…annyit azért már többször olvastam, hogy az ilyen generic olvasókkal az lehet a gond, hogy nem látnak mindent és/vagy általános hibakódokat mutatnak, amivel adott esetben nem mész semmire, még a google se segít. Ennyiért egyébként kapsz egy klón VCDS-t is kb…
Mákos, főleg neked, de bárki válaszolhat, aki hallomásból látott már ilyet.
A linkelt, vagy hasonló wifis, vagy bluetooth-os OBD2 olvasók mennyire használhatóak?
Nem akarok vele komoly dolgokat, csak megnézni (és nem törölni), ha valami MIL, vagy check engine lámpa elkezd világítani az autón (2018-as 1,4 TSI Octavia), hogy mi a szitu.
Telefonnal, Androiddal használnám, de inkább ne kelljen...:)
Kedves O4 tervező csapat! Ez nem annyira sikerült. Épp átléptem a 2500 km-t, oszt’ már áll a homok a medence alján, amit csináltatok…
Korábban is feltűnt már, hogy eső után felnyitva a csomit nagy cseppekben hull a víz az alsó pereméről egy fél percig. (Az O3 nem csinált ilyet.) Ma meg ezt látom.
Minimális lejtőn (nincs 5%) áll a kocsi seggel a lejtés felé. Hát, így nem tud kifolyni az összes víz a kacsaúsztatóból.
Végre találtam megint valami hibát, mert egyébként sokkal jobb autó az O3-nál. 🙃
2007-es Octavia 1,4 16V BCA motoros autómon ki kellett cserélnem a bal oldali külső gumiharangot. Mikor szétszedtem és leütöttem a csuklót, volt a tengelyen eqy biztosító gyűrű, egy kúpos műanyag gyűrű és egy szintén kúpos acél gyűrű. Ez útóbbi nyomja a műanyag gyűrűt a csukló tengelyen levő részéhez, mint egy rugó. A műanyag gyűrű sajnos nem volt benne a rendelt Febi készletben. Rendeltem egy gyárit, de nem ugyanaz, mint ami a féltengelyen volt Ami rajta volt, az úgy van formázva,hogy a a csukló csapágy golyóira is felfekszik egy kicsit és kis háromszög alakú lyukak is vannak rajta. Mivel elég vékonyka és deformálódott volt azért akartam azt is kicserélni Viszont amit küldtek az teljesen sima, nem is ér hozzá a csapágy golyókhoz, csak a csapágy gyűrűhöz. Ami eredetileg a féltengelyen volt azt nem találtam a neten sehol, úgyhogy felraktam amit kaptam. OEM szám szerint ez való bele. Nem értem miért volt benne más formájú. Még gyári A féltengely. Ha esetleg tudja valaki A választ, csinált már ilyet, az kérem írja meg. Töltöttem fel pár képet is. Ami benne volt, annak a külső átmérője is nagyobb kb 2 mm-el. A többi mérete jó. Köszi!
Mindenképp! Aztán majd elválik, hogy melyik vas lesz. Ezért is írtam, hogy ha bármelyiket elviszik, akkor marad a másik. Dízelem még úgyse volt, bár vezettem már párat. Annyira nem zavart a hangja, ezzel soha nem foglalkoztam. Wartburgban és Trabantban nőttem fel. Tudom, nem ugyanaz.:-)
Ha hajlasz a 2.0 TDI felé, azért próbálj ki egyet mindenképp, lépj oda neki párszor. A brummogás-morgás nem biztos, hogy tetszeni fog a TSI után. Én rettentően örülök, hogy átülhettem dízelből benzinesbe. Brumm. 🙃
A kinti vastól én is tartok egy kicsit és biztos, hogy megnézetem hozzáértővel. Ha rendben találja, akkor részemről mehet a buli. Csak azért gondolom egyébként, mert nem látok reg. matricát a szélvédőn. Ez persze csere miatt is lehet...
Én most hajtok egy O3 1.4 tsi-t, más sokadik éve. Elég sokat megyek vele, a család is használja, szóval ~heti 500 km megy bele, ennek minden héten a fele pálya. És bár jól fogyaszt, ha már csere, lehet, hogy adok egy esélyt a crdi-nek (ami biztosan 2.0 lesz, ha lesz).
Én mindig féltem a kintröl hozottól. Bizalmatlan vagyok.Ezért is túrtam hazai garist, s.átnézetve.
Ez az első dizelem, mert 5o-5o km volt a munkahelyem, s arra nagyon jó, de rövid távra a régi 1.6 sr fut nálunk is. Ha viszonylag hosszut mész, én nagyon merem ajánlani a 2.0 cr t. A párom mostanában Gyál Obuda viszonylatban használja, és általában Bp en át. A fogyasztás még igy is mesés, 5....5.6 l/1oo km. A régi 1.6 sr inkább 8 litert fogyaszt.
