Ja, ez nem lehete vita tárgya, hogy kinek milyen az izlése, de gondoltam, ha már úgyis lesz némi hátrányom abból. hogy magas az autó, akkor legyen előnyöm is belőle.:))
Nekem alapvetően majdnem csak és kizárólag azért tetszik jobban a Partner, mert magasabban ülök benne, mint a Kangooban, így jobban látok bizonyos helyzetekben. Meg a HDI-t jobbnak tartom, mint a DCI-t, de ez apróság.:)
Hmm, nekem az M3-on Miskolc felé Gödöllő után rendszeresen túlmegy az órán. Ilyenkor 10-12 liter a fogyasztás, a minimum nekem 6 liter körül volt átlagban, klímával.
Peugeot Partner 2.0 HDI -vel ki mekkora végsebességet tudott elérni az alap motorral? Nálam kb 170 a max.
Min fogyasztás 4.7 l volt.
Kifejlesztettem egy belső átalakítható tárolórenszert, amivel a Partner-Berlingo belső terében létre lehet hozni egy 120*195 cm egybefüggő fekvőfelületet (két személy) és ez alat van még kb. 0.71 m3 jól pakolható, struktúrált rakodórendszer. Akit érdekel a dolog, bővebb felvilágosítást tudok adni.
LátoGató irja:
A második Berlingo után bátran állíthatom hogy jó hogy nem Kangoot vettem. Ez ugye izlés dolga, én pl. mondhatnám, hogy "a második Kangoo után bátran állíthatom, hogy jó, hogy nem Berlingot vettem".
De nem mondom, mert Berlingom nem volt, ezért nem tudom, hogy az mennyivel jobb vagy rosszabb.
Hali!
Először is öntsünk tiszta vizet a pohárba! A Kangoo-nak köze nincs a Cliohoz, a Berlingonak pedig a Xsarahoz! Mind a kettő egyedi konstrukció.
A második Berlingo után bátran állíthatom hogy jó hogy nem Kangoot vettem. Alaposan mérlegeltem mielőtt választottam és nem bántam meg. Most egy 2.0 HDi Berlingom van, mert nem szeretem a lomha kocsikat. Csak jót tudok róla mondani! A Partnerrel szembeni árelőnyét ki kell használni, szerintem ne foglalkozzatok a "névvel". Ezen kívül a felszereltsége is jobb.Nem véletlen hogy sokkal többet adnak el belőle mint a testvéréből!
Ha valaki Kangoo és Berlingo között dilemmázik, szerintem nem kérdéses hogy az utóbbit kell választani, lehetőleg HDi motorral! Nem fogjátok megbánni!
Üdv sok sikert!
Partner vásárlását fontolgatom.
Kérdés: 1,9D vagy 2,0HDI ? Megéri-e a HDI a 400e Ft felárat a D-hez képest? Bonyolultabb szerkezet, esetleg könnyebben elromlik; mig a szivódizel ősrégi jólbevált koncepció.
Tisztelettel várom a véleményeket.
Üdv:
c
Nagyon-nagyon megköszönném ha valaki megmutatná milyen a HDI berlingoja/partnere mert egyik kereskedésben sincsen amit ki lehetne próbálni Bpesten. Ha valaki tud, segítsen.Köszönöm!
Én épp tegnap vittem az enyémet (1.9D) 75e szervizre.
Eddig a motorhoz, olajcserén kívül nem is nyúltak hozzá, csupán olyan 15K körül volt egy gázbovden csere. Egyébként semmi gond, nálam nem jelentkezett ez a csavarodási probléma.
Az egyik barátom nem rég vett egy Berlingot, 1.9D, klímával. 2 hét alatt bele rakott 3500km-t, most olyan 5-6e körül jár. A fogyija 7.5 körül van, néha klímával. Tényleg, erdekes, hogy mennyivel jobban vibrál az autó bekapcsolt klímával, bár egy haszngépjármúnél nem igazán ez a szempont. Ami viszont zavarja, hogy ha egy kicsit ferdén áll meg, mondjuk padkán, annyira tekeredik a karosszéria, hogy nem lehet bezárni az oldalsó totlóajtót...
