Keresés

Részletes keresés

Maci1986 Creative Commons License 2023.06.07 0 1 13845

Pedig szerintem Bijelo poljéig többet kaparásztak a montenegróiak mint a szerbek.  Érdekes ,hogy a Matesevo Podgorica autópálya nem vett le sok utast a vonatrol. nekem kamionnal kb 1 óra spórolást jelent a budapest-podgorica távon.

Előzmény: paca664 (13843)
Lovrin Creative Commons License 2023.06.06 0 2 13844

Ami talán még változott, hogy a szerbiai pályaátépítéseknek köszönhetően csökkent Belgrád felől a menetidő és a késés is.

???

 

Tavalyelőtt masszív 40-60 volt végig, kivéve Belgrád-Valjevo és Užice-Požega

Előzmény: paca664 (13843)
paca664 Creative Commons License 2023.06.06 0 5 13843

Nemrég megjártam Montenegrót is vonattal, kb. 10 év után.

 

A vasúton sok újdonság azóta nem történt (a nikšići vonal és a CAF-ok már korábbról ismerősek voltak), egy dolog viszont feltűnt.

A vonatokra visszatértek az utasok! Már Belgrádból indulva feltűnt hogy az egyetlen megmaradt éjszakai vonat előszezonban is tele van. És az utazóközönség is változatosabb lett, nyilván összefüggésben azzal hogy Szerbia is, Montenegró is nem kevés harmadik országbelinek lett az új hazája akár hosszabb időre, akár csak a diákévekre. Nem meglepő módon rengeteg az orosznyelvű (az én hálókocsimban kb. 80% volt az arányuk), sok a fiatalabb, vélhetően egyetemista vagy hasonló életmódot folytató távolról érkezett kinézetű. 10 éve az ilyen még ritkaságszámba ment ezeken a vonatokon.

 

Montenegrónak a vasút által feltárt részébe sem csak a szerbiaiak járnak nyaralni, mint korábban inkább jellemző volt. A Wizzair, Ryanair is megteszi a hatását.
Nyugat-európai hátizsákosok, tízfős indiai nyugdíjascsoport kérdezik tőlem hogy a Skodrai-tavi hajókázáshoz Virpazarnál vagy utána kell-e leszállni az elektricskáról. Ostrognál kb. huszan szállnak le a reggeli vonatról hogy a kolostort felkeressék. 10 éve az forgalmista még megjegyezte nekem, hogy a néhány helyi öregen kívül én hónapok óta én vagyok az egyetlen turista, akit leszállni látott. Ma pedig ugyanez a forgalmista vonatmentes időben a turistákat taxizik fel a kolostorhoz. A tisztes középkategóriás sutomorei hotel parkolójában dán és holland rendszámú autók. Az orosz és ukrán rendszámok és tulajdonosaik inkább tartósan letelepedettek, de mindenütt jelen vannak érezhető arányban.

Ami talán még változott, hogy a szerbiai pályaátépítéseknek köszönhetően csökkent Belgrád felől a menetidő és a késés is. Amíg korábban 2 órát minimum rá kellett dobni, ma már csak 30-50 perc a késés. Montenegróban viszont változatlanul késnek a helyi személyvonatok, a pálya egyre romlik, sok a lassújel és egyre kevesebb az üzemképes szerelvény is, a 10-20 perces bari vagy podgoricai fordulások csak további késést okoznak.

nazareth Creative Commons License 2023.05.16 0 1 13842

Köszi szépen, érdekes kis film, bár igazából csak egy "leltár" rengeteg rövidítéssel. Jó látni gyerekkorom vasútját a hatalmas személyvonatokkal, indiai módra feldíszített mozdonyokkal – meg hogy ne felejtsem, hogy mitől is volt nekünk olyan jó, a románra "kényszerfordított" magyar nevekkel, meg fényképpel a CFR(!) dési járműjavítójának egyik első gőzöséről a XIX. század végéről... 

 

Minden esetre sikerült elég pörgősre-dinamikusra bemutatni a nevezett környéket, annak ellenére, hogy a '80-as évek is egyike volt annak a néhány évtizednek, amikor a Szeretfalva–Déda szakaszon a nap közepén mindkét irányban egy-egy 12 órás(!!!) lyuk tátongott a személyszállításban – nemhogy megállós, de még gyorsvonatok sem jártak arra.