De sok éve octi3, 1.4 tsi vel jártam fél évig, s nagyon szerettem a karakterét.
Klasszabb volt mint a 2. 0 cr.
Csak mivel sokat megyek viszonylag, nem mertem venni, s drágábbak is voltak.
Az van, hogy párhuzamosan három vasról beszélünk, az egyik egy 2.0 tsi, a másik egy 2.0 crdi. Mindkettőben 50e km van, de az első két éve áll egy kereskedésben, a másik szerintem kintről van behozva. Nagyjából egyidősek.
És ott a Scout, amiben 100e van, viszont messzebb található és továbbra sem vagyok biztos benne, hogy szükségem van rá. :-)
A kivételek közé tartozik a sógorom, csak dízel jöhet szóba, mert keveset fogyaszt. Az már nem számít, hogy a szomszédba is azzal megy, alig van olyan, hogy rendesen bemelegszik. Bele se merek gondolni az állapotába. Havi 1000 km-t tutira nem megy vele.
Nem tudom, egy mai autónál mennyire játszható el (ki tudja, hány helyen tárol km-t, vagy arra utaló adatot), de 20 éve vett úgy új Nissant ex-kolléga, hogy már az alkunál megbeszélte, minden kötelező szervizre elviszi, de mindig visszatekeri a márkaszerviz a ciklus felére (így összességében is): 15 e-nél 7,5-re, 22,5-nél (azaz valójában 30-nál) 15-re, és így tovább. De legalább mindent megkapott időben, szemmel látható nyoma nem volt, mert Olaszországba járt vele, nem sok ki-beszállás volt), minden meg volt kímélve a nagyon hosszú utak miatt, egyedül a motor volt 2x annyit futott, de valószínűleg még így is jobb állapotú volt, mint sok nyugdíjas orvosé, meg ovijáratosé.
Persze ezzel együtt átbaszták a leendő vevőt.
Csak azért írtam, mert nála is lehetett ilyen extrém hamar cserélt alkatrészt, de szerintem Ő azt is "csak" kicseréltette, de nem íratta be.
Veled eszembe sem jutna nyelvtannáciskodni, de mert túl jól írsz, mégiscsak felvetem, hogy a szó, amit olyan sokat használsz, az "mint", nem "mind". Tényleg csak azért, mert ez lóg ki nagyon az amúgy jó - nyilván nem tökéletes, de hát nem itt élsz, és még így is bőven az átlag feletti - helyesírásodból.
Scout-ok. (nekem volt 1 db. O1 szedán, 1 db. O2 kombi, 2 db. O2 Scout és most van 1 db. O3-as Scout- biztos meg volt 2003-tól a millió kilométer ezekkel, Az O3-ast 85e km vezettem, 1.5 év alatt)
Hátrányok:
A tömegük nagyobb, mind a fronthajtásúnak.
A váltó mellé be van építve egy láncos osztóház. A KT cserénél, szükséges egy célszerszáma, hogy az osztóház egyik csavarját kicsavarja. Egy 35cm hosszú 6-os imbusz: tervezési kreténség.
Kardán, amit néha meg kell zsírozni és a végén van egy lengéscsillapító gumitárcsa, ami 250e km után lehet, hogy cserés.
A Haldex diffi, amiben olajat kell cserélni 60e km után, az O2-be még a 3-as típus volt, ott az olajszivattyú néha cserés, de 300e km felett.
Az O3-ban az 5-ös típusú Haldex van, ami sokkal jobb és egy valós proaktív egység.
Fél literrel többet fogyaszt mind a fronthajtású, de ez lábfüggő is.
Előnyök:
Egy egyedi belső, a szövethuzatok minősége messze jobb mind a fronthajtásúnak. Gondosabban össze van szerelve (hiszen sokkal drágább is volt mind a fronthajtású).
Soha nem fog kifarolni a kocsi, ha egy élesebb kanyarba véletlenül túl nagy sebességgel hajtasz be. Könnyebb vele előzni, mert betapad a háta is, vagyis a gyorsítanál nem csak a fékrendszer segít a stabilitás megtartásában.
Tejesen másképp viselkedik kanyargós közúton, mind a sima.
Nagyobb a féke és más a felépítése, hátúl multilink felfüggesztése és erősített hátsó lengéscsillapítói.
A 6 sebességes DQ250 nagyon jó váltó. Az apósom és a testvérem 2017-es 150 lovas 4x4-es VW Tiguanban ilyen van, soha nem volt vele probléma, az egyikben már +300e km van.
Szerintem többet kapsz a pénzért, mind a fronthajtásúval és lehet, hogy szerencséd van és kifogsz egy jó autót.
Az egyik O2-es Scout-ot a Weltautótól vettem (visszatekerve), kicserélték gariba az egész klímarendszert (kompresszor, száritó, szelep, stb.), pedig már 6 éves volt az autó.
