmény: Törölt nick (483)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.18 0 0 483

"nekem ez a kedvenc fűtőházam"

Helyes! :-) Nem vagy ezzel egyedül!  :-)))

Előzmény: ZolTTán (482)
ZolTTán Creative Commons License 2005.05.18 0 0 482
Az aknát láttam bár szerintem abban a földön kívül minden van még salak is. Elég bonyolult volt egyébként bejárni a veszélyesnek minősített részt. Node azért csak sikerült végigmásznom mindenhol. Én nagyon sajnálnám, mert -bár nem vagyok odavalósi és elnézést a többiektől - nekem ez a kedvenc fűtőházam. Éppen ezért is akarom modellben megépíteni némi kompromisszum árán és szenvedek vele immár hatodik hónapja. Nembaj megéri!
Előzmény: 1047 005-2 (481)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 481
"Úgy hallottam, hogy a dieselek elkerülnek onnan és a villanymozdonyokhoz akarják használni. Kérdés persze, hogy mi lesz így az életveszélyes 20-22 állások sorsa. remélem felújítják és nem szétverik."

Apró tévedés.V43,V46 körzeti műhely lesz.Attól ugyanazok a diesel gépek dolgoznak majd itt.Sőt a hagyományos gépek "nosztalgia" fűtőháza lesz.Szeged nem kap semmilyen remotot.A jelenlegi helyzet alapján, visszafejlődik,a régi süllyesztős aknát feltöltötték földdel.Egy időben leakarták bontani,mert életveszélyes,utána kiderült,hogy nem az,a főnök Tégla bázisra használta volna.a privatizáció miatt (is),nem hiszem,hogy pénzt ölnének bele.
Előzmény: ZolTTán (474)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 480
A gépek pályaszámai nincsenek meg?A Zsuszin meg a Bobon kívűl nagy valószínűséggel már egyik sem szegedi vagy már nem is létezik.
Előzmény: vasutTOM (475)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.18 0 0 479
Múltkor én elbeszélgettem egy akkori mozdonyvezetővel, aki ott dolgozott... 424-esek, 324-esek, 375-sok, (+dácsiák, szergejek) korában. Szóval engem is érdekel!!!
Előzmény: Törölt nick (476)
ZolTTán Creative Commons License 2005.05.18 0 0 478
VasutTom! A képet át tudod küldeni mailben. Amikor ugyanis nagyítottam kicsit rosszul látszott, de szenzációs!!!!!! Látszik hogy a tetején volt szellőző. KÖSZI!!!!!!!!
ZolTTán Creative Commons License 2005.05.18 0 0 477
Egyrészt köszönöm ugyanis minden kép jól jön, mivel a sajátjaim - bár közel 300 db - egyszerre készültek. Másrészt olyan képet is keresek, amikor még nem épült bele a diesel csarnok. Az igazi gondom az, hogy szeretném az egészet úgy megépíteni, hogy a szenelő támfal is az eredeti működőképességet mutassa. Ezért örültem pl a régi homokoló ház rajzának, illetve az összes többinek. Ezzel együtt bármilyen korszak bármilyen részletképe is érdekes lehet az utánépítés miatt.
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.17 0 0 476
Uraim, Dorog egykori fűtőházáról keresek, adatokat egykoron ott dolgozó mozdonyvezető kollégák kérésére.  Az éppület talán 1897 (95?)-ben lett átadva. Minden adat érdekelne róla, ha valaki tudja a bezárás dátumát, akkor azt is.
vasutTOM Creative Commons License 2005.05.17 0 0 475

1992-s jó lesz?

 

Előzmény: ZolTTán (474)
ZolTTán Creative Commons License 2005.05.17 0 0 474
Régen jártam erre, de múlt héten viszont lent voltam szegeden. Nincs véletlenül valakinek régi fényképe szegedi fűtőházról. A makettemhez ugyanis mostmár a pálya helyszínrajza, sőt a támfalas szenelő rajza és a homokoló épület rajza is megvan. Viszont elkelne néhány régebbi kép. Kivácsi vagyok ugyanakkor a fűtőház jövőjére. Úgy hallottam, hogy a dieselek elkerülnek onnan és a villanymozdonyokhoz akarják használni. Kérdés persze, hogy mi lesz így az életveszélyes 20-22 állások sorsa. remélem felújítják és nem szétverik.
SztAti Creative Commons License 2005.05.17 0 0 473

Az A29,002-es vagy 003-as lehet ezek voltak akkoriban Szajolban az ÁFOR-nál és Ceglédre hordták őket a nagyobb javításokra. 

