Keresés

Részletes keresés

exmv Creative Commons License 2007.10.12 0 0 253
... meg Öttevény tájékán a méhek...
Előzmény: mvjeno (252)
mvjeno Creative Commons License 2007.10.12 0 0 252

Ezek direkt a faágak közt megbújva várakoznak,és lesik az áldozatukat!!

 

-Na most jönnn,hopp ugrok,és placsss. :-))

 

Tavasszal még kutyább a hajdúhadházi cserebogár sereg!!!:-))))

Előzmény: Törölt nick (247)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 251
szerintem ilyenkor nem kell kivágni a fákat csak szakszerűen visszanyesni, hogy belátható legyen a szakasz... (valszeg nem is engednék a fák kivágását)
Előzmény: Jucus81360 (239)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 250
az alsó körrel az általam megkérdőjelezett szakaszt jelöltem...
Előzmény: Törölt nick (249)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 249
nem, azok a csíkok a garázssor - az van a sinek mellett.
Előzmény: M.VIII (229)
zmagix Creative Commons License 2007.10.12 0 0 248
Nagyon jól próbáltad tükrözni, hogy az utasításban előírtakon felük mikor nyúlunk a kürtkapcsolóhoz. Azaz ha az ember úgy érzi valakire v. valakikre így rá kell szólni.

A hölgynek írok egy olyan példát ami még jobban megérteti (talán), hogy sokakba miért tudatosul a kürt gyakori használata. Én a Balaton parton kezdtem el a pályafutásom, ez akkor volt amikor a Balaton még a fénykorát élte. A szezonban a sok figyelmetlen ember az ott dolgozóknak egy-egy szolgálat rémálom szinte. Mennek keresztbe-kasul, fejükön matrac, csónak. Papucsba, ami leesik, bicikli ami megakad a zuzalékba, beszorul a gyalogos elembe és még sorolhatnám. Aztán az este beköszöntével, valamint napkeltéig a mámoros, lelassult, magát kitomboló ifjúság a legnagyobb veszély.

Persze ilyenkor éjjel és nappal szitkozódnak az ott lakók, akik kb. 80%-ban turisták, mert az állandó lakosság az kevesebb. A szezonon kivül amikor kihalt minden, nincs "veszély", csendes a vasútvonal is. Így ebben az időszakban volt szezonja akkor is a répa vonatoknak, amikor egy betegszabi után visszatértem a nyárból. Szinte össze sem lehetett hasonlítani azt, hogy micsoda nyugi volt a vonal mentén.
Előzmény: Törölt nick (245)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 247
Nem :-)))
Valamilyen nehézbombázó méretű bogár elnézte a távolságot, és matrica lett belőle.
Előzmény: exmv (246)
exmv Creative Commons License 2007.10.12 0 0 246
A paca a szélvédőn ugye nem egy korábbi gyalogos?
Előzmény: Törölt nick (243)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 245
Igazán nincs mit köszönni. Arra jártam, kéznél volt a telefon, gondoltam a vasút oldaláról is megmutatom a valóságot. A második képen látható jelzőnél adott esetekben az átjárótól függetlenül is kell különféle hangjelzéseket adni, de ez ugyanígy igaz az állomás túlsó végén lévő, ellentétes oldali bejárati jelzőre is. Akik a Szuglói körvasút soron laknak, azon a részen ugyanígy közelről ismerhetik a kürtöt. Arról nem is beszélve, hogy az átjáróktól és jelzőktől függetlenül is szükség lehet a kürt használatára, ha valaki pl. az állomáson, vagy "tilosban" - azaz nem kiépített átkelőhelyen - lép a közeledő vonat elé. És akkor lehet, hogy sokkal tovább szól az a sokat szidott kürt.

Egy valamit kell megérteni: egy vonattal nem pár méter a fékút, mint egy biciklivel. Egy többezer tonnás tehervonattal, de még egy mozdonnyal sem lehet olyan rövid távolságon belül megállni, mint egy közúti járművel. Mi ezt azokkal ellentétben tudjuk, akik későn lépnek/hajtanak elénk - jó eséllyel egy temetésre. Nekünk nincs más "fegyverünk" a baj elkerülése érdekében, csak a kürt és a fék, valamint az előrelátó gondolkodás. A kürtöt sokkal hamarabb meg lehet szólaltatni, mint megállni a vonattal. És tényleg nem jó dolog, amikor két kürt ordít az ember feje felett, higyjétek el! Elég hangos a mozdony önmagában is, főleg kürtöléssel együtt. A zajt pedig senki sem szereti, de ha muszáj, akkor bizony kürtölni kell.
Előzmény: Jucus81360 (244)
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 244

Ez igen! Le a kalappal! Így már mindenki megérti szerintem miről is van szó. Csak ezek után nehogy eszébe jusson valamelyik lakótársunknak eltávolítani azt a táblát.:) Na jó, ez egyáltalán nem vicces!!!

 

Köszönjük szépen!!!!!!

