Keresés

Részletes keresés

f.domino_ Creative Commons License 2023.11.26 0 0 4819

Folytatom a kérdéseket.

Az ablakosztással kapcsolatban lemaradt a kérdés:
Stimmel? Esetleg tudja valaki, melyik pályaszámtól melyikig volt a B változat, és honnantól a C? Amennyiben egyáltalán sorban jöttek. Volt esetleg más változat is?

Frigyláda

Mint látom, a zöme (a 70-es évek-beli átalakítás után) ilyen lett:

Láttam azonban néhány képet, amin egyenes volt a frigyláda teteje:

Tudja valaki, mi ennek a története? Ezek korai darabok? Vagy több helyen végezték az átalakítást, és az egyik ilyenre alakította? 
Maradtak ezek selejtezésükig? Pályaszámokat tudtok esetleg?

f.domino_ Creative Commons License 2023.11.26 0 0 4818

Kedves topiktársak!

Az ABmot (ABy, BC, BCy stb) -okkal kapcsolatban lenne néhány kérdésem.
1. ablakosztás
Alapvetően három félét találtam a képeket nézegetve:
a. Ahogy a topikon olvastam, ezek a korai verziók, és ezek kerültek a Gysev-hez.

Ezen az oldalon 7 ablak (3 kicsi, 4 nagy), a másikon 6. (A 3. osztály utolsó ablaka egyiknél nagy volt, másiknál kicsi. Arról az oldalról összesen 2 képet találtam)
b. 
Az 1. osztály peron felőli ablaka keskenyebb, mint a WC ablak, és nem ér el a peron szűkítésének kezdetéig. 

Ahogy látom, a kéttengelyesek zömmel ilyenek, de nem mind.

C.
Az 1. osztály peron felőli ablaka szélesebb, mint a WC ablak, de keskenyebb, mint a többi utastéri ablak. Az ablak széle a peron szűkítésének kezdeténél van.

Úgy tűnik, a három tengelyesek mind ilyenek voltak, plusz néhány kéttengelyes is.

... a többit külön hozzászólásban írom le.

1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.18 -1 1 4817

"az utastér teljes pusztulat."

 

 

Azért én inkább kiárulnám a rajongóknak,mint a szemétbe menjen.

Előzmény: FejesAntal (4815)
braun Creative Commons License 2023.11.18 0 0 4816

Kérdés: MINEK?

Egyébként pont a KFV vizsgálta a kérdést, de nem beszerkeszthető. Gazdaságosan biztosan nem.

 

Előzmény: rm40 (4813)
FejesAntal Creative Commons License 2023.11.18 -2 0 4815

 

Az a kocsi annyira ki van rabolva, hogy szinte nincs ép, más járműhöz használható alkatrésze. A Bbmot 640-eshez kivették a hajtott forgóvázból a motort, az utastér teljes pusztulat. Ami még menthető a hajtás, most venné ki a KFV. Persze tartsuk, várjuk a csodát, mi lesz vele? Amíg emberfej méretű átlukad lukak lesznek rajta? Egy újabb rom az emberméretű gazban?

Előzmény: C50 (4810)
FejesAntal Creative Commons License 2023.11.18 -1 0 4814

Megoldás elképzelhető, pénzt ki ad rá? Addig elképzelés marad, más nem, és rohad tovább. A LÉL motorkocsit illetően is nagyvonalú tervek voltak, aztán, amikor meglátták az állapotát, a tervezgetők eltűntek, mint a kámfor.

Előzmény: _nyunyuka (4811)
rm40 Creative Commons License 2023.11.18 -1 2 4813

Egyrészt gondolom egy kisvasút esetén hatósági oldalról könnyebben megy, másrészt a forgóvázba épített gépiberendezés esetén ez nehezebb dió.

Méret és elrendezés szempontjából talán a Ganz H82 hajtómű jöhetne szóba, mivel azt gépes forgóvázhoz tervezték, de a D1-ek gépes forgóváza is más volt, mint ezeké, úgyhogy még sem biztos, hogy passzolna. A háromtengelyes gépes forgóvázak futásbiztonságilag nagyon kényesek a tengelyterhelések mértékére és egymáshoz való viszonyára, így komoly mérnöki munkát igényelne minden belenyúlás. Ha ez egyszerűbb dió lenne, akkor is inkább a KFV már úgy is teljesen átalakított gépeinél volna célszerűbb végrehajtani, mert azoknál talán fontosabb szempont lenne az új hajtómű kisebb javítási igénye, mint az eredetiség.

Előzmény: _nyunyuka (4811)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.18 0 0 4812

"Nekem,"

 

 

Mind a kettőt te írtad!

 

 

 

"De lehet harcolni a kifosztott roncsért,"

 

 

Nem harcolok érte.Egy kérdést tettem fel.

Előzmény: FejesAntal (4808)
_nyunyuka Creative Commons License 2023.11.18 -1 2 4811

Az a megoldás elképzelhetetlen, hogy retro beltér - modern hajtás? Van rá hazai példa, Nagycenk Dmot. 

