Szervusz! Igazad volt, a váltókulissza volt összetörve, ezért a kar nem tudta nyomkodni a mikrokapcsolókat megfelelően. Valószínűleg az előző gazdi váltógombot akart cserélni, és túlerőltette az egész belsejét. Egyébként végtelenül primitív az egész szerkezet, mint egy 200 Forintos kínai számológép panelja lenne. Kapott egy bontott váltókart, és most már jó. :)Már csak a tükörállító és a tempomat kapcsoló maradt hátra.
Sziasztok! Olyanban kérném a segítségeteket, hogy adott egy Citroen c3 2005ös 1.4 benzines kisautó, volt már vele minden, új a vízpumpa, a termosztát, aztán hengerfejes lett, meglett csinálva le lett légtelenítve a rendszer, melegedik a víz álló helyzetben, beépítésre került egy digitális hőfokjelző, de nem is ez a lényeg csak a történet része, Diagboxra dugva mutatja a hőmérsékletet is, viszont 100 fokig úgy felmegy a vízhőfok hogy a venti nem kapcsol be, ha benyomom a klímát bekapcsol a hűtőventi diagbox szerint 53%-on megy, tesztelésre ha rámegyek akkor felmegy 99%-ra Diagboxban. viszont ha nicns rajta az OBD az istenért nem kapcsol a venti.... valakinek van ötlete hogy mi lehet? ja és egy idő után már a Diagboxal sem lehet bekapcsolni teszt módba a ventit mert letiltja. Válaszotokat előre is köszönöm!
1. Nem találkoztam ilyennel még, de inkább a váltókarnál keresném a hibát, mert ha pl. az ECU csatlakozójánál lenne gond, akkor nagy valószínűségel kormányról se működne rendesen a váltás.
2. Nem nagyon lehet máshogyan összedugni, legfeljebb kontakt hibák lehetnek a csatlakozókban és persze a kapcsoló is lehet hibás akár. Vagy valami más van, de ezt távolról nehéz lesz megmondani.
Nemrég került a családba egy 2003-as C3 1.6 16V benyás Exclusive felszereltségű Sensodrive-os autócska. Most értem végig a topic átolvasásával. Sok kérdésre megtaláltam a válaszokat, de maradtak még kérdések bennem. 1. Sensodrive váltó.Csak a kormányoszlopon levő fülecskékkel lehet váltogatni. Működik automatán, szépen váltogat le- fel. A váltókarral csak üresbe lehet tenni, onnan nem hajtja végre a le- fel váltási "parancsot", illetve nem lehet hátramenetbe kapcsolni se. Hátramenet kapcsoláskor a müszerfalon jön a hópihe, meg csirimpolás. Diagnosztikán valami kommunikációs/ valótlan jel hibák jönnek. ( pontos hibakódokat nem tudok). Itt vélhetően kontakthiba lehet a váltóvezérlő ecu csatlakozójában, vagy a váltókarnál? Esetleg vezetékköteg kidörzsölődés? Találkoztatok már ilyennel?
2. Elektromos tükör vezérlés. Ha állítani akarom a tükröket, akkor egyszerre mindkét oldali tükörlapot mozgatják a motorok, és nem is abba az irányba, amerre kellene. Csak az egyik oldali tükröt lehet befordítani. Itt kapcsoló meghibásodás szokott lenni? Vagy valaki korábban mókolhatta a tükröket és nem jól dugdosta össze a csatlakozókat? (lehet egyáltalán felcserélni őket?)
A probléma a következő: a vezető oldali hengerzár bedöglött, nem zár, nem nyit -így gyakorlatilag csak az "anyós" felőli oldallal tudok mahinálni :(
Cserélni nem szeretném mert az plusz kulcs, kényelmetlen, nem komfortos...
Az az ötletem támadt mi lenne ha beszerelnék valami univerzális távirányítós zárat, amivel tudnám nyitni/zárni az autót, a csomagtérajtót külön amúgy sem tudom nyitni/zárni így lehetővé válna az is.
