Keresés

Részletes keresés

Gorcsev Creative Commons License 1999.07.22 0 0 39
Helló!
Mi tavaly voltunk, essssszzméletlen jó volt. A mi tapasztalataink is hasonlók, mint amit a többiek írtak, csak néhány apróságot tennék hozzá (bocsi, csak úgy ömlesztve, ahogy eszembe jut...).
Mi Sousse-ban voltunk, az -biztos láttad a térképen- viszonylag védett hely, félig öböl, kis gyerekkel is nyugodtan lehet menni. A könyvek szerint Djerbánál nagyobbak a hullámok.
A Szaharát mi kihagytuk (majd legközelebb :)). A gyerek miatt főszezonban voltunk, a sivatagban olyankor van kb. 60 fok... Elő-/utószezonban inkább javallott.
Teve: baromi jó, a "mieink" nyugodtak voltak. Kullancsriasztót nem árt alkalmazni (magadra :)). Naptej, ami belefér... nekem a tevén égett le a bokám... a zokni alatt!!! A burnuszt meg kell venni (úgyse úszod meg :))), de megdöbbentő, hogy az a vacak, vékony anyag mennyit véd...
110 V: tényleg annyi, ott tudtam először kipróbálni a -min. 10 éves- borotvámat 110-en. (Hú, most megbuktam.... kiderült, hogy fiú vagyok :)))
Rövidnadrág: nekünk a kutya se szólt, bár nyilván más egy üdülőváros meg a -többé-kevésbé- érintetlen vidék.
A szállodában is, a városban is szinte mindenki beszélt németül és angolul is (legalábbis, aki a turistákkal kapcsolatba kerül - árusok, taxisok, stb).
Jaj, a taxis: mondták, hogy tanuljunk meg pár szót "tunézul": aszléma, biszléma, sokrán (jó napot, viszlát, köszönöm). Megtettük. Na, 1. nap fogtunk 1 taxit (ezrével vannak, kb. 20 mp-enként jött szabad kocsi), hogy bemegyünk a városba. Mentünk, közben 1-2 dolgot kérdeztem a sofőrtől, válaszolt rendesen, de nem volt túl barátságos... udvarias, de közömbös. Beértünk a városba, még vmit kérdeztem, megmondta, mondom: sokrán. Erre a pasi vagy 6* úgy hátbavágott, majd' kiestem a kocsiból, fülig ért a szája, 200 foga volt, mint a cápának, és teli torokból örvendezett: "Á, sokrán, sokrán!"... meg hogy milyen rendesek a magyarok, meg amit akarsz... Szóval tényleg nagyon értékelik, ha az ember barátságos hozzájuk, sokszorosan visszaadják. Az utcán is ránk vigyorogtak, köszöntek, odaszóltak (de egyáltalán nem tolakodóan).
Szálloda: mi 3*-osban voltunk, nagyon tiszta és kényelmes volt, semminkhez nem nyúltak. A személyzet udvarias, figyelnek az emberre (az étteremben a pincér pár nap után már kérdés nélkül hozta vacsihoz az ásványvizet, meg ilyenek). A kajánk rettenetes sok volt, és nagyon jó is. A pia a szállodában tényleg drága, de hát ez mindenhol így van... Egész jó sörük van, a fügepálinka is finom (vigyázat, drasztikus :))), de ami szerintem a csúcs, az a Thibarine (datolyalikőr). Édes, de nem ragacsos, mint a mi likőrjeink, viszont jóval erősebb... továbbá az emésztésre is jó hatással van. Esténként jól bezabáltunk -sose bírtunk mindent megkóstolni-, utána bedobtunk belőle egyet-kettőt, és semmi gond... Legtöbbször a szállodában is ebédeltünk -az "udvari" étteremben, kaja, gyümölcs, kávé-, ki szokott jönni 13-15 dínárból (200 Ft-jával), úgyhogy nem vészes.
Időtartam: ha a sivatagba is akartok menni, akkor imho 10 nap legalább.
Ja, és TunisAir-géppel menjetek, ha lehet! Úgy vezetnek, mint a gokartosok :))))
akkorcsakmi Creative Commons License 1999.07.22 0 0 38
Most jött haza Djerbáról egy társaság,- a Sahara Toursal utaztak,- de még csak táv beszéltem velük, úgy meg szuperlatívuszokon kívül praktikus információt nem sikerült kicsiholni belőlük. Apartmanok (övék 2szoba+fürdőszoba+terasz+kert) különálló 1-2szintes házakban nagy területen szétszórva, az étteremben reggeli-vacsora svédasztallal (minden nap a fülükön jött ki a sok exotikus és kontinentális kaja), medence, tenger 50-50 m-re, helyi Sahara Tours képviselő, mindenki kedves, figyelmes, fenekük és apartmanjuk állandóan ragyogóra nyalva, kocsi bérlet 50 USD/nap, sör a szállodában qva drága, a legközelebbi városban majdnem ötöde, de nehéz megtalálni az üzletet, kiránduláokat ott olcsóbb volt befizetni, teve ingatag+ahogy Március írja, de nagy élmény, sivatag rulez, de egyedül nem szabad nekivágni.....és még sokan mások:-)))) Ez (rep., rept.illeték, szállás, félpanzió) 110 000 Ft/fő/10nap legfőbb szezonban, aug.20. után olcsóbb, de felhőt állítólag akkor is vinni kell, mert ott attájt is hiánycikk:)

