Nem tartom valószínűnek, azt könnyebben el tudom képzelni hogy a Csörgik felét felhasználják alkatrésznek, a maradék példányokat meg 'odalőcsölik' olyan VF-re, ahol nincs 25000Voltos felsővezeték.
Kérdés hogy télen melyik olcsóbb: villannyal vagy gázolajjal fűteni a személyvonatokat, a válaszom az hogy teljesen mindegy, az utas vegyen föl vastag pulóvert, de nem árt ha van télikabát is nála.
"de pl. Kiskunhalas nem volt rajta. Erről mit lehet tudni? Ő "megmenekült"? Avagy itt is vannak változások?"
Az üzemeltetési részen marad 5 külsős mozdonyfelvigyázó,1 reszortos,1 mozdonyszámadó.A műhely csak kisebb javításokat végez és napivizsgálja a gépeket.
A legfrisebb infóm szerint a celldömölki VF-nél a kerékeszterga egyenlőre marad, távlati tervekben viszont szerepel Szombathelyre történő áttelepítése, de egyenlőre hál, Istennek erre a MÁV-nak egy kanyi fityingje sincs. A mozdonyok napivizsgája szintén marad, ugyanis Győr nem tudja ezt ellátni, Szombathely viszont annyira besokallana, hogy már tényleg a vasúti közlekedés biztonságára menne ki a játék!
És nyár van, mi lesz majd télen, amikor fűteni is kellene a személyszállító vonatokat?
Bocs hogy kérdésre egy újabb kérdés a válaszom: üdvözlettel Blokki. vagyis Peti!
Az alábbi kérdést feltettem a nagytopikban is, de berakom ide is:
"Szó volt itt a napokban a műhelybezárásokról. Voltak is hozzászólások itt több telephelyen történt változásokról, ill. "búcsúzásokról".
Tavasszal volt itt egy lista, hogy mely műhelyek bezárását tervezik. Nos, a kérdésem ezzel kapcsolatos lenne: végül ebből mi valósult meg? Melyekben szűnt meg a tevékenység?? Ha jól emlékszem a listán vagy 10 műhely szerepelt.
A lista tele volt "kis műhelyekkel", de pl. Kiskunhalas nem volt rajta. Erről mit lehet tudni? Ő "megmenekült"? Avagy itt is vannak változások?
Kérdezném még, hogy pl. füzesabonyi műhelynél milyen szintű tevékenység folyik- persze, ha egyáltalán még szó van erről. Itt még folyik valamiféle munka?
Köszönöm segítségeteket!"
Nos ezek lennének, Füzesabonyra már kaptam választ a másik topikban.
A MÁV-nak ez a húzása kísértetiesen hasonlít ahhoz, amikor 1992 május 1-től bevezették a 3-napos munkahetet a nappali szakszolgálatnak 3 hónapos időszakra. Akkor már bizt-beresként dolgoztam a nyugatiban, a szükséges létszám 15 fő kellett volna hogy legyen, voltunk 11-en a blokkmesterrel együtt (ő is készenlétezett) mint mindegyikünk. Egy hónap elmúltával kiderült, hogy így képtelenség a fenntartási munkákat elvégezni, a készenlétes 2 ember nem győzte járni a hozzánk tartozó állomásokat. Sorompóhibára mindig mentünk, utána jöhetett a váltóhiba, olyan hibára hogy nem jött meg a kijárati vagy a bejárati jelzőre a szabad jelzés, ki sem mentünk. Menesztőtárcsa vagy bejáratnál hívófény.
Hát ettől félek én, kérdés hogy a revízió az csak napivizsgálatot jelent-e, vagy pedig azt, hogy 1 napig bennt van a gép a fűtőházban és kicsit nagyon alaposan át tudják nézni a szakemberek. A vasúttal, a celli fűtőházzal 1984-ben ismerkedtem meg diesel-mozdony villanyszerelőként, akkor a Fehér Tamás volt a nagyfőnök a vontatásnnál, azóta sok minden változott.
Nem nagyon tudok új híreket mert ritkán találkozok mozdonyvezető ismerősökkel, pedig ők aztán tudják.
