Keresés

Részletes keresés

félkéz kontra Creative Commons License 2005.08.15 0 0 664

"Akkor ki kapcsolgatja?"

 

Valószínüleg utazik a vonaton egy Thermosztatosz nevű görög. Az Ő mániája a kapcsolgatás.:-))

Előzmény: Törölt nick (663)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.15 0 0 663

Az semmiről sem árulkodik, csak arról, hogy esetleg utastársad melegnek érzi a kocsit és rendelkezik kulcsal és tudással ahhoz, hogy betöltse a hőfokszabályozó szerepét.

 

20-07-ben nem kell kulcs, az ajtó fölött van a fűtés kapcsolója és visszajelzője. A kapcsoló közelében nem jár senki, érdekes, mégis negyed óráig világít, majd negyed óráig sötét. Akkor ki kapcsolgatja?

 

Ami még előfordul, hogy a fázishatár után elfelejti visszakakpcsolni!

 

Ugyancsak nem ez történik, kellően ismerem a 120(a)-t, nem a fázishatároknál történik!

Előzmény: Törölt nick (662)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.15 0 0 662
Az semmiről sem árulkodik, csak arról, hogy esetleg utastársad melegnek érzi a kocsit és rendelkezik kulcsal és tudással ahhoz, hogy betöltse a hőfokszabályozó szerepét. Hidd el egy kis kapcsoló elbillentése fűtés állásba nem egy nagy dolog. Meg is teszik és eszük ágában sincs ki be kapcsolgatni. Leginkább akkor kapcsolják ki ha szól a kalauz, hogy most aztán elég a melegből szüneteltesd. Illetve végállomás előtti utolsó megálláskor szokás kivenni a reteszkulcsot mert ott úgy is jönnek leakasztani és kell a kulcs, meg akkor ha egyesül valahol a vonat. Ami még előfordul, hogy a fázishatár után elfelejti visszakakpcsolni! Ennyi szándékosság semmi esetre sem feltételezhető..................... Szerintem.
Előzmény: Törölt nick (661)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.15 0 0 661

Akárkitől hallottad, hülyeség.

 

Az utasításba adás hülyeség, gyakorlatban viszont alkalmazzák. Néhény mv. szeret szakaszosan fűteni, szépen árulkodik a visszajelző lámpa :D.

Előzmény: sínbohóc (660)
sínbohóc Creative Commons License 2005.08.14 0 0 660

vagy pedig eleve kiadják a mozdonyvezetőnek utasításba, spórolás címén ne nagyon kapcsolja be a fűtést.

Akárkitől hallottad, hülyeség.

Előzmény: Blokki (659)
Blokki Creative Commons License 2005.08.14 0 0 659

  Ebben bizony igazad van, fűtőházban dolgozó több villanyszerelő ismerősömtől is hallottam olyat, hogy hiába készítik fel a mozdonyokat a téli szezonra, vagy a személykocsikból hiányzik a fűtésfeszültséget továbbvezető kábel (rejtély hogy hogyan tűnhet el), vagy pedig eleve kiadják a mozdonyvezetőnek utasításba, spórolás címén ne nagyon kapcsolja be a fűtést.

 Így fordulhatott elő az, hogy amikor a Keletiből indult a gyors Szombathelyre, indulás előtt fél órán át folyamatosan volt az egész szerelvényen fűtés (igaz az nem a mozdonyról működött), Kelenföldtől egészen Tatáig viszont nem. Tatától győrig működött, Győrben a szombathelyi részre gépcsere történt, a csörgő is minden gond nélkül fűtött is, nemcsak vontatott, igaz Celli gép volt.

 Tavaly télen ezt 3 alkalommal is volt szerencsém tapasztalni.

    

              Üdvözlettel:Blokki!

Előzmény: gumidani (657)
division by zero Creative Commons License 2005.08.09 0 0 658
Viszont a pulóver a fűtetlen lakásban azóta is maradt sok helyen...
Előzmény: gumidani (656)
gumidani Creative Commons License 2005.08.09 0 0 657
Természetesen biztos vagyok benne, hogy Te nem a saját véleményedet írtad, hanem egy sajnos jelentős csoportét.
Előzmény: gumidani (656)
gumidani Creative Commons License 2005.08.09 0 0 656

"az utas vegyen föl vastag pulóvert, de nem árt ha van télikabát is nála"

Állítólag a mellékelt személy mondta a fűtetlen lakásokkal kapcsolatban a következőket:

"Ne siránkozzanak, hanem vegyék fel a pulóvert!"

Utóbb meg is lett a következménye.....