Szóval, nyuszi hopp! Jó utat és majd mesélj, hogy jövőre könnyebb dolgunk legyen!:))))

akkorcsakmi

Március Creative Commons License 1999.07.22 0 0 37
A főpincérnek mi nem adtunk, ezt a trükköt később hallottuk. Egyébként szerintem kb. 10 USD vagy akörüli helyi pénz és jó vagy.
kockasfulunyul Creative Commons License 1999.07.22 0 0 36
És mekkora lenne az a borravaló, ami a pincérnek és a portásnak adandó?
Március Creative Commons License 1999.07.22 0 0 35
Én Djerba szigetén voltam egy hetet márciusban és igen kellemes volt.
A Szahara-túrát javasolni tudom, bár érdemes kicsit többet fizetni és nem az "ancient berber" szálláson aludni, ami a homokba ágyazott, durván összeácsolt ágyakat jelent mocskos, kecskeszagú matraccal, hasonló ágyneművel, hanem a normális sátrakban. Érdemes korán ébredni és meglesni a felkelő Napot a sivatagban! Ha erre vállalkozol, feltétlenül vigyél magaddal néhány pulóvert. De egyébként is, mert éjszaka tényleg nagyon hideg van.
A tevék idióták, hangulattevék! Az egyik a csoportból például ráébredt hirtelen, hogy neki küldetéstudata van és ez a Szahara másik végébe szólítja. Nos, legott lábra kapott, maga után vonszolva a többi, mérsékelten ellenkező társát és a karaván ment.
Kuszkuszt _ne_egyél, de a kenyerük nagyon jó ízű. Hallgass meg több utazási irodai ajánlatot is.
Ne ölelgesd a barátnődet/barátodat a nyílt utcán, maximum a kézen történő fogás!
Rövidnadrág és meztelen felsőtest még 60 fokban sem megengedett.
Ne félj az araboktól. Igaz, hogy más kultúra, de ha tiszteletben tartod a szokásaikat és nem vágsz lenéző/ijedt/undorodó arcot, nem kritizálsz mindent, nem köt senki beléd.
A szállodában megérkezés után keresd meg a főpincért, mutatkozz be neki és adj borravalót, mert ezzel biztosíthatod a legjobb helyet magadnak és a jó társaságot. A portás hasonló ügy, nagyon készséges lesz, mindenben segít. Nekem még otthonról transzformátort is hozott a hajszárítómhoz és az ottfelejtett utazó plüsskutyámat egy kis díszdobozkába szépen beleültetve saját költségükön hazaküldték.
Az üzletek sziesztát tartanak, ami általában 12-től 15 óráig tart.
Úgy emléxem, hogy 110 Volttal üzemelnek az elektromos dolgok, de ez nem biztos!!! Kérek más Törzsasztalost, hogy erősítse/cáfolja ezen állításomat.
Történelmükből adódó sajátosság, hogy franciául szinte mindenki beszél, angolul nem.
Elnézést, hogy egy kicsit összeszedetlenre sikerült.
Beszkennelt fotókat szívesen küldök, írj az emilcímemre sz.e.
kockasfulunyul Creative Commons License 1999.07.22 0 0 34
Köszönöm az eddigi jó tanácsokat!
No és milyen nyelven kommunikálnak? Mi leginkább az angolt és a németet beszéljük. Elég az?
runaway Creative Commons License 1999.07.22 0 0 33