Előzmény: Törölt nick (467)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.16 0 0 472
Nem hát!!!!! :-))))
Előzmény: m61019andras (471)
m61019andras Creative Commons License 2005.05.16 0 0 471
Ez nem is kérdés! :-)))))))))))))))))))))))))
Előzmény: Bárdos Imre (470)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.05.16 0 0 470
A napokban akadt a kezembe egy olyan képem, ahol két Szergej áll a dorogi fqtöházból félig kilógva. Ha kell, beszkennelem.
Előzmény: Törölt nick (469)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.16 0 0 469
Üdv!
Van valakinek a dorogi fűtőházról képe?
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.05.16 0 0 468
Sajnos a psz.-át nem írtam fel, a képen meg nem olvasható. Ha jól emlékszem MOL (talán még ÁFOR) gép volt.
Előzmény: Törölt nick (467)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.16 0 0 467
Az a szürke zöld sárga dácsia milyen pályaszámú? A-s gép vagy milyen?
Előzmény: Bárdos Imre (465)
A.Balu Creative Commons License 2005.05.16 0 0 466
Jó képek!!! Még még még! Lécci.
Előzmény: Bárdos Imre (465)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.05.15 0 0 465

 

 

A két fotót a ceglédi fütöházban készítettem 1990.11.01.-én.

mdbz Creative Commons License 2005.05.11 0 0 464

"A második Pécs-Üszög (MPV) a harmadik Rákos 1950."

 

Bocs, nem lehet hogy a sorrend fordított?

Előzmény: gumidani (444)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.08 0 0 463
Én sem,de hát ez van....
Előzmény: Törölt nick (462)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.08 0 0 462

Az az a 30%-os műszakpótlékhoz képest 5%-al kevesebbet. Szerintem. Plusz az esetleges riasztás miatti túlóra kiesést, meg amivel még e is számoltunk..........

 

Azért inkább nem irigylem őket.

Előzmény: Törölt nick (461)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.08 0 0 461
Nem,az alapbérük 25%-át +ba megkapják 1 évig,az egyelőre meg majd kiderül valamikor.
Előzmény: Törölt nick (460)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.08 0 0 460
Akkor műszakpótlék ugrott enyivel máris rosszabul jártak a kollégák. Nem is beszélve arról az egyelőre szócskáról.
Előzmény: Törölt nick (459)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.08 0 0 459
2 fő mozdonyszerelő,1 fő villanyszerelő.A többi egyenlőre nappalos műszakban van.
Előzmény: ferenczke (458)
ferenczke Creative Commons License 2005.05.08 0 0 458
"A fordulószolgálatos mozdonyszerelők létszámát50%-al csökkentették."

Mennyi maradt egy muszakban? A tobbivel mi lett?
Előzmény: Törölt nick (453)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.08 0 0 457

Megjövelt

 

Előzmény: Törölt nick (456)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.08 0 0 456
Elküldtem mindkettőtöknek, meg a fő-fő személykocsisnak is.
Előzmény: Törölt nick (451)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.06 0 0 455
Sajnos,,,, Egyébként,RÁBA a segélykocsi.
Előzmény: Törölt nick (454)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.06 0 0 454

Na milyen típusú az a segélykocsi? Az is Tátra?

Úgylátom Pécs meg Cell hasonló cipőben sántikál.

:-((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Előzmény: Törölt nick (453)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.06 0 0 453
Pécsről is elviszik a segélyautót Székesfehérvárra,a benne levő LUKAS berendezést meg Szombathelyre.A fordulószolgálatos mozdonyszerelők létszámát50%-al csökkentették.
Szütyi Creative Commons License 2005.05.06 0 0 452
Az a levél hozzám is eltévedhet:-)
Előzmény: Törölt nick (451)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.06 0 0 451
Ha Tomi engedi, hogy írjon nekem mailt kedves kisasszony a témában,  akkor tegye meg! Várom.
Előzmény: Törölt nick (450)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.06 0 0 450

A GYSeV messze nem terjeszkedik olyan gyors ütemben mint azt két évvel ezelőtt sokan tippeltük. S ha a közeljövőben mégis a GYSeV-hez kerül a 21-es vonal még akkor is marad Szombathelyen bőven MÁV érdekeltség.

 

Csak lassan a testtel, kolléga, én már tudok valamit, amit maga még nem :P.

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.06 0 0 449
Csak lassan a tesstel. A GYSeV messze nem terjeszkedik olyan gyors ütemben mint azt két évvel ezelőtt sokan tippeltük. S ha a közeljövőben mégis a GYSeV-hez kerül a 21-es vonal még akkor is marad Szombathelyen bőven MÁV érdekeltség. PL. A 16-17-es 18-as 20-as vonalak. Az más kérdés, hogy a terület központi helye nem Sm. Cell sokkal inkább az lenne. Azonban aki járt Sm-ben az tudja ott ezerszer jobbak a munka feltételek. Ebből a szempontból tehát logikus a döntés. S ha egyszer valójában minden GYSeV lesz Sm-ben, akkor majd kiderül egyáltalán kell-e a MÁV GÜ valamelyik maradékának műhely nyugaton! Mert lehet, hogy addigra mindenki mástól hegyekben rendelnek mozdonyokat csak nevezett cégtől nem.
Előzmény: Szütyi (448)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!