https://library.hungaricana.hu/hu/view/HevesMegyeiNepujsag_1986_09/?pg=172&layout=s&query=Vol%C3%A1n Még egyszer az egri troliról A Népújság 1986. augusztus 28-i számában Megyénk helyi közlekedése című cikkben közölteket a továbbiakkal szeretném kiegészíteni. A Közlekedési Minisztérium egy tájékoztatót készített az egri 12. sz. autóbusz- járat trolibusszal történő kiváltásának vizsgálatához, mert egyelőre csak itt van meg a troli bevezetését indokló utasszám. Ezen a vonalon — az első ütemben — a troli feltételeinek megteremtéséhez — a járművek beszerzési költsége nélkül — mintegy 150 millió forintszükséges.Eger Város Tanácsa a VII. ötéves tervében a trolibevezetés megvalósítását nem tervezte. A Mátra VolánVállalat a járművek beszerzését — az egyéb feltételek megléte esetén — vállalta. A tájékoztatóban foglaltak későbbi megvalósítás esetén is segítséget nyújtanak ahhoz, hogy az időközben megvalósuló egyéb fejlesztéseknél a troli bevezetésének feltételeit figyelembe lehessen venni. A troli bevezetését környezetvédelmi, ezen belül a levegőtisztasági szempontok teszik indokolttá. Mivel a dízel- és az Otto-üzemű motorok által történő együttes légszennyezés fokozottan veszélyes, azért kívánatos lenne a 12. sz. autóbusz vonalán — a vele párhuzamosan közlekedő — egyéb helyi autóbuszok (2,5,7,11,14) utas- forgalmának trolival történő kiváltása. Ez természetesen csak további átszállások közbeiktatásával oldható meg, amihez az utazó- közönség megértését is szükséges megnyerni. Lenhardt LászlóHeves Megye Tanácsa V B. közlekedési osztály csoportvezetője
Eléggé pang a topic, talán néhányotokat érdekel: 1965/66-os helyijárati menetrend. A vonalszámozás ebbe különösen érdekes, egy-két év múlva lépett életbe a nyolcvanas évek közepéig érvényes rendszer (1=Berva, 1A=Camping, 1B=Vasút-Berva, 1C= Vasút-Camping, 1D= V-ös-Berva, 3=Baktai út-Vasút, 5=Camping-Kistályai út, amely lényegében a helyközi, andornaki járatok voltak, illetve ennek városon belüli betétjáratai a Fősikolától/Szarvas tértől a Csepelig illetve a Kertészetig. Felnémetre csak néhány bervai busz tért be. Ez a struktúra amúgy a Csebox építéséig jelentősen nem változott.
Magyarország-Eger: Buszok és távolsági buszok 2013/S 250-439524 Ajánlati/részvételi felhívás – Egyes ágazatokban
Név, cím és kapcsolattartási pont(ok) Agria Volán Zrt.
A szerződés vagy a beszerzés(ek) rövid meghatározása: 3 db legalább Euro V. motorral szerelt, emelt sebességű, használt, távolsági szóló autóbusz beszerzése lízing szerződés keretében.
Bírálati szempontok Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok 1. 1. Ajánlati ár.. Súlyszám 75 2. 2. Környezetvédelmi és energetikai hatások a 48/2011. (III. 30.) Kr. szerint.. Súlyszám 15 3. 2.1. Energetikai hatás.. Súlyszám 7 4. 2.2. CO2-kibocsátás (g/km).. Súlyszám 2 5. 2.3. NOx-kibocsátás (g/km).. Súlyszám 2 6. 2.4. NMHC-kibocsátás (g/km).. Súlyszám 2 7. 2.5. Részecske-kibocsátás (g/km).. Súlyszám 2 8. 3. Az Ajánlatkérő székhelyéhez legközelebbi szerviz távolsága (km).. Súlyszám 5 9. 4. Szállítási határidő a szerződéskötéstől számítva (nap).. Súlyszám 5
Ajánlattételi vagy részvételi határidő 31.1.2014 - 14:00