Mi az, hogy nem nagyon igénylik a vásárlók??? Előbb-utóbb (pár éven belül biztos) ez is alapfelszerelés lesz, mint a szervó, meg az ABS. Melyik modellben próbálkoztak függönylufival? Olyat még nem hallottam, hogy egy gyártó elkezdi, majd abbahagyja, főleg nem biztonsági felszerelésnél.
Swift futóműve TUTI, hogy jobb lesz, mint az Ignisé, hiszen a két autó különböző felhasználásra lett tervezve! Swift sportosabb, fitalos, dinamikus közlekedésre az Ignis meg inkább robosztusabb felhasználásra szerintem... Ráadásul az Ignis hasmagassága sem véletlenül annyi amennyi. Ez kanyartulajdonságokat jelentősen rontja ugyan de cserébe jól bírja a pesti nagyon gáz utakat, gond nélkül lehet vele patkázni...
Swift nyomtávja, tengelytávja jelentősen nagyobb, a gyári közlemények szerint az európai piacokon feszesebb gátlókkal, lágyabb keverékű gumikkal fogják forgalmazni..
A múlt pénteki bemutató képein jól láccott a Continental PremiumContact gumi ami nem egy "rossz" darab, sőőt...
Ez egy MR Wagon,ami csak Japánban kapható és smmi köze a WagonR-hez(max. a padlólemez).Japánban már egy ideje van új WagonR,ami Európába olyan formában nem valószínű,hogy lesz.
Mi jön a WagonR után?
Toda Kazuhisa:A kérdés még nem időszerű.Egy-egy modell életgörbéje általában 6 év,nem is részletezve,hogy a Wagon jól megy.
Függönylufival már próbálkozott a Suzuki, nem jött be, nem nagyon igénylik a suzuki vásárlók Magyarországon. Azért a GS be biztos berakják. A fedélzeti számítógép meg ezentúl legyen kombinált kijelző :-) úgy látom a megfogalmazásommal baj van.
Én úgy tudom, hogy később lesz függönylufi és kulcs nélküli indítás is. A gyártás beindítása most szerintem fontosabb, mint ezek a (kisautóba ritkán rendelt) extrák. Az Igniszben tényleg nincs fedélzeti számítógép. A pillanatnyi fogyasztásmérő nem fedélzeti számítógép. Tarolni fog a piacon, én annak örülök, hogy csak kétszázerzer az automata.
Nem. Ez egy 2000 ben indult a mienknél kissebb modell. Egy ideig volt róla szó, hogy ezt gyártják, de mivel ez itt tul kicsi lett volna elvetették. Lett helyette az itthon most leköszönő. Ha fognak is akkor egy vadi újat. De most a fő csapás a Swift.
Én is imádom.Mindig is akartam venni egyet.Vettem is az IS mellé.A feleségem példája a legjobb :ő csípőből útálta a wr+-t ,ma veszekszünk rajta ki használja.Így fog kinézni az új?
Szerintem meg nem semmit. A Suzuki kifejezetten a Dacia Logan hatására hozott be egy új IGNIS alapmodellt, hogy olcsón hozzá lehessen jutni. (Inkább azt vegyék mint a Logant.) Ugyanígy a többi gyártó sem hülye és nem fogja ölbetett kézzel nézni, hogy helyettük Swift-et vesznek az emberek. Ennek szerencsére mi leszünk a nyertesei.
Kiváncsi vagyok, mit fog lépni a többi kisautó gyártó (mármint a 206, Punto, Yaris, Picanto, Polo, Clio féle autók gyártói), mert egy ilyen árért (2.05 milla) kapsz ABS-t, 2 légzsákot, 1.3 16V motort....Bár ezt a véleményemet már 1x leírtam :-)))))
Imádom a Wagont. Szerintem a legjobban kitalált a sok jó Suzuki közül. Nem ez mondatja velem, hogy itt nem vették észre az értékeit. És lehet, hogy jól érzi a Suzuki, hogy ide egy Swift szerű autó kell.
Amikor az Opel levitte 2 milla alá az Agila árát, elég sokat lehetett abból is látni... Szóval a WagonR+-nak volt egy konkurenciája, az Ignis ilyen szempontból egyedül kezdhetett... Meglehet, hogy többet akartak eladni belőle, de bukásnak továbbra sem nevezném.
Az viszont biztos, ha megszűnik a WagonR+ és nem is importálják, akkor azok, akik a stílusa miatt kedvelték az autót átmennek az Opelhez Agiláért. Rajtuk veszíthet a Suzuki. Persze van bőven vevő, marad is, főleg az új Stift miatt. Nekem nagyon tetszik kívül-belül, második autónak használtan 3 év múlva komoly alternatíva lesz...
