Kisterenye folytatás folytatása: most pedig a szilárd üzemanyaggal foglalkozunk, azaz jöjjön a szenelő! A dátum - egy nem várt fordulattal - 1987.02.21.
Kisterenye folytatás: most jönnek a folyékony üzemanyaggal kapcsolatos dolgok. A dátum továbbra is 1987.02.21. Ha valakit nagyon érdekel, a háttérben a 411,264 látszik.
Itt az első adag fotó, ezeket követik majd a folyékony és szilárd üzemanyag mozdonyba juttatását segítő berendezések. Ezenkívül még egy további fotó található az alakjelzős topikban. (Ha valaki lusta elnézni arrafelé, a vontatási telep kijáratánál lévő alak tolatási jelzőről van szó, egyébként a 3. fotó hátterében látszik).
Nem én vettem meg, hanem a barátaim. Már a Sopronnal is így volt tavaly. Az egy alapítványé. Mindkettőnél minden munkában részt lehet venni, mindent megnézhetsz, minden kérdésre van válasz. Szárazföldi embernek a hajó a csodák tárháza. (ezeken a járműveken pl. Láng, Jendrassik, Csepel motorok vannak)Ragyogó társaság van és néha lehet hajózni is. Tavaly ott voltunk az aug 20-i viziparádén. Életem első 56 évében megláttam a Dunát a vízről Esztergom és Budapest között. Tavaly ez kibővült Tulln - Baja távolságra. Csodálatos érzés azt tudni, hogy a hajók szétvágástól való megmenekülésében, megszépülésében, állapotának feljavításában ott van az én kezem nyoma is.
Hogy visszatérjünk a vasúthoz. Itt találtam meg azt az élményt, amit az MVP, vagy a KM nem tesz lehetővé. Nekik nem kell a társadalmi segítség. Korábban javasoltam pl., hogy az MVP-ben levő szobor-mozdonyok külső gondozását önzetlen segítők elvégezhetnék. Áh, azt nem lehet ezért, meg azért, meg amazért. A hajónál lehet, az nem veszélyes, vagy az ottani emberek nem ......k.
Elnézést kérek mindenkitől, hogy a témától ilyen mértékben eltértem.
Meglep, hogy valakit érdekel ez. Tavaly óta inkább az új szerelemmel foglalkozom. Sőt a "sopronozás" már kiegészült "tatabányászkodással" is. Így aztán a modellek porosodnak.
Pesti vagyok.személyes megbeszélés alapján könnyebben, ugyanis nagyrésze vagy A1 méretű, vagy ugyan A4 szélességű, de igen hosszú. Egy napom ment rá mire lefénymásoltam és még nincs mind összeragasztva. Sajna ekkorát nem tudok beszkennelni. Persze ha valakinek van ötlete azt szívesen várom.
Na ennek örülök. Egyébként éppen most jött össze egy jó adag további rajz róla:szenelő berendezés, homokszárító berenmdezés ( 1954.05.18. ), szeged rendező helyszínrajza kézzel ráírt adatokkal, úgymint: mozdonyterhelés ( 324,325,326,328,342,411,424,375,376 ), naponként közlekedő vonatok ( 1936, 1942, 1944), fűtőház alaprajz (két féle), Szeged Rendező 1:1000 léptékű helyszínrajza.
Az aknát láttam bár szerintem abban a földön kívül minden van még salak is. Elég bonyolult volt egyébként bejárni a veszélyesnek minősített részt. Node azért csak sikerült végigmásznom mindenhol. Én nagyon sajnálnám, mert -bár nem vagyok odavalósi és elnézést a többiektől - nekem ez a kedvenc fűtőházam. Éppen ezért is akarom modellben megépíteni némi kompromisszum árán és szenvedek vele immár hatodik hónapja. Nembaj megéri!
"Úgy hallottam, hogy a dieselek elkerülnek onnan és a villanymozdonyokhoz akarják használni. Kérdés persze, hogy mi lesz így az életveszélyes 20-22 állások sorsa. remélem felújítják és nem szétverik."
Apró tévedés.V43,V46 körzeti műhely lesz.Attól ugyanazok a diesel gépek dolgoznak majd itt.Sőt a hagyományos gépek "nosztalgia" fűtőháza lesz.Szeged nem kap semmilyen remotot.A jelenlegi helyzet alapján, visszafejlődik,a régi süllyesztős aknát feltöltötték földdel.Egy időben leakarták bontani,mert életveszélyes,utána kiderült,hogy nem az,a főnök Tégla bázisra használta volna.a privatizáció miatt (is),nem hiszem,hogy pénzt ölnének bele.
Múltkor én elbeszélgettem egy akkori mozdonyvezetővel, aki ott dolgozott... 424-esek, 324-esek, 375-sok, (+dácsiák, szergejek) korában. Szóval engem is érdekel!!!
VasutTom! A képet át tudod küldeni mailben. Amikor ugyanis nagyítottam kicsit rosszul látszott, de szenzációs!!!!!! Látszik hogy a tetején volt szellőző. KÖSZI!!!!!!!!
Egyrészt köszönöm ugyanis minden kép jól jön, mivel a sajátjaim - bár közel 300 db - egyszerre készültek. Másrészt olyan képet is keresek, amikor még nem épült bele a diesel csarnok. Az igazi gondom az, hogy szeretném az egészet úgy megépíteni, hogy a szenelő támfal is az eredeti működőképességet mutassa. Ezért örültem pl a régi homokoló ház rajzának, illetve az összes többinek. Ezzel együtt bármilyen korszak bármilyen részletképe is érdekes lehet az utánépítés miatt.