Ami igazából visszatart a Scout esetében, hogy több mint 20 éve lakok hegyvidéken (ennyi idő alatt mentem ~450e km-t) és soha nem éreztem hiányát a 4x4-nek. Elhiszem, hogy jó, de nem tudom, hogy lenne e szükségem rá.
Alkudozni mindenképp kellene, mert pl a 2.0 tsi esetében rögtön rá kellene költenem ~150-200e dollárt. (lengéscsillapító csere a legnagyobb tétel, de vannak egyéb apróságok is, pl a szélvédőn a regisztrációs matrica, ami kb bagóért van, nem is értem miért kell gányolni vele). Ja és nyári gumit is venni kell, de ez nyilván nekik nem szempont.
A 2.0 crdi-t még nem néztem, remélem a héten sikerül összehozni. Egyre inkább hajlok abba az irányba, de ha elviszik és marad a másik, akkor sem lesznek álmatlan éjszakáim. :-)
Ez egy nehezebben eladható modell, mert kicsivel drágább, mind a piac, 4x4-es és félnek a karbantartásától, nincs benne a mostani fejegység és a Ledes fényszóró sem. De így is nagyon jó a fénye.
Ha meg akarod venni, alkudozz az üzletkötővel, mind a cigány, mert a végén fog engedni.
Ami a hirdetésbe van, annak DQ250 DSG-je van, olajos és 6 sebességes. A motor nyomatéka 380Nm. A 150 lovas TDI DSG-be a DQ380 van szerelve, az 7 sebességes.
Mákos új autójába is DQ380 van. Asszem az kisebb nyomatékra van méretezve.
"Tehát van ilyen hülye, aki idő előtt kicserélteti a vezérlést. :)"
Az ilyen "hülyék" nem esnek szét, ha rákérdeznek, hanem elmondják az kért infót, esetleg megmutatják a javítási számlát, amin a km óra állás is rajta van...:)
Az, hogy odamegy BÁRKI egy, ki tudja, milyen, tört, illegális cuccal, szerintem nem hasonlítható össze azzal, hogy egy rendes, megfelelő hátterű autóátvizsgáló megy oda egy hivatalos, legális cuccal... ha az utóbbit se engedik rádugni, ott nagy százalékban mindenféle baj lesz. Vagy nem?
A feleségemnek van O3-as dízel Scout-ja és annak is ki lett lett cserélve a vezérlése, vagy 100e km-be, a víz szivattyú hibája miatt. Én kértem, hogy cseréljék ki ha elbontják.
Most 129e km a futása. Nagyon jó autó, most már 9 éves, de nem veszünk újat, vigyázunk rá és sokáig fog tartani. Napi használatba van, de max. 30km megy egy nap és havonta kap 120-130km-es hosszabb utat, a rsz sincs baj. A kocsi céges.
Tehát van ilyen hülye, aki idő előtt kicserélteti a vezérlést. :)
Uh, most gondolkodóba estem, hogy melyik modul(ok)ban láttam több helyen futásteljesítményt VCDS-el. Gondolnám, hogy nem tudják “visszatekerni” mindet. Már, ha erre gondoltál. Már, ha engednek diagot dugni egy ilyen eladó autóba.
Egy tök hasonló attribútumú 2.0 crtdi autónál pár hete megkérdeztem (kétszer), hogy tök jó a (pont még) száz alatti futás, de miért kellett az a kvázi extraként feltüntetett vezérléscsere ennyire korán? 210e helyett?
Hát mert négyévente kötelező. Hát mert gondos gazda. Hát mert kilencvennél kell cserélni. Hát mert háp háp. Miért vagyok ilyen kekec gyökér, örüljek neki, egy csomó pénzt spórolok vele.
Na ne bazz... Volt a tulajnak egy valag felesleges pénze és gondolta, elkölti egy félidős, tök felesleges vezérléscserére? Aha. Amúgy minden oké volt, talán el is hoztam volna, de valamiért látványosan szétestek a kérdésre. Úgyhogy a motortakarót már le sem vettem.
Ez így van, gatyább már nehezen lehetne, építőipar kb már nincs is.
Tegnap láttam kettőt is, világoskék O3 volt FL nélküli. Nem mondom, hogy külsőre ne lenne jó.
Egyébként is egyre jobban filózok a 2.0 crdi-n.
Hogy visszatekerték volna? Azt nem hiszem, 3 év alatt ment bele 50e km, az ~17e km évente. Esélyes, hogy városi rohangálással, talán néha pálya. Nyilván egy aktuális átvizsgálásra elviszem, mert a két évvel ezelőtti felmérés nem sokat ér.
A hirdetésekben nincsen gyakorlatom. Talán az első "hirdetésem". - "azt nem tudjuk, hogy mit árulsz, se azt, hogy mennyiért". - Szerintem a fontosabb infókat leírtam. Akit esetleg érdekel az elérhetőségem publikus, szívesen válaszolok a kérdésekre.