Kivettem a suzuki blokkot az amicából,és megnéztem a variátort,kuplungot.Három darab 8 grammos görgő volt benne,dobókockára kopva.A kihajtás tengelynél egy csepp olaj sem volt,a kuplung harang el van szineződve.Variátor ki van kopva ,abból kéne egy új ékszíj is fel van gyűrődve mindkét szélén.Úgyhogy arra jutottam,nem rakom vissza,megpróbálom beépiteni a honda váltós blokkot.Esetleg az önindítót,és a nagy fogaskereket fel tudnám használni.
De jó hogy meg tudom osztani itt a gondjaimat.A varió görgő nem is jutott eszembe.Szombat reggel kiszedem a blokkot,és lemérem a görgőket,hány grammosak.Na meg a szíjat is meglesem,milyen állapotban van ,aztán prezentálom,hogy mi a helyzet.
A német kisipar remeke, de király lettem volna ezzel az önindítóval 83-ban viszont jól megy az amica simson blokkal is ezek szerint igaz szentesen láttam sulkyt valami babetta szerű blokkal is és hát az is müködött :) https://www.youtube.com/watch?v=ApRbDLFqJ2o
Ja és nem lassitó az áttétel hanem gyorsító az elöbbi hozzászólásnál csak elírtam
Induláskor meglódul,de utána nem gyorsul egy kicsit sem........ Valószínűleg inkább robogó tuninghoz "értett" az elöző gazda, a variátorban kell keresni a görgöknél a hiba okát rossz a súly választás és persze ott van a rezonátorcső ami nagyon rossz választás mert mint régebben már írtam csak egy fordulatszám tartományban (jó magasan) üzemel így van az hogy hirtelen meglódul és kész hisz elérte a csúcs nyomatékot és onnan nincs tovább több gázra is csak üvölt mert a vario már teljesen nyitott bár emelkedik a fordulat de a sebesség nem emelkedik érezhetően, és a sok áttétel ezt a sebességet is emészti tovább a képeket nézve ráadásúl elég nagy a lassitó áttétel a blokk és az irányváltód között , ez lehet véletlen, mert ez volt kéznél, de lehet hogy a blokk erőtlenségét kompenzálták ezzel
Mindazonálltal a varió egy érzékeny szerkezett a szíj széllesége/hossza ,a görögök súlya állapota,a varió állapota a kuplung kopotsága átmérője a kontrasz rugók,röpsúly rugók viszonya, végáttétel a kihajtásnál, mind befolyásolja a sebeséget,nyomatékot tehát kell keresgélni , ha már a karbi beállítás kész
ez a morini blokk gyárilag 4,5- 6.7 LE közötti teljesítmény lépcsőkben létezett model kiviteltől függően , a japán belpiacosok az erősebbek természetessen egy gyári sepia zz 2007 limited 12" 7.2LE /7000prm
EZ egy FIAM Johnny Phanter szintén 3 kerekű jármű amihez egy Tatran 125 motorblokk van beépítve és ily módon csatlakozik az írányváltóhoz, ránézésre van egy minimális áttétel módósítás is valahol a bejegyzések mélyén van egy Bakancs kolléga jegyzete az áttételek és kerékfordulatok/sebesség témában
Azt hiszem,hétvégén átnézem az Amicában lévő robogó blokkot hátha találok valami hibát,ami okozza a gyengeséget.Induláskor meglódul,de utána nem gyorsul egy kicsit sem.Sajnos nem érkezett még a 125 ös honda blokkra vevő,vagy valami csere,pedig jó állapotban van.Azért kiváncsi lettem volna,hogy viszi a kis három kereküt.Ha nem tudom elboltolni,akkor bele próbálom .Láttam a you tube n simson blokkot is amicában (SIMSON auto).Ott a hűtést számitógép hűtő ventilátorral oldották meg.A hajtást pedig fogaskerékkel,lánccal,hardy tárcsával hozták össze.
