Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2005.08.09 0 0 656

"az utas vegyen föl vastag pulóvert, de nem árt ha van télikabát is nála"

Állítólag a mellékelt személy mondta a fűtetlen lakásokkal kapcsolatban a következőket:

"Ne siránkozzanak, hanem vegyék fel a pulóvert!"

Utóbb meg is lett a következménye.....

Előzmény: Blokki (655)
Blokki Creative Commons License 2005.08.04 0 0 655

   Nem tartom valószínűnek, azt könnyebben el tudom képzelni hogy a Csörgik felét felhasználják alkatrésznek, a maradék példányokat meg 'odalőcsölik' olyan VF-re, ahol nincs 25000Voltos felsővezeték.

 Kérdés hogy télen melyik olcsóbb: villannyal vagy gázolajjal fűteni a személyvonatokat, a válaszom az hogy teljesen mindegy, az utas vegyen föl vastag pulóvert, de nem árt ha van télikabát is nála.

      Blokki, vagyis Peti! 

Előzmény: Szütyi (651)
V43-1073 Creative Commons License 2005.08.04 0 0 654

Köszönöm a képet!

Ezt el tudnád küldeni az E-mail címemre? ( cirno2@freemail.hu )

Előre is köszönöm.

Cserébe pár hangulatos kép Ud-ról 04.12.12-ről.

Fotó: Pataki Tamás

 

Ud. 04.12.12.Ud. 04.12.12Ud. 04.12.12Ud. 04.12.12
Előzmény: MBen (653)
MBen Creative Commons License 2005.08.03 0 0 653

Helló!

Ez a kép július 26-án készült:

 

Tapolca
Előzmény: V43-1073 (652)
V43-1073 Creative Commons License 2005.08.03 0 0 652

Sziasztok!

Van valakinek pár nemrég készült fotója a Tp-i fűtőházról?

Szütyi Creative Commons License 2005.08.03 0 0 651
Akkor kirepültek az utolsó Csörgők is?...
Előzmény: Törölt nick (650)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 650

Amiket leírtál azon felül marad még:

Celldömölkön továbbra is marad 21 Bz minden dokumentációja és revíziója. Egyelőre..........

Ugyanez marad Zalaegerszegen is! Csak kevesebb Bz-vel!

 

 

Előzmény: Blokki (648)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.08.02 0 0 649
"de pl. Kiskunhalas nem volt rajta. Erről mit lehet tudni? Ő "megmenekült"? Avagy itt is vannak változások?"

Az üzemeltetési részen marad 5 külsős mozdonyfelvigyázó,1 reszortos,1 mozdonyszámadó.A műhely csak kisebb javításokat végez és napivizsgálja a gépeket.
Előzmény: laleszka (647)
Blokki Creative Commons License 2005.08.01 0 0 648

  A legfrisebb infóm szerint a celldömölki VF-nél a kerékeszterga egyenlőre marad, távlati tervekben viszont szerepel Szombathelyre történő áttelepítése, de egyenlőre hál, Istennek erre a MÁV-nak egy kanyi fityingje sincs. A mozdonyok napivizsgája szintén marad, ugyanis Győr nem tudja ezt ellátni, Szombathely viszont annyira besokallana, hogy már tényleg a vasúti közlekedés biztonságára menne ki a játék!

 És nyár van, mi lesz majd télen, amikor fűteni is kellene a személyszállító vonatokat?

Bocs hogy kérdésre egy újabb kérdés a válaszom: üdvözlettel Blokki. vagyis Peti!

Előzmény: laleszka (647)
laleszka Creative Commons License 2005.08.01 0 0 647

Üdv.

 

Az alábbi kérdést feltettem a nagytopikban is, de berakom ide is:

 

 

"Szó volt itt a napokban a műhelybezárásokról. Voltak is hozzászólások itt több telephelyen történt változásokról, ill. "búcsúzásokról".

Tavasszal volt itt egy lista, hogy mely műhelyek bezárását tervezik. Nos, a kérdésem ezzel kapcsolatos lenne: végül ebből mi valósult meg? Melyekben szűnt meg a tevékenység?? Ha jól emlékszem a listán vagy 10 műhely szerepelt.

 

A lista tele volt "kis műhelyekkel", de pl. Kiskunhalas nem volt rajta. Erről mit lehet tudni? Ő "megmenekült"? Avagy itt is vannak változások?