Néhány képet majd leveszek a kerékesztergáról, a keletiéről semmit sem tudok, ott meg eleve nem is lehetett volna képet készíteni.
Ma (is) Hegyeshalomban voltam Bobón felügyelet alatt, bent voltunk a fűtőházban napizni, nem vagyok régóta a vasúton (1,5 év) de ami ott volt olyat még nem láttam...
A szerelők pakolták a holmijaikat össze, mindenkinek volt valami kedves tárgy valami amihez volt egy sztorija, nagyon sok emlék előjött...
Ott sem volt lincshangulat, de volt valami leírhatatlan a levegőben, valami különös derűs-szomorúság.
A dolgozókat szerencsére Győrben tovább foglalkoztatják, de ki tudja meddig lesz ott is fűtőház???
Ebben nincs teljesen igazad, Sm tgk egykori vezetője már nincs a helyén sőt a vasúton sem. Nyugdíjba ment további egy fő, az ő helyükre senki nem került.
Az első GÜ dominó eldölt!Érdekes,hogy itt a TGK Vezetőiből senkinek sem szünt meg a munkaviszonya.Továbbra is a drága irodákba tolakszanak.A munkát lefelé tolják.Undorító!!
Hát ezt is megértük, ma 72+21 ember körözött le a munkahelyéről. Gondoljatok csak bele 93 fő, még megszervezni sem volt egyszerű ekkora tömeget leköröztetni! Készítettem néhány fotót de a fele nem sikerült mert bemozdult a kezem, a másik felét meg nem rakom ide fel mert sok ember van rajtuk.
Hát érdekes volt beszélni akár az elküldöttekkel akár az elküldőkkel.
Egy elküldött kollegina mondta, hogy 31 évet hagy most itt. Elvállalta volna a Szombethelyre való bejárást ha nem akarták volna a pénzét is csökkenteni. De akarták így aztán nem vállalta, tegnap amikor bejött hozzám elköszönni nem láttam olyan gondterheltnek mint ma! Mondtam is neki azt hittem már túl vagy rajta, ő is azt hitte de ma mégis megérintette a dolog.
Voltak akik azt mondták egyelőre otthon maradnak majd meglátják mi lesz ezután.
A lekörözést végzők közül egy kolleginával beszélgettem, komolyan mondom könnyes volt a szeme, azt mondta, hogy mindenki megköszönte a papírokat amiket kapott. Értitek(?) adja a felmondó levelet, a dolgozó mondja: köszönöm. Kemény........
Egy másik kollegina délben ment haza azt mondta hazamegy és lefekszik mert már napok óta nem tudott aludni mert annyira készült a mai napra, hogy nem tudott aludni....... Egyébként azt mondta ott bennt az oktatóteremben egy rossz szó nem sok annyi nem hangzott el a dolgozók szájából, hogy kinnt mi volt azt nem tudta de bennt balhé mentes volt a dolog. (Nem is lett volna értelme, mert akik ezt kitalálták és levezényelték fenntről, azok nem voltak ma itt Cellben. Akik kiosztották a papírokat csak végrehajtók voltak.)
Hogy valami jót is írjak: Egyelőre még Celldömölkön marad minden revízió. Legalábbis a javítási tervet el kellett készíteni Augusztusra is mert kiderült Sm nincs felkészülve a munkára! Kevés ember ment át a nappalosok közül szinte senki..........
Most meg a maradó létszámmal akarják megcsináltatni amit eddig háromszor annyian csináltak. A poén az, hogy talán nem is lehetetlen. Kérdés, ha lehetséges akkor lehet-e mégis a gépek állomásítását továbbra is itt tartani és legalább a revíziókat mégis itt végezni? Ha lehet, akkor érdemes volna a maradóknak ezerrel dolgozni és bizonyítani.......................
Mellesleg eddig semmi rendelkezés nem érkezett arról, hogy a gépeinket átállomásítanák Sm-be! (De akkor miért kellett ilyen hirtelen elzavarni a dolgozókat?)
Nem csináltál véletlenül a segélykocsiról több képet? Esetleg oldalról? Ugyanis Sopronban mindig olyan helyen áll, ahol kb. ugyanúgy lehet látni, mint az általad bemutatott képen.
