Keresés

Részletes keresés

Töck Jenő Creative Commons License 2023.12.21 0 0 30405

A cím helyesen Detroit de Bungo. Én franciául láttam.

 

Előzmény: Töck Jenő (30404)
Töck Jenő Creative Commons License 2023.12.21 0 0 30404

Bungo szoros (detroit Bungo)?   

Előzmény: M.Zoli (30402)
M.Zoli Creative Commons License 2023.12.21 0 0 30403

Ha a Das Bootra gondolsz, az nyilvan orok kedvenc marad.

Előzmény: Hehe164 (30400)
M.Zoli Creative Commons License 2023.12.21 0 0 30402

A konvojkiseret szempontjabol meg nem lattam megfilmesitve, de lehet, hogy csak en kerultem el eddig ezeket a filmeket.

 

Előzmény: Hehe164 (30400)
M.Zoli Creative Commons License 2023.12.21 0 0 30401
Hehe164 Creative Commons License 2023.12.21 0 0 30400

Igazából a németek már kimaxolták ezt a műfajt. :-)

Egyébként szerintem messze a legjobban/legsokoldalúbban dokumentált része a háborúnak a nyugaton vívott tengeralattjáró hadviselés.

Előzmény: M.Zoli (30399)
M.Zoli Creative Commons License 2023.12.21 0 0 30399

Tegnap megneztem a kovetkezo filmet:

 

https://www.youtube.com/watch?v=eyzxu26-Wqk

 

Nagyon, nagyon jo! A nyilvanvalo tulzasokat persze le kell belole vonni, de nagyon erthetove teszi a konvojcsata dinamikajat az ember szamara. Magas foku a hitelesseg is, mas haborus filmekhez kepest.

M.Zoli Creative Commons License 2023.12.19 0 1 30398

Ha mar repules a tema. :)

 

Epp Werner Girbig JG5 Eismeer-jet olvasom.

 

Volt olyan kulonleges eset, hogy Lt. Dahmer raja Alakurtti repteren allt indulasra keszen, mikor a repter konnyu legvedelmi lovegei tuzet nyitottak, az erdore. Szovjet gyalogsag tamadta meg a repteret.

 

A foldi szemelyzet ekkor felemelte a Me109-esek farkat es elkezdtek a repulokkel celozni, mig a pilotak a fedelzeti fegyverekkel vissza nem vertek a gyalogsagi tamadast.

Törölt nick Creative Commons License 2023.12.19 0 0 30397

Én is "halkan" írok most. Ilyen a rókázás is, a földön 2 értelmű, a repülésben 1.

És akkor most "normál hangerővel" írok, (de nem kiabálva), remélem vissza terelve a témát.

A 2. világháborúban volt olyan ejtőernyős - desszant parancsnok, aki a repülőgépen rosszul lett,

és nem volt egy ugrása sem, egy bevetésen volt mindössze, motornélküli szállítógépen (Rajna híd).

Ő ugrott volna gyakorlás képen, de nem engedték, hogy esélye se legyen sérülésre, kb 100 kilós volt.

 

Előzmény: Töck Jenő (30396)
Töck Jenő Creative Commons License 2023.12.18 0 0 30396

Nem az a fontos, hogy az enyém legyen az utolsó szó. Halkan jegyzem meg, hogy a repülésben vannak dolgok, amik nem azonosak a más területen megszokottal. Ilyen például a pozitív-negatív gyorsulás is...

Előzmény: Törölt nick (30395)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.18 0 1 30395

Van igazság tartalma amit írsz, csak beskatulyázva értelmezed, ezért helytelen a végeredményed.

A "precessio" szót még akkor tanultam amikor nem volt net, gimnáziumi angol órán ...   :-)

De legyen tied az utcsó szó, látom ez fontos neked, tehát írj még valamit ide és akkor ez teljesül.

Előzmény: Töck Jenő (30394)
Töck Jenő Creative Commons License 2023.12.18 0 0 30394

A forgatónyomaték a gépet a hossztengelye körül akarja forgatni. Ha úgytetszik akkor a csűrő tart ellene. A precesszió az az irányváltozás hatására bekövetkező mozgás. Vagy magassági vagy oldalkormánnyal kell ellene tartani. Egyébként én (is) megnéztem a wikipedia-n a precessziót.

Előzmény: Törölt nick (30393)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.17 0 1 30393

Off

 

Hibásan tudod, de ez nem egy nagy problema.

A "precessio" már maga a kitérés, ezt jelenti a szó magyarul is.