 

Kérdezném még, hogy pl. füzesabonyi műhelynél milyen szintű tevékenység folyik- persze, ha egyáltalán még szó van erről. Itt még folyik valamiféle munka?

 

Köszönöm segítségeteket!"

 

Nos ezek lennének, Füzesabonyra már kaptam választ a másik topikban.

 

 

 

Blokki Creative Commons License 2005.07.30 0 0 646

   Szia titibi, Peti vagyok vagyis Blokki.

 

 A MÁV-nak ez a húzása kísértetiesen hasonlít ahhoz, amikor 1992 május 1-től bevezették a 3-napos munkahetet a nappali szakszolgálatnak 3 hónapos időszakra. Akkor már bizt-beresként dolgoztam a nyugatiban, a szükséges létszám 15 fő kellett volna hogy legyen, voltunk 11-en a blokkmesterrel együtt (ő is készenlétezett) mint mindegyikünk. Egy hónap elmúltával kiderült, hogy így képtelenség a fenntartási munkákat elvégezni, a készenlétes 2 ember nem győzte járni a hozzánk tartozó állomásokat. Sorompóhibára mindig mentünk, utána jöhetett a váltóhiba, olyan hibára hogy nem jött meg a kijárati vagy a bejárati jelzőre a szabad jelzés, ki sem mentünk. Menesztőtárcsa vagy bejáratnál hívófény.

 Hát ettől félek én, kérdés hogy a revízió az csak napivizsgálatot jelent-e, vagy pedig azt, hogy 1 napig bennt van a gép a fűtőházban és kicsit nagyon alaposan át tudják nézni a szakemberek. A vasúttal, a celli fűtőházzal 1984-ben ismerkedtem meg diesel-mozdony villanyszerelőként, akkor a Fehér Tamás volt a nagyfőnök a vontatásnnál, azóta sok minden változott.

 Nem nagyon tudok új híreket mert ritkán találkozok mozdonyvezető ismerősökkel, pedig ők aztán tudják.

 

   Néhány képet majd leveszek a kerékesztergáról, a keletiéről semmit sem tudok, ott meg eleve nem is lehetett volna képet készíteni.

 

     Üdvözlet: Peti!

 

Előzmény: Törölt nick (634)
Szütyi Creative Commons License 2005.07.29 0 0 645
Asszem Titibi és V43 1359 hozzászólásai elég emblematikusak ebben a nagy átszervezősdiben, utólagos engedelmükkel átmásolnám a nagytopicba.
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.29 0 0 644
Mezőhegyesen is kint van egy fekete szalag...

Előzmény: V43 1359 (643)
V43 1359 Creative Commons License 2005.07.29 0 0 643

Nem csak Cellben volt ma fekete nap.

Ma (is) Hegyeshalomban voltam Bobón felügyelet alatt, bent voltunk a fűtőházban napizni, nem vagyok régóta a vasúton (1,5 év) de ami ott volt olyat még nem láttam...

A szerelők pakolták a holmijaikat össze, mindenkinek volt valami kedves tárgy valami amihez volt egy sztorija, nagyon sok emlék előjött...

Ott sem volt lincshangulat, de volt valami leírhatatlan a levegőben, valami különös derűs-szomorúság.

A dolgozókat szerencsére Győrben tovább foglalkoztatják, de ki tudja meddig lesz ott is fűtőház???

I.M. Hegyeshalom Fűtőház:

I.M. Hegyeshalom Fűtőház, 2005.07.29
Előzmény: Törölt nick (634)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.29 0 0 642
Ha csak úgy nem................
Előzmény: 1047 005-2 (641)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.07.29 0 0 641
Nem ott,itt.
Előzmény: Törölt nick (640)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.29 0 0 640
Ebben nincs teljesen igazad, Sm tgk egykori vezetője már nincs a helyén sőt a vasúton sem. Nyugdíjba ment további egy fő, az ő helyükre senki nem került.
Előzmény: 1047 005-2 (636)
Nohabf Creative Commons License 2005.07.29 0 0 639

Szevaa!

 

Már ott is vagyok!:)

Előzmény: Nydqist (638)
Nydqist Creative Commons License 2005.07.29 0 0 638

OFF

 

Szia Fan!

 

Nézz át az ÖBB-s topicba!

