Végül is, rontani biztosan nem ront az ügyön. Nálunk a cégnek van saját katalógus oldala, csak az a baj, hogy ha sok mindenkit engedsz be, akkor sok lesz a béna cég benne, ha meg válogatsz, akkor meg sovány marad a merítés...
SEO guru ide vagy oda, valójában ezeknek az oldalaknak egész magas a page authority és a domain authority értékük, eddig nem is figyeltem. 40-50 körüliek. Meglepő nem? Lehet, hogy én is elkezdem
a honlapjaimat ilyen oldalakra felrakni. :D Olcsóbb, mint egy PR cikk...
Úgy tűnik, még vannak ilyen linkgyűjtő oldalak is... Van itt pár honlapkészítő cég is, kicsit meglepődtem ezen, mert kb. 15 éve láttam ilyesmit utoljára. :D Akinek a Google első találati oldala nem lenne jó...
A keretrendszerek úgy általában ezt teszik: felépítenek egy tuti komplex rendszert, aminek úgy nagyjából a negyedét használod, a többi meg ott áll készenlétben, hogy hátha jó lesz majd valamire... Egyébként a js fájlokért én sem szoktam túlaggódni magamat, egyrészt legtöbbször már cache-ből jön, másrészt nincs hozzá kedvem és türelmem oldalanként beállítani, hogy mikor mi töltődjön be. De tény, hogy emiatt jó sok fölösleges bit vándorol a világhálón, mert például a jquery-ui-t is be lehet úgy állítani, hogy mindig csak a szükséges komponensek töltődjenek be, de hát evvel sem igazán szokás fáradni. CSS terén meg ugye bootstrap-nek hívják ezt a szuperokos megoldást, ami egyszerűen túl sok és túlbonyolított, alapból négy nézettel dolgozik és minden értéket minimum három különböző helyen felüldefiniál, hogy igazán egyszerű legyen az élet.
Egy kicsit unatkoztam, és ha már egyszer kérte a véleményt az oldalról, kicsit bele néztem, már amit láthatok belőle.
Igazából ez a H1 "probléma" keltette fel az érdeklődésemet.
Számomra kicsit nehezen érthető, de majd aki jobban ért hozzá megmagyarázza.
Statisztika:
Az én oldalam, amivel össze hasonlítottam, egy fórum (tehát nem egy portál-szerű web-oldal)
A CSS fájlok 17 db. össz. tartalma 8 017 sor, amiben van összesen 177 412 karakter.
Ez nekem összesen 204 különböző html oldal-formációt mutat meg (ebben nincsenek benne az egyes helyeken használható különböző scriptes buborék-ablakok, vagy plusz információkat szolgáltató legördülő menük).
Van 10 db. JS fájl, amiből 3 állandó, a többi csak akkor töltődik be, ha szükség van rá.
poloska-lehallgató-kereső.hu
A CSS fájlok 12 db. össz. tartalma 16 002 sor amiben van 449 158 karakter.
Nem számoltam össze a különböző megjeleníthető oldal-formációkat.
Van 9 db. JS fájl, ami statikusan állandóan betöltődik.
Minden bizonnyal bennem van a hiba, mert már ez a mai modern programozási technológia kezd elhagyni.
Egyszóval én nem igazán értem, miért kell ennyire túl bonyolítani egy technikailag viszonylag egyszerű web-oldalt ...
igen, ezt én sem értem, általában a menüt követve eléggé jól fel lehet térképezni egy weboldalt és ez általában sikerülni is szokott a robotoknak ;-)))
"Oldala nem használja a Google Analytics szolgáltatását" - ez az, amit sohasem fogok megérteni a kis csökött agyammal, hogy és akkor mi van, ha részletes és valós idejű statisztikát látsz az oldaladról...
Amúgy elég korrektnek tűnik ez a gép, ráadásul csomó dolgot (fejléc, szövegarány, FB, Twitter stb.) csak szürkével jelöl, tehát sem hibának, de még javasolt javításnak sem javasol (bocs ,-) ), a meta keywords szerintem már réges-rég 'obsolete', bár erre utal is a magyarázó szöveg. A CMS-nél gondolom a legismertebb néhányat keresi, amúgy meg nyilván fogalma sem lehet minden egyedi fejlesztés létéről.
Egyébként azt a rettenetes katyvaszt, ami nálad H1 címsorként fut, valóban elég nehéz bármiféleképpen értelmezni... El van dugva, ki van kapcsolva, mint valami zavaró elem, de tulajdonképpen miért is nem lehetne az oly annyira óhajtott H1 címet normálisan megjeleníteni az oldalon? Valaki megint túl sok seo-gombát evett és alaposan túllőtt a célon...
