Végigolvastam ezt a kb. 250 db hozzászólást, illetve nézelődtem interneten is.
Qva magas az ára, szerintem. Jó, hogy korszerűbb, a fapad is extrásabb, nagyobb biztonság, új dizájn, korszerűbb motor stb..., DE akkor is soknak találom ezeket a 2,5-3,5 milliós árakat.
Ülésfűtés....
Emberek! Ennyire elkényelmesedtünk volna? :)
A régi időkben örültünk, ha egyáltalán volt fűtés az autónkban :-D
hát, mivel le vagyok égve, és nem akarok hónapokat várni, kénytelen leszek meglépni a 0 Ft-os dolgot. Már lefoglalóztam múlt héten, most várom a hívást, hogy mikormehetek átvenni. Szerintem kb márc. közepe-vége...
Igen, az Astra "classic II" már egy elég régi darab, nem rossz, de a formájában nincs semmi különös, olyan semmilyen menjünk vele A-ból B-be autó. Persze nem azt mondom h rossz lenne... Az új Astra sokkal szebb - de drágább is..
Meg a classic Astra már nem egy mai gyerek. vagy 7 éve forgalmazzák?!? Nameg a többség véleménye szerint a Suzuki lényegesen megbízhatóbb márka, mint az Opel...
Kívülről egyszerűen gyönyörű, már tuningolni sem kell (virtuál).
Max alufelni :-)
Belelülve nekem is furcsa volt, főleg a C Corsám után.
Nagy ugrás a Swift I. után, de tényleg érezhető rajta a spórolás.
Ha pedig feltornázom az árat az itt leírt 2.8 millióig, akkor inkább Astra Classic II-t vennék helyette. (jó felszereltség, ugyanilyen hitelfeltételek)
Szerintem 2.4 millióig versenyképes.
Nem leszólni akarlak benneteket és az autót, félre ne értsetek.
Az almera nagyobb ez igaz de a 2,750,000 ft a VISIA PLUSZ ára, amiben nincs ABS. Ez viszont szomorú tény a legjobb vétel cím védőjétől... De az 5 év Nissan gari valamennyire alátámasztja, amit írtál :)
Mint már írtam, nekem is tetszik az új Swift, de ez csak a 2. legjobb vétel az újautók között, mert a legjobb: 5 ajtós Nissan Almera 2,750 e FT (klíma, 2 légzsák, elektromos ablakok)!
Ennyi pénzért csak egy ugyanilyen felszereltségű Swift kapható, de van köztük egy kategóriányi különbség.
A "kihűlt" alatt nem jéghideget értettem, hanem "szobahőmérsékletet". És aki ennél melegebb ülésben is szeret ülni (mint én) az ilyenkor bekapcsolja, hogy kellemesen melengesse egy kicsit az ülést :))
Sejtettem, mert az Ignisben is ilyen. Na de akkor időnként kapcsolgatod, ha már túl meleg az ülés akkor ki, ha túl kihűlt az ülés, akkor be. Nem olyan vészes, de ezen nem fogunk összeveszni: te nem rendelnél bele ülésfűtést, én viszont igen :))
Van létjogosultsága, én télen olyankor is szeretek enyhe fokozatú ülésfűtésben ücsörögni, ha az autó már kissé átmelegedett. Szerintem embere válogatja...
Nem egészen értem hogy kötötted hozzám a régi swift beszámítást (már ha ez nekem szólt). Én figyelek mint a zállat, de nem todok róla, hogy lenne egy lufis swift (írtam ilyet?) a skoda szégyene, hogy a fapadba csak egyet tesz (örülj, hogy egyáltalán van benne?). Egyet árulj el: ha már bemelegedett a kocsi (nemtom a swifteknek ez meddig tart, de a toyotának kb 5 perc.) utána mire jó a zülésfűtés, jó-jó, hogy abban a zöt perben nem fagy oda a züléshez a se**ed, de ezt ilyen rövid ideig még egészségkárosodás nélkül is el tudnám (tudom) viselni. A bőr ülésnél még talán látom értemét, de a szövetnél nem igazán. Ez olyan, mindha a gatyádba tennél fütőszálat, és bekapcsolnád miután magadra rántod :) Kis idő után magától (magadtól) is "bemelegszik"...
Mondom a Skodánál, Fabiát vett. Ha jobban figyelnél, tudhatnád, hogy nincs is egy légzsákos új Swift. Csak a régi Swift-beszámításra reagáltam. Nyílván, valamit valamiért, de nem kell beszarni, lehet a piaci árnál (néha sokkal) magasabb árat is kérni. Igaz, máshol, tuti, visszaszívatják az emberen.