A mi szállodánkban nem loptak. Sőt: a takarítónők minden takarítás után egy piros virágot hagytak a párnámon. Sajnos, halálra ettük magunkat-a koszttal nem volt gond. Minden szállodában vannak animátorok, ők szervezik a zsákbafutás-lepényevést a német vendégeknek. Egy ilyentől kértünk tanácsot, térképet rajzolt, s bejelölte, hogy szerinte mit érdemes megnézni. Segített az autóbérlésben is.A "telepített" magyar idegenvezető használhatatlan volt.Ha a medinánál rádtelepszik egy népviseletes úr, menekülj. Hasonlóképpen a mimózaárus kisskacok elől. A rutintalan alászalad. Kóstoljátok meg a royal-kuszkuszt.Szorgos népünk győzni fog!
alexandrosz Creative Commons License 1999.07.22 0 0 32
Kb. 10% borravaló működik ott is, el is várják az ottaniak:o)))
A szállodák jó színvonalúak, de a 3* alattiakkal vigyázni kell. Feltétlenül légkondis kell, hogy legyen a szoba, különben... de ezt úgyis el tudod képzelni. Szállodán belül mindent megkapni, de pl. az alkohol fogyasztás az utcán nem igazán javallott... Persze ez nem egy fontos kérdés. Azért kóstold meg a különféle hazai liköröket, amelyek sokkal erősebbek a mi löttyeinknél. Az ételek sokfélék, a szállodákban a külföldi túristák izléséhez igazított konyha működik. Érdemes Tunéziába utazni, nagyon szép.
SmartAss Creative Commons License 1999.07.22 0 0 31
A baksis minden arab országban természetes. Adsz, amennyi jólesik, az aprót is megköszönik, komoly helyen kb. 10% ok.
kockasfulunyul Creative Commons License 1999.07.22 0 0 30
Azt hallottam, hogy szinte kötelező borravalót adni. Ez igaz? Ha igen, mennyit? És kinek mennyit?
SmartAss Creative Commons License 1999.07.22 0 0 29
Gyönyörű ország, csodás tengerparttal. Feltétlen menjetek el a hegyekhez is, kicsit meleg van, de érdemes (legalább 1, de inkább 2 nap). Az emberek barátságosak, a kaja jó, isteni bulikat rendeznek (hastánc, kézfestés stb.).

A szállodában nagyon kell vigyázni, eszméletlenül lopnak (nekem 2.000 márkám bánta), mindent a trezorba, még percekre is!

csepp Creative Commons License 1999.07.22 0 0 28
Info Djerba szigetéről?
vikoca Creative Commons License 1999.07.22 0 0 27
Nagggyon jo hely. Erdemes lehet romokat is nezegetni, de szerintem ahhoz a nyar tul meleg. plane ott. Viszont a tengerpart se kutya am! Meg a tevgeles, satobbi. Mennye...,

Ja, becsuletes nepseg lak arrafele, de azert tudd masik kultura - szoval ha mondjuk szuvenirt veszel az itthonszenvedoknek, es husszoros arrol inditanak, akkor nem atvagni akarnak - egyszeruen ilyenek es kesz.
A hatarozott, es realisan alacsony arra valo lecombozast pedig kimondottan tisztelik az europaiban, oromukben meg meg is hivnak egy kavera nehol. Szoval tunderek arrafele is az emberek.