Előzmény: FejesAntal (4808)
C50 Creative Commons License 2023.11.18 0 1 4810

Fel hát. Hátha megmarad.

Előzmény: FejesAntal (4806)
braun Creative Commons License 2023.11.17 0 4 4809

Még Szolnokon van. A forgóváz, fék fővizsgát kap, illetve szekrényjavítás, teljes festés, valamint a belsővel is vannak tervek. 

Jövőre lesz 65 éves, remélem, addigra tényleg összeáll. 

Előzmény: 1047 005-2 (4798)
FejesAntal Creative Commons License 2023.11.17 -1 0 4808

Nekem, nem olvastam végig a 2 évvel ezelőtti levelkezést.

 

De lehet harcolni a kifosztott roncsért, legfeljebb majd az Ab 015 is megy a selejtsorra alkatrészhiány miatt. Nem?Az jó lenne?

Előzmény: 1047 005-2 (4807)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.17 -1 1 4807

"Senkinek, el akarják bontani, nincs benne használható alkatrész"

 

 

"A kocsira a KFV kft adott beajánlatot, nekik a Ab 015-höz kell, ami hajtómű cserére szorul."

 

 

 

Most akkor kinek higgyünk?

Előzmény: FejesAntal (4806)
FejesAntal Creative Commons License 2023.11.17 -2 0 4806

Kedves Márk

 

Jól fellármáztad a fél világot, A kocsira a KFV kft adott beajánlatot, nekik a Ab 015-höz kell, ami hajtómű cserére szorul. A motorkocsi szekrényére nem tartanának igényt, ezt ajánlották fel a Parknak és a Múzeumnak. A MÁV Szk nem tud róla, hogy védett lenne.

Előzmény: C50 (4803)
cseuztompi Creative Commons License 2023.11.17 0 4 4805

Egyetértek, lévén nem sok GANZ motorkocsi-maradék van elfekvőben, így bármilyen gáz az állapota, kár lenne vágni.

 

Nem tudom, hogy a szegedieknek mennyire szúrja a szemét, de szomorú lenne darabokban látni.

 

Nyilván ennél kurrensebb darabok is mentek már a levesbe, lásd V42 001.

Előzmény: C50 (4803)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.16 0 1 4804

A homlokfalakból is lehetne emlék,a motorburkolat elmeiből,az ülésvázakból helyreállított ülések,stb.

Előzmény: FejesAntal (4800)
C50 Creative Commons License 2023.11.16 0 1 4803

Mind a két helyen elférne az egész.

Előzmény: FejesAntal (4800)
FejesAntal Creative Commons License 2023.11.16 -1 0 4802

készült ez helyett készült el

Előzmény: FejesAntal (4801)
FejesAntal Creative Commons License 2023.11.16 -1 0 4801

A "rendbe rakáson" felül jóval magasabb szintű javítást kapott, ezért nem készült ez a retró hétvégére sem tavaly, sem idén.

Előzmény: 1047 005-2 (4798)
FejesAntal Creative Commons License 2023.11.16 -2 1 4800

Senkinek, el akarják bontani, nincs benne használható alkatrész, a legutóbb az volt az ötlet, hogy mi, a Park,  vagy a Közlekedési múzeum  vágassunk ki egy részt az utastérből, a "hangulat miatt". Pedig küzdöttem az egész kocsiszekrény megmentéséért, braun is látta a levelezést...

Előzmény: 1047 005-2 (4799)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 4799

A 646-ból kinek kell alkatrész,hogy kihúzták a dzsungelből?

Előzmény: braun (4794)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 4798

Szolnokon volt fővizsgán.

 

 

Szolnokon van,fővizsgánál kevesebb,rendbe rakáson.

Előzmény: FejesAntal (4797)
FejesAntal Creative Commons License 2023.11.16 -1 0 4797

Braun tudja a tutit, Szolnokon volt fővizsgán

Előzmény: cseuztompi (4796)
cseuztompi Creative Commons License 2023.11.16 0 1 4796

Az publikus, hogy milyen "kezelést" kap és hol? 

Előzmény: FejesAntal (4795)
FejesAntal Creative Commons License 2023.11.16 0 1 4795

No, előbújik a "kis" javítás után ? :)))

Előzmény: braun (4794)
braun Creative Commons License 2023.11.14 -1 2 4794

Van frissebb is :)

Előzmény: 1047 005-2 (4793)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.14 0 0 4793

1.) Mert az egy régi kép.

 

2.) 23 éve festették zöldre.

 

3.) Lásd előző hozzászólásom!

Előzmény: kihúzóvágány (4792)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.11.14 -1 1 4792

Miért? A kép alapján tökéletes (szinte újkori) állapotban van ....

 

Előzmény: braun (4786)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.14 -1 1 4791

Ha minden igaz, akkor a tulajdonosánál van 2 főnek típusa rá,az egyikhez lehet menni tipusolni.

Előzmény: C50 (4790)
C50 Creative Commons License 2023.11.13 -1 1 4790

Kapunk rá típust? 4-esen csapatnám vele a Bz helyett:-)))

Előzmény: 1047 005-2 (4789)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!