1. Ma elég szorosak a mozdonyfordulók. Egy megdöglik és máris nem a fordát járja sem ő, sem az amelyik helyette bekerült a fordába!
2. Az első pontból következik, hogy ilyenkor a beosztott személyzet mint régen nem megy a gépe után a másik vonatra, hanem az eredetileg vezényelt vonatokat továbbítja mert az előre vezénylése oda készült el! (Ergo kizárt, hogy a beo gépén legyen.)
3. Tehát fabatkát sem ér a beosztott rendszer a mai világban.
Nem off a téma itt fűtőházakat és személyzetüket érintő kérdés tehát helyénvaló! Szerintem.......
Az semmiről sem árulkodik, csak arról, hogy esetleg utastársad melegnek érzi a kocsit és rendelkezik kulcsal és tudással ahhoz, hogy betöltse a hőfokszabályozó szerepét.
20-07-ben nem kell kulcs, az ajtó fölött van a fűtés kapcsolója és visszajelzője. A kapcsoló közelében nem jár senki, érdekes, mégis negyed óráig világít, majd negyed óráig sötét. Akkor ki kapcsolgatja?
Ami még előfordul, hogy a fázishatár után elfelejti visszakakpcsolni!
Ugyancsak nem ez történik, kellően ismerem a 120(a)-t, nem a fázishatároknál történik!
Az semmiről sem árulkodik, csak arról, hogy esetleg utastársad melegnek érzi a kocsit és rendelkezik kulcsal és tudással ahhoz, hogy betöltse a hőfokszabályozó szerepét. Hidd el egy kis kapcsoló elbillentése fűtés állásba nem egy nagy dolog. Meg is teszik és eszük ágában sincs ki be kapcsolgatni. Leginkább akkor kapcsolják ki ha szól a kalauz, hogy most aztán elég a melegből szüneteltesd. Illetve végállomás előtti utolsó megálláskor szokás kivenni a reteszkulcsot mert ott úgy is jönnek leakasztani és kell a kulcs, meg akkor ha egyesül valahol a vonat. Ami még előfordul, hogy a fázishatár után elfelejti visszakakpcsolni! Ennyi szándékosság semmi esetre sem feltételezhető..................... Szerintem.
Ebben bizony igazad van, fűtőházban dolgozó több villanyszerelő ismerősömtől is hallottam olyat, hogy hiába készítik fel a mozdonyokat a téli szezonra, vagy a személykocsikból hiányzik a fűtésfeszültséget továbbvezető kábel (rejtély hogy hogyan tűnhet el), vagy pedig eleve kiadják a mozdonyvezetőnek utasításba, spórolás címén ne nagyon kapcsolja be a fűtést.
Így fordulhatott elő az, hogy amikor a Keletiből indult a gyors Szombathelyre, indulás előtt fél órán át folyamatosan volt az egész szerelvényen fűtés (igaz az nem a mozdonyról működött), Kelenföldtől egészen Tatáig viszont nem. Tatától győrig működött, Győrben a szombathelyi részre gépcsere történt, a csörgő is minden gond nélkül fűtött is, nemcsak vontatott, igaz Celli gép volt.
Tavaly télen ezt 3 alkalommal is volt szerencsém tapasztalni.