Meg szeretnélek kérni, hogy ezeket nagyobban küldd át nekem, ha nem gond. Van még esetleg Cellből régi kép? Nagyon jók, és nosztalgikusak számomra. Minden régi celli kép érdekel.
1. Ma elég szorosak a mozdonyfordulók. Egy megdöglik és máris nem a fordát járja sem ő, sem az amelyik helyette bekerült a fordába!
2. Az első pontból következik, hogy ilyenkor a beosztott személyzet mint régen nem megy a gépe után a másik vonatra, hanem az eredetileg vezényelt vonatokat továbbítja mert az előre vezénylése oda készült el! (Ergo kizárt, hogy a beo gépén legyen.)
3. Tehát fabatkát sem ér a beosztott rendszer a mai világban.
Nem off a téma itt fűtőházakat és személyzetüket érintő kérdés tehát helyénvaló! Szerintem.......
Az semmiről sem árulkodik, csak arról, hogy esetleg utastársad melegnek érzi a kocsit és rendelkezik kulcsal és tudással ahhoz, hogy betöltse a hőfokszabályozó szerepét.
20-07-ben nem kell kulcs, az ajtó fölött van a fűtés kapcsolója és visszajelzője. A kapcsoló közelében nem jár senki, érdekes, mégis negyed óráig világít, majd negyed óráig sötét. Akkor ki kapcsolgatja?
Ami még előfordul, hogy a fázishatár után elfelejti visszakakpcsolni!
Ugyancsak nem ez történik, kellően ismerem a 120(a)-t, nem a fázishatároknál történik!
Az semmiről sem árulkodik, csak arról, hogy esetleg utastársad melegnek érzi a kocsit és rendelkezik kulcsal és tudással ahhoz, hogy betöltse a hőfokszabályozó szerepét. Hidd el egy kis kapcsoló elbillentése fűtés állásba nem egy nagy dolog. Meg is teszik és eszük ágában sincs ki be kapcsolgatni. Leginkább akkor kapcsolják ki ha szól a kalauz, hogy most aztán elég a melegből szüneteltesd. Illetve végállomás előtti utolsó megálláskor szokás kivenni a reteszkulcsot mert ott úgy is jönnek leakasztani és kell a kulcs, meg akkor ha egyesül valahol a vonat. Ami még előfordul, hogy a fázishatár után elfelejti visszakakpcsolni! Ennyi szándékosság semmi esetre sem feltételezhető..................... Szerintem.
Ebben bizony igazad van, fűtőházban dolgozó több villanyszerelő ismerősömtől is hallottam olyat, hogy hiába készítik fel a mozdonyokat a téli szezonra, vagy a személykocsikból hiányzik a fűtésfeszültséget továbbvezető kábel (rejtély hogy hogyan tűnhet el), vagy pedig eleve kiadják a mozdonyvezetőnek utasításba, spórolás címén ne nagyon kapcsolja be a fűtést.
Így fordulhatott elő az, hogy amikor a Keletiből indult a gyors Szombathelyre, indulás előtt fél órán át folyamatosan volt az egész szerelvényen fűtés (igaz az nem a mozdonyról működött), Kelenföldtől egészen Tatáig viszont nem. Tatától győrig működött, Győrben a szombathelyi részre gépcsere történt, a csörgő is minden gond nélkül fűtött is, nemcsak vontatott, igaz Celli gép volt.
Tavaly télen ezt 3 alkalommal is volt szerencsém tapasztalni.