Te jobban képben vagy az aktuális szabályokkal mint én, szerinted mennyi most az L6e-BP kategóriában a teljesítmény limit? A 2014-es Ligieremnél 6 kW szerepel a francia forgalmiban, de úgy rémlik az még belefér. Mondjuk a tömeg adatoknál is 950-1200 kg közötti számok vannak, ami jóval több mint amit a mopedautóknál megszoktunk. De a 2012-es Ligierem össztömege is 1005 kg, és belefért az L6e-BP kategóriába.
Kérdés hogy az álló hengeres szuzuki blokk felújítása lenne vagy kicserélése nagyobb kccm-re az első eset nehéz lesz mert szinte semmi alkatrész idehaza ahhoz a blokhoz se felújító, se új alkatrész még a japán oldalakonse annyira kifutott széria, másik blokk esetében ha maradna az 50ccm akkor állóhengeres minareli, vagy honda/peugeot ezek szintén alsóbekötéses blokk ahonda létezik 100 és 125ccm ben is 2 űtemben elméletileg ezek ninimális átépítéssel beszerelhető minden más esetben a modernebb nagyobb köbcentis robogóblokkok fekvő hengeresek és akkor már kell legózni hasonló fejtegetés már volt az oldalon lentebb olvashatsz róla
Igen , csak azzal , vagyis A-s jogsival vezethető egy 3 kerekű motorkerékpár , mégha teljesen autószerű is a kezelőfelülete -- a kormányzásnak nincs jelentősége , csak a besorolás számít , amit viszont főként a kerekek száma határoz meg .
Érdekes , de az A1-es jogsinak két kerék esetében 125 cm3 és 11 kW a limitje , míg tricikli esetében nincs köbcenti határ és a teljesítmény felugrik 15 kW-ra . Vagyis a 422 cm3-es dízel háromkerekűt ( ApeMAX D ) lehet A1-gyel vezetni . Külön csavar a dologban , hogy a jogszabály a négykerekűeket is triciklinek tekinti , vagyis az L7e kategóriás "nagy" mopedautót ( 4 személyes Aixam 500 ) vezetni lehet a 16 évesen megszerezhető kategóriával . Ha valakinek előtte már 14 éves kora óta volt AM-je akkor nem számít már kezdő vezetőnek ( életében az ember csak egyszer lehet kezdő , amikor a legelső -- akármelyik -- kategóriát megkapja ) vagyis 16 évesen vihet 3 utast . Viszont a "kis" mopedautóban (L6e) 17 éves koráig továbbra sem ...
A gyakorlatban ez azt is jelenti , hogy A1-gyel szinte bármelyik kvad vezethető , akár motorkerékpárként , akár mezőgazdasági vontatóként helyezték üzembe . A motoros négykerekűeknél teljesen általános a 15 kW-os limit , egyetlen kategóriában engedi a jogszabály az ennél nagyobb motorteljesítményt (L7e-B1) , de ez kizárólag kvad kivitelű ( tehát szarvkormány , motorkerékpáros kezelőszervek , nyeregülés , nyitott felépítmény , vezetőn max. 1 utas ) jármű lehet . Arra vagy B-s jogsi kell , vagy magasabb szintű ( teljesítménytől függő , de legvégső esetben : korlátlan ) A-s .
Így nézve szerencse , hogy kormányzással keveset vesződnek , mert ugye van háromkerekű is , négykerekű is autókormánnyal is , és motorkormánnyal is ...
Nem egyszerű eltalálni a motoros 3 és/vagy 4 kerekűek dzsungelében .
Igen , kétszemélyes -- nekem volt ilyen , de nagyon kényelmetlen a középen levő , áttétel nélküli közvetlen kormányt forgatni egy ilyen nehéz járgányt irányítani . Ha ült mellettem utas akkor nagyon nehéz volt oldalról belekapaszkodni a szarvba . Annyi előnye van ennek a megoldásnak , hogy olyan személy is vezetheti akinek nincs jogsija ( csak 'A'-s , legalább A1-es jogsikkal vezethető , B-vel nem ) mert élő ember nem tudja megmondani , hogy a fülkében ülő személyek közül ki vezetett . Főként , mert az egyetlen pedál ( fék) a jobb oldalon , vagyis az utas előtt van .
