szerintem nem érdemes összehasonlítani a Celicádban levő mélynyomós cuccoddal, a régi swiftünkben Kenwood rádió van, 4 hangszóróval (amiből a hátsó 2 elég nagy ovál hangszóró a kalaptartóba) -- na ehhez képest kimondottan kellemesen szól. Nagyot dob a hangminőségen az, hogy ott a 2 kis magasokat adó hangszóró a tükörnél..
Én úgy olvastam valahol, hogy ezeknek a CDs rádióknak a fejegysége egy Siemens VDO márkájú egység (Ignisben Blaupunkt van), valaki hallott esetleg mást?
Ja, és ha van rajta vonali kimenet, akkor még mi kell hozzá, hogy bele lehessen tenni egy mélynyomót? Kell hozzá egy erősítő is ugye? (és ez mennyiért jönne ki?)
Végülis nem rossz 5let a mélynyomó, csak azt nem tudom, ha beleteszed a csomitartóba, akkor mennyi hely marad vajon?
A 2.5 millás fábia felszereltségébe írtad a ködlámpát. Erre írtam, hogy a Swiftben érdekes módon csak a GS-hez jár gyárilag, a többibe rendelni se lehet. Csak utánnyomottat. Bocs, ha félreérthető volt...
Hát én csak 110-et mentem vele, ott rettentő stabil volt, kicsit túl keménynek is találtam a kormányt (nem tudtam finoman elforgatni, nagyon szorosan fogta a szervó), de lehet hogy csak rossz modellt fogtam ki. A Celicámhoz képest kicsit kenődősnek éreztem a féket (foghatna jobban is), de gondolom nem jóhoz hasonlítom...
Sziasztok. Ha nekem a Fábia és az új swift között kellene választanom én mindenképpen az új swiftet választanám. A volt barátnőm tesójának van Fábiája. 2 éves és sok gondja volt már vele. Pl: elromlott az el.ablak, többször is kigyúllatt menet közben a töltés és a légzsák visszajelzője. Aki már vezettek a swiftet attól kérdezném hogy milyen volt a stabilitása nagy sebességnél. remélam nem olyan mit a régieké:-)))) Köszi
Igaz az abs, cd hiányzik belőle, de méreteiben sokkal nagyobb (hosszúság: +50cm, csomagtér: + 142L) és ott van az 5 év garancia (ami további 2 évvel meghosszabbítható). 100 ezer forintnyi felszereltségtöbblet mellett is jobb vételnek számít az Almera. Szerintem.
Mondtam, hogy 2.5 millióért vette az új autót. Erre Te írod, hogy 2.5 milláért nincs benne ködlámpa, csak a GS-ben. Hát persze, mert én nem a Swift-ről, hanem a Fabia-ról beszéltem. Mindegy.
Az ülésfűtés főleg bőrnél és az Ignis-éhez hasonló valahogy nehezebben átmelegedő huzatoknál fontos. Szerintem plüssnél például nem annyira.
Az 1.3-as amit vezettem szintén GS-es volt, de ezen lecserélték a teszt idejére az alufelniket lemezre, meg tetettek rá téligumikat is. Nem éreztem semmi különbséget az 1.5-öshöz képest menetdinamikában, talán emelkedőn kéne őket összehasonlítni. Belül abszolút csendes, nincsenek zörejek. A motort szinte 4000-ig nem is hallani, azt is csak úgy, mindha egy melletted álló autó hangját hallanád tompán. Legalább is én nem úgy éreztem, hogy a Swiftből jönne. Persze a Celi után könnyen mondom, azon ugye egy 55-ös nyitott rendszer van sport (szinte semmi) hátsódobbal. A futómű hangja kb ugyanilyen hatást kelt: hallom hogy dolgozik, teszi is a dolgát, de egyáltalán nem zavaróan, vagy kopogósan. Ügyesen eltompítják a hangját a hangelnyelő elemek (már ha vannak). Visszafelé Öcsém mögé ültem be, hátul is nagyon kényelmes, faterom (185/95) ült mellettem, és egyáltalán nem volt klausztrofóbiám :) A hátulja egyáltalán nem pattog (mint az Ignisé) én legalábbis nem vettem észre, hogy nagyon elbaltázott lenne a futómű. Az úttartására ugyanaz a gokartos feeling a jellemző, mint az 1.5-ösnél (mér is lenne ez máshogy) ha kicsit le lenne ültetve, indulhatnék egy Rally-n is :) csak kéne bele még kb 100 paci. Egyedül a rádiót találtam dobozhangúnak, bár a referencia itt is a külön erősítőkről meghajtott közép-magas (4x25W) hangszórók és mélyláda (250W) hangja volt a Celicából. Ezen mondjuk én biztos javítani fogok egy kisebb mélyládával a swift hangzásán. Csak legyen a gyári fejegységen vonali kimenet!