Előzmény: Blokki (655)
Blokki Creative Commons License 2005.08.04 0 0 655

   Nem tartom valószínűnek, azt könnyebben el tudom képzelni hogy a Csörgik felét felhasználják alkatrésznek, a maradék példányokat meg 'odalőcsölik' olyan VF-re, ahol nincs 25000Voltos felsővezeték.

 Kérdés hogy télen melyik olcsóbb: villannyal vagy gázolajjal fűteni a személyvonatokat, a válaszom az hogy teljesen mindegy, az utas vegyen föl vastag pulóvert, de nem árt ha van télikabát is nála.

      Blokki, vagyis Peti! 

Előzmény: Szütyi (651)
V43-1073 Creative Commons License 2005.08.04 0 0 654

Köszönöm a képet!

Ezt el tudnád küldeni az E-mail címemre? ( cirno2@freemail.hu )

Előre is köszönöm.

Cserébe pár hangulatos kép Ud-ról 04.12.12-ről.

Fotó: Pataki Tamás

 

Ud. 04.12.12.Ud. 04.12.12Ud. 04.12.12Ud. 04.12.12
Előzmény: MBen (653)
MBen Creative Commons License 2005.08.03 0 0 653

Helló!

Ez a kép július 26-án készült:

 

Tapolca
Előzmény: V43-1073 (652)
V43-1073 Creative Commons License 2005.08.03 0 0 652

Sziasztok!

Van valakinek pár nemrég készült fotója a Tp-i fűtőházról?

Szütyi Creative Commons License 2005.08.03 0 0 651
Akkor kirepültek az utolsó Csörgők is?...
Előzmény: Törölt nick (650)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 650

Amiket leírtál azon felül marad még:

Celldömölkön továbbra is marad 21 Bz minden dokumentációja és revíziója. Egyelőre..........

Ugyanez marad Zalaegerszegen is! Csak kevesebb Bz-vel!

 

 

Előzmény: Blokki (648)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.08.02 0 0 649
"de pl. Kiskunhalas nem volt rajta. Erről mit lehet tudni? Ő "megmenekült"? Avagy itt is vannak változások?"

Az üzemeltetési részen marad 5 külsős mozdonyfelvigyázó,1 reszortos,1 mozdonyszámadó.A műhely csak kisebb javításokat végez és napivizsgálja a gépeket.
Előzmény: laleszka (647)
Blokki Creative Commons License 2005.08.01 0 0 648

  A legfrisebb infóm szerint a celldömölki VF-nél a kerékeszterga egyenlőre marad, távlati tervekben viszont szerepel Szombathelyre történő áttelepítése, de egyenlőre hál, Istennek erre a MÁV-nak egy kanyi fityingje sincs. A mozdonyok napivizsgája szintén marad, ugyanis Győr nem tudja ezt ellátni, Szombathely viszont annyira besokallana, hogy már tényleg a vasúti közlekedés biztonságára menne ki a játék!

 És nyár van, mi lesz majd télen, amikor fűteni is kellene a személyszállító vonatokat?

Bocs hogy kérdésre egy újabb kérdés a válaszom: üdvözlettel Blokki. vagyis Peti!

Előzmény: laleszka (647)
laleszka Creative Commons License 2005.08.01 0 0 647

Üdv.

 

Az alábbi kérdést feltettem a nagytopikban is, de berakom ide is:

 

 

"Szó volt itt a napokban a műhelybezárásokról. Voltak is hozzászólások itt több telephelyen történt változásokról, ill. "búcsúzásokról".

Tavasszal volt itt egy lista, hogy mely műhelyek bezárását tervezik. Nos, a kérdésem ezzel kapcsolatos lenne: végül ebből mi valósult meg? Melyekben szűnt meg a tevékenység?? Ha jól emlékszem a listán vagy 10 műhely szerepelt.

 

A lista tele volt "kis műhelyekkel", de pl. Kiskunhalas nem volt rajta. Erről mit lehet tudni? Ő "megmenekült"? Avagy itt is vannak változások?

 

Kérdezném még, hogy pl. füzesabonyi műhelynél milyen szintű tevékenység folyik- persze, ha egyáltalán még szó van erről. Itt még folyik valamiféle munka?

 

Köszönöm segítségeteket!"

 

Nos ezek lennének, Füzesabonyra már kaptam választ a másik topikban.

 

 

 

Blokki Creative Commons License 2005.07.30 0 0 646

   Szia titibi, Peti vagyok vagyis Blokki.