Egyébként jópofa.
Fiat Dobló?
Most láttam egyet Olaszországban, de nálunk is megjelenik a tavasszal úgy tudom.
Kíváncsi leszek rá,bár szerintem a Berlingo nagyon klassz és jól variálható.
Kint már láttam az új 1.6 16V mocis verzijót is!
110 Le na az már kellően van motorizálva!
Norboi !
Szerintem a Berlingonak semmi köze nincs a Picassohoz. A Picasso a Xsara alvázára épült és a futóművét sem a Berlingótól kölcsönözték. Ez már csak azért is így lehet, mert a Picassoknál kezdetben volt egy kis futómű probléma. Nem hiszem, hogy ha Berlingo futóművét vették át, akkor ez derült volna ki előbb !
A Fiat Dobló hol van ? Szerintem egy fél év is beletelik mire előben meg lehet nézni, de lássuk a medvét ! Szerintem még mindig a Berlingo a legjobb a kategóriában.
A Berlingo alvázára épült a Xsara Picasso is, és a Berlingo futóművét kapta, nekem ezt mondták a szalonban, SZVSZ a Berlingo futóműve igazi nagyautós jellemeket hordoz, nagyon kényelmes!
Télen a fogyi: 6,7-7,3 l/100 Km
(téli gumi: 185/65 R14 MATADOR MP)
Új konkurenciája lesz ezeknek a kisáruszállítóknak személy és haszonjármű kivitelben: FIAT DOBLÓ
Vélemények?
Sziasztok !
Én ültem 1.4B/75LE-s Berlingoban (a franciák "berlengo"-nak ejtik egyébként) is. Nekem egy kicsit lomhának tűnt megrakva (4 személlyel), előzgetésbe nem nagyon lehetett belevágni. A dízel alapban lomha, de a teher növekedésével ez a tulajdonsága nem romlik annyira mint a benzinesnél. A fogyasztása a benzinesnek sem volt rossz (7-8 l). Persze a király a HDi ! Az 1.8 benzinest nem ismerem, ránézésre nem egy túl korszerű motor (lehet hogy sokat fogyaszt). Én arra lennék kiváncsi, ha klíma van a gépben, az mennyire fogja vissza és mennyivel löki meg a fogyasztását ? Egyébként oldalajtó nélkül személyautónak, a rossz hátraszállás miatt, szinte használhatatlan.
A Kangoo-ban a 75 LE-s motor ugyanazt tudja, mint a PSA-é, a dízelük szerintem nem olyan jó.
Vásárlásnál, ahogy az árlistát néztem, az alap Kangoo olcsóbb egy kicsivel, de ha elkezdem felszerelni extrákkal, akkor hatalmasat drágul és a Berlingo messze veri. A Kanggo-ban van egy kicsit magasított futóművű változat.
Ja ! Szerintem a Berlingo nem Xsara alapokra épül (nem azonos a tengelytáv), és a Kangoo-nak is kevés köze van a Clio-hoz.
Helli !
Én a vásárláshoz praktikus tanácsokat nemigen tudok adni, nem próbáltam egyiket se, De ! Nyomon követem az írott és képes sajtóban a kocsikat, s az alábbi véleményem van: -Valaki itt előttem jól látta a lényeget, de annyiban korrigálnám, hogy a Kangoo egy szabadidőautó, jópofa külső-belső, oltári jó ötletekkel, viszonylag nagy térkínálattal, családnak, szaladgálni ideális. Ezzel szemben a Citroen-Peugeot páros inkább kisfurgon, kissé teherautós beütésekkel, annak való, aki munkaeszköznek kívánja használni, nagyobb raktér, nagyobb terhelhetőség, viszonylag strapabíróbb belső, annak minden előnyével és (Szépészeti) hátrányával együtt.
Tehát azt kell eldönteni, hogy mi a fő funkció, mert pl. én kiránduló-szabadidő-autónak mindenképp a Kangoot venném, arra van kitalálva. Ha viszont szállítanom kell sok cuccot, koszos holmit, akkor a jobban rakodható és tisztítható PSA-k közül választanék, sok km esetén dízelmotorral. Ennyi.
