Keresés

Részletes keresés

riki86 Creative Commons License 2002.08.07 0 0 399
Sziasztok! Tegnap este jöttünk meg Tunéziából. Nagyon jól sikerült minden. Végül bevállaltuk a sivatagi túrát, a lányom nagyon jól bírta, kár lett volna kihagyni. A legjobb képek a sivatagban készültek. Élményekről még majd
Előzmény: szalapala (398)
szalapala Creative Commons License 2002.07.31 0 0 398
Szia, Riki!

Bocs, hogy én is írok, de gyerekügyben érintett vagyok.
Mi 5 éve az akkor 8 és 9 éves fiainkkal együtt voltunk Tunéziában, Sousse-ban.
A sivatagi túra az nagyon tetszett nekik. Az egy kétnapos buszos túra. Nincsenek nagyon hosszú utak, mert folyton megáll a busz valamit megnézni, és abból a gyerekekek is élveznek sok mindent. A túra nagyjából a következő: El Jem az Amfitreátummal; a Matmata a földbe vájt barlangokkal, ahol ma is laknak persze; a Csillagok háborújának forgatási helyszíne; tevegelés a sivatagban, beöltözve burnuszba az egy külön élmény a gyerekeknek. Este a szállás a sivatagban egy szuper szállodában gyönyörű kétszintes medencével. Visszafelé a Chott-el Jarid, a sóstó; a nemtom hol egy kis múzeum és elvarázsolt kastély közti átmenet, a világ egyik legmagasabb embere és a repülőszőnyeg van ott stb. (ennek neve sajnos nem jut eszembe), Kairouan a Nagymecsettel, az iszlám negyedik szent városa.

Ezt a túrát a mi gyerekekeink nagyon élvezték, a tevegelés a csúcs persze, benn a sivatagban, meg a medencés lecsúszás a sivatagi szállodában. A 6 éves persze kisebb, mint a 8 éves, meg hát függ az alkatától is, ezt ti tudjátok. Láttam már olyan 6 évest, aki egy 9 évessel is felért:))

Sousseban - pontosabban Port el Kantaouiban - lehet egykét órás "kalózhajós" útra is befizetni, de gondolom ez máshol is van.
Ott kifut a hajó, azt a kezetekbe nyomnak horgokat, amivel lehet horgászni a hajó oldalán. Elég könnyen lehet is halat fogni. Mivel egy damilon két horog is van, akár kettőt is egyszerre. Ezt egy gyerek nagyon élvezi, nagyobbik fiam azóta is emlegeti, hogy egyszerre fogott két halat.
Persze közben fürödni is lehet a tengerben.

Jó utat!

Itt van egykét tunéziai kép

Előzmény: riki86 (394)
Skywalker. Creative Commons License 2002.07.30 0 0 397
Nem, csak má nagyjából mindent kibeszélgettünk!
:-)
Előzmény: compot (396)
compot Creative Commons License 2002.07.30 0 0 396
Mindenki Tunéziában van? :)
pg_breki Creative Commons License 2002.07.24 0 0 395
Az 1 napos túrák elég fárasztóak, gyerekkel nem igazán ajánlom. Bár legalább Tunisz-Kártágó-Sidi Bou Said mindenképpen kötelező mindenkinek aki megy Tunéziába. A Cap Boun-i 1 napos túra annyira nem nagy szám szerintem, bár a heti piac és a sziklabörtön miatt talán tényleg érdemes, de ez is 1 nap "kiesés" a sok buszozás miatt. Fél napos túrából a tevegelést mindenképpen ajánlom gyerekekkel, tetszeni fog nekik. A Berbelfalvak szintén fél napos, és az egyik legjobb volt amin résztvettünk. Struccfarm, jeepezés a sivatagban, szóval jó kis móka és ebédre már vissza is lehet érni.
Szerintem csak arra vigyázzatok, hogy el ne veszítsétek a gyerekeket, amúgy semmi extra veszély nincs. Kaja, pia csak a szállodában vagy éttermekben legyen.

