bár egy kissé túlélőtúra kinézete van 22 nap alatt..:-))))
45 nap nekünk elegendő lesz arra, hogy mindent rendesen megnézzünk (én úgy látom). A defektekre viszont izomból fel kell készülni: javítószett, belső gumi, pumpa, pajszer + felnivédő min. 2 garnitúra :DDDD
bár egy kissé túlélőtúra kinézete van 22 nap alatt..:-)))) ( Ellenben nem voltak igazán rossz útviszonyaik, vagy a fényképeken nem jelent meg)
Egyébként meg ha a srác azzal a rozzant DR-rel lenyomta a távot, akkor nekem is jó lesz a 17 éves Transalp, legfeljebb Imre, drága barátom folyamatosan kulcsokkal, meg feszítővasakkal rohangál körülöttem... :-)))))))))
Nagyon jó túraleírás, érdemes végigolvasni. Nagyon megható a mongólok vendégszeretete. Felidézte benne azt a pillanatot, amit Tunéziában volt szerencsém átélni (és sohasem fogom elfelejteni), amikor a helyi kiskölyköket megajándékoztuk, ők pedig viszonzásul adtak 1-1 golyórágót.
12000 az olajcsere... Nem TKC-vel megyünk, azt nem szeretem.. kb 12-13000 km lesz, mert nem lábon jövünk vissza..így a 30+ nap sem lesz gond Szerencsére nem vagyunk kezdő kirándulók, voltunk már a szomszéd falun túl is...))) A terepviszonyoktól sem riadunk vissza.. Viszünk páleszt az majd orvosolja a hasmenést..)) Egyszer menj egyszeri vízummal és látni fogod, hogy pont az üzleti vízum az ami miatt nagyon figyelnek, mert nem tudják mire vélni, hogy olyat kaptál. A müa dobozokat kerüljük, de azok is bírják, ha nem pakolod agyig.. Köszönjük.
ps.: ha lesz infóra szükség (még ilyen is lehet) akkor foglak keresni..
Értem a hondát mega bizalmat is de ha lábon mentek kifelé is akkor az több lesz mint 10e km és olajcsere volna esedékes, Aszfalt gumi elmegy 20e de a tkz tipusú gumik nem mennek el ennyit aszfalton gyorsan kopik tehát csere van vagy marad a kopot gumi. És persze ezek láncos mocik ha kinyulik vagy netán véletlen szakad akkor baj van erre is készülni kell. Mg-ben rengeteg porlesz (kazah területen is) főként azoknak akik nem elől mennek a szürő hamar elhasználodik ez igaz kazah területre is. Ukrajnát Oroszországot rendszeresen járom Igaz én Moszkva és Murmanksz közötti részt inkább. Khazasztánt viszont gyakorlatilag a kaszpi tengertől az araltóig kétszer bejártam már. Én nem az éhenhalásról beszélek az persze hogy nem :D Itt arra gondolok, hogy Mg-ben mindenki birni fogja az ottani kaját? ( hasmenés ). Még kazah területen sem mindenhol van ásványviz és az egyéb viz fogysztása szintén hordoz kockázatokat magukban ( volt már fertőzeses hányás és hasmenés kazahsztánban nálam és másnál is). Nálam a tapasztalat a következő ha ketten voltunk az orosz határon akkor áltlag 4 óra alatt beléptünk ha viszont vittünk magunkal mást is akkor ennek az időnek dupláját, de volt, hogy 10 órát voltunk a határon mindent szétszedtek megnéztek és ezer okmányt kellett kitölteni. Pedig korlátlan vizzumal szoktunk indulni. ( töbszöri ki és be lépésre jogosit és 30napos ott tartozkodást engedélyez a teljes területen ez minden belépésnél ujra indul, érvényessége 90 nap ). A teljes táv az kb 18e km ha 30 napotok van rá akkor az napi 600km jelent ez pedig nagyon sok ha el is tévedtek ( ez szinte biztos ) akkor ez a szám csak tovább növekszik nézelődni nem sok idő marad szinte semmi. Az utak borzalmasak márha egyáltalán lehet ezeket utnak nevezni. ( Nem félek a tereptől kárpátalján rendszeresen endúrozok és itthon is ) A kazah utak is siralmasak ( sokszor nem árt a terepes gyakorlat). A második túrán 5 voltunk (soha többet max 3fő) 3 moci münyag dobozokkal az öszes letört a gépekről nem biráják a terepet súlyal megpakolva. De jó utat és nagyon sok szép élményt kívánok nektek.
Nem tudom kinek szólt a kérdés, de megkísérlem a válaszadást.
A létszám az függ az összeszokottságtól és a tolerancia küszöbtől..de tény, hogy nem kell sok fő Orosz határon nem volt még gondom... Ukrajnában sem volt még gond a rendőrökkel, csak ha szemmel láthatóan gyorsan mész.. Szervízt? nincs szervíz kérdés...Hondákkal megyünk...)) Gumit sem kell cserélni...max ha nem lehet a defektet megjavítani Nem az orosz részen megyünk... A benzin sem volt még probléma...még BMW-vel sem..de a japán motorok alapban 91-re vannak optimalizálva. Még sehol nem haltunk éhen...vizet amúgy sem iszunk...))))) Kb 1 hó +
Nem tudom kinek szólt a kérdés, de megkísérlem a válaszadást.
A létszám az függ az összeszokottságtól és a tolerancia küszöbtől..de tény, hogy nem kell sok fő Orosz határon nem volt még gondom... Ukrajnában sem volt még gond a rendőrökkel, csak ha szemmel láthatóan gyorsan mész.. Szervízt? nincs szervíz kérdés...Hondákkal megyünk...)) Gumit sem kell cserélni...max ha nem lehet a defektet megjavítani Nem az orosz részen megyünk... A benzin sem volt még probléma...még BMW-vel sem..de a japán motorok alapban 91-re vannak optimalizálva. Még sehol nem haltunk éhen...vizet amúgy sem iszunk...))))) Kb 1 hó +
Olvasgattama a topicot nem kis vállalás. Elsőre azért mert háromfőnél több az ekkora távon sok. Kazasztánig jó vagyok azt már bejártam kétszer is. Ekkors csapat az orosz határon az tutti gondlesz, ukrajnában az összes rendőr lovét akar majd ez tapasztalat ott többmegy rendőrre mint benzinre főként ekkora csapatnál egyből kiszurják és azt is, hogy tudják fizetni fogtok. A szervizt hova fogjárok beiktatni? Hol cseréletek gumit? A váltó gumit viszitek vagy ott akarjátok beszerzni? Végig orosz területen akartok menni? A benzin is gond lesz nem a mennyisége a minősége. Adalékot kell vigytek magatokkal. A kaja sem lesz egyszerű a viz még inkább cinkes. Mennyi időt szántok a turára?
Nyilván meg is tanulhatnék, de a másik gondom az, hogy egyáltalán nem szeretem a motorokat és a motorozás. Persze, így biztosan valami jóból kimaradok, de ez van. És köszi! :-)
Idén áprilisban egy UAZ-zal indultunk el Magyarországról Mongóliába.Sajnos az autót már nem tudtuk visszahozni, ugyanis lerobbant.Hogy miken kellett keresztülmennie, a következő blogoldalon olvashatjátok: