Keresés

Részletes keresés

Sándor P Creative Commons License 2022.01.29 0 0 12740

Sajna nem tudok képeket feltölteni,valamiért nem engedi

Sándor P Creative Commons License 2022.01.29 0 0 12739

Kivettem a suzuki blokkot az amicából,és megnéztem a variátort,kuplungot.Három darab 8 grammos görgő volt benne,dobókockára kopva.A kihajtás tengelynél egy csepp olaj sem volt,a kuplung harang el van szineződve.Variátor ki van kopva ,abból kéne egy új ékszíj is fel van gyűrődve mindkét szélén.Úgyhogy arra jutottam,nem rakom vissza,megpróbálom beépiteni a honda váltós blokkot.Esetleg az önindítót,és a nagy fogaskereket fel tudnám használni.

Sándor P Creative Commons License 2022.01.28 0 0 12738

De jó hogy meg tudom osztani itt a gondjaimat.A varió görgő nem is jutott eszembe.Szombat reggel kiszedem a blokkot,és lemérem a görgőket,hány grammosak.Na meg a szíjat is meglesem,milyen állapotban van ,aztán prezentálom,hogy mi a helyzet.

monogram Creative Commons License 2022.01.27 0 0 12737

https://www.dumcke.de/simson/elektronik/anlasser-elektrostarter/5487/set-elektrostarter-anlasser-fuer-s51-sr50/80-mit-vape-zuendanlage

A német kisipar remeke, de király lettem volna ezzel az önindítóval  83-ban  viszont jól megy az  amica simson blokkal is ezek szerint igaz szentesen láttam sulkyt valami babetta szerű blokkal is és hát az is müködött :) https://www.youtube.com/watch?v=ApRbDLFqJ2o

Ja és nem lassitó az áttétel  hanem gyorsító az elöbbi hozzászólásnál csak elírtam 

Előzmény: monogram (12736)
monogram Creative Commons License 2022.01.27 0 0 12736

Induláskor meglódul,de utána nem gyorsul egy kicsit sem........ Valószínűleg  inkább robogó tuninghoz "értett" az elöző gazda, a variátorban kell keresni a görgöknél a hiba okát rossz a súly választás  és persze ott van a rezonátorcső ami nagyon rossz választás mert mint régebben már írtam csak egy fordulatszám tartományban (jó magasan) üzemel  így van az hogy hirtelen meglódul  és kész hisz elérte a csúcs nyomatékot  és onnan nincs tovább  több gázra is csak üvölt  mert a vario már teljesen nyitott bár emelkedik a fordulat  de a sebesség nem emelkedik érezhetően,  és a sok áttétel ezt a sebességet is emészti tovább a képeket nézve  ráadásúl elég nagy a lassitó áttétel a blokk és az irányváltód között , ez lehet véletlen, mert ez volt kéznél, de lehet hogy a blokk erőtlenségét kompenzálták ezzel 

Mindazonálltal a varió egy érzékeny szerkezett a szíj széllesége/hossza ,a görögök súlya állapota,a varió állapota  a kuplung kopotsága átmérője a kontrasz rugók,röpsúly rugók viszonya, végáttétel a kihajtásnál, mind befolyásolja a sebeséget,nyomatékot  tehát  kell keresgélni , ha már a karbi beállítás kész 

 https://robogobarat.webnode.hu/etkezes/

https://egumotors.hu/morini-robogo-motor

 

 ez a morini blokk gyárilag 4,5- 6.7 LE közötti teljesítmény lépcsőkben létezett model kiviteltől függően , a japán belpiacosok  az erősebbek természetessen egy gyári sepia zz 2007 limited 12" 7.2LE /7000prm 

 

Előzmény: Sándor P (12734)
monogram Creative Commons License 2022.01.27 0 1 12735

EZ egy  FIAM Johnny Phanter  szintén 3 kerekű jármű  amihez egy Tatran 125 motorblokk van  beépítve és ily módon csatlakozik az írányváltóhoz, ránézésre van egy minimális áttétel módósítás is  valahol a bejegyzések mélyén van egy Bakancs kolléga jegyzete az áttételek  és kerékfordulatok/sebesség  témában 

Előzmény: Sándor P (12734)
Sándor P Creative Commons License 2022.01.26 0 0 12734

Azt hiszem,hétvégén átnézem az Amicában lévő robogó blokkot hátha találok valami hibát,ami okozza a gyengeséget.Induláskor meglódul,de utána nem gyorsul egy kicsit sem.Sajnos nem érkezett még a 125 ös honda blokkra vevő,vagy valami csere,pedig jó állapotban van.Azért kiváncsi lettem volna,hogy viszi a kis három kereküt.Ha nem tudom elboltolni,akkor bele próbálom .Láttam a you tube n simson blokkot is amicában (SIMSON auto).Ott a hűtést számitógép hűtő ventilátorral oldották meg.A hajtást pedig fogaskerékkel,lánccal,hardy tárcsával hozták össze.

Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.25 0 0 12733

Szerintem gyárilag Hardy-s .

 

Előzmény: Sándor P (12731)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.25 0 0 12732
Sándor P Creative Commons License 2022.01.24 0 0 12731

Úgy látom,hogy a gádorosi amica robogó blokk keréktengelye hardy val kapcsolódik az irányváltóhoz Ez gyári lehet,? 

Törölt nick Creative Commons License 2022.01.24 0 0 12730
Előzmény: WooDoo (12728)
monogram Creative Commons License 2022.01.24 0 0 12729

Mivel kicsit keresgéltem találtam pár amica hirdetést  gádoroson suzuki blokk ami benne van az eredeti , hernádnémetiben viszont  kínai 2t hosszúblokk (keeway és társai) viszont itt készítettek egy segédkeretet mert ezek a blokkok felső felfogatásúak , ha most én belefognék egy ilyen projektbe a legkisebb ellenálás felé haladnék, és szereznék egy suzuki v100,(CE 11 A,vagy 13 a) blokkot 9LE, ez egy az egyben beépíthető , ugyan ezen megfontolásból  4t esetében  125ccm és akkor az UZ125 blokkot használnám azt talán könnyebb  beszerezni és a mérete is szinte ugyan az  hiszen az amica motor tere igencsak szükös, és ezek a blokkok 10" kerékmérethez vannak gyártva  ,játszhat még  állóhengeres blokk is  peugeot/honda sv 100/125 de ezek hengerei nikasil bevonatosak  javitás vagy csere drága és öregek is eléggé biztos kell javítani viszont elférnek kényelmesen de ezek 2 üteműek viszont 16LE, jó munkát  ha van kérdés  a címem publikus

 

Előzmény: Sándor P (12727)
WooDoo Creative Commons License 2022.01.24 0 0 12728

Azon gondolkodok, mi előnye lehet a 3 kerekű konstrukciónak...

A 4 kerekű elektromos Piaggio is behajthat mindenhová, annak is kedvező az adózása. Egy Street food kocsinál fontos a design, de a klasszikus formavilágot csak a Calessino hozza, ez az új design semmivel sem jobb, mint a 4 kerekű változat. Ettől függetlenül én is elfogadnám...

Előzmény: VolksrodZoli (12721)
Sándor P Creative Commons License 2022.01.24 0 1 12727

Értem,akkor eladom a tl blokkot,sajnálom,mert jó állapotban van ,beinditottam,szépen járt,még a megszakítós változat.Egy trafó,egy kondi,és már pöfög is.Azért köszi a segitséget

monogram Creative Commons License 2022.01.24 0 0 12726

Érdemes szétnézni a facebook Kinaí4tgy6 adok-veszek tuning oldalon is éppmost van fent Qwad kihajtás lánckerék eladó illetve qwad blokkok eladók 

 

Előzmény: monogram (12724)
monogram Creative Commons License 2022.01.24 0 0 12725

illetve bakancs kolléga 4323 bejegyzése a képekkel

 

Előzmény: Sándor P (12723)
monogram Creative Commons License 2022.01.24 0 0 12724

Hali, öniditós megoldás a régi tl-blokkra a gyújtás oldali fötengely végre ékszíj tárcsa és egy dinostarter felszerelése  ami egyben javítana az elektromos háztartáson is , igaz a dino beszerzése eléggé nehézkes főleg veterános oldalak,börzék a fellelö helyei a dolognak. Am vannak fenttartásaim a hűtés miatt a tl blokk  egy szabadonálló olaj-lég hűtéses  4ütemű tudtommal zárt térben lehet hogy  igényelne egy turbós  léghűtést, szerintem a ráfordított munka nem áll arányba mejd a menetteljesítmény  növekedéssel,mint korábban jeleztem egy  valamilyen kína irobogó 4t blokk akár 125/150 vagy piaggio 150 (skipper) jobb megoldás hiszen a felfogatás/ hajtáslánc adott illetve az indithatóság/hűtés  megoldott, a jelenlegi kipufogó(rezonátorcső) eladható készíthető új duplafalú  kipufogó dob ami egyben megoldhatja a fűtést is valamilyen szinten, mert a 4t nem annyira igényes a a kipufógó fojtásra( DE AZ,csak az egy külön fejezet), illetve ezek alkatrész ellátása több mint kielégítő. Illetve a váltós blokhoz még kiépítendő egy  váltókar rudazat is , szóval csak munka munka  és semmi használhatóság

Persze ez egy hobby jármű esetében nem is tétel 

 

Előzmény: Sándor P (12723)
Sándor P Creative Commons License 2022.01.24 0 0 12723

Üdv,kipróbáltam az amicát ezzel a robogó blokkal,hát valószínü,hogy ki fogom szerelni,nem igazán megy,erőtlen,meg a lánckerekek is el vannak kopva Viszont van egy honda tl 125 blokkom,ami indul,be is férne könnyen a robogó blokk helyére,csak berúgós ,nincs rajta önindító.Úgyhogy most feladtam egy hirdetést fb .on ,hogy elcserélném valami önindítósra.Ha valakinek van ötlete,hogy lehetne megcsinálni önindítósra egy berugós motorblokkot,szivesen fogadom.

Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.21 0 0 12722

Ja , ja ,  jövő útja ... Az első videó valami targoncareklámmal indult -- nem tudtam mi a fenének teszel be ilyen videót .

Én bőven beérném azzal , ha a 4 közül valamelyik háromkerekűm működne . Persze kár siránkoznom , neki kéne látni , némelyiknek nincs komoly baja -- ez az én tetűségem .

Előzmény: VolksrodZoli (12720)
VolksrodZoli Creative Commons License 2022.01.20 0 0 12721
VolksrodZoli Creative Commons License 2022.01.20 0 0 12720
szegedijoe Creative Commons License 2022.01.15 0 0 12719

Jó keresést! Legalább át tudod nézni alaposan az esetleges hibák miatt...

Előzmény: Sándor P (12718)
Sándor P Creative Commons License 2022.01.15 0 1 12718

Értem.Azért majd megpróbálok még feltölteni fotókat,hogy halad az Amica talpraállitása.Jelenleg új fékpofákat rendeltem hozzá(fiat 500)hétfőn várható,kíváncsi vagyok jó lesz e,mert amit ragasztottam ,nem tökéletes.A főfékhenger utánfutóé,újonnan vettem,jól működik.Most nekilátok az alvázszám keresésnek,hátha.Igaz -8 fok van,de legalább világít a nap.

oljeg12 Creative Commons License 2022.01.15 0 1 12717

Én csak arra adtam választ, az fb,-n kellene egy csoport, ami a 3 kerekűekkel foglalkozik. Igaz, hogy az valójában nem nagyon működik. De azért létezik. Azon kívül van több mopedautós csoport is. Azok azért jobban működnek. De vannak a csoportban többen is, akik csak okoskodni akarnak, az helyett hogy utána néznének a tényeknek. Még is osztják az észt. Aki pedig érdemi választ tud adni, azt pedig lehurrogják. Főleg, hogy milyen jogosítvánnyal vezethető. Vagy kell-e rendszám vagy nem.  Ezért többször is előfordult, hogy ide irányítottam embereket, ebbe a topikba. De innét nem szándékozok olyan szándékkal a facebookra irányítani senkit, hogy majd a facebookon  megtudja a helyes választ a problémájára.

 

Előzmény: Bakancs4 (12716)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.14 0 1 12716

Én a magam részéről nem vagyok fönn azon az arcképkönyvben -- de ettől függetlenül aki akart az megtalált . Ahogy Te is , és igyekeztem is segíteni .

