Az semmiről sem árulkodik, csak arról, hogy esetleg utastársad melegnek érzi a kocsit és rendelkezik kulcsal és tudással ahhoz, hogy betöltse a hőfokszabályozó szerepét.
20-07-ben nem kell kulcs, az ajtó fölött van a fűtés kapcsolója és visszajelzője. A kapcsoló közelében nem jár senki, érdekes, mégis negyed óráig világít, majd negyed óráig sötét. Akkor ki kapcsolgatja?
Ami még előfordul, hogy a fázishatár után elfelejti visszakakpcsolni!
Ugyancsak nem ez történik, kellően ismerem a 120(a)-t, nem a fázishatároknál történik!
Az semmiről sem árulkodik, csak arról, hogy esetleg utastársad melegnek érzi a kocsit és rendelkezik kulcsal és tudással ahhoz, hogy betöltse a hőfokszabályozó szerepét. Hidd el egy kis kapcsoló elbillentése fűtés állásba nem egy nagy dolog. Meg is teszik és eszük ágában sincs ki be kapcsolgatni. Leginkább akkor kapcsolják ki ha szól a kalauz, hogy most aztán elég a melegből szüneteltesd. Illetve végállomás előtti utolsó megálláskor szokás kivenni a reteszkulcsot mert ott úgy is jönnek leakasztani és kell a kulcs, meg akkor ha egyesül valahol a vonat. Ami még előfordul, hogy a fázishatár után elfelejti visszakakpcsolni! Ennyi szándékosság semmi esetre sem feltételezhető..................... Szerintem.
Ebben bizony igazad van, fűtőházban dolgozó több villanyszerelő ismerősömtől is hallottam olyat, hogy hiába készítik fel a mozdonyokat a téli szezonra, vagy a személykocsikból hiányzik a fűtésfeszültséget továbbvezető kábel (rejtély hogy hogyan tűnhet el), vagy pedig eleve kiadják a mozdonyvezetőnek utasításba, spórolás címén ne nagyon kapcsolja be a fűtést.
Így fordulhatott elő az, hogy amikor a Keletiből indult a gyors Szombathelyre, indulás előtt fél órán át folyamatosan volt az egész szerelvényen fűtés (igaz az nem a mozdonyról működött), Kelenföldtől egészen Tatáig viszont nem. Tatától győrig működött, Győrben a szombathelyi részre gépcsere történt, a csörgő is minden gond nélkül fűtött is, nemcsak vontatott, igaz Celli gép volt.
Tavaly télen ezt 3 alkalommal is volt szerencsém tapasztalni.
Nem tartom valószínűnek, azt könnyebben el tudom képzelni hogy a Csörgik felét felhasználják alkatrésznek, a maradék példányokat meg 'odalőcsölik' olyan VF-re, ahol nincs 25000Voltos felsővezeték.
Kérdés hogy télen melyik olcsóbb: villannyal vagy gázolajjal fűteni a személyvonatokat, a válaszom az hogy teljesen mindegy, az utas vegyen föl vastag pulóvert, de nem árt ha van télikabát is nála.
"de pl. Kiskunhalas nem volt rajta. Erről mit lehet tudni? Ő "megmenekült"? Avagy itt is vannak változások?"
Az üzemeltetési részen marad 5 külsős mozdonyfelvigyázó,1 reszortos,1 mozdonyszámadó.A műhely csak kisebb javításokat végez és napivizsgálja a gépeket.
A legfrisebb infóm szerint a celldömölki VF-nél a kerékeszterga egyenlőre marad, távlati tervekben viszont szerepel Szombathelyre történő áttelepítése, de egyenlőre hál, Istennek erre a MÁV-nak egy kanyi fityingje sincs. A mozdonyok napivizsgája szintén marad, ugyanis Győr nem tudja ezt ellátni, Szombathely viszont annyira besokallana, hogy már tényleg a vasúti közlekedés biztonságára menne ki a játék!