Ne viccelj, az a helyzet, hogy a Google sokkal, de sokkal okosabb, mint az elemző programok 99,9 százaléka, a sok önjelölt seo szakemberről nem is beszélve ,-)
Köszönöm, mindjárt jobb lett a kedvem, pedig ónos eső esik :-)
A motivációm egyébként az, hogy többek véleményét meghallgatva, -itt a fórumon is- egy valóban jól összerakott, és jó oldalacskám legyen. Azt én is láttam, hogy az elemző program nem látja a CMS rendszert, pedig ott van.
Mielőtt sírógörcsöt kapnál a hiányzó H1 miatt, leírom, mit talált ez az oldal az általam adminisztrált weboldalon. Hozzá teszem, ez egy komplex fórum!
Nincs leírás "meta desription" megadva! - meg van adva!
Nincs H1 megadva! - Az oldalon van bőven H1 - H2 - H3 - H4 - H5, de ezekből összesen 3 db. H3-at talált!
robots.txt hiányzik az oldal gyökér könyvtárából. Pótolja! - Nem fogom pótolni! Az oldalon napi szinten közel 20 db. indexelő robot van jelen. Nagyjából 100 db. indexelő robot van beregisztrálva az oldalra, ebből nagyjából a 3/4-ed része már ját ebben az évben az oldalon.
Minden 15. szóra jut egy kép. Az optimális arány 20 szó / kép felett - Ez nagyon hibás értékelés! Több, mint 66 ezer hozzászólás van az oldalon, amik nem egy-két szóbol állnak. A hozzászólások több, mint a felénél nincsen kép behelyezve. A keresőben több, mint 256 ezer szó van indexelve. Az oldalohoz tartozik egy "személyre szabott" képgaléria, ami egy külön program. A hozzászólásokban lehet közvetlen feltölteni csatolmányként képeket, erre készítettem külön egy virtuális képgalériát.
Nem található Facebook hivatkozás a weboldalon. - Nagyon nem igaz! A fórumnak van egy Facebook oldala, és egy Facebook csoportja is, amelyik bármikor elérhető jóformán bárhonnan! Ezen kívül mindegyik hozzászólás külön-külön megosztható a Facebookon, és a Twitteren is! Ráadásul mindegyik hozzászólásnál a csatolmányként feltöltött képek szintén külön-külön megoszthatók a Facebookon, vagy a Twitteren.
Ezen kívül még vagy 5 dolgot kijelzett, nem hibaként, hanem javaslatként, amiből mindegyiket én személy szerint hülyeségnek tartok, de ez már magánügy.
Úgy tűnik, most én futottam egy megoldhatatlannak tűnő dologba: Az oldalamon, ez az elemző program H1 hiány miatt visít, a készítő szerint meg ott vannak a H1-ek. Most, ha csak ez a program nem látja, az nem egy tragédia, de innentől látja-e a gugli?
"és hogy lehet ezt a dupla munkát a jövőben elkerülni?"
Na hogy? Pl. nem használsz "ingyenes" rendszereket, amit akkor és úgy ír át valami beteg agyú fejlesztő, ahogy a kedve és kénye diktálja. De elismerem, hogy ez nem a legjószándékúbb hozzászólás ;-)))
Egy kis segítséget szeretnék kérni a tapasztaltabbaktól child témával kapcsolatban.
Egy weboldalon child téma van használatban fordítás miatt (amik nem voltak fordíthatók más módon), eddig minden rendben ment. Egy téma frissítés során a fő téma könyvtárszerkezetének egy része megváltozott, így már nem működik a child témámban lévő fájlok nagy része.
Most meg kell keresnem, hogy az a szó, amit lefordítottam, most melyik másik fájlba került át, ott lefordítani megint, és betenni az új helyére a child témába könyvtárszerkezetének frissítése után ... szóval midnent előről!
Van valakinek valami ötlete, hogy ez hogy lehetséges, hogy egyszer csak egy frissítés során így módosítják a téma könyvtárszerkezetét, és hogy lehet ezt a dupla munkát a jövőben elkerülni? A child téma pont erre lenne, hogy ne kelljen frissítés után újra dolgozni, de most kezdhetek mindent előről...
Ez a mondat nekem is tetszett, bár bevallom, nem értettem a lényegét.