 

 A MÁV-nak ez a húzása kísértetiesen hasonlít ahhoz, amikor 1992 május 1-től bevezették a 3-napos munkahetet a nappali szakszolgálatnak 3 hónapos időszakra. Akkor már bizt-beresként dolgoztam a nyugatiban, a szükséges létszám 15 fő kellett volna hogy legyen, voltunk 11-en a blokkmesterrel együtt (ő is készenlétezett) mint mindegyikünk. Egy hónap elmúltával kiderült, hogy így képtelenség a fenntartási munkákat elvégezni, a készenlétes 2 ember nem győzte járni a hozzánk tartozó állomásokat. Sorompóhibára mindig mentünk, utána jöhetett a váltóhiba, olyan hibára hogy nem jött meg a kijárati vagy a bejárati jelzőre a szabad jelzés, ki sem mentünk. Menesztőtárcsa vagy bejáratnál hívófény.

 Hát ettől félek én, kérdés hogy a revízió az csak napivizsgálatot jelent-e, vagy pedig azt, hogy 1 napig bennt van a gép a fűtőházban és kicsit nagyon alaposan át tudják nézni a szakemberek. A vasúttal, a celli fűtőházzal 1984-ben ismerkedtem meg diesel-mozdony villanyszerelőként, akkor a Fehér Tamás volt a nagyfőnök a vontatásnnál, azóta sok minden változott.

 Nem nagyon tudok új híreket mert ritkán találkozok mozdonyvezető ismerősökkel, pedig ők aztán tudják.

 

   Néhány képet majd leveszek a kerékesztergáról, a keletiéről semmit sem tudok, ott meg eleve nem is lehetett volna képet készíteni.

 

     Üdvözlet: Peti!

 

Előzmény: Törölt nick (634)
Szütyi Creative Commons License 2005.07.29 0 0 645
Asszem Titibi és V43 1359 hozzászólásai elég emblematikusak ebben a nagy átszervezősdiben, utólagos engedelmükkel átmásolnám a nagytopicba.
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.29 0 0 644
Mezőhegyesen is kint van egy fekete szalag...

Előzmény: V43 1359 (643)
V43 1359 Creative Commons License 2005.07.29 0 0 643

Nem csak Cellben volt ma fekete nap.

Ma (is) Hegyeshalomban voltam Bobón felügyelet alatt, bent voltunk a fűtőházban napizni, nem vagyok régóta a vasúton (1,5 év) de ami ott volt olyat még nem láttam...

A szerelők pakolták a holmijaikat össze, mindenkinek volt valami kedves tárgy valami amihez volt egy sztorija, nagyon sok emlék előjött...

Ott sem volt lincshangulat, de volt valami leírhatatlan a levegőben, valami különös derűs-szomorúság.

A dolgozókat szerencsére Győrben tovább foglalkoztatják, de ki tudja meddig lesz ott is fűtőház???

I.M. Hegyeshalom Fűtőház:

I.M. Hegyeshalom Fűtőház, 2005.07.29
Előzmény: Törölt nick (634)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.29 0 0 642
Ha csak úgy nem................
Előzmény: 1047 005-2 (641)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.07.29 0 0 641
Nem ott,itt.
Előzmény: Törölt nick (640)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.29 0 0 640
Ebben nincs teljesen igazad, Sm tgk egykori vezetője már nincs a helyén sőt a vasúton sem. Nyugdíjba ment további egy fő, az ő helyükre senki nem került.
Előzmény: 1047 005-2 (636)
Nohabf Creative Commons License 2005.07.29 0 0 639

Szevaa!

 

Már ott is vagyok!:)

Előzmény: Nydqist (638)
Nydqist Creative Commons License 2005.07.29 0 0 638

OFF

 

Szia Fan!

 

Nézz át az ÖBB-s topicba!

 

ON

Előzmény: Nohabf (637)
Nohabf Creative Commons License 2005.07.29 0 0 637

Üdv!

 

Ez nagyon szomorú hír volt számomra is.:((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Előzmény: Törölt nick (634)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.07.29 0 0 636
"FEKETE NAP CELLDÖMÖLKÖN!"

Az első GÜ dominó eldölt!Érdekes,hogy itt a TGK Vezetőiből senkinek sem szünt meg a munkaviszonya.Továbbra is a drága irodákba tolakszanak.A munkát lefelé tolják.Undorító!!
Előzmény: Törölt nick (634)
Nydqist Creative Commons License 2005.07.29 0 0 635

-:((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

 

Fotózgass az utókornak, én is azt teszem, lehet, hogy már csak képekben tudunk mesélni csak.

 

-:((((((((((

 

 

Előzmény: Törölt nick (634)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!