Előzmény: Törölt nick (243)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 243
Sikerült átmásolni a képeket, jöhet a bemutató! :-)

Tehát, Rákos állomás felöl közeledünk Rákosszentmihály állomás felé. Elhagyjuk a gyógyszergyárat, s egy balos ívben haladunk, melyben egy elő nem jelzett gyalogos átjáróval szembesülünk. Ez az átjáró kb. 150m-rel előtte válik láthatóvá az ív miatt!
Elvileg ehhez az átjáróhoz közeledve van, aki hangjelzést ad. Itt kap szerepet a vonalismeret. Látszik, hogy jobb oldalon a bokrok és a fák teljes takarást adnak. Itt eddig még csak ijjedten hátrahőkölő gyalogost láttam. Figyelmesen körülnézőt még nem :-(



Az átjáró után jobb oldalon látható a különleges útátjárójelző, amelynél "Figyelj!" jelzést kell(ene) adni, ami ugye legalább 3mp-es folyamatos kürtölés. A bal oldali házban lakók bizonyára már ismerik...






Rövidesen vége az ívnek, és az előjelzett - és immár belátható - átjáróhoz érünk:



Ez már a Rákosszentmihály állomáshoz tartozó, és exmv által műholdképen is megmutatott egyik átjáró. A képet korábban is készíthettem volna, amikor az átjáró már le volt zárva, ám négy gyalogos és egy kerékpáros ennek ellenére átment az átjárón. Ha nekem nem kellett volna megállni, és nincs szerencséjük...






No, de haladjunk csak tovább! Rövidesen áthaladunk az állomáson, melynek túlsó végén egy másik közúti útátjáró található.



Az állomáson történő áthaladás közben erre az átjáróra vonatkozóan is "Figyelj!" jelzést kell(ene) adni, melyre most nem tábla, hanem a menetrendben található, és korábban itt szintén említett jelzés utasítja a mozdonyvezetőt.
Az is látszik a képen, hogy az átjáró után máris egy balos ív következik. Tehát az abból az irányból érkező vonatok számára szintén nincs erre az átjáróra megfelelő rálátás - abból az irányból is hangjelzést kell adni. És ugyanúgy az első két átjáróra vonatkozóan is érvényes a hangjelzés adása, ahogy korábban részleteztem.
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.12 0 0 242
A válaszban meg fogják magyarázni. Ez így szokott lenni, aztán minden marad a régiben.
Viszont tudok egy bíztatót írni. A hónap elején munka folyt a Kerepesi út hídján. Éjjel is dolgoztak, és ennek megfelelően ki volt tűzve a jelzés adására parancsot adó jelző. Biztosat nem tudok, de a leírtakból arra következtetek, az itt adott hangjelzések zavarták a nyugalmatokat. Ha igazam van, akkor a Ti problémátok megoldódott.
Sajnos másoké nem.
Előzmény: Törölt nick (177)
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.12 0 0 241
Talent? Annál még az utastérben is kifejezetten zavaró. A többi motorvonaton még nem utaztam.
Előzmény: Törölt nick (172)
varjan01 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 240
"Fákat nem akarunk kivágni! Szó sem lehet róla!!! Inkább tűrünk!:)"

Innentől egyértelmű a helyzet...:))
Előzmény: Jucus81360 (239)
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 239

Elhiszem én! Én is szeretek ott lakni és egy kolleganőm férje is azt mondta, hogy irigyel érte. Amikor ott volt, minden sinen mozgó járművet fényképezett a mobiljával...:)

 

Fákat nem akarunk kivágni! Szó sem lehet róla!!! Inkább tűrünk!:)

Előzmény: varjan01 (238)
varjan01 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 238
Szeretnék ott lakin ahol Te, de komolyan! :)
Egyébként ha a fasor nem lenne az átjáró mellet, akkor más lenne a a helyzet.
Előzmény: Jucus81360 (231)
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 237

Ugye ezt nem tőlem kérdezed?:)

 

Vagyis nem mellettünk kellene kürtölnie?!

Előzmény: SherlockHolmes (236)
SherlockHolmes Creative Commons License 2007.10.12 0 0 236
Kanyarodik a sín oda-vissza, pont előttünk egyenes, de ez nem számít. 80*5=400 ha jól értem. 80 km/h elég nagy sebesség ám egy vonattal. Mekkora út kellhet a megálláshoz? Mondjuk vontatott teher függő, nem?
Előzmény: Jucus81360 (235)
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 235
Szerintem oda-visza belátható a pálya.
Előzmény: Soldato (233)
exmv Creative Commons License 2007.10.12 0 0 234
A belátásról:
A közút tengelyén a fényjelző készüléktől visszamért 1 méter távolságból el kell látni a vasúti pályán mindkét irányban az ötszörös pályasebességnek megfelelő, méterben mért távolságba. (20/1984. (XII. 21.) KM rendelet)

A pályasebesség arrafelé 80km/h.
Előzmény: Jucus81360 (232)
Soldato Creative Commons License 2007.10.12 0 0 233
Nem a sorompó felé,hanem a sorompó felől kell beláthatónak lenni a pályarésznek.
Előzmény: Jucus81360 (232)
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 232
Szerintem teljesen belátható ez a szakasz, semminzavaró körülmény nincs. Főleg a sorompó felé!
Előzmény: Jucus81360 (231)
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 231

Na még egyszer! Gyalogos átkelő.