A kitérést (a precessiót) pedig itt a forgatónyomaték okozza, mégpedig az ellentétes (torque).

Ezt lehetne ragozni a végtelenségig, de semmi kedvem "elvinni" a topikot ilyesmikkel, így

egyben töröltem az előző irományomból is. Nem lényeges momentum a VH szempontjából  :-)

 

On

Előzmény: Töck Jenő (30389)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.17 0 1 30392

A topik címéhez igazodva ....

 

az egyik legjobban sikerült vadászgép a P-51 Mustang volt.

Gyorsan gyártották le a példányokat, és szintén gyorsan hadrafogható volt.

 

Találtam 3 videót, ami a pilóta fején lévő kamerával készült napjainkban, szinte laza oktató film,

semmi "hősi selfi", vagy fárasztó "zene", csak amit a pilóta néz-lát, hall és ... tesz-vesz.

 

https://www.youtube.com/watch?v=4z1Z-WEZZGM

 

https://www.youtube.com/watch?v=J1F_UJaaP1A

 

https://www.youtube.com/watch?v=eOXxUApaaWo

 

A híres néger Tuskegee squadron is ezekkel a gépekkel volt ellátva.

 

(javított hozzászólás)

Töck Jenő Creative Commons License 2023.12.17 0 0 30391

Pontosabban a forgássíkjából kimozdított légcsavar reakciója okozza.

Előzmény: Töck Jenő (30389)
Töck Jenő Creative Commons License 2023.12.17 0 0 30390

Sok mindenki szól hozzá, az ember nem lehet biztos benne, hogy ki mit és miért ír.

Előzmény: Törölt nick (30387)
Töck Jenő Creative Commons License 2023.12.17 0 0 30389

NEM a forgatónyomaték vitte el az orrát hanem a PRECESSZIÓ!

 

"(A néhai keleti blokkban ez fordítva ment)"

Ezt nem értem.  A légcsavar forgásirányától függ, hogy irányváltoztatásnál (föl-le vagy jobbra-balra) milyen irányú mozgást generál a precesszió.

Előzmény: Törölt nick (30388)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.16 0 1 30388

A topik címéhez igazodva .... az egyik legjobban sikerült vadászgép a P-51 Mustang volt.

Gyorsan gyártották le a példányokat, és szintén gyorsan hadrafogható volt.

 

Állítólag a "Mustang" név onnan származik, hogy a felszállásnál a bika erős motor

az átlagosnál jobban elhúzta a gép orrát balra a jobbra forgó légcsavar forgatónyomatéka,

így alaposan gyorsan oda kellett lépni az oldalkormány-jobbpedállal az iránytartáshoz.

Ezért is volt a főfutók nagy terpesze. (A néhai keleti blokkban ez fordítva ment).

 

Találtam 3 videót, ami a pilóta fején lévő kamerával készült napjainkban, szinte laza oktató film,

semmi "hősi selfi", vagy fárasztó "zene", csak amit a pilóta néz-lát, hall és ... tesz-vesz.

 

https://www.youtube.com/watch?v=4z1Z-WEZZGM

 

https://www.youtube.com/watch?v=J1F_UJaaP1A

 

https://www.youtube.com/watch?v=eOXxUApaaWo

 

A híres néger Tuskegee squadron is ezekkel a gépekkel volt ellátva.

Törölt nick Creative Commons License 2023.12.16 0 1 30387

Reménykedtem humorérzék meglétében, de hiánycikk ez is.

(hogy mire való egy repülőgép törzse hivatalosan, azt mindenki tudja)

Előzmény: Töck Jenő (30386)
Töck Jenő Creative Commons License 2023.12.16 0 0 30386

"A törzs a repgép azon fölösleges része amire nincs szükség "

Ezt nem igazán értem.  Ha az utas vagy teher értelmetlen, akkor minek repül, mire jó?

Előzmény: Törölt nick (30385)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.16 0 0 30385

Ha nincs törzs, akkor "csupaszárny" ...

Csürő - magassági kormány nélkül nincs repülés, azokat valahova el kell helyezni,

oldalkormány nélkül még megy valahogy.

 

Az űrsiklónak van törzse, ennyiben nem "csupaszárny", de aerodinamikai elrendezésileg az,

nincs elöl vezérsík, nem "kacsa", az más volt, és csak függőleges vsík van kombinált oldalk-féklap.

A Rogallo csupaszárny is onnan van, a sárkányrepülők használják.