 

ON

Előzmény: Nohabf (637)
Nohabf Creative Commons License 2005.07.29 0 0 637

Üdv!

 

Ez nagyon szomorú hír volt számomra is.:((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Előzmény: Törölt nick (634)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.07.29 0 0 636
"FEKETE NAP CELLDÖMÖLKÖN!"

Az első GÜ dominó eldölt!Érdekes,hogy itt a TGK Vezetőiből senkinek sem szünt meg a munkaviszonya.Továbbra is a drága irodákba tolakszanak.A munkát lefelé tolják.Undorító!!
Előzmény: Törölt nick (634)
Nydqist Creative Commons License 2005.07.29 0 0 635

-:((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

 

Fotózgass az utókornak, én is azt teszem, lehet, hogy már csak képekben tudunk mesélni csak.

 

-:((((((((((

 

 

Előzmény: Törölt nick (634)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.29 0 0 634

FEKETE NAP CELLDÖMÖLKÖN!

 

Hát ezt is megértük, ma 72+21 ember körözött le a munkahelyéről. Gondoljatok csak bele 93 fő, még megszervezni sem volt egyszerű ekkora tömeget leköröztetni! Készítettem néhány fotót de a fele nem sikerült mert bemozdult a kezem, a másik felét meg nem rakom ide fel mert sok ember van rajtuk.

 

Hát érdekes volt beszélni akár az elküldöttekkel akár az elküldőkkel.

 

Egy elküldött kollegina mondta, hogy 31 évet hagy most itt. Elvállalta volna a Szombethelyre való bejárást ha nem akarták volna a pénzét is csökkenteni. De akarták így aztán nem vállalta, tegnap amikor bejött hozzám elköszönni nem láttam olyan gondterheltnek mint ma! Mondtam is neki azt hittem már túl vagy rajta, ő is azt hitte de ma mégis megérintette a dolog.

Voltak akik azt mondták egyelőre otthon maradnak majd meglátják mi lesz ezután.

 

A lekörözést végzők közül egy kolleginával beszélgettem, komolyan mondom könnyes volt a szeme, azt mondta, hogy mindenki megköszönte a papírokat amiket kapott. Értitek(?) adja a felmondó levelet, a dolgozó mondja: köszönöm. Kemény........

Egy másik kollegina délben ment haza azt mondta hazamegy és lefekszik mert már napok óta nem tudott aludni mert annyira készült a mai napra, hogy nem tudott aludni....... Egyébként azt mondta ott bennt az oktatóteremben egy rossz szó nem sok annyi nem hangzott el a dolgozók szájából, hogy kinnt mi volt azt nem tudta de bennt balhé mentes volt a dolog. (Nem is lett volna értelme, mert akik ezt kitalálták és levezényelték fenntről, azok nem voltak ma itt Cellben. Akik kiosztották a papírokat csak végrehajtók voltak.)

 

 

Hogy valami jót is írjak: Egyelőre még Celldömölkön marad minden revízió. Legalábbis a javítási tervet el kellett készíteni Augusztusra is mert kiderült Sm nincs felkészülve a munkára! Kevés ember ment át a nappalosok közül szinte senki..........

Most meg a maradó létszámmal akarják megcsináltatni amit eddig háromszor annyian csináltak. A poén az, hogy talán nem is lehetetlen. Kérdés, ha lehetséges akkor lehet-e mégis a gépek állomásítását továbbra is itt tartani és legalább a revíziókat mégis itt végezni? Ha lehet, akkor érdemes volna a maradóknak ezerrel dolgozni és bizonyítani.......................

 

Mellesleg eddig semmi rendelkezés nem érkezett arról, hogy a gépeinket átállomásítanák Sm-be! (De akkor miért kellett ilyen hirtelen elzavarni a dolgozókat?)

Nydqist Creative Commons License 2005.07.28 0 0 633

Szia!

 

Nekem van ilyen képem, majd holnap felrakom, ha nem felejtem el.

 

Üdv.: Nydqist

Előzmény: gumidani (632)
gumidani Creative Commons License 2005.07.28 0 0 632

Tibi!

Nem csináltál véletlenül a segélykocsiról több képet? Esetleg oldalról? Ugyanis Sopronban mindig olyan helyen áll, ahol kb. ugyanúgy lehet látni, mint az általad bemutatott képen.