 

 

Sorompós autós átkelő

 

 

csak úgy
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 230
A gyalogos átkelő
Előzmény: exmv (225)
M.VIII Creative Commons License 2007.10.11 0 0 229
Az alsó karikában levő fehér "csík" egyikében laksz? Rossz helyen van az a sorház....
Előzmény: Törölt nick (193)
M.VIII Creative Commons License 2007.10.11 0 0 228
Hali!

A gorilla (aminek mélyebb tónusban szól a kürtje a kellemes síp mellett):(a képet nem én készítettem, minden elismerés a szerzőnek)
Előzmény: Törölt nick (220)
SherlockHolmes Creative Commons License 2007.10.11 0 0 227
Köszönjük!

Ez valóban hasznos tanács. Ha valaki ez ügyben tenni tud, kérem próbálja meg! A magam részéről a házban élő agilis 'fiatal' hölgyeknek kinyomtatva bedobon, tudom van ráérő idejük és már ide-oda leveleztek is.
A többi ötlet sem eldobandó, de persze tudom nem mi vagyunk az egyedüliek.

Valamikor réges régen, nem is találkoztam vele soha, édesapám apukája vasutas volt Félegyházán. Egy vonalat felügyelt, az nem volt kis dolog akkoriban, csak egy kézi kocsit le kellett cibálnia a sínről, mert szemből jött a vonat ami a ködben nem látta a jelzést. Szóval így aztán valami közünk volt a vasúthoz, mégha azóta senki sem dolgozott ott...
Előzmény: exmv (225)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.11 0 0 226
Mivel ma volt alkalmam a kérdéses szakaszon közlekedni, így csináltam pár fotót a sokat emlegetett útátjárókról. Csak momentán valamiért nem akaródzik a telefonról átvándorolni az a három kép a PC-re, úgyhogy a közzétételük még várat magára...
exmv Creative Commons License 2007.10.11 0 0 225
A mozdonyokon 2 (és fél) fajta kürt van. Az egyik, amit annyira utáltok, a másik az alvázsíp, a feledik egy elektromos dudácska (elenyésző számban). Ezek közül a légkürt rendelkezik elegendő hangerővel, hogy "a pályasebesség ötszörösének megfelelő, méterben mért távolságból" (tehát elég messziről ahhoz, hogy mindenkinek legyen ideje letakarodni az útról) hallható legyen.

Egy tipp:
Különleges útátjárójelzőt ott kell elhelyezni, ahol a rálátás a vasúti pályára, a pályára engedélyezett sebesség számértéke ötszörösének (5 V km/h-ban) megfelelő, méretben mért távolságban nem szabad.
Nyakatekert megfogalmazás, de segíthet. Valahogy azt kellene elérnetek, hogy a rálátás szabad legyen (favágás, bokorgallyazás, nem tudom, mi van még ott). Ezután ki lehet cesréltetni a Különleges útátjárójelzőt Egyszerű útátjárójelzőre.
"Az egyszerű útátjárójelző fokozott figyelésre hívja fel a mozdonyvezető figyelmét. Mellette Figyelj-jelzést a 196. pontban meghatározott esetekben kell adni.
...
196. Figyelj-jelzést kell adni:
a) közösen használt vasúti és közúti hídhoz való közeledéskor a ráhaladás előtt;
b) valamennyi különleges útátjáró-jelzőnél, továbbá a Pályán munkások dolgoznak elnevezésű jelzőeszköznél és valamennyi V-betűs jelzőnél;
c) fénysorompót ellenőrző útátjáró-jelzőnél, ha az fényjelzést nem ad;
d) a vonat menetrendjének 2. rovatában az állomásnév után alkalmazott fekete négyszög és olyan átlós négyszög esetén, amely az átló egyik oldalán fehér, a másik oldalán fekete;
e) mindenkor, ha adását személy- vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi.
f) útsorompót ellenőrző fedezőjelző előtt, ha az Hívójelzést ad.

A Figyelj-jelzést legalább 3 másodpercig kell adni. Viharos időben, továbbá a távolbalátás korlátozottsága és veszély esetén a jelzést mindenkor az útátjáróig, illetőleg a munkahelyig vagy a veszélyeztetett pontig folytatólagosan kell adni."
Előzmény: Törölt nick (224)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.11 0 0 224
szerintem is esélytelen a fal...

a kérdés az, hogy mi lenne a jó megoldás.

Arra láttok esélyt, hogy pl. ilyen szakaszokon engedélyezzék egy másfajta kürt használatát? (ami még biztonságos a mozdonyvezetőnek viszont nem rezegteti meg több km-es távon belül az ablakokat - ha van ilyen egyáltalán)

(meg hát ott az a gyalogosátkelő amiről jó lenne tudni, hogy egy felüljáróval és kerítéssel kiiktatható-e egyszer az életben)
Előzmény: exmv (223)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!