Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Sziasztok. Milyen márkájú új fűkaszát érdes venni újonnan manapság? Stihl túlárazott, minősége se a régi. Kasey.ről is hallani sok negatívumot. Van kettő Al-ko 4535 ii, de nehezek és a súlyelosztásukért se vagyok oda. Van egy régi Zipper:kínai ugye. Nem rossz, de zabálja a benzint. Be kéne ruháznom valamire amiben erő is van, nem is kerül egy vagyonba. Ráadásul az se hátrány ha van rá két vagy három év garancia.
Üdv!Nem voltam elveszve,de az ominózus"farkasos"kollégánk esete óta-itt a szomszédban,a fűrészes oldalon-nem nagyon szerepelek erre felé-sem.Jelenlétemmel nem akarok bajt hozni senkire-sem magamra,és elsősorban nem másokra.A jelzett szár passzol témára is csak véletlenűl válaszoltam-erre jártam éppen,azt olvasom,mi a téma-na,erre tudom a választ-automatikusan megirtam,azt elküldtem-utána néztem csak,kár volt,hiszen én nem irok már erre felé.. ennyi volt..tömören,röviden,sallang mentesen.
Amennyiben akarod,kifejtem részletesebben is a miért igy alakult dolgot,de az több témát és embert is érint,és nem biztos,hogy mást is érdekel..
Rá tudod tenni-de a nyolcvanas szára kicsit hosszabb-tehát vagy levágsz belőle,vagy a hozzá illő spirált használod benne.Még egy furatot kell tenni a száron a megfelelő helyre a pozicionáló csavar részére.Annyit még mondhatok,bár nem kérdezted-ha a nyolcvanas hajtóművét is átteszed,akkor egy,kategoriájában igen potens gépet kapsz.
Hát azt nem tudtam hogy a kipufogód nem nehéz . Amiben nincs katalizátor az jóval könnyebb ,mint amiben benne van a drótgubanc ! Ha megkopogtatotd a hangja is más .
Miért kéne egyeznie a két különféle dolognak ? Soha sehol nem olvastam ilyesmiről még de tanitani se tanítottak ilyesmit Egy motorbiciklinek pl Simson sem azonos a kilépő átmérője mi több folytása is van ne tudjon túl gyorsan távozni a kipufogógáz . A katalizátort ha kiszeded csak annyit csinálsz hogy a hengerből a gáz ki tud áramlani akadály nélkül a dobba ahol le tud lassulni a kilépő nyílások meg adottak . Módosítani csak ha rossz az iránya akkor szoktam 40cm két 8mm lyuk bőven elegendő .
A lancfureszes topikot egy artatlannak indulo olajos kerdes utan szetoffoltam. Ott most ott tartunk, hogy lehet jobb helybol egy godorfuros vagy fojtatlan kinai (gyakorlatilag ugyanaz) ra. Felteszem (feltettem...) hogy a kipufogocso es a karbi atmerojenek erdemes egyeznie. Gondolom az lesz a valasz hogy persze. Akkor meg elobb vagy utobb sajnos megy a gyari kipufogo trofeanak a polcra, mert kizart hogy a csovet is meg tudom tuningolni.
Kis lángforrasztóval meg melegíted a peremet és csavarhúzóval felfeszíted amikor piros ,aztán már halad csak melengetni kell ,visza meg kalapács vissza teszi !
Hecht163-hoz ha a balesetek elkerulese vegutt katalizatormentes kipufogot szeretnek egyszer, annak mi a modja? Nem igazan tunik bonthatonak. Flex+hegeszto, vagy van tuti online forras?
Első körben az lesz, hogy szétborítjuk a meglévő jó öreg 323R-t, megnézzük milyen állapotban van, aztán ha nagyon ki van a bele, akkor egy 525RX lesz helyette.
323R-hez van esetleg valakinek service/workshop manual? Pont csak 322/325-höz találtam, nem tudom azok mennyire térnek el. Illetve találtam videot 323R-ről, csak pont a szétszerelést nem mutatja alaposan. Majd még keresek hátha van 323C-ről, elvileg az ugyanaz a motor.
Apukám 20 évi körüli husqvarna kaszája letette a lantot, a típusát nem tudom, 0,9KW-os gép. Ház körül használja csak, rendszeresen karbantartott fűben, damillal, főleg árokparton.
Venne helyette egy másikat, a Husqvarna 525 rx és Stihl FS 120 között vacillálunk.
- a Stihl erősebb és olcsóbb
- a husi könnyebb és az itteni fórumot visszabogarászva profibb kialakítású gépnek tűnik
- a Stihlnél automata fejet írnak, a husié meg koppintós (a mostani is ilyen fej, ki tudunk vele békülni)
Idős felhasználónak kellene, ahogy írtam, főleg árokpartra, pár száz nm-re. Ő a husit nézte ki elsőre (mivel márkán belül nézelődött csak eleve), én utána találtam az FS120-at. Ti melyiket vennétek? Mindkettő elég jól bevált gépnek tűnik. Lényeg hogy tegye a dolgát, ne legyen vele gond. Szerviz elvileg van mindkettőre a környéken, bár a husi szervizzel volt már nem túl pozitív tapasztalat.
Ha nem heréled ki akkor sül be a motorod inkább ! A karburátort majd át kell kalibrálni mert megugrik az alapjárat meg minden más is . Másként fog járni a gép ,nem lesz folytva .
Hát akkor én a kis kínai bemélyedést a 28mm szárra ,ráerőszakoltam az gy megnyúlt a műanag ott a szár formályát próbálta felvenni ,feltágúlt párszor ,után húztam vagy kétszer és azóta jól elvan . Lehet hőlégfújóval kellett volna megmelengetnem .na majd ha ez eltörik !
Bármelyik piacon a kinait javaslom ,nekem is az van a husin mert a gyáritól a nyakamig rtekes voltam ,így már csak a derékig ver tele . Az egyik fele műanyag az kisebb szokott lennei de hajlik annyit felül meg egy félkörívben meghajtott alu lemez van . Kicsit macerás míg oda nem idomul de idővel beáll . A 28 száron van . Árban sem vészes 1800 forint volt .