Charly moped autóba keresek motorblokot ,jelenleg szuzuki idi van benne. Szeretnék eredetit ,vagy megközelitöleg bele valót. Mit javasoltok,hogyan lehet megoldani,hogy müködjön?
Ez nem egyértelmű . Az eredetiséghez ragaszkodsz , vagy a használhatósághoz ? Ha valami képeket tennél föl akkor talán lenne tippünk a megoldásra , mert ezeket a háromkerekű retteneteket többféle konstrukcióval készítették .
Ez kétszemélyes? Néha látok egy hasonlót, és abban ketten szoktak ülni.
Most én is egy 3 kerekű járgányt építgetek éppen, egy 1954-es Lambretta Lambro hasonmása lesz, ha sikerül. Az a különlegessége, hogy egy IFA utánfutóból lesz kialakítva. Ha egy távolabbi rendezvényre kell fagylaltot vinnünk, akkor csak felakasztom a horogra az utánfutót, a helyszínen meg rácsatolom az első villát. A motor az első kerékben van, tulajdonképpen egy kerti traktor lesz belőle.
Üdv tagok! Charly moped autóba keresek motorblokot ,jelenleg szuzuki idi van benne. Szeretnék eredetit ,vagy megközelitöleg bele valót. Mit javasoltok,hogyan lehet megoldani,hogy müködjön? üdv Imre!
Ismét az amica, a fész robogós adok veszek oldalon van egy 4 kerekű eladó amica abban 180ccm piaggio blokk van, illetve a tulajnak van még egy ami gyárilag a 50ccm piaggio typon blokkos, de arról is volt már értekezés itt régebben
Egyetértek Bakancs kollégával, szerintem kisebb költség a suzuki blokk gatyába rázása mint a szintén koros tl blokk beépítése, amihez alkatrész azért még található, halkan megjegyzem hogy a kínaiak ezt is gyártják Lifan és egyéb neveken.A suzuki kicsi önindító nem fogja megforgatni a 125ccm-t ezek a kicsi motorok sokszoz a tuning 70es hengert sem bírják, ha leáttételeznénk akkor meg nem lesz fordulatszám és nem csinál kompressziót nem lesz mit berobbantani a gyertyának persze lehet próbálkozni. Szivesen segítek, ha tudnám hol laksz esetleg közeli robogóbontot is tudnék javasolni ha nem uj alkatrészekkel kívánnád megjavítani a suzuki blokkot illetve lehet hogy a TL-t beszámítanák egy nagyobb köbcentis bontott robogmotorba.
Szerintem egyszerűbb lenne a Suzuki blokkot működőképessé tenni ; a görgők és a szíj , illetve gyaníthatóan a kuplung pofái könnyebben pótolhatók , mint egy teljesen új rögzítést konstruálni a másik blokknak -- majd önindítót fakasztani bele .
Kivettem a suzuki blokkot az amicából,és megnéztem a variátort,kuplungot.Három darab 8 grammos görgő volt benne,dobókockára kopva.A kihajtás tengelynél egy csepp olaj sem volt,a kuplung harang el van szineződve.Variátor ki van kopva ,abból kéne egy új ékszíj is fel van gyűrődve mindkét szélén.Úgyhogy arra jutottam,nem rakom vissza,megpróbálom beépiteni a honda váltós blokkot.Esetleg az önindítót,és a nagy fogaskereket fel tudnám használni.
De jó hogy meg tudom osztani itt a gondjaimat.A varió görgő nem is jutott eszembe.Szombat reggel kiszedem a blokkot,és lemérem a görgőket,hány grammosak.Na meg a szíjat is meglesem,milyen állapotban van ,aztán prezentálom,hogy mi a helyzet.