És nyár van, mi lesz majd télen, amikor fűteni is kellene a személyszállító vonatokat?
Bocs hogy kérdésre egy újabb kérdés a válaszom: üdvözlettel Blokki. vagyis Peti!
Az alábbi kérdést feltettem a nagytopikban is, de berakom ide is:
"Szó volt itt a napokban a műhelybezárásokról. Voltak is hozzászólások itt több telephelyen történt változásokról, ill. "búcsúzásokról".
Tavasszal volt itt egy lista, hogy mely műhelyek bezárását tervezik. Nos, a kérdésem ezzel kapcsolatos lenne: végül ebből mi valósult meg? Melyekben szűnt meg a tevékenység?? Ha jól emlékszem a listán vagy 10 műhely szerepelt.
A lista tele volt "kis műhelyekkel", de pl. Kiskunhalas nem volt rajta. Erről mit lehet tudni? Ő "megmenekült"? Avagy itt is vannak változások?
Kérdezném még, hogy pl. füzesabonyi műhelynél milyen szintű tevékenység folyik- persze, ha egyáltalán még szó van erről. Itt még folyik valamiféle munka?
Köszönöm segítségeteket!"
Nos ezek lennének, Füzesabonyra már kaptam választ a másik topikban.
A MÁV-nak ez a húzása kísértetiesen hasonlít ahhoz, amikor 1992 május 1-től bevezették a 3-napos munkahetet a nappali szakszolgálatnak 3 hónapos időszakra. Akkor már bizt-beresként dolgoztam a nyugatiban, a szükséges létszám 15 fő kellett volna hogy legyen, voltunk 11-en a blokkmesterrel együtt (ő is készenlétezett) mint mindegyikünk. Egy hónap elmúltával kiderült, hogy így képtelenség a fenntartási munkákat elvégezni, a készenlétes 2 ember nem győzte járni a hozzánk tartozó állomásokat. Sorompóhibára mindig mentünk, utána jöhetett a váltóhiba, olyan hibára hogy nem jött meg a kijárati vagy a bejárati jelzőre a szabad jelzés, ki sem mentünk. Menesztőtárcsa vagy bejáratnál hívófény.
Hát ettől félek én, kérdés hogy a revízió az csak napivizsgálatot jelent-e, vagy pedig azt, hogy 1 napig bennt van a gép a fűtőházban és kicsit nagyon alaposan át tudják nézni a szakemberek. A vasúttal, a celli fűtőházzal 1984-ben ismerkedtem meg diesel-mozdony villanyszerelőként, akkor a Fehér Tamás volt a nagyfőnök a vontatásnnál, azóta sok minden változott.
Nem nagyon tudok új híreket mert ritkán találkozok mozdonyvezető ismerősökkel, pedig ők aztán tudják.
Néhány képet majd leveszek a kerékesztergáról, a keletiéről semmit sem tudok, ott meg eleve nem is lehetett volna képet készíteni.
Ma (is) Hegyeshalomban voltam Bobón felügyelet alatt, bent voltunk a fűtőházban napizni, nem vagyok régóta a vasúton (1,5 év) de ami ott volt olyat még nem láttam...
A szerelők pakolták a holmijaikat össze, mindenkinek volt valami kedves tárgy valami amihez volt egy sztorija, nagyon sok emlék előjött...
Ott sem volt lincshangulat, de volt valami leírhatatlan a levegőben, valami különös derűs-szomorúság.
A dolgozókat szerencsére Győrben tovább foglalkoztatják, de ki tudja meddig lesz ott is fűtőház???
Ebben nincs teljesen igazad, Sm tgk egykori vezetője már nincs a helyén sőt a vasúton sem. Nyugdíjba ment további egy fő, az ő helyükre senki nem került.
Az első GÜ dominó eldölt!Érdekes,hogy itt a TGK Vezetőiből senkinek sem szünt meg a munkaviszonya.Továbbra is a drága irodákba tolakszanak.A munkát lefelé tolják.Undorító!!