A városokról néhány szót, aki most tervezné, mert mi is szívtunk kicsit. Szóval, azt jól nézzétek meg a prospektusban, hogy milyen messze van a szálloda a városközponttól. Ugyanis főleg a város szélén van a legtöbb szálloda (5-10km), így a nyűzsgéshez taxizni kell egy kicsit. Ez végülis olcsó, de aki szeret este csak úgy sétálni és "pörögni" az jó figyelje hova fizet be. :) Mindennap 15 perc taxi egy kis sétához nem a legjobb. :) Monastir, Hammamet és Sousse közül nekem Monastir tetszett a legjobban, bár igaz Hammametből nem sokat láttunk (sokan ezt favorizálják, kicsit Santorini-s kinézetű kék-fehér minden). Monastirban az első elnök Mauzoleuma kötelező program, tényleg nagyon szép, no meg a tengerparton sétálni is királyság. Sousse is szép, itt este nagyon nagy nyüzsi van, valamint a villanegyed (El Kantanoi) se kutya. A legfontosabb tanács: Az utcai árusoktól csak azután vásároljatok miután előtte körbenéztetek a fixáras üzeletekben. Ez adhat egy összehasonlítási alapot. Sajnos mi az ucsó nap koppantunk, mikor azt hittük egész héten remekül alkudtunk, de mikor megláttuk a fixárakat rájöttünk, nem is annyira. :( Pedig nem keveset alkudtunk, volt hogy 100 euroról lealkudtuk 10-re a cuccot, vagy 60 dínárról 5-re. Akkor azt hittük ászok vagyunk, de aztán beláttuk mégis az arabok az üzleti élet királyai. Amúgy ritka jó fejek, eszméletlenül barátságosak, de nagyon aggreszívan rányomulnak az emberre vásárlásnál.
Ha még érdekel valami és tudok segítek! :)

Előzmény: riki86 (394)
riki86 Creative Commons License 2002.07.24 0 0 394
Kedves DY! Megköszönném, ha leírnád a tapasztalatokat, mert mi is 6 éves gyerekkel megyünk. A sógornőm lánya pedig 8 éves. Tehát hálás lennék, ha leírnál egy pár infot, hogy merre jártatok, milyen fak.progikra fizettetek be.
Előzmény: DY (381)
Törölt nick Creative Commons License 2002.06.20 0 0 393
Sziasztok!
Járt már valaki Hammametben a Coralia Palm Beach nevű szállodában????
szalapala Creative Commons License 2002.06.06 0 0 392
De sajnos, jogos volt:))
Előzmény: Latya (K.L.) (391)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2002.06.05 0 0 391
Tunézia-Oroszország 0:2 :((
Ga Creative Commons License 2002.05.23 0 0 390
Köszi szépen, de a soussi vásár nekünk elég lesz. amilyen hullák vagyunk, lehet, hogy odáig sem tudjuk majd elvonszolni habtestünket....
:o))
Előzmény: sz.lacix (389)
sz.lacix Creative Commons License 2002.05.21 0 0 389
Hello!

A heti piac Sousse-ban Vasárnap délelőtt van.
A medinától indulva nyugatra, vagyis a medina mögött kell valamerre menni, de mi taxival mentünk és kevergett legalább tíz percig.
Amit a büdösről irtatok, az nekem nem rémlik, vagyis nem láttam húsárut és egyéb élelmiszereket a piacon. Inkább kézműves áruk a jellemzőek. A medinától lehetett menni valami kerekes kisvasút (na ez valami olyasmi, hogy egy mozdony alakú valami húz kocsikat) szerűséggel is.
Otthon megvan az egész országos kirakodóvásár időpontjai, ha valakit érdekel szívesen beírom.

üdv.

Előzmény: Ga (380)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2002.05.19 0 0 388
És végül: Egy metrónak nevezett villamos jegye. Gyugodtan lehet tömegközlekedni Tunisban.
Latya (K.L.) Creative Commons License 2002.05.19 0 0 387
A multik ott is jelen vannak...
Latya (K.L.) Creative Commons License 2002.05.19 0 0 386
Valuta bűntett tárgyi bizonyítéka: egy kicsempészett 5 Dínáros
Előzmény: Latya (K.L.) (384)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2002.05.19 0 0 385
Latya (K.L.) Creative Commons License 2002.05.19 0 0 384
Néhány erekje:

Műanyag palackos ásványvíz. Érdekesség, hogy az eldobhatós műanyag palackoknak külön szemétgyűjtő konténerük van.