Mivel kicsit keresgéltem találtam pár amica hirdetést gádoroson suzuki blokk ami benne van az eredeti , hernádnémetiben viszont kínai 2t hosszúblokk (keeway és társai) viszont itt készítettek egy segédkeretet mert ezek a blokkok felső felfogatásúak , ha most én belefognék egy ilyen projektbe a legkisebb ellenálás felé haladnék, és szereznék egy suzuki v100,(CE 11 A,vagy 13 a) blokkot 9LE, ez egy az egyben beépíthető , ugyan ezen megfontolásból 4t esetében 125ccm és akkor az UZ125 blokkot használnám azt talán könnyebb beszerezni és a mérete is szinte ugyan az hiszen az amica motor tere igencsak szükös, és ezek a blokkok 10" kerékmérethez vannak gyártva ,játszhat még állóhengeres blokk is peugeot/honda sv 100/125 de ezek hengerei nikasil bevonatosak javitás vagy csere drága és öregek is eléggé biztos kell javítani viszont elférnek kényelmesen de ezek 2 üteműek viszont 16LE, jó munkát ha van kérdés a címem publikus
Azon gondolkodok, mi előnye lehet a 3 kerekű konstrukciónak...
A 4 kerekű elektromos Piaggio is behajthat mindenhová, annak is kedvező az adózása. Egy Street food kocsinál fontos a design, de a klasszikus formavilágot csak a Calessino hozza, ez az új design semmivel sem jobb, mint a 4 kerekű változat. Ettől függetlenül én is elfogadnám...
Értem,akkor eladom a tl blokkot,sajnálom,mert jó állapotban van ,beinditottam,szépen járt,még a megszakítós változat.Egy trafó,egy kondi,és már pöfög is.Azért köszi a segitséget
Hali, öniditós megoldás a régi tl-blokkra a gyújtás oldali fötengely végre ékszíj tárcsa és egy dinostarter felszerelése ami egyben javítana az elektromos háztartáson is , igaz a dino beszerzése eléggé nehézkes főleg veterános oldalak,börzék a fellelö helyei a dolognak. Am vannak fenttartásaim a hűtés miatt a tl blokk egy szabadonálló olaj-lég hűtéses 4ütemű tudtommal zárt térben lehet hogy igényelne egy turbós léghűtést, szerintem a ráfordított munka nem áll arányba mejd a menetteljesítmény növekedéssel,mint korábban jeleztem egy valamilyen kína irobogó 4t blokk akár 125/150 vagy piaggio 150 (skipper) jobb megoldás hiszen a felfogatás/ hajtáslánc adott illetve az indithatóság/hűtés megoldott, a jelenlegi kipufogó(rezonátorcső) eladható készíthető új duplafalú kipufogó dob ami egyben megoldhatja a fűtést is valamilyen szinten, mert a 4t nem annyira igényes a a kipufógó fojtásra( DE AZ,csak az egy külön fejezet), illetve ezek alkatrész ellátása több mint kielégítő. Illetve a váltós blokhoz még kiépítendő egy váltókar rudazat is , szóval csak munka munka és semmi használhatóság
Üdv,kipróbáltam az amicát ezzel a robogó blokkal,hát valószínü,hogy ki fogom szerelni,nem igazán megy,erőtlen,meg a lánckerekek is el vannak kopva Viszont van egy honda tl 125 blokkom,ami indul,be is férne könnyen a robogó blokk helyére,csak berúgós ,nincs rajta önindító.Úgyhogy most feladtam egy hirdetést fb .on ,hogy elcserélném valami önindítósra.Ha valakinek van ötlete,hogy lehetne megcsinálni önindítósra egy berugós motorblokkot,szivesen fogadom.
Ja , ja , jövő útja ... Az első videó valami targoncareklámmal indult -- nem tudtam mi a fenének teszel be ilyen videót .
Én bőven beérném azzal , ha a 4 közül valamelyik háromkerekűm működne . Persze kár siránkoznom , neki kéne látni , némelyiknek nincs komoly baja -- ez az én tetűségem .
Értem.Azért majd megpróbálok még feltölteni fotókat,hogy halad az Amica talpraállitása.Jelenleg új fékpofákat rendeltem hozzá(fiat 500)hétfőn várható,kíváncsi vagyok jó lesz e,mert amit ragasztottam ,nem tökéletes.A főfékhenger utánfutóé,újonnan vettem,jól működik.Most nekilátok az alvázszám keresésnek,hátha.Igaz -8 fok van,de legalább világít a nap.
