Jó a hasonlat, tetszik! Ha rajtam múlna, belvízen, újra kötelezővé tenném az "árbócőrt", hadd nyomkodja a hajókürtöt.
Hableány is megúszhatta volna...Kapitányok felelősége is kisebb lenne...Hídból is kevesebbet zúznának le...
De itt a bizonyos féligvak+féligsüket és a fullsüket szerint is ez f@szság. 409 mehetsz megint jelenteni. Mondjuk ha ők állnának a hajóorrban az tényleg f@szság lenne.
"A nagyhajónak (egy szerintem normális esetben) már a becsapódás elött látnia kellett volna hogy egy idíóta bele fog menni."
Erre csak az lehetne a megoldás, ha minden nagyhajó orrában hasalna/állna egy megfigyelő (korábban: árbocőr), és megpróbálná elhessegetni a bravúroskodókat - éjjel-nappal, 24 órában és azon túl is. Ez kb. olyan, mintha egy tányér levesről el próbálnál zavarni egy legyet. Az sem tartja be a hajózási szabályzatot, mint itt e kisgéphajó is megszegett mindent.
1 személy, nem mertem csak az Ipoly torkolatig felmenni, mert 2 kannában volt a tartalék benya, és az 5litert jólvanazúgy... inkább a T4 ben hagytam. FolyamKm szerint 2x27=54Km (1681 - 1708), volt némi csavargás, GEOTracker szerint 59Km 2h15p 27-28L körül összesen.
Viszont felfelé 44 Km/h lefelé 54Km/h a maxSpeed -ek. Lefelé 60-70% gázzal tudta a 42-44 et, felfelé 80% on 40-41. Nem vittem napszemüveget , rendesen érzem a szemeimen.
1713fKm lett volna a sziget kerülve, azaz 10Km el kevesebbet mentem ( 1713-1708)
Vagyis
DF20 69Km ~ 16L
Mercury 59Km ~27,5L
Háááát... vegyesek az érzések. Az tény ,h gondolkodás nélkül kiugrik siklásba, és előgyújtást ,karbit még nem néztem. Szedi a pacskert , nekem elég ennyi Vmax.
Köszönöm megtisztelő válaszod, nem fogok reagálni rá. Részemről itt lezárva.
A hírek szerint megtalálták a kislányt is Verőcénél.... Zsolti 4 napja cseszeget, h vízre tettem-e már az ADRIA -t... nem tudtam értelmes választ adni neki , miért nem kívánkozom oda. Ma olvastam a választ saját magamnak... / Vác - Helembai szigetek szoktam hajózni /
Nyugodjanak békében, részvétem ismeretlenül is a családtagoknak és erőt-kitartást a jövőhöz. :(
Ezt a "mi lett volna, miért ,miért nem, stb csámcsogást" meg szerintem el lehetne engedni-lezárni-abba hagyni. Nekem személy szerint semmi kedvem ezeket olvasni non stop.
Hát ezért voltál tiltásban. Bármekkora listában sorolhatod a faszságokat.
"már a becsapódás elött látnia kellett volna hogy egy idíóta bele fog menni"
Mitől is kellett volna látnia? Sötét volt.
"régen feltalálták a reflektort, infrakamerát, infravetőt, éjjellátót, hőkamerát, lidart, képelemzőszoftvert, mozgásérzékelés számtalan módját. Tudtad-e hogy a szemeiden kívül füleid is vannak, lehet a hangokat, rezgéseket is érzékelni"
Feltalálták. De ennek a feltalálásnak mennyi köze van ahhoz, hogy ez a csónak belement a hajóba?
A könnymentes hagymaszeletelőt is feltalálták, meg a szivárgásmentes pelenkát is, és jelen esetben pont annyira nincs jelentősége mint annak a rakás faszságnak, amiket felsoroltál.
Tudod-e, hogy a kisgéphajón/motorcsónakon vannak navigációs fények és hogy azok alapvető tulajdonsága hogy látszanak a sötétben? Még az olyan hatalmas sötétségben is látszanak, mint ami feléd szokott lenni.
Tudod-e, hogy már régen feltalálták a reflektort, infrakamerát, infravetőt, éjjellátót, hőkamerát, lidart, képelemzőszoftvert, mozgásérzékelés számtalan módját. Tudtad-e hogy a szemeiden kívül füleid is vannak, lehet a hangokat, rezgéseket is érzékelni (bár lehet nálad tényleg más a helyzet).
Nem azt kell nézni hogy mit hogyan nem lehet, a megoldásra kellene törekedni.
Kétségtelenül szörnyű, egyetértek. Az is lehet hogy a vezető is vétlen, lehet ártatlanul kapja az előítéleteket. Nem tudom van-e esély 1 ilyen Bayliner Capri-nál kormány hibára, akár uszadékkal ütközés után.
Tudod-e, hogy mi az éjjszaka egyik legalapvetőbb tulajdonsága. Soraid szerint nem, így segítek.
Sötét van. A nap a föld nevű bolygó másik oldalát világítja. ezt az ittenit meg nem. Nem annyira van sötét, mint mikor a belvárosban korzózol, azt égnek feletted a lámpák. Olyan sötét van, mint mikor becsukod a szemed. Vaksötét.
A kapitány látja a saját fényeit. Látja a bólyák tetején a jelzőfényeket. Hidlámpákat, parti lámpákat.
Távoli, vagy közelebbi fénypontként. Ragaron a partvonalat, és a nagyméretű fém hajókat.
Tegyük fel hogy làtja radaron,vagy szemmel követi a kapitàny a szàguldozó m.csónakot.Mit tudna csinàlni pàr màsodperc alatt,mert az egyik pillanatba a part közelèbe voltak,de pàr màsodperc múlva meg a viz közepèn?!Lehet ezt ragozni,de sajnos ennyi ember meghalt èrtelmetlenül!Ha figyel valaki akkor is hamar meg van a baj!
Uszadékfás kifogásokat sem érzem elfogadhatónak és etikusnak. Megintcsak függetlenül attól hogy hogyan koppan a nagysebességel becsapódó műanyag motorcsónak. A nagyhajónak (egy szerintem normális esetben) már a becsapódás elött látnia kellett volna hogy egy idíóta bele fog menni. Fel sem kell merülnie annak a gondolatnak hogy vajon mi koppant, hiszen látnia kellene hogy ott jön az állatja.