Ez a Turbotrain 1 darabja. Az 1. osztályú vagon. Győrben siklott a múlt hónapban. Este már visszatért a menet Győrbe, fotók az anyatopicon és az M40-esben.
Tényleg, Titibi: a segélykocsi is gömbölyödött? Mert azt láttam, mikor a Púpi betolta az esztegaműhely mögé reggel.
A celli fűtőház még így a végítrélet felé közeledve is aktív! Ma egy napra megint volt segélykocsink! Sőt az Iráni vasút (Vagy a Francia, mindenesetre a GYSEV hozta el a járművet) rendelt tőlünk kerékesztergálást mert olyan rohadt jók vagyunk ebben a műfajban, hogy még onnan is ide küldik a gömbölyíteni valót! Ide be kell szúrnom rohadt sok smájlit mert többen felhördülnek majd az önfényezés miatt! :-))))))))))))
Az nem lőállás, és nem is bunkerlejárat, hanem csak egy egyszerű megfigyelőállás.
Az 50-es években kezdték kiépíteni őket, és jutott minden startégiai funtosságú helyre, így nem csoda, hogy szinta minden vasútállomáson, nagyobb gyár tetején van ilyen.
K-sömjéni vagyok, de valahogy majd összehozzuk a képcseréket, 84-ben még igencsak aktív volt a celli füttőház (már megint helytelen vágányon járok), az hogy 91-ben a keleti vontatásnál a kerékeszterga olyan volt amilyen, szomorúan láttam az egész hóvelebanc állapotát, pedig ötszáz méterre van a Bp-i MÁV Igazgatóság, jelzem, Kerepesi út.
A Keletiben ígyis-úgyis "elszarták a D70 biztbert, nem a berendezés hibája miatt, hanem a rövid fogadóvágányok miatt". A Nyugatit majdnem sikerült így elcseszni, a Délit szerintem nem fogják bolygatni az alagút miatt, Kelenföld és Ferencváros egy külön fejezet, és még itt van Józsefváros (ez az Északi pu.).
Most ennyi tellett tőlem, majd írok Kőbánya-kispestről is, és a másik utált állomásról: Rákospalota-Újpest. Rákosrendezőt majd megírom, az egy külön fejezet!
Nem a keletiben nincs ember aki le és felszerlje a mágneses sínféket. Debrecenben nem fér rá a fal miatt az esztergára az eszköz ezért marad a celldömölki eszterga ami minden szempontból tökéletes, bár kétségkívül már meglehetősen éltes kora van!
Szia Titibi, engedd meg utólagosan hogy letegezzelek. Peti vagyok, amúgy Blokki.
Ha van még néhány képed a celli füttőházról, tedd föl légyszi, vagy küldd el a képeket a krizs@celllkabel címre. csatolt file-ben ki tudom csomagolni.
Esetleg ha lenne a pápai régi fűtőházról (helyesen írtam, bár helytelen vágányon járok) azt is örömmel venném, van néhány fényképem a vasúti vontatásról, ezek a képek csak nálam nézhetőek.
De csak addig amíg ki nem nyomtatom! Üdvözlettel: Blokki, amúgy Peti!
Kérdésem van, hány darab működőképes vasúti nyomkarimaszabályzó kerékeszterga van ebben az országban? A Keleti, tegye a dolgát. A Debreceni szintén működőképes, a Celldömölkit majd az eszetlen vasúti haditisztek fogják tönkretenni, ettől még nem lessz Celldömölk és Porpác között dupla vágányzat, a többit már megoldották, de mi lessz akkor ha a GYESEV belép? Jobb munkakörülmények, talán több fizetés. Én szergejes voltam a celli füttőházban, de ha van abban a gépben gázolaj, és ha 16. pozícióban a motor a 820-at lepörgi, két sönttel a feszkamrában, 6 üzemképes tc-motorral, automata vagy kézi motorhűtésvezérléssel, a világ végéig el tudnék menni, csak legyen hol 'szerelni' Mármint üzemanyagot vételezni.