DY Creative Commons License 2002.05.17 0 0 383
Köszi a segítséget Latya (K.L.)! Hammamet még egyáltalán nem biztos, de az eddigi írásokból ez tűnt nekünk a legvonzóbbnak. Ha szerintetek vannak ideálisabb, szebb, jobb helyek bármilyen szempontból szívesen fogadom a véleményeket.Mi természetesen nem kizárólag dagonyázni megyünk ezért is voltam kíváncsi az ötletekre. Azt már eldöntöttük, hogy két kisgyerekkel nem fogunk nekivágni a sivatagi túrának, ezt majd egy későbbi időpontban bepótoljuk. Tunisz és környéke mindenképpen benne lesz a programban, de hogy erről a környékről még mit lehetne elérni nagyobb fáradtság nélkül, azt még nem tudjuk. Dy
Latya (K.L.) Creative Commons License 2002.05.17 0 0 382
Ha Hamamet, akkor gondolom fő cél a pancsolás. Előnye, hogy TUNIS közel van, szerintem vonattal nyugodtan be lehet menni önállóan. A parton a szokásos Banánlovaglás, Siklóernyőzés, Lovaglás, Tevegelés. A városka déli részén van valamilyen vidámpark szerüség, elég lepukkadt vidéki vándorcrkusz szerü, de esti programnak elmegy. Nálunk volt Bingó, azt is ki lehet próbálni egyszer a szállodában, a gyerekek élvezték a számkeresést. A Samirában-ahol voltunk minden este volt vmilyen műsor, Tánc, bűvész, meg estve nyugodtan lehet sétálni akár bent a központban, akár a tőle messzebb lévő szállodasoron, meg az azt körülvevő kis üzletekben. A gyerekeket szertik, ha vettünk valami cscsebecsét, akkor pici ajándékot is adtak. Az egyik boltba benéztünk, a gyerekeket rögtön kézenfogták, és hátravitték teknősbékát simogatni. Nasi, meg innivaló vásárlása után, ha már voltál ott másnap már törzsvendégnek kezelnek. A Medinában is szét lehet nézni, de arra ne számíts, hogy csakk úgy bámészkodva végig tudsz menni. mindenki el akar neked adni valamit.
Na és persze vannak a sivatagi, karthagoi túrák. Amelyeknek egyes részei uncsik lehetnek a gyerkőcöknek. De ugyanilyen uncsi, amikor 2 napig gyakorlatilag ki sem mozdultunk a szállodából, meg a hozzá tartozó partszakaszról.
Az animátorok is szerveszkednek klf programokat.
Van bowling terem is némelyik szállodában.
Hazafelé a repcsin ha baloldalra kéred az ülést, akkor lehet látni a térképszerű balatont.
Előzmény: DY (381)
DY Creative Commons License 2002.05.16 0 0 381
Sziasztok! Mi idén először szeretnénk ellátogatni Tunéziába. Itt eddig is rengeteg hasznos infot kaptam, viszont szeretnék tanácsokat kérni gyerkőcügyben. 2 gyerekkel (6 és 10 évesek) melyik uticélt javasolnátok? Nekünk eddig Hammamet a legszimpatikusabb... Ezen kívül gyerekekkel mit érdemes megnézni, meddig lehet elmerészkedni ott, milyen "veszélyek" leselkedhetnek rájuk, mi az amit mindenképpen hanyagoljunk az ő szempontjaikat figyelembe véve? Köszi: Dy
Ga Creative Commons License 2002.05.09 0 0 380
hááát.... egy heti piac nem egy szupermarket...

az arab világ húsevési szokásairól: _nem_ tárolják, hűtik, fagyasztják a húst, hanem frissen és rituálisan vágják, tehát még vértelen is. ha jártad az országot, láthattál útmenti fogadókat, ahol egy marha vagy birka tetem lógot, esetleg egy merő vér volt alatta a föld. jelenti ez azt az (helyi) utazónak, hogy most vágtak és még annyira friss, hogy vérzik...

én azért megnézném a piacot. milyen napo(ko)n van és hol?