Előzmény: JCSABA (13841)
JCSABA Creative Commons License 2023.05.12 0 2 13841

Ha esetleg valaki tud románul, ma ezt dobta nekem fel a youtube:

a Szeretfalva-Déda vasútvonal villamos felsővezetéki munkái 1987

https://www.youtube.com/watch?v=BklMFsC990g

siófoki35 Creative Commons License 2023.05.12 0 0 13840

Van arról valakinek információja, hogy a Nagyvárad-Kolozsvár szakaszon mikor kezdődik a nyílt vonali vágányzárral járó felújítási munka? Még előtte szeretnék eljutni oda... Köszi!

siófoki35 Creative Commons License 2023.05.10 0 1 13839

Beszámolónk egy kisebb Eszék-Vinkovci környéki vonatozásról:

https://siofok35.blog.hu/2023/05/10/ismerkedes_a_horvat_vasuttal

 

 

maksimir2 Creative Commons License 2023.05.08 0 0 13838

Köszönöm mindenkinek a választ!

rutthin Creative Commons License 2023.04.30 0 0 13837

Nagyobb rend van a romániai éjszakai vonatokon, mint a nyugat felé menőkön! nyugodtan lehet aludni, háló-, fekvő kocsin nincs gond. (de még az ülőkben sem jellemző...)

Előzmény: maksimir2 (13831)
paca664 Creative Commons License 2023.04.24 0 0 13836

Zárni kell az ajtót aztán kész. Mind a Beogradon, mind a Dacia/Isteren a magyar szakaszon garázdálkodtak.

Előzmény: maksimir2 (13831)
paca664 Creative Commons License 2023.04.24 0 1 13835

A gyorsvonatok közül ami az Agrammal stokkoz (Eszéken alszik), az értelemszerűan mozdonyos. A Zágrábban alvó gyorsvonat Macosa, talán hétvégén az is mozdonyos.

Előzmény: siófoki35 (13832)
BahnScorper Creative Commons License 2023.04.19 0 1 13834

Vagonweb-en fent vannak a horvát összeállítások.

Előzmény: siófoki35 (13832)
BahnScorper Creative Commons License 2023.04.19 0 1 13833

Nem szoktak, a kocsikísérők és a jegyvizsgálók rendet tartanak, az ajtókat meg lehet rendesen zárni.

Előzmény: maksimir2 (13831)
siófoki35 Creative Commons License 2023.04.16 0 0 13832

Sziasztok, horvát kérdésem lenne:

 

Eszék-Nasice (Nekcse) között milyen szerelvények közlekednek? Személyvonatok kétrészes Macosa motorkocsik, a gyorsvonatok mozdonyosak? vagy vannak már Koncar motorvonatok is?

 

Bizovac és Koska állomásokon van még szolgálat? Az alakjelzők működnek még, vagy fényjelzőket kaptak? Tavaly őszi Google felvételeken éppen fénysorompókat építettek a vonalon, azért gyanakodunk hogy esetleg a jelzőkhöz is hozzányúltak?

maksimir2 Creative Commons License 2023.04.16 0 0 13831

Üdv mindenkinek,

 

Mivel elvileg Románia is ide tartozik inkább itt teszem fel a kérdést:

 

A Bp és Bukarest közötti éjszakai vonaton/vonatokon a háló és fekvő részben jellemző e hogy lopnak? Egy időben a Bp-Belgrád járat hírhedt volt erről

Valamikor a következő hónapokban szeretnék vele menni, csak érdekelne h van e ilyen problémája.

Fizolti Creative Commons License 2023.04.14 0 0 13830

Hasonló kereső, mint a CFR Calatorié, csak több vonat van benne. 

 

https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Itineraries   

Előzmény: H_CS (13829)
H_CS Creative Commons License 2023.04.14 0 0 13829

A pályavasút oldalán egy keresőben benne vannak az állami, és magánvasúti vonatok is.

 

Az hol érhető el? Vagy ez nem a papír menetrendkönyv pdf verziója?

Előzmény: Fizolti (13828)
Fizolti Creative Commons License 2023.04.13 0 2 13828

Vasúti térképből van néhány a pályavasút oldalán, de személyszállításit nem találtam. 

Általánosabb hálózattérkép: 

https://cfr.ro/wp-content/uploads/2023/04/Anexa-2.a-Harta-generala-retea-CFR-2024-v13.0.0-1.pdf 

Jelző/biztosító berendezések és közlekedési módok: 

https://cfr.ro/wp-content/uploads/2023/04/Annex-2.c-Map-of-traffic-sistems-and-station-equipment-2024-v13.0.0-1.pdf

 

Az egyes magán szolgáltatók oldalain a saját útvonalaikon lévő saját vonataik megtalálhatók (de a vonalon közlekedő más szolgáltatók vonatai nem, miközben valahol az államvasút és két magántársaság is jár egy vonalon). Az állami cégnél nem találtam. 