Előzmény: Törölt nick (631)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.26 0 0 631
Nem gömbölyödött csak várt a kocsi elkészültére!
Előzmény: Nydqist (630)
Nydqist Creative Commons License 2005.07.26 0 0 630

Ez a Turbotrain 1 darabja. Az 1. osztályú vagon. Győrben siklott a múlt hónapban. Este már visszatért a menet Győrbe, fotók az anyatopicon és az M40-esben.

 

Tényleg, Titibi: a segélykocsi is gömbölyödött? Mert azt láttam, mikor a Púpi betolta az esztegaműhely mögé reggel.

Előzmény: Törölt nick (629)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.25 0 0 629
Nem ezt nevezik Turbotrain-nek? Bocs ha hülyeséget mondtam. :$
Előzmény: Törölt nick (628)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.25 0 0 628

Oké amúgy Peti, a cserét összehozzuk!

 

A celli fűtőház még így a végítrélet felé közeledve is aktív! Ma egy napra megint volt segélykocsink! Sőt az Iráni vasút (Vagy a Francia, mindenesetre a GYSEV hozta el a járművet) rendelt tőlünk kerékesztergálást mert olyan rohadt jók vagyunk ebben a műfajban, hogy még onnan is ide küldik a gömbölyíteni valót! Ide be kell szúrnom rohadt sok smájlit mert többen felhördülnek majd az önfényezés miatt! :-))))))))))))

 

Képek!

 

A segélykocsi

 

Púpos

 

 

A kocsi az esztergán

 

 

A sérült forgóváz egyik kereke, őléggé csúf, volt is vele meló bőven mire kigömbölyödött!

 

 

A kész kocsi

 

 

A kikészült ütköző.....
Előzmény: Blokki (626)
P.stephenson Creative Commons License 2005.07.25 0 0 627

Az nem lőállás, és nem is bunkerlejárat, hanem csak egy egyszerű megfigyelőállás.

Az 50-es években kezdték kiépíteni őket, és jutott minden startégiai funtosságú helyre, így nem csoda, hogy szinta minden vasútállomáson, nagyobb gyár tetején van ilyen.

 

 

P.s

Előzmény: RIKA424 (604)
Blokki Creative Commons License 2005.07.25 0 0 626

  K-sömjéni vagyok, de valahogy majd összehozzuk a képcseréket, 84-ben még igencsak aktív volt a celli füttőház (már megint helytelen vágányon járok), az hogy 91-ben a keleti vontatásnál a kerékeszterga olyan volt amilyen, szomorúan láttam az egész hóvelebanc állapotát, pedig ötszáz méterre van a Bp-i MÁV Igazgatóság, jelzem, Kerepesi út.

  A Keletiben ígyis-úgyis "elszarták a D70 biztbert, nem a berendezés hibája miatt, hanem a rövid fogadóvágányok miatt". A Nyugatit majdnem sikerült így elcseszni, a Délit szerintem nem fogják bolygatni az alagút miatt, Kelenföld és Ferencváros egy külön fejezet, és még itt van Józsefváros (ez az Északi pu.).

 

  Most ennyi tellett tőlem, majd írok Kőbánya-kispestről is, és a másik utált állomásról: Rákospalota-Újpest.  Rákosrendezőt majd megírom, az egy külön fejezet!

 

     Üdvözlettel: Blokki, amúgy Peti

Előzmény: Törölt nick (621)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.24 0 0 625
Tévedsz. A kezdetektől fent van rajtuk. Csak sokan azt használták fékezésre, ezért leszerelték a közvetlen kapcsolókat...
Előzmény: benbe (624)
benbe Creative Commons License 2005.07.24 0 0 624
Eredetileg nem volt rajtuk, pedig szériatartozék, csak a MÁV nem kért rá. Később kemény pénzért szerelték fel őket.
Előzmény: Törölt nick (623)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.24 0 0 623

Nem értem, mit nem rendelt, mire?

 

Mágneses sínfék van rajtuk ezért kell le és felszerelni! Ha erre gondoltál ha nem erre akkor végképp nem tudom mire?