Előzmény: sakkmatt (379)
sakkmatt Creative Commons License 2002.05.08 0 0 379
Nekem meglehetősen rossz élményem fűződik a sousse-i heti piachoz. Olyan hihetetlen büdös hal-, és romlott élelmiszerhez hasonló szag terjengett, hogy felfordult a gyomrom, és futva menekültem a helyszínről. Pedig komolyan meg szerettem volna tekintetni a kínálatot !
Előzmény: Ga (374)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2002.05.08 0 0 378
A múlt évben először, de remélem nem utoljára. Igazából idei nyaralás lakáscsere miatt nem lesz. A Földközi tenger helyet inkább az adósságokban fogunk idén úszni :) A repülővel való utazás ebben a korban már kissé infantilis élménye, a más-nem megszokott európai- közegben tartózkodás nyújtotta " No azért elmentünk mégis valami különleges helyre" érzés, a homokos tengerparton játszás lehetősége a gyerekekkel, és a relatív kedvező ár szempontjai alapján választottuk Tunéziát. Jól is éreztük magunkat.
Előzmény: Ga (377)
Ga Creative Commons License 2002.05.08 0 0 377
ja... kártyaügyben mi vittük a prímet a párommal, de annyi baromságot állítanak egyesek, hogy rémes! nekünk az idegenvezető előre szólt, hogy csak annyi pénzt váltogassunk, amennyit muszáj, mert csak a papirral igazoltan váltott összeg töredékét vásárolják vissza és csak a reptéren.
nnnnna, ezt próbáltuk megvilágítani és az alig 4 hónapos élményeinket, ismereteinket megosztani - nem sok sikerrel, asszem...
never mind, mi megyünk vissza, kevés cash-sel és nagy örömmel, más meg azt csinál, amit akar.
ha jól értem, te már gyakorlott visszajáró vagy, már ami Tunéziát illeti. nekünk ez még csak a 2., de ezzel a csapásszámmal lesz még több is!...
:o))
Előzmény: Latya (K.L.) (376)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2002.05.07 0 0 376
reggel 6 és 1/2 7
Előzmény: Latya (K.L.) (375)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2002.05.07 0 0 375
hát arról biza semmit.
A másik topicban a pénz és kártyahsználatot eléggé kivesézték. Mondjuk evvel kapcsolatban a hazajövetel elötti dinárvisszaváltás elég szörnyű volt Tunisban a reggel 6-1/2 között a reptéren. Pénzváltó csak 1 volt és rém lassú. Leginkáb a korai időpont lehetett az ok. A kp váltás tök mindegy, hogy hol történik, bankban, szállodában egy az árfolyam ( múlt évben), és nics kezelési díj. speciel én Hammametben szélén voltam ahol gyakorlatilag csak a tengerpart van beépülve, és még vele párhuzamosan 1-2 utca hát ott csak pici boltok voltak, és nem igazán láttam kártyás helyeket. volt nálunk kb 100e HUF-nak megfelelő DM, nagyon nem aggódtunk , hogy lenyúlják a tök egyszerű szállodában.
Előzmény: Ga (374)
Ga Creative Commons License 2002.05.07 0 0 374
Ott az alap az, ki tud több marhaságot állítani pro vagy kontra Tunéziáról. Ezt itt nem olvastam még végig, pedig lehet, hogy kéne.
Mit tudsz a soussi heti piacról?
Előzmény: Latya (K.L.) (373)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2002.05.07 0 0 373
hát igen aztán én is felfedeztem, próbáltam idecsábítani a népeket, mert ez kicsit nagyobb topic
Előzmény: Ga (372)
Ga Creative Commons License 2002.05.07 0 0 372
dehonnem utazik!
látogass át a Tunézia vagy mégse? topicba, ott dúl most a szócsata... :o))
mi a párommal 3 hét múlva Sousse-ba. ott voltunk szilveszterkor is és imádtuk, ahogy az egész országot. most csak dagonya lesz a tengerparton.
Előzmény: Latya (K.L.) (371)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2002.05.06 0 0 371
Nna idén senki sem utazik?
szalapala Creative Commons License 2001.12.06 0 0 370
Ha már benéztem ide, ide is beteszem.
Van egy jó kis oldal, ahol lehet időjárást nézni, meg múltbeli adatokkal is el van látva rendesen úgy 1994-ig visszamenőleg, annyi elégnek tűnik.
Itten van, ni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!