Összegzésképpen elmondható, hogy az az autó messze a legjobban összerekott kis-Suzuki - nem véletlen, hogy az EU-ban is tarolni akarnak vele. A külső-belső formavilága miatt meg abszolút győztes az én értékítéletem szerint. Aki fikázza a belül lévő anyagok minőségét, annak javaslom, hogy a saját kategóriatársaiban lévő anyagokkal hasonlítsa össze, ne a tizensokmilliós felvágósokéval. Ez mégiscsak egy kisautó, amiből külföldön a legtöbbet második autónak, gyereknek fognak megvenni, és arra maximálisan (túl is) teljesít minden elvárást. Ja és azt is nézzétek, hogy nekik mennyinől áll a fullosért 3 millát kiköhögni. Tuti bombasikere lesz!
Ezt írtad 14-én: "Csütörtökön megyek kipróbálni az 1.3-ast is"
Na az erről szóló beszámolót már nem leltem sehol...
Igazából az érdekelne h. mekkora a különbség az 1.5-öshöz képest, bár igazán nem erősebb, csak nyomatékosabb az 1.5-ös..
Mondjuk a Celica-hoz képest lehet h. mindkettőt egyformán gyengének érezted...:-))
A másik a menetkomfort ami érdekelne.
Mennyire pattogós a futómű? Úttartás milyen? (már ha volt módod megcibálni egy kicsit..) Menet közben mennyire zajos az utastér? Esetleg zörgés(na mondjuk ez azért durva lenne, dehát Suzuki ez is..), futóműdobolás ilyesmik hallhatóak-e?
Amúgy nagyon tetszik nekem is a gép kívül belül, bár pl. az nagy bánatom (lesz), h.belül a középső levegőrostélyokat még mindig nem sikerült zárhatóvá tenniük..:-(
kösz az infót! Gyôri vagyok, de majd rájukcsörgök, csak én már lefoglalóztam egyet csornán. Majd megpróbálok valamit ügyeskedni. Egyébként én már vezettem mind a kettôt (1.3, 1.5), olvass vissza!
:) Na csak várd ki a végét! Ilyen felszereltséggel sincs konkurenciája a Swiftnek ebben az árrésben. Bár lehet, hogy ez nemsokára megváltozik. A piac állandóan alakul...
Bár nem tudom milyen messze laksz Pesttől, de gondoltam szólok, h. itt a Suzuki Varró-nál ( www.suzuki-varro.hu ) legalább 6-8 fehér Swiftet láttam alufelnin, tehát nagy valószínűséggel GS-eket! Az mondjuk elképzelhető, h. 1.5-ösök, mert nem emléxem láttam-e rajtuk oldalt a VVT-jelet, de egy telefont szerintem megér!
Amúgy én is szeptember közepétől be vagyok zsongva az új Swifttől..
Pár márkakereskedő már biztos nagyon unta a fejemet..:-)
Nagyon tetszett már a képek alapján is, pláne élőben..
Sajnos a menetpróba még hátravan, de a hétvégén remélem összejön az is!
Ha el tudnám adni a 2.5 éves Swift "Sport VI"-omat, valószínüleg már én is belevágtam volna egybe,de olyan megalázó áron számították volna be, h. inkább árulom én.. Nyárig csak elviszi vki, addigra meg hátha lesz a SwiftII-re is ajándék klíma akció és akkor talán még egy GS is összejöhet, mert azért a 2.950e-t én is sokallom érte, pláne h. igazából csak az alufelni ami érdekel a többletfelszereltségből...