Meg is kérdeztem, és valami olyasmit válaszolt a barátom, hogy ha egy web-oldal több, mint 2 évig már fenn van, működik, és forgalma, látogatottsága is van, az már "web-oldalnak" számít, és így értékelhető.
Nem egészen értettem így sem, de a barátom elmagyarázta, hogy ezen nem törjem magam, úgy sem fogom megérteni teljesen, ez amolyam "amerikai" dolog.
Valahogy úgy mondta, ami Magyarországon egy finom zöldségleves, az az USA-ban egy hamburger. :)
Ezt bemásolom ide. Az ég világon semmi jelentősége nincsen, csak kizárólag érdekességből.
Ez egy Kaliforniából indított mérés az egyik általam kezelt web-oldalról, USA trendek alapján, afféle "hivatalos" mérési adatnak is tekinthető.
Az egésznek a lényege, hogy csak egy szimpla, alap SEO van benne, semmi Google cicózás.
És ez csak egy egyszerű fórum, ahol pár száz tag van (nagyjából a fele aktív).
Egy ott élő magyar barátom csinálta (a fordítást is).
Ország: Hungary
Város: Budapest
Időzóna: +01:00
Webérték pontszáma: 31,4 / 100
Alexa globális rang: nem értékelhető
Alexa linkek száma: nem található
Google indexelt oldalak száma: 108
Google linkek száma: 1 750
Honos országi megtekintés: 247 553
Nemzetközi megtekintés: 24 346
Google AdWords: nem található
A weboldal értékelhető, több, mint 3 éve jelen van az interneten.
A keresők nagyon sok aloldalát ismerik, ami esetenként már akár jelentősebb forgalmat is eredményezhet. Azonban a tartalmak mennyisége jelenleg közepesnek mondható, további aloldalak létrehozásával, illetve webhelytérkép beküldésével tovább fokozható a honlap keresőből érkező látogatottsága.
Rengeteg link mutat a weboldalra, ez sokkal értékesebbé és természetesen látogatottá teszi a honlapot.
A weboldal nézettsége jelentős, de a jelenlegi forgalma közepesnek mondható.
A Google+ közösségi weboldalon még nem osztották meg. Az értékének és a látogatóinak növelése nagymértékben elősegíthető, ha sok Google+ megosztással rendelkezik egy weboldal.
Nincs túl sok megosztása a weboldalnak a Facebook közösségi portálon. Napjainkban jelentős szerepe van a közösségi portálokon való megjelenésnek egy honlap népszerűségének növelésében, ezért mindenképpen érdemes nagyobb figyelmet szentelni ennek.
Egyáltalán nem szerepel az egyéb közösségi oldalakon a honlap linkje, így nem könnyen tud eljutni az emberekhez a létezése. Twitter, LinkedIn, Pinterest, StumbleUpon, VKontakte, Digg, Delicious, Reddit illetve egyéb szociális oldalakon való megjelenéssel értékes látogatókat lehet vonzani a honlapra, amellyel a látogatottság, és a forgalom jelentős mértékben növelhető.
Bár ez csak a Google+-t hiányolta, de valószínű, ha van Google+, akkor már kereste volna ez is a többit.
Érdekes, hogy itt nálunk (talán Európai szinten is) mennyire fontos tényezők a Google reklámok, miközben az USA-ban például inkább a közösségi hálókon való minél több megosztást díjazzák jobban.
Ilyen értékelések készíthetők itthon is, de az itteni honlap értékelő weboldalak többsége csak gagyi másolmány fél-információkkal.
Nem fontos, mert nincs közismert kapcsolat a honlap és az itteni nick közt, de én legelőször mégis utóbbit újítanám meg, mert falra mászok tőle. :)
Egyrészt, mert na, olyan idétlen/jópofizós, másrészt, mert éppen ellenkezőjére utal, mint a cég tevékenysége. Persze, lehet, az is szerepel a repertoárban, csak az ügyfelek védelme érdekében nem nyilvános. :)
De, mondom, a honlap szempontjából lényegtelen a dolog, csak régóta csípi a szemem.
Egyébként tényleg nem szerencsés a blog megnevezés.
Igen, időnként futótűzként terjed, hogy a G. ezt mér meg azt néz, és akkor mindenki ráfekszik arra, hogy ezt meg azt jól kimérje és megoptimalizélje, egészen addig, míg a találati lista tetején meg nem látsz egy tizenöt éve is már hulladéknak számító honlapot, ami se nem mobilbarát, se nem gyors, csak épp jó öreg és releváns tartalommal van teli ;-)))