A német kisipar remeke, de király lettem volna ezzel az önindítóval 83-ban viszont jól megy az amica simson blokkal is ezek szerint igaz szentesen láttam sulkyt valami babetta szerű blokkal is és hát az is müködött :) https://www.youtube.com/watch?v=ApRbDLFqJ2o
Ja és nem lassitó az áttétel hanem gyorsító az elöbbi hozzászólásnál csak elírtam
Induláskor meglódul,de utána nem gyorsul egy kicsit sem........ Valószínűleg inkább robogó tuninghoz "értett" az elöző gazda, a variátorban kell keresni a görgöknél a hiba okát rossz a súly választás és persze ott van a rezonátorcső ami nagyon rossz választás mert mint régebben már írtam csak egy fordulatszám tartományban (jó magasan) üzemel így van az hogy hirtelen meglódul és kész hisz elérte a csúcs nyomatékot és onnan nincs tovább több gázra is csak üvölt mert a vario már teljesen nyitott bár emelkedik a fordulat de a sebesség nem emelkedik érezhetően, és a sok áttétel ezt a sebességet is emészti tovább a képeket nézve ráadásúl elég nagy a lassitó áttétel a blokk és az irányváltód között , ez lehet véletlen, mert ez volt kéznél, de lehet hogy a blokk erőtlenségét kompenzálták ezzel
Mindazonálltal a varió egy érzékeny szerkezett a szíj széllesége/hossza ,a görögök súlya állapota,a varió állapota a kuplung kopotsága átmérője a kontrasz rugók,röpsúly rugók viszonya, végáttétel a kihajtásnál, mind befolyásolja a sebeséget,nyomatékot tehát kell keresgélni , ha már a karbi beállítás kész
ez a morini blokk gyárilag 4,5- 6.7 LE közötti teljesítmény lépcsőkben létezett model kiviteltől függően , a japán belpiacosok az erősebbek természetessen egy gyári sepia zz 2007 limited 12" 7.2LE /7000prm
EZ egy FIAM Johnny Phanter szintén 3 kerekű jármű amihez egy Tatran 125 motorblokk van beépítve és ily módon csatlakozik az írányváltóhoz, ránézésre van egy minimális áttétel módósítás is valahol a bejegyzések mélyén van egy Bakancs kolléga jegyzete az áttételek és kerékfordulatok/sebesség témában
Azt hiszem,hétvégén átnézem az Amicában lévő robogó blokkot hátha találok valami hibát,ami okozza a gyengeséget.Induláskor meglódul,de utána nem gyorsul egy kicsit sem.Sajnos nem érkezett még a 125 ös honda blokkra vevő,vagy valami csere,pedig jó állapotban van.Azért kiváncsi lettem volna,hogy viszi a kis három kereküt.Ha nem tudom elboltolni,akkor bele próbálom .Láttam a you tube n simson blokkot is amicában (SIMSON auto).Ott a hűtést számitógép hűtő ventilátorral oldották meg.A hajtást pedig fogaskerékkel,lánccal,hardy tárcsával hozták össze.
Mivel kicsit keresgéltem találtam pár amica hirdetést gádoroson suzuki blokk ami benne van az eredeti , hernádnémetiben viszont kínai 2t hosszúblokk (keeway és társai) viszont itt készítettek egy segédkeretet mert ezek a blokkok felső felfogatásúak , ha most én belefognék egy ilyen projektbe a legkisebb ellenálás felé haladnék, és szereznék egy suzuki v100,(CE 11 A,vagy 13 a) blokkot 9LE, ez egy az egyben beépíthető , ugyan ezen megfontolásból 4t esetében 125ccm és akkor az UZ125 blokkot használnám azt talán könnyebb beszerezni és a mérete is szinte ugyan az hiszen az amica motor tere igencsak szükös, és ezek a blokkok 10" kerékmérethez vannak gyártva ,játszhat még állóhengeres blokk is peugeot/honda sv 100/125 de ezek hengerei nikasil bevonatosak javitás vagy csere drága és öregek is eléggé biztos kell javítani viszont elférnek kényelmesen de ezek 2 üteműek viszont 16LE, jó munkát ha van kérdés a címem publikus