Azért szívesen olvasnék már róla újságban is egy tesztet, de a hazai szaksajtó mintha agyonhallgatná a dolgot. Pedig a Suzuki Házban azt mondták 8-án, h. a Swiftjüket amit a Kongresszusi Központból visszakaptak amint forgalomba helyezik már viszik is tesztelni mindenféle újságírók.
Szóval, ha vki végre vezethet egy kicsikét(pláne ha sajátot!), akkor amint kiörömködte magát, ne várasson tovább minket! Várjuk a beszámoló(kat)!
Egyrészt, ha lejár a gari, olcsóbb a javítása, de ez a kisebbik dolog. A másik, hogy a tesómék leendô cégének a logóját akanám rádekoráltatni, ezzel is népszerüsítve ôket. Az meg fehér alapon néz ki a legjobban. Meg szerintem a gyári alufelnit nem sok fehér swiften fogom látni, mert aki a GS-t veszi, az naná, hogy metálfényt is akar majd. Ez talán még egy érv, hogy ne minden sarkon az én swiftem jöjön szembe fél év múlva...
Szerintem vannak logikátlanságok az árlistában. Például.
Az 5 ajtós GC alap 2250, a klíma +200=2450, viszont a GLX alapból 2450 és hozzá a klímát csak a CD-vel együtt lehet rendelni, ami így együtt 300-al több, így 2750.
Nekem a CD tök fölösleges, úgy is MP3-as fejegységet tennék bele, és egyébként sem ér 100eFt-ot.
Ha meg utólag rakatnám bele a klímát, az biztos, hogy drágább lenne.
Persze! Majd pont az én kedvemért csinálnak metálfehéret... Egyébkéne a metálszín minden felszereltségnél plusz 70 ropi felár! A GS-nél is :( (De nekem nem ezér nem kell)
Így van. Fehéret - ami nekem kellene- eddig csak GC-ben láttam mindenhol. GS-t meg csak metálban nyomattak eddig... Elvileg ha az összes szalon megkapta amit rendelt, és marad a gyárban fehér GS, akkor azt rögtön szállítják nekem. Akár már a jövô héten is. Ha nem marad rendelni kell, és akkor késni fog :-(
Márc közepe-vége??? De miért? Nincs olyan autó a szalonban amilyet te akarsz - rendelni kell a gyárból?
A mi autónk ott áll a szalonban, de a gyári izélap miatt még nem vehetjük át :(((
De remélem jövő hét végére már meglesz a szépség :P
Szerintem meg egyáltalán nem drága a tudásához képest..
Más fórumokon is hasonlítgatják más kisautókhoz, de ugyanolyan felszereltség és motor mellett mindig majd' 500.000 Ft-tal olcsóbb mint a vetélytársai..
Ugyanolyan ár és felszereltség mellett a többi autóban 60 lóerős mocik vannak, ill. ha van akkora motorja (nissan) akkor meg nincsen benne pl. ABS, 2 légzsák, ami ma már alapfelszereltségnek számít még a GC-s swiftben is...
Drágának drága más szempontból (de ezek alapján az összes új autó drága), de aki nem engedheti meg az úgyis használt kocsit vesz
Új autók között a legjobb ár/érték arányú autó.
Talán épp e miatt a többi gyár is igyekszik levinni árait, nemrég olvastam hogy az új FIat Puntoba most ajándékba van klíma meg mittoménmi 400.000 ft értékben.
Dehogy!Csak azért kérdeztem, mert én is most számoltattam egy kocsit.(GLX klímával)Nos, nekem van egy swiftem (3 éves GC Cool), amin van még hitel.Ami marad az lenne az indulója, és így lenne nekem 72x34400 Ft + casco.Ha olyat választok ami maradványértékes, akkor ez kb 23000/hó-ra módosul.Csak itt a bibi, a futamidő végén kp fizetendő 800ezer pénz.Ki tudja mi lesz akkor? Csak ezért kérdeztem a konstrukciódat!
Ha arra gondolsz, mennyibe lesz nekem az autó 72 hónap múlva, akkor ennyibe: 72x53,500. Tudom, hogy horror, de mit csináljak. Ha várnék hogy meglegyen a 10%, biztos másra költeném és sose lenne új autóm. Mondhatod, hogy nem kicsit defektes vagyok, de ez van...