A velemeny az az osztrakokra vonatkozik alt.:)
A kis kocsiba bor az itteni szemleletbol fakadoan nem meglepo. Sokan vannak, akiknek a nagyban is van, hat akkor miert ne legyen a kicsiben is...
Egyebkent en sem szeretem a bort.
A 175-os gumit en csak azert mondtam, mert az 1,1-eseknek es a dizeleknek 155-os szokott lenni, az 1,4-est nem is figyeltem. En egyebket csak ugy megnezem az R5-oket, mert szeretem a francia kisautokat, nem akarok ilyet, es nem is ertek hozzajuk kulonosben...
Aki bontva vesz bőrös cuccot a kocsijába? Vagy aki bőrt vesz ilyen kis kocsiba?
Egyébként számomra a bőr és az automata váltó az a 2 dolog, ami mentális negatív lóerőket kölcsönöz egy kocsinak (except: luxus category), szal nekem sem jön be a bőr.
->"annak csak a kereke 175-os"
Nem tom, gyárilag a GTT, a GTE és a GTX 185-össel jöhetett ki?
Homályban vagyok ezügyben.
Nem tudom melyik melyik, van a szelesitett 1,7-es, meg van simaban is, annak csak a kereke 175-os. Meg persze rairjak a kereskedok, hogy mi az. Mind a ket feleben lattam mar bort. Igaz a simakbol csak ebben az egyben.(lehet, hogy bontva vette) A velemenyem az megvan..:)
A GTE és a GTX ha jól tudom 1.7-es,és szélesített azt el tudom képzelni, hogy azokat jobban telepakolhatták extrákkal mint az 1.4 GT turbo-t.Bár nem láttam még GT turbo-t bőrrel, attól még előfordul, hogy van. Én spec. kétkedem benne.
Látom a sógorokról neked is meg van a véleményed.....
Nem, Ausztriaban. A munkahelyem parkolojaban tunt fel az elso, az ugyan nem szelesitett, de GT feliratot visel, 1,7-es lehet. Ebben fekete borbelso van. Meg kereskedesekben is lattam mar vagy 4-5 darabban bort, ugyhogy gondolom, gyari lehet. Ezek az osztrakok soherek ilyesmire utolag penzt adni...
Ugyan off, de tudtad, hogy Roland Garros az I.vh-ban vadászpilóta volt, és neki is része volt a repgépre rögzített gépfegyver megalkotásában?
Ha már a teniszről volt szó...
Tipikus nepper vette fel. Tudod, az a fajta, aki csak annyit nyog be, hogy "haló". Azt mondta mar nem aktualis. Mikor kerdeztem, hogy is volt ez a 16V, meg 1993-as gyartas, csak mellebeszelt: Valami haverja tette fel a hirdetest, stb...
Ez hihető, de a 16 szelepen akadtam fenn elsősorban, ugyanis 16v Renault 5-tel még nem találkoztam - ettől még lehet, hogy van.
De azt a Pug-ot megvenném! :)))
Koszi a tippeket. Posti gyerek vagyok es most eppen gepmuhelyt keresek, mivel egy vallakozo szellemu Skoda-beteg szerelom mar van, igy neki is beficcen, ha nekem sikerul.
Fél OFF:
...Volt ebből 16 szelepes, bőrös?????
Na ne!
Hát ha az volt is, megkímélt vszg. nem :-/ Kedvenc hirdetésem: P205GTI, megkímélten, kevés kilométerrel, nöi tulajdonostól eladó... Hát persze. Elötte meg egy öreg bácsika vezette, aki csak hétvégenként ment ki a telekre? Ez az a réteg, aki a leggyakrabban hirdeti az autóját ;-|
>Te mit "használsz" hallgatásra a kocsiban
Most meg van benne egy regi Grundig radiosmagno ami ket alcso Fenner-t hajt. Nem nagy szam, de meg ezt is lehet, kiveszem, mert csak zorog a razos utakon, hallgatni nem nagy elvezet, legfeljebb hosszabb uton szoktam bekapcsolni. Persze az is lehet, hogy az otthoni hifim utan tul igenyes lettem? Nem hiszem, az Astra gyari beszereleset szivesen hallgatom.