 

 

Előzmény: benbe (622)
benbe Creative Commons License 2005.07.24 0 0 622
De tudta ezt előre a MÁV, mikor nem rendelt rájuk :)
Előzmény: Törölt nick (620)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.24 0 0 621
Szia Blokki ha celli vagy akkor majd megoldunk egy randit és csereberélünk a képeink közül, Pápáról kevés képem van! De talán tudok szerezni.
Előzmény: Blokki (619)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.24 0 0 620
Nem a keletiben nincs ember aki le és felszerlje a mágneses sínféket. Debrecenben nem fér rá a fal miatt az esztergára az eszköz ezért marad a celldömölki eszterga ami minden szempontból tökéletes, bár kétségkívül már meglehetősen éltes kora van!
Előzmény: m61019andras (612)
Blokki Creative Commons License 2005.07.24 0 0 619

  Szia Titibi, engedd meg utólagosan hogy letegezzelek. Peti vagyok, amúgy Blokki.

 

  Ha van még néhány képed a celli füttőházról, tedd föl légyszi, vagy küldd el a képeket a krizs@celllkabel  címre. csatolt file-ben ki tudom csomagolni.

 Esetleg ha lenne a pápai régi fűtőházról (helyesen írtam, bár helytelen vágányon járok) azt is örömmel venném, van néhány fényképem a vasúti vontatásról, ezek a képek csak nálam nézhetőek.

 De csak addig amíg ki nem nyomtatom! Üdvözlettel: Blokki, amúgy Peti!  

 

Előzmény: Törölt nick (598)
gw Creative Commons License 2005.07.24 0 0 618
Egy 21. századi fütőház Csehországból :)foto:p.m.
Blokki Creative Commons License 2005.07.24 0 0 617
  Egy apró kérdésem lenne, villannyal, gázolajjal vagy esetleg szénnel működik-e ez a bizonyos Desiree?  Blokki.
Előzmény: m61019andras (616)
m61019andras Creative Commons License 2005.07.23 0 0 616
Nem Nohabról volt szó, hanem Desiroról.
Előzmény: Blokki (615)
Blokki Creative Commons License 2005.07.23 0 0 615
    Tök mindegy hogy az a Nohab melyik kerékesztergára került, remélem az Északi járműjavítónak a múzeum felőli részén majd még megcsodálhatjuk.
Előzmény: m61019andras (612)
Blokki Creative Commons License 2005.07.23 0 0 614

     Kérdésem van, hány darab működőképes vasúti nyomkarimaszabályzó kerékeszterga van ebben az országban?  A Keleti, tegye a dolgát. A Debreceni szintén működőképes, a Celldömölkit majd az eszetlen vasúti haditisztek fogják tönkretenni, ettől még nem lessz Celldömölk és Porpác között dupla vágányzat, a többit már megoldották, de mi lessz akkor ha a GYESEV belép? Jobb munkakörülmények, talán több fizetés. Én szergejes voltam a celli füttőházban, de ha van abban a gépben gázolaj, és ha 16. pozícióban a motor a 820-at lepörgi, két sönttel a feszkamrában, 6 üzemképes tc-motorral, automata vagy kézi motorhűtésvezérléssel, a világ végéig el tudnék menni, csak legyen hol 'szerelni' Mármint üzemanyagot vételezni.

Előzmény: m61019andras (612)
Nydqist Creative Commons License 2005.07.21 0 0 613
???? Nem tudom. Talán túl sok volt a melójuk.
Előzmény: m61019andras (612)
m61019andras Creative Commons License 2005.07.21 0 0 612
Nem lett volna közelebb a Keletibe vinni kerékesztergára?
Előzmény: Nydqist (611)
Nydqist Creative Commons License 2005.07.21 0 0 611
Kerékesztergán volt.
Előzmény: Törölt nick (610)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.21 0 0 610
Miért volt Desiro Cellen?
A akarják elvihetik innen az összeset, csak adjanak helyette csörgőket :-)
Előzmény: Törölt nick (608)
m61019andras Creative Commons License 2005.07.21 0 0 609
Akkor a nyáron még betervezem nyaralás után az biztos! Köszi az infót!
Előzmény: RIKA424 (606)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.20 0 0 608

Ma  (még) pezsgő fűtőházi élet Celldömölkön képekben egy különleges vendéggel:

 

 

 

Éppen előbújik a színből

 

 

Daciával

 

 

Desiro (jelen) A 178 (ex ABy 450 múlt egy képen
A.Balu Creative Commons License 2005.07.20 0 0 607

 

Mivaaaan???? Na akkor megvan a hétvégi program!

Előzmény: RIKA424 (606)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!