Az én elérhetőségem ott van nevem alatt , nem úgy mint az újonnan beregisztráltak többségének , aki a privát  elérhetetlenség homályába burkolózik .

A mopedautósok évente 3 találkozót tartanak , amiket még a járvány ellenére is össze tudtunk hozni . Én fontosnak tartom a személyes kapcsolatokat , nem vitatom a manapság menő fészbúk előnyeit , de egyelőre nem szándékozom csatalkozni hozzá .

Érdekes , hogy a háromkerekű csoportosulások csak az APE címszó alatt életképesek , a többi ilyen masina ( Sulky , Charly , Amica ) nagyon periférikus -- igaz azokból töredék mennyiség van az Ape-hez képest .  Az viszont érdekesebb számomra : míg az Ape jópofa és elfogadott járgány , addig a vele motorikusan megegyező , futóművileg pedig fejlettebb kétüléses társai ( lásd : elülső hidraulikus fék ) mélyen lenézett és kiröhögött autópótlékok a nagyközönség számára . Azt többször tapasztaltam , hogy aki vidáman birtokol egy Ape50-est , bele nem ülne egy Sulkyba .

 

Előzmény: oljeg12 (12713)
monogram Creative Commons License 2022.01.14 0 0 12715

Kis mértékű javulást a legolcsóbban és könnyebben a blokk csere hoznatna ha helyet cserélne a mostani egy suzuki adress v100 robogó blokkal azt a leó még ki tudja szolgálni  csereszabatos és igazából nem látszik rajta a 109ccm, de innen már akár 4t is lehetne mivel a blokk als bekötéses ,vagyis a forgattyúsház alján van a blokk nyúlvány bármely kínai négyütemű  rövid(10' kerékméret) robogó  beleugorhat 70ccm hengerrel, persze  tér-idő ugrást ne várjunk ekkor se 

Előzmény: monogram (12714)
monogram Creative Commons License 2022.01.14 0 0 12714

Hali a blokk az valóban robogóé a cagiva city 50 és azért vannak japó írásjelek mert eredetileg suzuki-morini termék és a sepia,hi-up,stb 80-as évek kiskerekű gépeknek a hatjógépezete volt sajnos szinte lehetettlen a teljesítményét növelni a kialakítása miatt

Előzmény: Sándor P (12700)
oljeg12 Creative Commons License 2022.01.14 0 1 12713

"Lehetne a facebook on is ilyen 3 kerekü járgányokkal foglalkozó csoport"

 

https://www.facebook.com/groups/1705342509778236

 

Előzmény: Sándor P (12712)
Sándor P Creative Commons License 2022.01.14 0 1 12712

Lehetne a facebook on is ilyen 3 kerekü járgányokkal foglalkozó csoport,könnyebb lenne a társalgás,nyitottabb lenne az emberek számára hogy megismerjék ezt a közlekedési módot.Van annyira érdekes ez is mint a 4 kerekü mopedautó.Csak hát mindenki egyből rokkantkocsinak nézi a kis mopedet.Vittem egy kolegámat az Amicával,az első 100 méteren halálfélelme volt,hazafelé pedig már azon agyalt,hogy honnan vehetne egy ilyen masinát horgászni járni.Szóval gyorsabb lenne a f.b  on feltölteni képeket,hozzászólni,és követni a bejegyzéseket.De ez csak most jutott eszembe.Azért ez az alvázszám dolog érdekelne,hogyan lehetne megoldani,ha nincs.

Előzmény: szegedijoe (12707)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 12711

Egyes járgányokból azért is hiányozhat az alvázszám , mert valahol végleg kivonták a forgalomból  , de aztán éjszaka valahogy mégis kimászott a bontóból a kerítésen keresztül és külföldre (pl. Magyarországra ) szökött . Én már találkoztam néhány ilyen masinával -- ezekben sem volt alvázszám ...

 Megoldás szerintem mindenre van , de aki nem tudja miképp kell vadnyulat* (el)készíteni hát az nem tudja , istenem ,  elvégre nem lehet mindenki szakács ...

 

* hogy egy MÁSIK vadnyulas zsibbasztót is szóba hozzak :

--Pincér ! Van vadnyuluk ?

-- Nincs uram , de majd megvadítjuk .

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!