Az ülésfűtés egy kifejezetten fontos dolog szerintem. Ezekre a hidegekre (nem) gondolva ostobaság nem megrendelni. Amikor vettük, még nem lehetett rendelni, amúgy mindent megvettünk.
Nekem is Swiftem van és már kb. fél éve figyelemmel kisérem az új autó érkezését.
A múlthéten elmentem és beleültem 1 vvt-be,ami még jobban felfokozott állapotba hozott.
Nekem az a véleményem,hogy nagyon fasza a verda(még nem vezettem),de még ÉRDEMES várni 1-2 hónapot.Tényleg nagyon szép,sok jót mondanak róla,sőt a Gyurcsány is "lecserélné" az A/-os Audikat:)),de semmi tartós teszten nem volt még.
Én is kiváncsi voltam a gépre megnéztem... Nekem nagyon tetszik! Jó persze a szalonba 3.4 millós gépet rakják ki, amibe egyből bele lehet szeretni... Azért megnéznék egy fapadost is... Tehát, kívülről nagyon egyben van! Belülről szerintem ez már nem mondható el... Beültem, becsuktam az autót, bezártság érzés fogott el... iszonyatosan szűk! Szinte bepréselődtem a középkonzol és az ajtó közé. A lábamat sem tudtam igazán hova rakni. Rábíztam a gravitációra... :o) A magassága viszont nagyon jó! Fölöttem még sok hely volt! A belülről az autó elég "rideg" olcsó műanyag mindenhol, abból is a rosszabb fajta... Az ajtó, a kormány, a műszerfal, primitív... Szerintem... 3.4 millós autóhoz képest persze! Az ülések jók, hátul el lehet férni kényelmesen. Persze nem 2 kosarasnak... A csomagtartó... Szinte nincs is! :-( Ezt már előrébb is olvastam. De tényleg, 2 sporttáska... Összességében azonban igazi családi "népautó" lehet! Az 1.3 GS felszereltséggel 5 ajtós 2.950.000.- Ft + üzembehelyezés. És máris 3 milló fölött vagyunk. Ami sok! Ezért a pénzért már azért komolyabb autót vehetünk! Azt mondom az alapár 1.8m GS változat pedig 2.3m lenne 3 hónapot kéne várni a sok előjegyzés miatt! Lehet h így is... :o) Igazából ennyi, bocsi ha "megvakult" suzukisokat megbántottam... De az én véleményem.
U.I.: Ja gyári adatok szerint a városi fogyasztása 8-9.3 liter...
Szia. Lenne egy pár kérdésem az autóval kapcsolatba. Én még csak kívűről láttam új swiftet. Milyenek a pakolórekeszek az autóban? Pl. Kesztyűtartó, pohártartó, ülés alatti fiók. A csomagtartó mihez képest kicsi. A régi swiftekéhez viszonyítva mekkora? Az a GLX példány amibe van CD és Klíma mennyibe kerül?
Látom (sok fórumhoz hasonlóan) ti se szerettek visszaolvasni, vagy odafigyelni arra, hogy más mit ír (tisztelet a kivételnek). A Illumi Cancel gomb azt csinálja, hogy lecsökkenti/felerösíti a kombinált kijelzö és a rádió LCD-jének a fényerejét, hogy nappal is lehessen látni és éjszaka se verje ki a jómunkásember szemét. :-) A kódkártya-kulcs témához egy szituációs példa: Ismerösöddel (kódkártyával a zsebedben) beszélgetsz a parkoló Swiftedtöl nem messze, miközben egy szemfüles autótolvaj (mit sem sejtve) bepattan új autóba és elrobog vele... Kb 50 métert, mert aztán meglepödve tapasztalja, hogy tovább az istennek se hajlandó menni vele az autó a kókártya nélkül :)). Üdv: Cryon!
Ja én sem bírtam lecsukni a csomagtartót, pedig jópárszor megpróbáltam, teljes erőből meg nem akartam leb****-ni ott az érdeklődők előtt.
Viszont a kis kapcsoló nekem is nagyon tetszik. Megnéztem a kártyás indítás témát is. Szerintem nem nagy szám. Annyi, hogy mikor odamész kinyithatod, simán, és a bezárásnál pedig nyomsz egy kis gombot a kilincsnél, vagy a gombon. Bennt pedig annyi az egész, hogy nem kell a kulcsot bedugni, hanem a gyújtáskapcsolónál lévő műanyaggal indítasz ugyanúgy mintha kulcsos lenne.
Viszont arra nem jöttem rá, mi az a ILLUMI CANCEL GOMB valamit a műszerfalom mahinál.