Én sem nevezném buktának a WagonR+-t, rengeteget adtak el belőle, és adnak el még mindig. Vannak olyanok, akiknek nem tetszik az új Swift, de a Wagon igen. És ahogy elnézem, a Wagon-ból nem az alapot vették a legtöbben, hanem a GLX GS felszereltségüeket.
Szerintem a WagonR+ semmiképpen nem nevezhető buktának. Az eladási éllista 3. helyén állt az országban hónapról-hünapra. Csak az IGNIS és a FABIA verte meg.
Kiszortírozásának oka inkább a gyár kapacitásában keresendő: az új SWIFT és IGNIS gyártása mellett nem bírják szuflával a gyártósorok.
De kudarcnak és bukásnak semmiképpen nem nevezném a WagonR+-t!
Úgy hallottam már február közepén kapnak a szalonok az új Swiftből.Úgy néz ki,hogy lépcsős hátú változata nem lesz.Remélem azért jobb futóművet kapott,mint az Ignis. Viszont a tesó motorjaival biztos nagyon fürge lesz.Alig várom,hogy teszteljék újságban,műsorban.
A gyárak általában 4-5 évente hajtanak végre modellfrissítést. Nos, ezt a wagon itthon nem érte meg. További importja a lengyelországi gyártásból az igények alakulásától függ. Legyünk őszinték: a csinos kis Swift forgalmazásának kezdete után pedig ezek az igények szinte a nullával lesznek egyenlők.
Ami miatt egy kicsit talán csalódott vagyok az az ,hogy az a gyártó aki tulajdonképpen motorizálta az országot, több mint tízéves magyarországi tapasztalattal a háta mögött sem merte bevállalni a méret és kategóriabeli továbblépést, de még egy nagyobb csomagterű modellt sem.
Ettöl eltekintve amit eddig az új Swiftből láttam ( képek+műszaki adatok a vezess.hu-n ) az tetszik.Természetesen elmegyek a bemutató napokra, ki is szeretném próbálni, még az is lehet, hogy elcsábulok és előbb-utóbb veszek egyet ,viszont én még nem vagyok családos ember.
Pl. a magyar autóvásárlási szokásokkal kapcsolatban, abban, hogy a Wagon (méltánytalanul) sajnos megbukott...
De néhány ténykérdés: A japán Ignis legmagasabb ára 2 980 000.- A Suzuki nem piacvezető pozícióra törő, hanem piacvezető.
Egyébként ha benne vagy a dolgokban akkor tudod, hogy kétszer is volt szó a Liana méretű autók gyártásáról, és kétszer is elvetették. Az alsó közép kategóriában ott a Liana egy nagyon versenyképes árral. Nyilván abban a szegmensben nem lehet akkorát tarolni, mint az A-B szegmensben.
Ennek ellenére kicsit zavar az állandó nyavajgás. A 90-es években volt a "papir", "alufólia" duma, meg a "fapados", "trabant utódja", most meg a "mért ennyibe kerül?", a "mért ekkora","mért nincs benne digit klíma? " :-) Képzeld ha fiatot, B Astrát, vagy daewoot gyártanánk mint más kelet európaiak...
Nem tagadom, hogy kérdéseimnek volt némi provokatív indíttatása.
DE:
A digitklíma többletigénye a manuálissal szemben egy vezérlőegység, amit márkától függően, általában 50-80 ezer forintplusszköltségért lehet megvásárolni. Ez nem akkora összeg egy új autó vásárlásakor aminek még a lehetőségétől is el kellene zárni a csúcsmodell vásárlóját. Szerintem...
A fedkompot csak példaként említettem, a lényeg ,hogy ezért a pénzért egy leegyszerűsitett,bár - az előd példájából kiindulva - kétségkívül megbízható KISAUTÓT kapsz.
A magyar piacon valóban a 2.5-3 millió forint közötti autók a legkelendőbbek, ám nem azért mert az emberek egy kicsi, szűk, legfeljebb átlagos felszereltségű, tőlünk nyugatabbra többségében másodautónak használt modellre vágynának. Inkább a nagyságrend a fontos: ez az összeg az ami még úgy 40 ezer forint körüli havi részlettel bevállalható. Egy átlagos magyar család ma általában egy autót tart és azt használja városi és hosszútávú utazásokra is, ez utóbbira viszont ez a kategória csak erős kompromisszumok árán alkalmas.
Az Ignis hazai gyártásának beindulásakor az ára mindjárt 3,5 millióról 2,5 millióra csökkent.
Ezt a gyakorlatot folytatva egy Liana-méretű modellel, az új Swift várható árában most egy alsóközepes autót gyárthatnánk Magyarországon, ami sokkal inkább kielégíthetné a hazai igényeket. Nem kellett volna-e ezeket a tényeket egy bevallottan piacvezető pozicióra törő gyártónak figyelembe venni a hasonló okok miatt Magyarországon soha igazán el nem fogadott, tulajdonképpen megbukott Wagon-R+ gyártásának befejezése után ?!