Van egy kis gondom. Hilti Te-72, eltört a hajtókar.Le tudná valaki irni,hogyan tudom a hajtóművet szétszedi?Sajnos kölcsöngép és most nekem kell javittatnom.Elég sok pénzem ment el lakésfelujitás során,szeretném magam megoldani a problémát.Műszaki ember vagyok, vagyis nem okoz gondot a technika,csak a hajtóművet egyszerűen nme tudom hogyan tudom szétszedni,nem akarom gányolni.
Robbantott ábrás rajzot már találtam,de az csak kép.
" HILTI TE-YX37/92 sds max fúrószár újszerű állapotban eladó.
Egyszer volt használva! Átmérője 37 mm, hasznos hossza: 800 mm. HILTI listaára: 138 750, HILTI akciós ára: 106 250 Ft. A termék elvihető 45 000 Ft-ért. ROBOGÓ CSERE ÉRDEKEL!!! "
Holnap reggel fúrni fogunk az apósommal! Valószínű, hogy durrogni fognak a köcsög szomszédok a vasárnap reggeli ébresztőért! Mit tegyek a sok csirával, ha feljönnek pampogni?
Nagy valószínúseggel az elektronikát nullázni kell egy speciális műszerrel.(Megoldható !)
Egyebként mindenkinek más márkát ajánlok, ugyanis a Magyarországi márkaszervíz már megszünt és a Bécsi javíttatás macerás és silány minőségű ! Több mint tíz embert rúgtak ki Januárban köztuk engem is. 10 - 25 éve ott dolgozó embereket.
TE-76 Atc gépem működés közben leállt. A fogantyún a piros service lámpa világít. Szénkefék jók, cserélve lettek. Mi lehet a probléma? Le is tiltott , így hogy világít a lámpa, el sem indul.
1, próbáltam makitát, metabót, boscht, hiltit. Mindet Barlangban, azaz vizes hideg agyagos gané környezetben, és tény az hogy a hilti maximálisan többet tud és jobban az összes gépnél. Az ütési frekvenciája gyári fúrószárral a picsájára ver a fenti gépeknek, egyedül a bosch 36V ami vetélytárs. A makita és a metabó valóban jó de szétbaszarintja a csukót.
2, ami a problémát jelentette az a olajhiány és a reteszelő kapcsoló agyagosan kesztyűs kézzel nem megfelelő állásba történő kapcsolása. (nem koppig)
3, valóban beszart az aksitöltön a formázó gomb, bevittem a Bojtár utcába és 14 ezer forintért adtak egy ZSÍR új hilti töltőt (62ezer a boltban) Azt elvitték magas hegyre (Olaszország barlangjaihoz) mert ottan barlangásztak és egy szar aggregátor tönkerevágta, ezt visszavitték as Bojtárba és ingyen kicserélték egy ZSÍR új dobozosra.
4, 5000 HUF ért vettem a vaterán egy aksit amivel egy bazalttömbe 12/50 es hilti fúrószárral 8 lyukat fúrtam. ha ezt jól számolom 400cm egy aksival bazaltba. Ha jól tudom a magmás kőzetek elég kemények.
5, 25ezerért újrarakják az aksiját cellákkal ha tönkremegy.
Hilti TE72-höz keresnék kitámasztó kart, vagy olyan embert aki meg tudná nekem reparálni a mostanit (ki kellene szedni a csavar fejet a markolatból, és új csavart esztergálni)
A TE-5 típusú gépemen, a motor forgórész-tengely végén lévő kúp-fogaskerék elkopott. A Tányérkerék sértetlen???!!! Rendszeresen cseréltem a kenőanyagot!
Valaki tudna segíteni, hogy ki forgalmaz ilyet, avagy bontottan komplett forgórész is érdekelne, ami nem szorul tekercselésre...
Az a kerregés amit a topiknyitó említ több okból is bekövetkezhet egy pneumatikus gépnél, a kerregés oka hogy a dugattyú az ütőcsapszeg(az a stift ami a fúróhegy végét üti a tokmányban) benti felét közvetlenül kezdi ütni nem a levegő kompresszión keresztül. A leggyakoribb ok az O gyűrű kopása lehet vagy a szimmeringé ami a tengely kivezetésénél van, vagy túl kevés olaj van a dugattyúházban. nekem a szimmeringcsere és az olajutántöltés megoldotta a problémát, egyébként hilti spray standard 60 ml-es palack kb a felét belenyomtam elölről a szimmering mögött lévő csapágyon keresztül elölről. Egyébként ez egy TE 15-ös gép. A hiba főleg tartós üzem után tud jelentkezni értsd nálam mikor már vagy a 10.-ik 20x300-as furatot gyártottam bele az alap betonjába, hogy miután beperforáltam egy precíziós 30 kg-s pöröllyel szét tudjam törni, na ilyenkor felmelegszik a kompresszós henger és néha előjön a hiba. Egyébként ha nem magas fordulaton húzod vissza a gépet hanem előtte egy pillanatra megállsz és lassan forgatva húzod, nem jelentkezik a tünet.