Nem tudom, merre lax, ha pesti vagy, akkor egy külön országban (hozzánk vidékiekhez képest), aholis szerintem jóval nagyobbak a lehetőségeid.
Kéne keresned vagy egy olyan szakit, aki már csinált ilyet szívómotoros gépen, vagy egy turbós műhelyt, ahol felújítás is a profilok közt van.
Ámbár elég horribilis összegeket képesek ilyenekért elkérni, úgyhogy több- kevesebb segítséggel vagy Te csinálod meg, vagy leteszel róla- szerintem.
Fél éve figyelem a topicokat, azt ajánlanám, olyan srácoknak írj esetleg privátba, akik jobban otthon vannak a témában -> viszont a tapasztalatokat megoszthatnád velünk is.
Nem tudom, ezek az illetők megharagudnának -e érte, ha leírnám a nevük, de megpróbálom: James(passz)és Turbo Lada(Alfa topic) így kapásból.
Ők a gyakorlati részében talán tapasztalati úton is jobban otthon vannak, mint mi.
Bocs, ha hosszúra sikeredtem.
Ja, és szerintem 0.4 bar-nál már érdemes az intercooler
Off
Ave, ha erre jársz: említetted, a GTT nem egy hifinek való kocsi, de Te mit "használsz" hallgatásra a kocsiban?
On
OK, most latom csak hogy maskent ertelmezzuk a merteket. Elnezest en kulonfele szakirodalom alapjan irogattam, nincs gyak tapasztalatom meg. Az R5-nel a 0.7 tultoltes. Tehat a legkori nyomas 1 bar. Erre ha revesszuk amit az R5 kap azzal 1.7 bar. En igy erttem a feltoltes merteket.
Szoval atfogalmazom:
a lekori nyomasra +0.3-0.4 bart akarok ranyomni plusszban. Fokent a kissebbikre hajlok, mert azt meg siman kibirna meg toltolevego-huto nelkul is a joszag.
A dontes: feltolto. A moci pedig Favorit, ami mar benne is lakozik, igy ez nem akadaly. Most gepmuhelyt keresek, ahol emberi aron legyartjak nekem a feltoltot, esetleg ha valmit lat valaki, rogton szoljon!
A cel:
Skoda, ami nyomatekos alul.
2000-tol jon meg a nyomas, 2500-nal max nyomatek (kb. 140-Nm az eredeti 100 helyett) Max fordulatszam kb. 6000-6500. Teljesitmeny: 75-80 a gyari 62 helyett. Ez szerintem egy enyhe toltessel elerheto. Kb 1.3-1.4 bar toltonyomast szeretnek elerni. A poen az, hogy az ekszijtarcsaval lehet szabalyozni a max nyomast.
Csak annyit tudok a témában hozzászólni, hogy 1x, még '97 környékén éjszakai gyorsulásin a Hungaroringen láttam egy turbós skodát, majd lehet, hogy nem ugyanaz a gép volt, de rémlik a '98 környékén Pannoniaringen, Ostffyasszonfán is 1 alkalommal.
Mit mondjak..... Cool
A mechanikus töltővel állítólag tényleg nincs szívás, de úgy hallottam, nehezebb beállítani,mint a "hagyományosakat"
A Skoda hűtésével nem lenne gond, fizikailag is befér, de ugy hallottam (hogy én mennyi mindent hallok...) hogy igazából a 130-asokra érdemes csak a turbót rányomni.Persze az magától is nyomatékosabb egy kicsit.Viszont itthon csak Rapidban láttam 130-ast, Ausztriában kissé gyakoribb(volt)4 ajtósban is.