 

A MiG-29 -nek a törzse is részt vesz mint hordfelület, majdnem csupaszárny, de nem az.

A törzs a repgép azon fölösleges része amire nincs szükség mert csak útban van,

benne a pilótával, utasokkal, stb értelmetlen dolgokkal. Az üzemanyag a szárnyban van.

 

Előzmény: Hehe164 (30384)
Hehe164 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 30384

Nem, nem az volt.

A gépen ugyanis vannak mind függőleges, mind vízszintes vezérsíkok. (talán az tévesztett meg, hogy a szárnyak végeire kerültek).

Az űrrepülőgép sem az, mert azon is vannak. (Igaz a vízszintes vezérsík elöl van mint a törzs "kiterjesztése", de van.)

Az egyetlen eddig elkészült csupaszárny gép ami repült is, a Ho/Go 229 (forrástól függ hogy Hortennek, vagy Gothanak nevezik e).

Előzmény: Törölt nick (30383)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.16 0 1 30383

A Charlotte (1920) volt az első csupaszárny gép a világon

https://en.wikipedia.org/wiki/Akaflieg_Berlin_B3_Charlotte_II

 

Lásd még Jereb Gábor, Vitorlázórepülőgépek ...

De csupaszárnynak tekinthető az űrsikló is, a Rogallo szárny.

Mindenesetre a világháborús eseményeket ez sem befolyásolta.

Egy új típusnak a szolgálatba állítása hosszú idő, nem csak pilótai, hanem szerelői  is,

hát még egy ilyen kisérleti példánynak. 

Egy új konstrukció akkor sikeres, ha könnyű legyártani, gyorsan rendszeres munkára fogható,

sok példányban, könnyen karbantartva - használva. Különben csak drága játékszer lesz.

 

 

Előzmény: Töck Jenő (30382)
Töck Jenő Creative Commons License 2023.12.16 0 0 30382

A csupaszárny ggépekről általában (nem túl részletesen):

Előnyük, hogy nincs vízszintes vezérsík, a szárny relatív vastagsága a húrhosszhoz képest kisebb=kisebb légellenállás

Hátránya, hogy nincs vízszinte vezérsík, ezért a stabilitása általában gyenge, a repülőgépet állandóan vezetni kell. Hosszabb úton számítógép nélkül nagyon fárasztó, már ha sikerül. Érdekes, hogy a Me 163-t könnyen vezethetőnek mondják. Az USA F-16-a -igaz, hogy szándékosan tették instabillá a jobb manőverező képesség érdekében, kikapcsolt számítógéppel csuda dolgokra képes. Néha még bekapcsolttal is. Az első példányok szoftvere hibás volt, az egyenlítő átrepülésekor hátára fordította a gépet. Eltartott egy darabig mire rájöttek, hogy egy hibás előjel okozta.

sáfár istván Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 30381

 

 

Safi

sáfár istván Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 30380

 

 

Safi

sáfár istván Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 30379

Bár tényleges lopakodó képességéről nincs alapos tudásunk, a náci csodafegyverként is emlegetett csupaszárny Horten Ho-229-t tartják sokan az első lopakodó repülőgépnek a történelemben. A II- világháború utolsó évére elkészült három gép alakját tekintve kétségkívül forradalmi volt, egy-egy példányát zsákmányul ejtő szövetségesek bőven merítettek is belőle ötletet saját későbbi fejlesztéseikhez (lásd az amerikai légierő csupaszárny bombázóit, a B-2 Spirittel bezárólag). A Smithsonian Intézet szakértői 2010-ben alaposan megvizsgálták a gép atyjának, Reimar Hortennek állításait, és azt találták, hogy sem a felhasznált anyagok és bevonatok, sem a szerkezeti kialakítás nem eredményezhetett számottevő lopakodó tulajdonságokat.(Fotó: Smithsonian Institution)

 

 

 

 

Sáfár

sáfár istván Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 30378

 

 

Hitler lopakodója

 

 

Sáfár

sáfár istván Creative Commons License 2023.12.15 0 0 30377

 

 

 

 

Amerikában járva

 

 

Sáfár

Törölt nick Creative Commons License 2023.12.14 0 0 30376

Amit kifelejtettem...

Sztálin biztos, hogy túlélte a 2VH -út, de az a német katona aki a szobrát fogja nem valószínű.

Az igazi "trófea" a hitleri birodalom végleges bukása volt.

(A Szovjetunió létrejötte 40 évre vetette vissza a kisebb Eu országokat, de az most nem ide tartozik)

Előzmény: Atis57 (30374)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!