kockasfulunyul Creative Commons License 1999.07.22 0 0 26
Nekem 0 élményem van róla, ezért kérem a segítségeteket.
kockasfulunyul Creative Commons License 1999.07.22 0 0 25
Kérlek benneteket, hogy itt meséljétek el, hogy mit tapasztaltatok ebben az országban, mit kell tudni, mit érdemes látni, mit kell csinálni és mit nem szabad, érdemes-e menni és mennyi időre, stb. Minden élmény, legyen az jó, vagy rossz hasznos lehet.
Köszönöm!

:-)

sz.lacix Creative Commons License 1999.07.26 0 0 24
Hello!

Most jöttem meg (kb 3hete) Tunéziából.
Mi Sousse és Monastir között voltunk a tengerparton, egy háromcsillagos szállodában a Szahara Tourssal.
Az idegenvezető elég jó volt, de még kezdő.
A szálloda szép, tiszta, jól felszerelt, csak a kaja (svédasztalos félpanzió ) lehetett volna jobb. Igaz lehetett enni annyit amennyit akartál, de mindig csak 2-3 féle volt, és abból is csak 1 ehető. Borravaló az mindig kell, ha nem akarsz a németektől nagyon messze lemaradni. Úgy is lefogsz, de legalább utánuk te jössz.

BAZÁR : ne kerüld el és nagyon keményen alkuddj! Legnagyobb sikerem 45 DT-röl 4.5 DT-re.Igy is ő nyert legalább 3DT-t.
Ha mentek Tuniszba az ottani bazárban olcsóbban lehet vásárolni, mint a helyiben.

VIGYÁZZ : Gyakori trükk (főleg gyerekektől) veszel valamit, és fizetsz 1/2 DT-vel (500 Millim) akkor fizetés után kb 10 mp.-el megpróbálja neked beadni, hogy véletlenül csak 5 Millimet adtál neki, és cseréld ki 1/2 DT-re. Az első esetnél még én is elhittem, de a másodiknál már gyanús volt a dolog.

UTAZÁS : én TAXI-val utaztam sárgával, mert abba közben nem száll be más. Alkudni ott is lehet, de nehéz. A legolcsóbb, ha rádumálod, hogy kapcsolja be az órát. De legrosszabb esetben is állapodj meg vele előre a dijban.

HIGIÉNIA : Az utcán nem érdemes kajával próbálkozni. Gyümölcsöt lehet venni, de megmosni és úgy meghámozni. Még a dinnyét is megmosni felszeletelés előtt.
Finom a marcipánnal töltött datoja. Boltokban lehet kapni sárga dobozban arab feliratokkal.

REPÜLŐ : TUNIS AIR elég jó, de ne lepődj meg, ha ferihegyen netán szabad helyfoglalás lenne. Ez nem az arabok hibája, mégha a magyarok próbálják úgy is beállítani.
ESŐ : na az nem volt.
NAP : az viszont annál több. napolaj vastagon! Sok folyadékot inni, legjobb az ásványvíz (1/2 - 1 DT attól függ hol veszed).
Légkondi csak néha ment, igaz nem volt 40 fok csak 32 - 35 C.
Föpincérrel, portással érdemes jóban lenni.

Történet : első nap pénzváltás(szálloda porta), elsök voltunk a sorban, beváltottam 200 USD-t(kb 10 perc, mert elmondta élete történetét), jön a következö akivel közlik, hogy elfogyott a pénz 10 perc múlva lesz. 10 perc alatt semmi pénzcsinálási tevékenység, senki se ki, se be, mégis lesz pénz. Valószínű ennyi idő kellett ahhoz, hogy kipihenje az előző váltást a portás.

Most hirtelen ennyi, de még biztos sok egyéb dolog van.