 

https://regiocalatori.ro/rute/

 

https://www.transferoviarcalatori.ro/ro/pentru-calatori/rute

 

https://interregional.ro/ro/#/schedule  (Utóbbinál legördülőmenüből választható a vonal)

 

A pályavasút oldalán egy keresőben benne vannak az állami, és magánvasúti vonatok is. A papír menetrendkönyvet a pályavasút adja ki, abban szintén minden vonat benne van. 

 

 

 

 

 

Előzmény: H_CS (13825)
H_CS Creative Commons License 2023.04.13 0 0 13827

Mail ment

Előzmény: HBweb hu (13826)
HBweb hu Creative Commons License 2023.04.13 0 0 13826

Légyszíves keress meg levélben néhány nap múlva, egy kedves Kollegám addigra talán át is küldi nekem. 

Előzmény: H_CS (13825)
H_CS Creative Commons License 2023.04.13 0 0 13825

Román vasúti térképet, és pdf-ben letölthető menetrendet tud-e valaki linkelni? (olyanra gondolok, ami a MÁV oldalán a Menetrend letöltése/Vonali menetrendek oldalon letölthető)

CFR és a többi szolgáltató oldalán csak a MÁV-oshoz hasonló keresőt találtam meg, szöveges menetrendet nem.

paca664 Creative Commons License 2023.03.31 0 1 13824

Karlovac - Kamanje - Metlika mától pótlóbusszal. Infók szerint a HŽ infra a teljes vonalon 20-as lassújelet vezetett be.

https://www.hzpp.hr/karlovac-%E2%80%93-bubnjarci?p=275

martinaxe7 Creative Commons License 2023.03.26 0 1 13823

BahnScorper Creative Commons License 2023.03.21 0 2 13822

Topčider a műhód-felvételek alapján a szerb vasúttörténet sajnos egyre inkább rozsdatemetőjeként él tovább...

Előzmény: paca664 (13820)
paca664 Creative Commons License 2023.03.20 0 1 13821
Előzmény: paca664 (13820)
paca664 Creative Commons License 2023.03.20 0 2 13820

Már csak szakaszosan követem a topik témáját, ezért újszülöttként "minden vicc új" nekem. De mégis most tudatosodott bennem, hogy ha jól értem, Zimonyban az új autórámpa átadásával Topčider is megszűnt (legalábbis az értelme). Belgrád vasúthálózatából lassan teljesen eltűnik a régi pályaudvar és az összes csatlakozó vonala tövestül, ami kilométerre azért nem kevés! Tavaly februárban láttam hogy Dunav a pancsovai híd felől úgy-ahogy járható volt. Kedves emlék, amikor még ezen a vonalon a bukaresti vonat hálókocsijából fényképeztem kifelé.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=97223943&t=9135526

 

Tegnap pedig láttam hogy Újbelgrádtól a régi hídra vezető nyomvonal is fel van már szedve. Az a nyomvonal, ami 2009-ben a környéken zajló közúti csomópont-építés miatt még korrigálva volt és új felüljárót is kapott (a linken szintén a bukaresti vonat, amikor éppen (Dunav helyett) újbelgrádi körüljárással és a Beovoz alagúton át közlekedett.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=93998510&t=9135526

 

Az átépített Újvidéken viszont nem láttam autórámpát, ezek szerint ezzel a viszonylattal már nem számolnak. Szabadkán vajon lesz?

BahnScorper Creative Commons License 2023.03.17 0 0 13819

Ja kérem, ki mire büszke...

 

Egyébként hülye újságírók ezzel a nyitással... az utóbbi egy évben is volt folyamatosan repülési lehetőség "szomszédos ország fővárosába", mert ha Kijev ki is esett, Bukarest nem!

Előzmény: martinaxe7 (13817)
martinaxe7 Creative Commons License 2023.03.17 0 0 13818

Felmerült néhány többletfeladat, így további húsz milliárd forint közpénz jut a Budapest-Belgrád vasútvonalra

martinaxe7 Creative Commons License 2023.03.14 -1 1 13817
JCSABA Creative Commons License 2023.03.11 0 2 13816

Ha valaki szeretné véleményezni a 2023/24-es horvát menetrendet:

https://www.hzpp.hr/savjetovanje-o-prijedlogu-voznog-reda-2023-2024?p=275&mp=17

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!