Talán segítettem.
Üdv:
MathiasR
Szóval az átvétel óta (ápr.7.) már belement majdnem 13000 km, és szinte csak jókat tudok mondani az autóról, azt a pár zörgést leszámítva, ami a rendszámtábla rögzítéséből adódott.
Jól fogyaszt a gép, a múltkor egy hosszú út alkalmával 5.9-es fogyasztást mértem 100 km-ként Kmét-Nagykanizsa távon, oda 110-es vissza 90-100-as tempó mellett, ami azért nem rossz a géptől, főleg hogy kicsit doboz.
A gyári adat szerint a végsebessége az 1.9D motorral 142, de nekem ár sikerült 150 körül is autózni vele, de még ekkor sem erőlködött, igaz ezt nem is gyorsasági célra vettük.
Célja: a variálhatóság, meg hogy elfér benne a család + a csomagok, a tolóajtó nagyon ötletes és jó megoldás, csak kár hogy nincs a másik oldalon is, mint a Kangoo-ban.
Épp most építtetem bele a hangtechnikát, ami ha minden igaz kárpitozással együtt a 7végére kész lesz! Remélem szépen szól majd a 6 hangszóró is.
Egyébként ha valakit érdekel a hangszórók, hangládák elhelyezése, úgy hogy a csomagtér mérete se csökkenjen, akkor írjátok ide!
A hátsó üléssor tök jó, hogy 10 centivel magasabban van mint az első, legalább ki lehet látni előre a sofőr mögül is!
A motor járása is igen kultúrált, belülről egyáltalán nem lehet hallani a dízelhangot, kívülről se hangos (a VW olajosa hangosabb:TDI).
Hellóka!
Norboi
ps: jók a kis oldalüvegek (jól kering a luft), csak ne felejteném el állandóan becsukni!
A Kangoo és a Berlingo alapvetően nem összehasonlítható egymással bár tény hogy leginkább egymással lehet csak őket összehasonlítani.....
A Kangoo Clio alapokon nyugszik, míg a Berlingo Xsara. A Kangoo egy jópofa játékszer, míg a Berlingo komoly, bár egyedi, különc autó.
Gratulálok az új Berlingo-dhoz...jó döntés volt!
A zajok nem általánosak...el kell menni márkaszervízbe míg garanciális az autó!
A Peugeot és Citroën között annyi tán a kölönbség, hogy a Citroën jobban a személyautós verzióra helyezi a hangsúlyt...lásd Multispace (egyébként az ár/érték viszony tényleg jobb a Citroën esetében). A Berlingo és a Partner Vigo-ban ugyanazon a gyártósoron készül..Citroën gyárban...a Peugeot mint nagytestvér lenyúlta a projektet....de Citroën fejlesztés az egész.
Egyelőre ennyi....
Jómagam 5 hónapja nyúzok egy Berlingo 1.9D típusú szekeret. Kényelmes, lomha, baromi sokat lehet bele pakolni. Jórészt városban használva 6.5 - 7 liter közt veszi magához a naftát, de országúton 90 körül bő 5 literrel beéri. Ami nagyon idegesít, az a kasztniból, futóműből stb. jövő nyikorgás. Nem tudom, típushibáról van-e szó, vagy csak kifogtam egy ilyen példányt. Ha tud valaki segíteni, írjon!!!
PSA-ban a dizel a kiraly, nem is szabad mast venni, kulonosen ha HDI van a Berlingoban. Egyebkent a Berlingo-Partner meg a muanyag alkatreszek teren is tokeletesen azonos, az felszereltseg/arat tekintve a Citroen valamivel jobb.
A Peugeot meg a Citroen ugyanaz, ua a felépitmény és ua a motorválaszték is. Csak nevében más.
Igy hát vagy a PSA vagy a Renault. Én inkább a PSA mellett voksolnék, a Kangoo nem tetszik. Az árakat nem tudom.