Egyébként jó utat, jó pihenést és sok élményt!
Ne felejtsd, hogy arab ország, kár bosszankodni a dolgokon, elvégre nyaralni mentél! (azért egy picit irigyellek, hogy még előtte vagy)

Gorcsev Creative Commons License 1999.07.24 0 0 23
Nem, még csak az kellett volna... biztos kiürítette volna a vizet :))) (igaz, így sem volt zsúfolt)
hontalan Creative Commons License 1999.07.24 0 0 22
Hello Gorcsev!
Remélem, a fundi nem volt veletek!
Hontal.
originalqszi Creative Commons License 1999.07.23 0 0 21
Tuniszi éjszakák.... Count Basie szerzeménye:-)))))
Gorcsev Creative Commons License 1999.07.23 0 0 20
Szia, öreg harcos!!! Régen láttalak...

Még egy apróság (bár vsz. úgyis fölhívják a figyelmeteket): dínárt nem szabad kihozni az országból, és vissza is korlátozottan váltanak. Csak annyit valutát szabad beváltani, amit el is költesz. persze ez csak az elmélet, a kutya se kérdezte, mink van, mikor jöttünk haza, de nem tudom, ez mennyire általános...

hontalan Creative Commons License 1999.07.23 0 0 19
Hello!
Tavaly voltunk. 4 nap szafari, 4 nap tengerpart, Hammametben. Az autóbusz légkondis, Mónika nevű telepített id.vez. az alábbi tapasztalatoktól eltérően rulez. A legjobb szállás a Szahara szélén volt. A tevét nem kedveltem.
Még egy. Sokszor fogtok találkozni Abu Nuvász, vagy Abu Nawasz nevével. Ő a legjobb arab költő:
Abu Nuvász
Muhhamad al-Amín kalifa halálára
Halotti leplébe beledobtak mindent,
mi e földet összefűzte velem.
S amit a halál egyszer négyrét hajtott,
azt nem nyitja ki többé senki sem.
Könnyeim szakadozó gyöngysorával
kísérem őt, mert többhöz nincs hatalmam.
Kulccsal zártam le házam ajtaját,
s róla társalgok fennhangon magammal.
Egyedül őt féltettem a haláltól,
ki soha nem félt semmitől. Az élet
most hátat fordított nékem. Nincsen senki
– magam se -, kitől bármit is remélek.
Bagdad sem vonz már. Itt nem maradt ember
ki szavamra vár. Néma árnyék lettem.
A temetőkbe és sírokba vágyom,
hol azok laknak, akiket szerettem.
Faludy György fordítása

Hontalan

kockasfulunyul Creative Commons License 1999.07.23 0 0 18
Még valaki?
kockasfulunyul Creative Commons License 1999.07.23 0 0 17
SamrtAss, szegény Vanek szerintem elbújdosott szégyenében, hogy nem tud megmenteni.
Ha szobát nem is kap, de gyertyát igen. :-))
csepp Creative Commons License 1999.07.23 0 0 16
Kedves kockasfulu!

Mi ugyanezt az idozitest szeretnenk eljatszani jovo ilyenkor!
Djerba szigeti naszut...

SmartAss Creative Commons License 1999.07.23 0 0 15
kockás kedves,

És legalább a Vanek úrnak is foglaltatok szobát? Mondjuk fájdalomdíjként kárbaveszett erőfeszítéseiért? :)))

kockasfulunyul Creative Commons License 1999.07.23 0 0 14
Nos hát, mi szeptember 21-től megyünk 2 hétre Hammamet városába, egy 3*-os szállodába. Ez a város eléggé délen van, már nagyon kíváncsi vagyok.
Köszönöm az eddigieket és bármi új beszámolót aszívesen veszek.
Gorcsev Creative Commons License 1999.07.22 0 0 13
Helló!
Időtartam: ha a sivatagba is akartok menni, akkor imho 10 nap legalább.
akkorcsakmi Creative Commons License 1999.07.22 0 0 12

akkorcsakmi

Március Creative Commons License 1999.07.22 0 0 11
kockasfulunyul Creative Commons License 1999.07.22 0 0 10
És mekkora lenne az a borravaló, ami a pincérnek és a portásnak adandó?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!