Ha valaki épített be, univerzális távirányítós központi zárat, az kérem jelezze!
A gyári az egy kicsit macerás lenne, mivel ahhoz már kell a Proxia/Lexia szerviz szoftver is...
Értelmesebb diagnosztika nélkül csak alkatrészcseréléseket tudsz elkövetni. (lásd az előzményeidet)
A diagnosztikán nem kizárólag hibakódolvasást értek. A paramétereket kellene nézegetni. Aztán az is lehet, hogy az se segít, jöhetnek az egyéb mérések / próbálkozások. Azt, hogy mit, miért, mivel és hol, az egy szakma, ettől vannak autószerelők (és egyéb szakmák) a világon.
Aztán értem én azt is, hogy pénzbe kerül (amúgy minden, az
információ is) és azt is értem, hogy valaki saját maga szeretné megoldani a dolgot, akár nem is a pénz miatt.
Manapság már az internet korában mindenki ért mindenhez, és rengeteg iromány elérhető, így ha beleásod magadat a P0300 hibakód (vagy fault code) keresésébe a Google-ben, leírják azt a rengeteg okot, ami okozhatja. (akár mechanikai hiba is)
Aztán a gyújtótrafó cserénél érdemes olyan típusspecifikus adatokat is tudni, hogy milyen motorvezérlő van az autóban, mert vannak olyanok, amelyek kimondottan rosszul tűrik a mindenféle utángyártott trafót, kizárólag gyári gyújtógyertyával és trafóval lesz tartós, üzembiztos megoldásod. Ezt csak azért írtam, mert nem tudom milyen trafó és gyertya lett beleszerelve és milyen a motorvezérlőd.
És, hogy ne az legyen, hogy paraszt vagyok és nem segítettem: lehet gyújtás hiba (az összes alkatrészével), lehet injektor hiba, lehet motorvezérlő hiba, lehet üzemanyagellátási hiba, lehet mechanikai hiba (pl.gyenge kompresszió), lehet egyéb elektromos hiba (kontakt hiba) is. Aztán a "falsch" levegő is bele tud szólni a dolgoba, és esetleg kipufogórendszeri hiba is megviccelhet)
A P0300 az a Rendszertelen/több hengert érintő égéskimaradást érzékelés-t jelenti, azaz nem csak egy henger érintett. Ha a gyújtással, esetleg egy befecskendezővel van gond, gyakran beírja mellé a hibás hengert jelölő kódot is pl. P0301. ( 1.henger égéskimaradást érzékel) Nyilván ettől még nem zárhatók ezek ki, de az előzmények fényében is gyanús, hogy valamilyen komplexebb dolog lehet a háttérben. Pl. plusz levegőt kap a motor vagy kevés az üzemanyagnyomás vagy.....
Egy kis segítséget szeretnék kérni. c3-1.1 2003-as hibakód p0300- erötlen rángat -gyertya trafó csere után egy napig tökéletes(kb 100km)majd ugyanaz-üzemanyag szűrö csere még egy trafó pillangószelep tisztítás kábelek csatik átnézése semmi ezek után MAP szenzor csere és láss csodát azonnal megjavult söt érezhetően jobban ment mint a hibák előtt. Két napig majd ugyanaz. A gyertyák kormosak,alapjárat dadog héha leáll de ha nyomom a gézt üresben szépen felpörög. Hibakód továbra is csak a 0300. Ha valakinek van ötlete nagyon megköszönném.
Sziasztok! 2 hete vásároltam egy Citroen c3 2003 1.4 HDI SX autót. Nekem nagyon tetszett ez a kisautó már régóta, bár így utólag lehet nem jól döntöttem... Szombaton menetközben leállt és azóta sem indul. Csütörtökön tudják megcsinálni rajta a diagnosztizálást. Valakinek esetleg valami tippje? Ami kiderült, hogy falsot szív. Válaszokat előre is köszönöm.