Az a TE 72 5 rugóért még hulladék árban is megérte, mert ha sikerül valamit összehozni belőle az árát valahogy így is meg fogja szolgálni, a Hilti meg azért számolja be ezeket ebbe a fos 76-osokba, hogy ne is emlékezzen senki arra hogy valaha létezett ilyen tartós gép, mert rájönnének hogy elszaródott ez a márka is! Különben nem is értem hogy a faszba van még ember aki ilyeneket vesz újonnan, amikor van Fele enyiért sokkal jobb Makita vagy Hitachi. komolyan, ha valaki utánanéz átlag 1-1,5 J-lal nagyobb ütőerőt produkálnak a japán gépek mint a hilti ugyan abban a kategóriában! Nem véletlen hogy szinte képtelenség használtan hozzájutni ezekhez a fúrókhoz, majd talán 10 év múlva...
Azzal a TE 6A-val még az is érdekes téma lesz majd ha az akku, vagy a töltő beadja a kulcsot mert a gatyád rámegy az új akkukészletre (megjegyzem hogy az SF121A 12V-os csavarbehajtó röhelyes 25Nm nyomatékkal 120 ezer + ÁFA lenne, szinte pofán köpni támad kedve az embernek az eladókat...) És ha van eszed messze elkerülöd a márkaszervízt mert nem éri meg ilyen kaliberű gépre költeni, meg nem valószínű hogy ha te egyszer oda beadod, akkor 30 rongyból kijössz, mert mindent kicserélnek ha kérted ha nem, mert utána 1 év garit adnak a gépre (teljeskörűt) mert az összes kifogásolható alkatrészt kicserélik! Az árajánlatot előre megkapod, és ha nem fogadod el a kapott árat akkor leszurkolsz 10 rongy állapotfelmérési díjat, mert akkor már dolgoztak a géppel. Szóval keress egy hozzáértő maszekot, aki tud hozzá alkatrészt szerezni, nem egy bonyolult gép az! És ha tudsz szerezni jutányos áron akkor inkább vedd meg a Makita 24V-os fúrókalapácsát mert kenterbe veri a TE6-ost, azd meg passzold el, több okod is van rá hogy ezt tedd, pl. azt bármelyik kisgépes elvállalja, tovább bírja, szabadon forgalmazott alkatrész kereskedelme van, és szinte kizárt hogy ne találnál üzletet 30 km-en belül, aki ne forgalmazná! Csak hát nem dobálódznak ilyen gépekkel az előző okok miatt.
Üdv az építőiparban gályázó kollegáknak!
ÉS HA VALAKI TUD ROBBANTOTT ÁBRÁT SZEREZNI BÁRMELYIK HILTI FÚRÓKALAPÁCSRÓL TEGYE BE IDE!
Haver nagy üzletelő de nem műszaki ember. Vett nekem 5000-ért egy TE 72-est szuper csak annyi baja van hogy nem üt, nem baj majd megcsinálod. Tényleg profi gép 70-80 as években rengeteg házat építettek ezekkel. Szétszedtem.......... na a hajtókar hiányzott,dugattyú szoknya törött, állandóan leracsnizott fúráskor( a biztonsági kuplung golyóinak 80% -a hiányzott stb.
Viszont a motor kiváló, színe is fakóbb mint a hajtóműnek még régebbi, de a csapágy nem lóg , simmeringek profik, hajtómű és motor aluházas, illesztőcsapokkal, gumi O gyűrűkkel kommutátor nincs berágva, kábel gyorscsatlakozós, Hajtóműben a meglévő alkatrészek szinte kopásmentesek , mozgó részeken kifényesedtek. Üvegkemény svájci anyagok, 30-év!!!! IPARI használat után is ütve vágva. Rákérdeztem alkatrészekre 2 éve nem gyártanak hozzá, de beszámolják egy TE 76 árába így nekem csak 400-420 E HUF lenne a 480Ezer helyett. Majdnem lehülyéztem a diszpécser csajt. TE 72 vetélytársai csak még erősebbek: Makita 210EHuf, Bosch gbh 11de 207 EHuf nekem dolgozói áron 120 lenne. Úgyhogy a szomszéd 3E ért eladta a fúrót, és 3 ért a szárakat és a PLUS-MAX átalakítót. Neki+1E nekem plus 1 óra meló. Utána láttam a német E-BAY en új alkatrészeket hozzá elfogadható áron, de nálunk ugye már nincs semmi de van új 480-ért .Érdekes mi?