Nagyon jó, örülök a képeknek. Eddig csak írásos dokumentumban olvastam róla, se fotót, se rajzot nem találtam a fűtőházról. Ha nem tévedek, akkor eredetileg Nyírbakta volt az állomás neve.
Ugy van ahogyan irtad. A mozdonyszin még megmaradt a viztoronnyal együtt. Csak a szertár épület szünt meg létezni. Kb 6000 db téglát vittünk el belőle. Nekem kb 1400 db kellett. Abból vszinüleg tavasszal egy kicsi mozdonyszin épül a kertivasutam egyik mozdonyának. Igy valami megmarad az épületből, igaz kicsit átalakulva. A lebontott épületben több féle feliratos tégla is volt. Volt zömében Szfvári. Egy bizonyos MAN JÁNOS téglái. Voltak még a környék akkori birtokosának, a ZICHY családnak a téglái, s még néhány általam ismeretlen helyről származó. Látszott a bontáskor, hogy nem egyidőben épült az épület. Az egyik fal // a képen is látszik, hogy szélesebb mint a többi rész // egy méter széles volt. Hogy miért?? Vagy talán más célja is volt az épületnek, mint egyszerü szertár. A váraknak volt ilyen erős fala. A képeslapon tényleg látszik az előző fütőház is. Ugy tudom, az fábol volt. De majd átnézem a papirjaimat, hogy jól emlékszem-e. Még vmi:: A viztoronybol kivágták az összes vasanyagot. Csöveket, stb. A viztartályok maradtak benne. A nyáron volt róla szó, hogy azt is lebontják ősszel. De még nincs róla tudomásom, hogy tényleg igaz-e, mint arrol sem, hogy mi lesz a területtel. Marad-e igy parlagon, vagy lesz valami hasznos dolog ott, ha már eltüntették a házikót.
Segítségeteket szeretném kérni a következő ügyben. Ős-kispesti vagyok, ezért ezer szállal kötődöm Kö-Ki-hez. Tudjuk, hogy a vágányhálózatot a metró kiépítésének idején (k.b.) átépítették. Szertnék kapni olyan vágányhálózati rajzokat, amelyek még a jelenlegi előtti állapotot tükrözik. Én az 50-es, 60-as években sokat voltam ott, de fotózásról, rajzolgatásról az akkori helyzetben szó sem lehetett. Ha esetleg fotók is akadnának, annak külön örülnék.
Minden kedves Topiclakónak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és boldog új évet kívánok.
Pusztaszabolcs bővítése 1908-ban... Az eredeti (fekete) fűtőház mellé megépült az új (piros) mozdonyszín is. Az 1927-es képeslapon mintha mindkettő látszana. Ma már csak ez az újépítésű maradt fenn, igaz elég romos állapotban.