"Elegáns a mikrokapcsolós 5. ajtónyitás, de a kiállítot példányon nagyon erős volt a telo, majdnem állon vágott, amikor kinyílt, lecsukni meg alig tudtam, a kis törékeny hölgyek fognak még csüngeni ezen az ajtón :)"
LOL :P Ez így van, az ajtó szépen felnyílik, lecsukni viszont nem semmi, engem is majd fejbe csapott :P
De talán ez majd rövid idő múlva "bekopik" és jobb megoldás, mintha alapból könnyű lenne a rásegítés és alig lehetne felnyitni...
Mi a járműkísérőlap és mire használják ? A járműkísérő lap egy "B" kategóriájú okmányvédelemmel rendelkező, szigorú számadású okmány, mely kettős funkciót tölt be: egyrészt igazolja az importőrök és járműgyártók által Magyarországra behozott, illetve itthon gyártott új járművek feletti rendelkezési jogot, a jármű belföldi nyilvántartásba vételéig, másrészt tartalmazza az eredetvizsgálat során készített szakvéleményt. A járműkísérő lapot megfelelő igénylést követően a BM Központi Hivatal adja ki, országosan egy helyen, a Központi Okmányirodában. Kitöltése az igénylő (importőr, gyártó, kereskedő) feladata. A kitöltött okmány csak egy alkalommal használható fel a járműhöz kapcsolódó igazgatási ügy elintézéséhez (forgalomba helyezés, tulajdonjog változás, stb.). A jogosultaknak a járműkísérő lapokkal szigorúan el kell számolniuk. A járműkísérő lap az igazgatási eljárást egyszerűsíti, ugyanis ennek használata során nincs szükség a gyártó vagy az importőr számláinak vagy vámiratainak vizsgálatára. Ezen okmányok ellenőrzésére, a járműkísérő lapok kiadásakor, a Központi Hivatalnak van lehetősége.
Igazából 2 embernek (+gyerekek a hátsó sorba) való a kocsi szerintem, tehát ha tökig hátratolod az ülést akkor nyugodtan nyújtózkodhatsz :P
Én 187 cm magas vagyok, és nagyon meglepődtem, hogy amikor hátratoltam a sofőrülést, alig értem el a pedálokat... (régi swifttel viszont hiába tolom hátra, akkor is nagyon kényelmetlen, sokszor volt már hogy hosszabb úton teljesen "lebénult" a lábam olyan rossz a lábamnak a helyzet :((( )
Anyósülést ha az újban hátratolod, akkor úgy érzed, a kocsi orra kb 2 méterrel van előtted :P
Tegnap előtt benéztem egy Suzuki kereskedésben megsasolni az új Swiftet.
A képeken nagyon jól néz ki, élőben ezt négyzetre lehet emelni. Egy világosabb kék GLX AC CD volt kiállítva, első vélemény:
Külső: A fényezés csodálatosan szép, semmi narancsosság, illesztési hézagok rendben, ajtócsukódás nagyautós, fényezett kilincs szép és szintén nagyautós, az első, de még inkább a hátsó ajtó nagyon tágasra nyílik.
Elegáns a mikrokapcsolós 5. ajtónyitás, de a kiállítot példányon nagyon erős volt a telo, majdnem állon vágott, amikor kinyílt, lecsukni meg alig tudtam, a kis törékeny hölgyek fognak még csüngeni ezen az ajtón :)
Sajna alacsonyra nyílik, én a 194 centimmel a veszélyes zónában tudhatom a fejem.
Külső tükör óriási, mint egy teherautóé, nem hinném, hogy bármi is elbújhat a tükör látóterén kívül.
Belső: Összbenyomás alapján nagyon izléses, látszik, hogy figyeltek a részletekre, szép a kárpit, mondhatni sportos, az ajtókon elegáns a titánszínű betét. Váltó még így álló motorral is finoman kapcsolható, nincs meg benne az a nyersesség, mint a bejáratós Ignis váltójában. Üléspozíció könnyen belőhető, kormány csak sugárirányban állítható, az ülésnek pedig csak a hátsó része szabályozható magasságban. Vörös műszerfal, mint az Ignisben...izlés dolga. A 6 hangszórós CD szépen szól. Magam mögé nehézkesen fértem be (még mindig 194cm :), de szerintm 4 normál alkatú ember kényelmesen utazhat. Nem tűnt nagyon szélesnek az autó, de ezt nem tudtam letesztelni objektíve. Csomagtér kicsi, de ugye aki szállítani akar, az vegyen kamiont :)
Ja és még valami, állítólag a CD alapból kormányról vezérelhető, nem úgy, mint az ismertető brossúrában, mint egy külön extra.