Én csak arra adtam választ, az fb,-n kellene egy csoport, ami a 3 kerekűekkel foglalkozik. Igaz, hogy az valójában nem nagyon működik. De azért létezik. Azon kívül van több mopedautós csoport is. Azok azért jobban működnek. De vannak a csoportban többen is, akik csak okoskodni akarnak, az helyett hogy utána néznének a tényeknek. Még is osztják az észt. Aki pedig érdemi választ tud adni, azt pedig lehurrogják. Főleg, hogy milyen jogosítvánnyal vezethető. Vagy kell-e rendszám vagy nem. Ezért többször is előfordult, hogy ide irányítottam embereket, ebbe a topikba. De innét nem szándékozok olyan szándékkal a facebookra irányítani senkit, hogy majd a facebookon megtudja a helyes választ a problémájára.
Én a magam részéről nem vagyok fönn azon az arcképkönyvben -- de ettől függetlenül aki akart az megtalált . Ahogy Te is , és igyekeztem is segíteni .
Az én elérhetőségem ott van nevem alatt , nem úgy mint az újonnan beregisztráltak többségének , aki a privát elérhetetlenség homályába burkolózik .
A mopedautósok évente 3 találkozót tartanak , amiket még a járvány ellenére is össze tudtunk hozni . Én fontosnak tartom a személyes kapcsolatokat , nem vitatom a manapság menő fészbúk előnyeit , de egyelőre nem szándékozom csatalkozni hozzá .
Érdekes , hogy a háromkerekű csoportosulások csak az APE címszó alatt életképesek , a többi ilyen masina ( Sulky , Charly , Amica ) nagyon periférikus -- igaz azokból töredék mennyiség van az Ape-hez képest . Az viszont érdekesebb számomra : míg az Ape jópofa és elfogadott járgány , addig a vele motorikusan megegyező , futóművileg pedig fejlettebb kétüléses társai ( lásd : elülső hidraulikus fék ) mélyen lenézett és kiröhögött autópótlékok a nagyközönség számára . Azt többször tapasztaltam , hogy aki vidáman birtokol egy Ape50-est , bele nem ülne egy Sulkyba .
Kis mértékű javulást a legolcsóbban és könnyebben a blokk csere hoznatna ha helyet cserélne a mostani egy suzuki adress v100 robogó blokkal azt a leó még ki tudja szolgálni csereszabatos és igazából nem látszik rajta a 109ccm, de innen már akár 4t is lehetne mivel a blokk als bekötéses ,vagyis a forgattyúsház alján van a blokk nyúlvány bármely kínai négyütemű rövid(10' kerékméret) robogó beleugorhat 70ccm hengerrel, persze tér-idő ugrást ne várjunk ekkor se
Hali a blokk az valóban robogóé a cagiva city 50 és azért vannak japó írásjelek mert eredetileg suzuki-morini termék és a sepia,hi-up,stb 80-as évek kiskerekű gépeknek a hatjógépezete volt sajnos szinte lehetettlen a teljesítményét növelni a kialakítása miatt
Lehetne a facebook on is ilyen 3 kerekü járgányokkal foglalkozó csoport,könnyebb lenne a társalgás,nyitottabb lenne az emberek számára hogy megismerjék ezt a közlekedési módot.Van annyira érdekes ez is mint a 4 kerekü mopedautó.Csak hát mindenki egyből rokkantkocsinak nézi a kis mopedet.Vittem egy kolegámat az Amicával,az első 100 méteren halálfélelme volt,hazafelé pedig már azon agyalt,hogy honnan vehetne egy ilyen masinát horgászni járni.Szóval gyorsabb lenne a f.b on feltölteni képeket,hozzászólni,és követni a bejegyzéseket.De ez csak most jutott eszembe.Azért ez az alvázszám dolog érdekelne,hogyan lehetne megoldani,ha nincs.
Egyes járgányokból azért is hiányozhat az alvázszám , mert valahol végleg kivonták a forgalomból , de aztán éjszaka valahogy mégis kimászott a bontóból a kerítésen keresztül és külföldre (pl. Magyarországra ) szökött . Én már találkoztam néhány ilyen masinával -- ezekben sem volt alvázszám ...
Megoldás szerintem mindenre van , de aki nem tudja miképp kell vadnyulat* (el)készíteni hát az nem tudja , istenem , elvégre nem lehet mindenki szakács ...
* hogy egy MÁSIK vadnyulas zsibbasztót is szóba hozzak :