Én drukkolok.Ha döntöttél, értesíts
Üdv: Műláb
Verda: Skoda, a csoda
Toltonyomas: Nem akarom szetszakitani a mocit, csak nemi nyomatekot akarok.
Tolto: Elgondolkoztam a mechanikus feltolton, mivel avval kevesebb a szivas, egyszerubben berakhato. Csak az a kerdes, hogy abbol is milyet? es mennyiert?
Egyébként ha Enikőtől megszabadulnál, márciusban átvenném szívesen.Asszem a megyédbe kell települnöm melóügyben,szal GYMS -i maradna a kicsike :)))
Sorry mégeccer, nem akarok senkit érdemein felül dícsérni, sajnálom, ha úgy hangzott.
>Avantage a szaki benne
Ilyet ne irjal, nem vagyok en semmilyen szaki, csak erdekel a tema.
>Lehet- e bleed valve nélkül a turbónyomást a motortérben egyszerűen és gyorsan...
Nem. A rud allitgatasa nem olyan egyszeru.
Illetve van egy nagyon gagyi megoldas a novelesre: a lefuvoszelepet egy eros rugoval a szabalyozoszelephez kotni (erositi a beepitett rugo hatasat, igy kesobb nyit a lefuvo) Mar lattam ilyet, hat, inkabb bleed valve. Nem olyan bonyolult az.
frescho,
Szerintem tul bonyolult a turbo raepites. Csak akkor csinalnam, ha semmilyen mas gep nem johetne szoba. Gondold meg, leomlot kell csinalni, helyet a feltoltonek, gondoskodni a plusz hoterheles elvezeteserol, stb...
Nem sokat tudok, de néhány gondolatot tán meg tudok osztani véled, amivel a szakik már engem iis kiokosítottak:
- előszöris nemárt tudni, milyen géped van.
utána, legalábbis amit én tudok:
karbis megoldás is lehet jó, lásd GTT-karbi, Tie-injektor.
Töltőügyben nem érdemes újat, mert ba...ttul drága, de használtat is ki lehet fogni működőképeset.pl: Bazár, Irányár, stb..
Hallottam már (lehet hogy itt ,lentebb)20 e ft alatti komplett turbóról is.
A 0,3 a motornak elég kíméletes, de szerintem 0,5 bar alatt nem nagyon érdemes vele foglalkozni, főleg, hogy sok a meló is vele.
De pld.a Croma Tie. nyomása 0,55.
A GTT- é , igaz, Avantage a szaki benne, de 0,7 körül van, és szvsz akörül lehet a Tie Uno-é is.
Ha karbival nyomod, és az olajzást már kitaláltad, akkor sem árt a hengerfejet belőni, a motor hűtését szintén csisszre dobni, ja és légmenyiségmérőt is szerezned kéne valahol, ha jól tudom.
Szal, sok meló.
Van itt vhol egy bizonyos James (ingyenreklám nem árt), ő CRX-re rakott turbót, ahogy emléxek, nem volt sok lóvé,csak eszméletlen nagy meló.
Lenne hozzatok nehany kerdesem az eddig elhangzottakkal kapcsolatban:
1. mennyit er, ha egy soft turbot akasztok ra a gepemre kb 0.3 tultoltessel?
2. hol lehet valamilyen toltot olcson szerezni (mechanikus is lehet)
3. hogyan oldhato meg, hogy karbival menjen, ne kelljen hozza injektor.
A következő kérdésem GTT ügyben, ha valamikor erre járnál:
Lehet- e bleed valve nélkül a turbónyomást a motortérben egyszerűen és gyorsan csökkenteni gyári érték alá, illetve arra visszaállítani?
Esetleg csak bleed valve-vel megy?
Mert ha jól emléxem, Tie-nél egy pálcát elegendő csavargatni.
És tényleg, az injektor miatt a Tie számottevően kevesebbet fogyaszthat?