Hol tudom légteleníteni a hűtőrendszert, esetleg képek) ill. milyen, melyik fagyállóval töltsem fel. (márka, típus, vagy szín) Kiegyenlítő már átmosva, a hűtőrendszer most jön majd.
Gyári gyertya típusát, hol tudnám megnézni, eselteg mi a helyettesítő?
Üdv! Eladnánk párom Citroen C3-t, amibe 5 éve Tasson SZAPPANOSÉK szereltek LPG rendszert. Soha semmi gondunk nem volt vele. 2004es gyártású, 1,1es motorral, 188 ezer km-el. mindene rendesen műkszik. Klíma, ködlámpák, rádió cd, stb. Fél éves gumik alufelnin (14es), 2 éve rugók, lengéscsillapítók cserélve (Bilsteinre). Rendszeresen karbantartott kisautó. 90%ban Szlovák gázzal jártunk. 06 harminc/303 48harminchét a számom ha valaki keresne olcsó fentartású bevásárló autót.
Végignyálaztam az elmúlt közel 20 év hozzászólásait is kb 15-20 alkalommal futottam bele hasonló problémába, viszont egyikre sem érkezett válasz.
Ezért futok én is egy kört hátha:
Fő probléma, nehezen indul az autó. 1.4 benzines.
Reggel hidegen jellemzően 5-6 próbálkozás után indul, de úgy, mint ha mi se történt volna. Meleg motornál már jobb a helyzet, van hogy pöccre, de előfordul, hogy csak 2. vagy 3. próbálkozásra. Elektronika működik, önindító teker.
Hiba kód nincs. Üzemanyagpumpa új, szűrő új, gyertya új, önindító új.
Ha már beindult nincs probléma, alapjárat szép egyenletes, szívató teszi a dolgát, nem akadozik, menet tulajdonság rendben van, húz, gyorsul, nem rángat.
Kérdés:
Okozhat e ilyen jelenséget esetleg a gyújtáskapcsoló hibája? Gondoltam arra is, hogy esetleg tiltja az indítást mert nem érzékeli a chipet a kulcsban, de akkor nem tekerné az önindítót sem.
Vannak rendellenes működések is. Pl.: leállítom a motort, de nem veszem ki a kulcsot, hanem marad 1-es vagy 2-es állásba, akkor lezár a kormányzár. Van amikor úgy lezár, hogy 5-10 perc gépészkezdés kell ahhoz, hogy végre kioldjon. Teljesen hektikus.
Ha valaki esetleg tudna valami támpontot merre induljak, akkor azt megköszönöm!
Sziasztok! Segítséget kérnék, C3 2006 1.4i(73hp) elsősorban fékpedál benyomására, újabban a kuplunggal is megtörtént, egyszeri sípoló hangot ad. Ha nincs felengedve a pedál, akkor folyamatos is lehet, kb 1 másodperces szünettel. Nem rendszeres, minden működik az autón, gépen hibakódot nem mutat. Valami funkcióbeli figyelmeztetés lehet, az autóvillamossági szakember is értetlenül állt a probléma előtt. Válaszaitokat előre is köszönöm, szép napot!
Pontos válaszhoz pontos adatok kellenek (alvázszám utolsó 8 karaktere), mert pl. a legújabb C3-asokban már lehet olyan kompresszor, amiben nem cserélhető a szíjtárcsa csapágya.
Sziasztok ! Segítséget szeretnék kérni,C3 2009-es KFV.Olyan kérdésem lenne,hogy az elsö elektromos ablakokat szeretném,ha záráskor automatikusan felhúzná ! Mit lehet csinálni vele ? Lehet programozni,vagy kell valami külső egység ?
Semmi nem látszik rajta, teljesen szép, ázásnak semmi nyoma nincs. Nem tudom ki javit ilyetés hol, azért gondoltam a cserére. A múltkori üzeneted után tájékozódtam és látom, h az sem egyszerű. Ráadásul, pont ehhez valót momentán nem találok.
Ezért kértem a kedves embereket, h szóljanak, ha van valahol.